ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
29.01.2007 N в-57/01

Стосовно проведення Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою процедури запиту цінових пропозицій на закупівлю стоматологічних матеріалів та дезінфікуючих засобів

Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) .
Замовник торгів: Луцька міська клінічна стоматологічна поліклініка.
Адреса: м. Луцьк, пр. Волі, 39.
Предмет закупівлі: стоматологічні матеріали та дезінфікуючі засоби.
Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій (котирувань).
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 01.03.2004, закінчення - 01.04.2004.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Положення про головні функції тендерної комісії від 01.03.2005 - 3 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 04.06.2004 N 00160 - 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 29.07.2005 N 00236 - 1 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування на 2004 рік - 1 арк.
Кошторис на 2004 рік - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2004 рік - 2 арк.
Зведення показників спеціального фонду кошторису на 2004 рік - 2 арк.
Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2004 рік- 2 арк.
Кошторис на 2005 рік - 1 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування та кредитування на 2005 рік - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.
Зведення показників спеціального фонду кошторису на 2005 рік - 3 арк.
Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товар, робіт, послуг за державні кошти за червень 2004 року - грудень 2005 року - 12 арк.
Лист від 16.08.2005 N 54/6/2792 - 1 арк.
Тендерна документація - 14 арк.
Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 01.04.2004 N 3 - 1 арк.
Протокол засідання тендерної комісії щодо організації проведення закупівлі товару від 27.02.2004 N 1 - 1 арк.
Протокол розкриття пропозицій та визначення переможця від 15.03.2004 N 2/2 - 2 арк.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 16.03.2004 - 1 арк.
Запрошення для прийняття участі у тендерах від 01.03.2004 - 3 арк.
Повідомлення про результати проведення торгів від 16.03.2004 - 2 арк.
Договір поставки продукції від 01.04.2004 N 24 - 6 арк.
Специфікація на закупівлю стоматологічних матеріалів і дезінфікуючих розчинів - 6 арк.
Рахунки та платіжні доручення - 47 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою стоматологічних матеріалів та дезінфікуючих засобів".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Наказ Луцької міської клінічної стоматологічної поліклініки (далі - Замовник) про створення тендерного комісії (далі - ТК) та організацію її роботи на дослідження не надано.
Положення про ТК затверджене головним лікарем від 01.03.2003. Положенням визначені загальні організаційні та процедурні засади діяльності комісії, а також функції, права, обов'язки та відповідальність її членів.
Згідно з п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , склад тендерного комітету, положення про тендерний комітет затверджуються рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 12 Закону (1490-14) та п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , положення про тендерний комітет Замовника не було затверджено рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта.
2. Фінансування закупівель
Уточненим кошторисом на 2004 рік Замовнику було затверджено видатки по КПКВ 080500 "Загальні та спеціалізовані стоматологічні поліклініки" КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" в сумі 487,0 тис. грн. за рахунок коштів спеціального фонду бюджету.
Відповідно до звіту "Про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2004 рік" по КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" касові видатки становили 456,78 тис. грн., фактичні видатки - 488,20 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Замовником надано для дослідження протокол засідання ТК від 27.02.2004 про вибір процедури запиту цінових котирувань на закупівлю стоматологічних матеріалів та дезінфікуючих розчинів в зв'язку з граничнодопустимою сумою закупівлі.
Так, в протоколі зазначено, що курс євро станом на 29.02.2004 становив 7,23 грн., очікувана вартість закупівлі становила 140,0 тис. грн., відповідно до ст. 32 Закону (1490-14) гранична межа для проведення запиту цінових котирувань становить 20,0 тис. євро (140 тис. грн. / 7,23 грн. / євро = 19,36 тис. євро).
Проте, відповідно до п. 2 ст. 14 Закону (1490-14) курс євро фіксується на дату відправлення запрошення до участі в торгах, тобто станом на 01.03.2004 офіційний курс гривні до євро встановлено НБУ 6,61 грн.
Отже, очікувана вартість закупівлі у розмірі 140,0 тис. грн. перевищувала суму 20000 євро (20000 євро х 6,73 грн. = 132,2 тис. грн.).
Виходячи з вищевикладеного, тендерний комітет Замовника зобов'язаний був здійснити закупівлю стоматологічних матеріалів та дезинфікуючих розчинів очікуваною вартістю 140,00 тис. гривень шляхом проведення процедури відкритих торгів на підставі ст. 14, ч. 1 ст. 32 Закону (1490-14) .
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) , замовник має право предмет закупівлі продукції визначити за показником п'ятого знаку Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) , затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) .
При цьому предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). Замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип"). Предмет закупівлі продукції може визначатися показником дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "тип"), якщо замовник здійснює у межах обсягу бюджетного призначення на відповідний рік закупівлю лише однієї позиції цієї продукції в межах показника п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія").
Пунктом 4 даного Порядку (z0566-03) визначено, що назву предмета закупівлі продукції Замовник вказує в оголошенні про торги, повідомленні й оголошенні про результати процедури закупівлі, у тендерній документації та звіті про результати здійснення процедури закупівлі. У разі коли предметом закупівлі є товари та послуги, Замовник має право визначену відповідно до пункту 3 Порядку назву предмета закупівлі доповнювати інформацією щодо його конкретизації з урахуванням частини третьої статті 21 Закону (1490-14) .
Замовником предмет закупівлі був визначений як "стоматологічне обладнання".
В порушення вимог п. 3 наказу від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" предмет закупівлі не визначено за кодом Класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) , затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) , та не визначено особливості його закупівлі.
Відповідно до зазначеного класифікатора предмет закупівлі визначається за кодом 24.66.4 (v2822217-97) "Продукти хімічні різні технічного призначення" (підкатегорії 24.66.42 "Речовини та матеріали допоміжні", 24.66.42.300 "Пасти для виготовлення моделей та інші речовини, використовувані в стоматології"), 24.20.1 "Продукти агрохімічні" (підкатегорія 24.20.14 "Засоби дезінфікуючі").
5. Направлення запрошень для участі у процедурі запиту цінових пропозицій
Тендерним комітетом направлені запрошення від 01.03.2004 трьом учасникам, а саме: ПП "Дентас", ПП Базильчук Р.П. та ПП "Квадро-М".
Тендерним комітетом на закупівлю стоматологічних матеріалів та дезінфікуючих засобів складено та затверджено тендерну документацію 27.02.2004.
Відповідно до вимог ст. 32 Закону (1490-14) для отримання цінових пропозицій замовник надсилає запит щодо цінових пропозицій (котирувань) не менше ніж трьом учасникам або розміщує його в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Так, тендерним комітетом при проведенні процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) не дотримано вимоги ст. 32 Закону (1490-14) в частині надання учасникам процедури тендерну документацію замість запиту щодо цінових пропозицій.
В порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону (1490-14) у тендерній документації (запиті) не зазначено, чи включаються у вартість товарів витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.
Також в тендерній документації не зазначено вид, кількість та місце поставки товару, строк поставки товару.
6. Розкриття цінових пропозицій та вибір переможця
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій від 15.03.2004 N 2/2 учасники торгів надали "правильно оформлені всі необхідні документи" та свої пропозиції з дотриманням встановленого терміну, а саме: ПП "Дентас" ПП Базильчук Р.П., ПП "Квадро-М" - 14.03.2004 року. Документів, які б підтверджували відповідність кваліфікаційним вимогам учасників, Замовником для дослідження не надано.
Строки здійснення оцінки тендерних пропозицій Замовником дотримано.
Переможцем визнано ПП Базильчук Р.П., яким було подано найнижчу цінову пропозицію.
7. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
Про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій переможцю (ПП Базильчук Р.П.) направлено акцепт, учасників торгів (ПП "Квадро-М", ПП "Дентас") повідомлено про результати торгів Замовником з дотриманням встановленого терміну - 16.03.2004 року.
8. Укладення договору
На постачання стоматологічного матеріалу та дезінфікуючих розчинів з переможцем торгів - ПП Базильчук Р.Л. відповідно до акцептованої цінової пропозиції укладено договір від 01.04.2004 N 24 на суму 140,0 тис. гривень.
Укладений Замовником з учасником /ПП Базильчук Р.Л./ договір від 01.04.2004 N 24 грубо порушує вимоги ст. 180 Господарського кодексу України (436-15) стосовно визначення істотних умов, визнаних такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо: предмета (умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до її якості).
9. Складання звітності
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі складено за формою, доведеною наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення".
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою процедури запиту цінових пропозицій на закупівлю стоматологічного обладнання встановлено, що процедура закупівлі стоматологічних матеріалів та дезінфікуючих засобів на суму 140,0 тис. грн. була здійснена з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
в порушення вимог ч. 1 ст. 12 Закону (1490-14) та п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , положення про тендерний комітет Замовника не було затверджено рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта;
в порушення вимог ст. 14, ч. 1 ст. 32 Закону (1490-14) Замовник не здійснив закупівлю стоматологічних матеріалів та дезінфікуючих розчинів очікуваною вартістю 140,00 тис. гривень шляхом проведення процедури відкритих торгів;
в порушення вимог п. 3 наказу від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України предмет закупівлі не визначено за кодом Класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) , затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) , та не визначено особливості його закупівлі;
не дотримано вимоги ст. 32 Закону (1490-14) в частині надання учасникам процедури тендерної документації замість запиту щодо цінових пропозицій;
в порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону (1490-14) у тендерній документації (запиті) не зазначено, чи включаються у вартість товарів витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів. Також в тендерній документації не зазначено вид, кількість та місце поставки товару, строк поставки товару.
Укладений Замовником /Луцька міська клінічна стоматологічна поліклініка/ з учасником /ПП Базильчук Р.Л./ договір від 01.04.2004 N 24 грубо порушує вимоги ст. 180 Господарського кодексу України (436-15) стосовно визначення істотних умов, визнаних такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо: предмета (умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до її якості.
Дії тендерного комітету Луцької міської клінічної стоматологічної поліклініки можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .