П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про стан боротьби з організованою злочинністю у 2004-2005 роках

( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2006, N 5-6, ст.76 )
Верховна Рада України, проаналізувавши стан боротьби з організованою злочинністю у 2004-2005 роках, відзначає, що діяльність державних органів, які відповідно до статей 5 та 18 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" (3341-12) здійснюють боротьбу з організованою злочинністю, та інших державних органів, що мають право контролю за дотриманням організаціями і громадянами законодавства України з метою боротьби з організованою злочинністю, не адекватна рівню пов'язаних з організованою злочинністю правопорушень.
Передусім це викликано тим, що Генеральна прокуратура України не виконує вимог статті 10 Закону України "Про прокуратуру" (1789-12) і не забезпечує координацію діяльності відповідних органів державної влади у сфері боротьби із злочинністю. Попереджувально-профілактична робота у цій сфері не має постійного характеру і здійснюється у вигляді кампаній.
Діяльність спеціально створених для боротьби з організованою злочинністю державних органів не відповідає визначеним законом вимогам.
Нагального оновлення потребує законодавча основа діяльності правоохоронних органів щодо протидії організованій злочинності, запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і корупції.
У роботі центральних і місцевих органів виконавчої влади, як і раніше, недостатньо гласності, відкритості та прозорості.
Державні органи, які здійснюють боротьбу з організованою злочинністю, інші державні органи, що мають право контролю за дотриманням організаціями і громадянами законодавства України з метою боротьби з організованою злочинністю, органи місцевого самоврядування не приділяють достатньої уваги розв'язанню загальнодержавної проблеми - докорінного поліпшення захисту прав і свобод людини і громадянина.
Верховна Рада України постановляє:
1. Діяльність державних органів, які відповідно до статей 5 та 18 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" (3341-12) здійснюють боротьбу з організованою злочинністю, та інших державних органів, що мають право контролю за дотриманням організаціями і громадянами законодавства України з метою боротьби з організованою злочинністю, визнати незадовільною.
2. Головними засадами діяльності органів державної влади у сфері боротьби з організованою злочинністю, протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і корупції є загальнодержавна координація дій, реорганізація системи правоохоронних органів за принципами доцільності та ефективності, міжнародне співробітництво та імплементація нової редакції Сорока рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) (1124-2001-п, 835_001) та Дев'яти спеціальних рекомендацій зазначеної Групи щодо боротьби з фінансуванням тероризму, посилення контролю за додержанням законів органами, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, дізнання та досудове слідство.
3. Комітетам Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності та з питань правової політики переглянути визначення, а також повноваження органів, які здійснюють боротьбу з організованою злочинністю, та інших державних органів, що мають право контролю за дотриманням організаціями і громадянами законодавства України з метою боротьби з організованою злочинністю, та подати у грудні 2005 року відповідний законопроект на розгляд Верховної Ради України.
4. Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією подати у грудні 2005 року на розгляд Верховної Ради України законопроект щодо побудови дієвої системи парламентського контролю за додержанням законів України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" (3341-12) та "Про боротьбу з корупцією" (356/95-ВР) з одночасним приведенням їх у відповідність із положеннями Конституції України (254к/96-ВР) .
5. Кабінету Міністрів України:
1) подати у грудні 2005 року на розгляд Верховної Ради України законопроекти щодо:
внесення змін до законодавчих актів з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, відмиванням (легалізацією) доходів, одержаних злочинним шляхом;
створення загальнодержавних публічних реєстрів:
- юридичних і фізичних осіб, які беруть участь у заснуванні юридичних осіб, керуванні ними та їхньому фінансуванні;
- фізичних осіб, позбавлених судом права займати посади керівників юридичних осіб, філій, представництв тощо;
2) визначити і затвердити до 1 січня 2006 року план дій, спрямованих на викорінення злочинів, інших правопорушень і корупційних діянь у господарській діяльності та у найбільш вразливих сферах суспільного життя;
3) переглянути у листопаді - грудні 2005 року:
організацію роботи Уряду України стосовно виконання рекомендацій Стамбульського плану дій по боротьбі з корупцією для країн з перехідною економікою;
терміни виконання плану заходів щодо реалізації затвердженої Указом Президента України від 28 грудня 2004 року N 1560 (1560/2004) Концепції забезпечення захисту законних прав та інтересів осіб, які потерпіли від злочинів, на 2005-2006 роки;
4) визначити і затвердити до 1 січня 2006 року довгострокові заходи, спрямовані на усунення причин організованої злочинності і корупції.
6. Запропонувати Президентові України розглянути в межах реформування в установленому порядку правоохоронних органів та судової системи питання щодо визначення провідного органу по боротьбі з корупцією та створення єдиного органу досудового слідства.
7. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією.
Голова Верховної Ради України
В.ЛИТВИН
м. Київ, 3 листопада 2005 року
N 3070-IV