ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
17.01.2007 N в-27/01

Стосовно проведення Якимівським відділом освіти процедури відкритих торгів із закупівлі вугілля

Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) .
Замовник торгів: Якимівський відділ освіти. Адреса: 72500, смт Якимівка, вул. Жовтнева, 13. Відповідальний за проведення торгів: голова тендерного комітету Беккауер П.О.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Предмет закупівлі: вугілля.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 30.09.2004, закінчення 04.01.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти від 04.01.2005 N 1 на 1-му аркуші.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.11.2004 б/н на 2-х аркушах.
Тендерні пропозиції на 31-х аркушах.
Протокол засідання тендерного комітету Якимівського відділу освіти від 23.09.2004 на 1-му аркуші.
Повідомлення про результати проведення торгів (тендерів) від 19.11.2004 б/н на 1-му аркуші.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 18.11.2004 на 2-х аркушах.
Договір постачання вугілля від 29.11.2004 N 98 на 6-ти аркушах.
Додаткова угода до договору на постачання вугілля від 01.08.2005 N 3 до договору на постачання вугілля N 98 від 29.11.2004 на 1-му аркуші.
Платіжні доручення від 11.03.2005 N 754, від 09.03.2005 N 546, від 04.03.2005 N 632, від 16.03.2005 N 760, від 23.03.2005 N 784, від 22.03.2005 N 776, від 25.03.2005 N 801, від 31.03.2005 N 186, від 02.02.2005 N 226, від 03.02.2005 N 240, від 04.02.2005 N 261, від 04.02.2005 N 258, від 07.02.2005 N 340, від 07.02.2005 N 339, від 07.02.2005 N 355, від 07.02.2005 N 354, від 10.02.2005 N 381, від 15.02.2005 N 410, від 24.02.2005 N 489, від 01.03.2005 N 546, від 03.03.2005 N 590, від 25.06.2005 N 1402, від 25.06.2005 N 1403, від 30.06.2005 N 1407, від 30.06.2005 N 1406, від 06.01.2005 N 12, від 06.01.2005 N 13, від 19.08.2005 N 1790, від 11.08.2005 N 1782, від 10.08.2005 N 1781, від 09.08.2005 N 1780, від 13.07.2005 N 1652, від 20.07.2005 N 1661, від 15.07.2005 N 1656, від 27.12.2005 N 3131, від 27.12.2005 N 3130, від 13.01.2005 N 77, від 18.01.2005 N 108, від 26.01.2005 N 171, від 28.01.2005 N 178 на 40 аркушах.
Методика оцінки тендерних пропозицій учасників на 2-х аркушах.
Розрахунок бальної оцінки на 1-му аркуші.
Приклад розрахунку бальної оцінки на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Якимівським відділом освіти вугілля".

ДОСЛІДЖЕННЯ

Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Розпорядчого акта про створення та затвердження тендерного комітету Якимівського відділу освіти (далі - Замовник) та положення про нього на виконання п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , на дослідження надано не було.
Свідоцтва про підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері державних закупівель на виконання п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти" на дослідження надано не було.
2. Фінансування закупівель.
На дослідження кошторису видатків надано не було.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Якимівського відділу освіти від 23.09.2004 б/н тендерним комітетом Замовника вирішено закупівлю вугілля проводити із застосуванням процедури відкритих торгів.
4. Інформування учасників процедури закупівлі.
Оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі вугілля марок ДГР - 1870 т, АШ - 100 т, ДГО - 30 т було опубліковано Замовником у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 30.09.2004 N 27 (160) за N 11191 (ПАЛ).
Ст. 19 Закону (1490-14) визначено, що строк подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня. Відповідно до оголошення термін розкриття тендерних пропозицій учасників скорочено до 43 календарних днів від дати опублікування оголошення.
В порушення ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) Замовником у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти (б/дати, б/номера), причини скорочення строку подання тендерних пропозицій, не обґрунтовано.
5. Тендерна документація.
Тендерної документації із закупівлі вугілля на дослідження не надано.
Надано лише методику оцінки тендерних пропозицій, яка складається з 2-х методик оцінки:
- "за першою методикою, що використовується для більш складних закупівель та є більш об'єктивною, встановлюється максимальна сума балів для пропозицій (наприклад 100)..."
- "за другою методикою, що використовується для менш складних закупівель, кожний показник оцінюється по десятибальній шкалі в залежності від відповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації (наприклад: 8 - 10 балів - дуже добра відповідність; 6 - 7 балів - добра відповідність; 3 - 5 балів - середня відповідність; 1 - 2 бали - мінімальна відповідність)...".
Таким чином, в порушення ч. 7, ч. 8 ст. 26 та ст. 21 Закону (1490-14) , Замовником передбачено 2 методики оцінки тендерних пропозицій учасників.
6. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від 12.11.2004 б/н тендерні пропозиції по відкритим торгам на закупівлю вугілля подано 3-ма учасниками, а саме: ПП Лучко В.Г., ПП Станчевим Д.І., ПП Кізілов Е.О.
7. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно звіту про результати здійснення процедури закупівлі, переможцями торгів визначено: ПП Лучко В.Г., ПП Станчевим Д.І.
8. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Замовником повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано учасникам 18.11.2004 та 19.11.2004 відповідно.
9. Укладення договору.
Договори з переможцями торгів ПП Станчевим Д.І. та ПП Лучко В.Г. на постачання вугілля укладено:
від 29.11.2004 N 98 з ПП Станчевим Д.І. на закупівлю вугілля марки ДГР, АШ, ДГО на загальну суму 233550,0 грн.;
від 29.11.2004 N 99 з ПП Лучко В.Г. на закупівлю вугілля марки ДГР, АШ, ДГО на загальну суму 233550,0 гривень.
Пунктом 9 даних договорів передбачено термін дії договору з 01.01.2005 до 01.01.2006 року, що є порушенням ст. 3 Бюджетного кодексу України (2542-14) , якою передбачено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Таким чином, Замовником при закупівлі вугілля використано державні кошти в загальній сумі 467 100 грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства.
10. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника за результатами здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі вугілля складено звіт від 04.01.2005 N 1.
В порушення пункту 6 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , яким передбачено, що голова тендерного комітету та інші члени тендерного комітету відповідно до своїх повноважень несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення допущені під час здійснення процедур закупівель, недотримання вимог достовірності, недоліки у веденні звітності, Замовником у звіті викладено завідомо недостовірну інформацію щодо кількості предмета закупівлі, а саме зазначено 1000 т, замість: ДГР - 1870 т, АШ - 100 т, ДГО - 30 т.
Крім того, вищезазначений звіт складено як звіт за результатами процедури запиту цінових пропозицій замість процедури відкритих торгів.

ВИСНОВОК

В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Якимівським відділом освіти процедури відкритих торгів із закупівлі вугілля встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) Замовником у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти (б/дати, б/номера), причини скорочення строку подання тендерних пропозицій, не обґрунтовано;
- в порушення вимог ч. 7, ч. 8 ст. 26 Закону (1490-14) та ст. 21 Закону, Замовником передбачено 2 методики оцінки тендерних пропозицій учасників;
- в порушення вимог ст. 3 Бюджетного кодексу України (2542-14) термін дії договору передбачений 2 роки;
- в порушення пункту 6 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , Замовником у звіті викладено завідомо недостовірну інформацію щодо кількості предмету закупівлі, а саме зазначено 1000 т, замість: ДГР - 1870 т, АШ - 100 т, ДГО - 30 т.
Таким чином, Замовником при закупівлі вугілля використано державні кошти в загальній сумі 467 100 грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Якимівського відділу освіти можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу (2341-14) .