ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
16.01.2007 N в-13/01

Стосовно проведення Вінницьким обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" процедури відкритих торгів із закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою

Підстава: Звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) .
Загальна інформація:
Інформація про Замовника:
1) назва: Вінницьке обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал";
2) адреса: 21022, м. Вінниця, вул. Київська, 173, тел. (80432) 35-46-15, 35-43-02, 35-43-16;
3) голова тендерного комітету: Сиско В.М.
Предмет закупівлі: насосні агрегати для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою - 2 комп.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 20.06.2005, закінчення - 22.07.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис на 2005 рік за КПКВ 250404 б/д - 1 арк.
2. План використання бюджетних коштів від 06.10.2005 за КПКВ 250404 - 1 арк.
3. План використання бюджетних коштів від 27.12.2005 за КПКВ 250404 - 1 арк.
4. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д, N 2м (za447-06) ) станом на 01.01.2006 - 2 арк.
5. Наказ від 25.10.2001 N 309а "Про створення тендерного комітету" - 1 арк.
6. Наказ від 31.05.2005 N 191 "Про зміни до наказу N 446 від 01.11.2004 р." - 1 арк.
7. Протокол засідання тендерного комітету щодо обрання процедури закупівлі від 30.05.2005 б/н - 1 арк.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 24.04.2003 СПК N 414, видане Сиску В.М., - 1 арк.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 15.04.2005 СПК N 2401, видане Фіферу М.В., - 1 арк.
10. Форма оголошення про проведення відкритих та двоступеневих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.
11. Протокол розкриття тендерних пропозицій на закупівлю насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою від 12.07.2005 N 1 - 1 арк.
12. Тендерна пропозиція МПП "Проммаркет" - 16 арк.
13. Тендерна пропозиція ТОВ "Інженерна компанія "СКАНДТЕХНІКА" - 13 арк.
14. Тендерна пропозиція ТОВ "Електросталь Вінниця" - 16 арк.
15. Тендерна пропозиція Фірми "АРНА" - 25 арк.
16. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою від 29.07.2005 N 2 - 1 арк.
17. Перелік відхилених тендерних пропозицій - 1 арк.
18. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції щодо закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної станції в комплекті з автоматикою від 03.08.2005 N 1/3293 МПП "Проммаркет" - 1 арк.
19. Повідомлення про результати проведення відкритих торгів щодо закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної станції в комплекті з автоматикою від 04.08.2005 N 1/33315 ТОВ "Електросталь Вінниця", ТОВ "Інженерна компанія "СКАНДТЕХНІКА", ТОВ "Арна-Тех" - 1 арк.
20. Лист від 25.08.2005 N 25/08-1 ТОВ "Інженерна компанія "СКАНДТЕХНІКА" - арк.
21. Лист від 02.09.2005 N 7/3978 "Про розгляд тендерних пропозицій" - 1 арк.
22. Лист від 20.09.2005 N 95 ПП "Проммаркет-ВІ" - 1 арк.
23. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 22.07.2005 N 1 - 1 арк.
24. Договір купівлі-продажу від 26.09.2005 N 96 (з додатками N 1, 2) - 4 арк.
25. Рахунок-фактура від 06.10.2005 N СФ-0000786 - 1 арк.
26. Платіжне доручення від 07.10.2005 N 1 - 1 арк.
27. Платіжне доручення від 10.10.2005 N 2 - 1 арк.
28. Платіжне доручення від 14.12.2005 N 18 - 1 арк.
29. Платіжне доручення від 26.12.2005 N 24 - 1 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: "надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі Вінницьким обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
Розгляд та дослідження зазначених матеріалів засвідчив наступне.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет Вінницького обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" (далі - Замовник) створено та затвердженого у кількості 5 осіб наказом начальника ОВКП ВКГ "Вінницяводоканал" (Ткаченко В.В.) від 25.10.2001 N 309а "Про створення тендерного комітету" із змінами, внесеними наказом начальника ОВКП ВКГ "Вінницяводоканал" (Кістіон В.Є.) від 31.05.2005 N 191.
Тендерний комітет Замовника створено та функціонує в порушення вимог Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , а саме:
- в порушення вимог п. 2.5 положення (z0020-01) про тендерний комітет Замовника не було затверджено у вигляді відповідного розпорядчого акта;
- в порушення вимог п. 2.8 (z0020-01) заступника голови тендерного комітету призначено не було.
Замовником для дослідження надані свідоцтва про проходження навчання на курсах підвищення кваліфікації з питань державних закупівель головою тендерного комітету Сиско В.М. (свідоцтво від 24.04.2003 СПК N 414), секретарем тендерного комітету Фіфер М.В. (свідоцтво від 15.04.2005 СПК N 2401).
Отже, навчання членів тендерного комітету Замовника здійснювалось з порушенням вимог абз. 11 ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (далі - Закону), інші члени тендерного комітету Замовника (Шевчук Н.В., Свинарень П.С., Ушаков Ю.П., Нестеров О.М., Бойко В.С.) не проходили навчання чи підвищення кваліфікації протягом 2005 року.
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2005 рік Замовнику затверджено видатки за рахунок загального фонду місцевого бюджету за КПКВ 250404 "Інші видатки" за КЕКВ 2410 "Капітальні трансферти підприємства (установам, організаціям)" у розмірі 815,00 тис. гривень.
Відповідно до Звіту про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д, N 2м (za447-06) станом на 01.01.2006 за КПКВ 250404 "Інші видатки" за КЕКВ 2410 "Капітальні трансферти підприємства (установам, організаціям)", затверджено кошторисом 810,00 тис. грн., касові та фактичні видатки склали 810,00 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Протоколом засідання тендерного комітету від 30.05.2005 б/н прийнято рішення провести закупівлю насосних агрегатів шляхом застосування процедури відкритих торгів відповідно до вимог ст. ст. 2, 14, 18 Закону (1490-14) .
4. Визначення предмета закупівлі.
Предмет закупівлі визначено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст. 1 Закону (1490-14) як товар, а саме "насосні агрегати для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю N 08686 (ТЕХ) опубліковано у "Віснику державних закупівель" від 20.06.2005 N 25(194) та оприлюднене на сайті www.zakupivli.com.ua.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня. Причини скорочення строку викладаються у звіті; вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
В оголошенні, опублікованому тендерним комітетом Замовника, термін розкриття тендерних пропозицій учасників призначено на 12.07.2005, або через 23 календарних дня після опублікування оголошення.
У звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою від 22.07.2005 N 1 тендерним комітетом Замовника не обгрунтована причина скорочення строку подання тендерних пропозицій учасниками.
Дії тендерного комітету призвели до порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) в частині безпідставного скорочення термінів подання тендерних пропозицій.
6. Тендерна документація.
Тендерну документацію щодо закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою на дослідження надано не було.
У зв'язку з відсутністю тендерної документації зробити висновок щодо дотримання Замовником вимог ст. 21 Закону (1490-14) при складанні тендерної документації неможливо.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність всіх необхідних документів, передбачених інструкцією щодо їх підготовки, правильність їх оформлення, а також мають бути оголошені замовником присутнім представникам учасника найменування та адреса кожного учасника, ціна кожної тендерної пропозиції. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою уповноваженим органом формою, копія якого надається всім учасникам на їх запит. Ці відомості зазначаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
Відповідно до даних протоколу розкриття тендерних пропозицій від 12.07.2005 N 1 тендерні пропозиції подали 4 учасники, а саме:
- N 1 від 11.07.2005 МПП "Проммаркет", з ціною тендерної пропозиції - 1298,946 тис. грн.;
- N 2 від 12.07.2005 ТОВ "Арна-Тех", з ціною тендерної пропозиції - 1021,348 тис. грн.;
- N 3 від 12.07.2005 ТОВ "Інженерна компанія "СКАНДТЕХНІКА", з ціною тендерної пропозиції - 1291,893 тис. грн.;
- N 4 від 12.07.2005 ТОВ "Електросталь Вінниця", з ціною тендерної пропозиції - 1536,129 тис. гривень.
Також, у протоколі розкриття від 12.07.2005 N 1 зазначено, що не всі тендерні пропозиції відповідають вимогам, встановленим Замовником у тендерній документації у зв'язку з ненаданням ТОВ "Арна-Тех" та ТОВ "Електросталь Вінниця" довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів).
Проте, згідно з інформацією, викладеною у переліку відхилених тендерних пропозицій, тендерним комітетом Замовника було відхилено тендерну пропозицію лише одного з учасників - ТОВ "Арна-Тех", як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, а саме: "...Учасник пропонує електродвигун, на вказані параметри насоса потужністю 355 кВт. Ми не можемо прийняти цю пропозицію при великій заборгованості перед енергетиками".
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Згідно з інформацією, викладеною у протоколі засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 29.07.2005 N 2, тендерні пропозиції МПП "Проммаркет", ТОВ "Інженерна компанія "СКАНДТЕХНІКА", ТОВ "Електросталь Вінниця" відповідають кваліфікаційним вимогам тендерної документації і прийняті для подальшого розгляду.
Проте, як зазначалось вище, у протоколі розкриття від 12.07.2005 N 1, ТОВ "Електросталь Вінниця" не надало довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів).
Отже, Замовником порушено вимоги ч. 7 ст. 26 та ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) в частині невідхилення тендерної пропозиції ТОВ "Електросталь Вінниця", як такої що не відповідає кваліфікаційним вимогам, та допущенням її до оцінки.
Відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 Закону (1490-14) замовник визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, на основі критеріїв і методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації.
Визначити правильність оцінки тендерних пропозицій учасників немає можливості через відсутність тендерної документації, умовами якої, відповідно до вимог ст. 15 та ст. 21 Закону (1490-14) , передбачається перелік кваліфікаційних вимог, критеріїв та методика розрахунку.
Відповідно до інформації, викладеної у протоколі засідання тендерного комітету, щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 29.07.2005 N 2, оцінка тендерних пропозицій в подальшому здійснювалась на основі таких критеріїв, а саме:
- ціна, максимально можлива кількість балів тендерної пропозиції за даним критерієм становила 550 балів;
- гарантійне обслуговування, максимально можлива кількість балів тендерної пропозиції за даним критерієм становила 150 балів;
- умови оплати, максимально можлива кількість балів тендерної пропозиції за даним критерієм становила 200 балів;
- термін постачання, максимально можлива кількість балів тендерної пропозиції за даним критерієм становила 100 балів.
Отже, питома вага цінового критерію за вищенаведеною методикою дорівнює 55% від загальної суми балів (1000 балів).
Слід відзначити, що відповідно до положень ч. 8 ст. 26 Закону (1490-14) у разі, якщо для визначення найкращої тендерної пропозиції використовуються критерії інші, ніж ціна, у тендерній документації має бути визначений (якщо це можливо) їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою 70 відсотків.
Таким чином, тендерним комітетом Замовника порушено вимоги ч. 8 ст. 26 Закону (1490-14) в частині встановлення питомої ваги цінового критерію нижче 70% від загальної суми балів.
За результатами бальної оцінки переможцем визнано МПП "Проммаркет", який отримав найбільшу кількість балів - 966, цінова пропозиція якого не була найнижчою та становила 1298,946 тис. грн. Найнижча цінова пропозиція була надана ТОВ "Інженерна компанія "СКАНДТЕХНІКА" у сумі 1291,893 тис. гривень.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції переможця та про результати торгів.
Тендерним комітетом Замовника переможцю відкритих торгів щодо закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою МПП "Проммаркет" направлене повідомлення про акцепт його тендерної пропозиції від 03.08.2005 N 1/3293 та іншим учасникам відкритих торгів ТОВ "Інженерна компанія "СКАНДТЕХНІКА", ТОВ "Електросталь Вінниця" та ТОВ "Арна-Тех" направлено повідомлення від 04.08.2005 N 1/3315 про результати проведеної процедури.
Відповідно до положень ч. 3 ст. 29 Закону (1490-14) протягом семи календарних днів після укладення договору замовник надсилає або передає для публікації у "Віснику державних закупівель" оголошення про результати відкритих торгів згідно з формою, встановленою уповноваженим органом.
Згідно з вимогами ч. 1ст. 4-1 (1490-14) Замовник зобов'язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення оголошення про результати проведеної процедури закупівлі за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет.
Проте підтверджуючої інформації щодо опублікування оголошення про результати здійснення процедури закупівлі в Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" та його оприлюднення в інформаційній системі у мережі Інтернет на дослідження надано не було.
10. Укладання договору.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) з учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів про їх результати, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту.
Повідомлення про результати торгів надіслано Замовником 04.08.2005, а протокол засідання тендерного комітету за N 2, яким було акцептовано переможця, оформлено 29.07.2005.
Між Замовником та МПП "Проммаркет" укладено договір купівлі-продажу від 26.09.2005 N 96 на загальну суму 1298,946 тис. гривень.
Таким чином, в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) між Замовником та МПП "Проммаркет" укладено договір від 26.09.2005 N 96 у строк, що перевищує 21 робочий день з дня акцепту.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону (1490-14) , у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2 ст. 29 цього Закону, договір купівлі-продажу від 26.09.2005 N 96, укладений між Замовником та МПП "Проммаркет", вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (435-15) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається
Крім цього, п. п. 6.1, 6.2 укладеного договору купівлі-продажу від 26.09.2005 N 96 зазначено, що "аванс у розмірі 50% - 649,473 тис. грн. покупець перераховує продавцю протягом п'яти днів з моменту підписання договору, а решту вартості - 649,473 тис. грн. покупець перераховує продавцю не пізніше ніж до 31 березня 2006 року".
Слід відзначити, що згідно з положенням ст. 2 Бюджетного кодексу України (2542-14) бюджетне зобов'язання - будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому.
Відповідно до вимог ст. 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Будь-які зобов'язання, взяті фізичними та юридичними особами за коштами Державного бюджету України без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України, не вважаються бюджетними зобов'язаннями. Витрати державного бюджету на покриття таких зобов'язань не можуть здійснюватися.
Згідно ст. 3 Бюджетного кодексу України (2542-14) бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
В порушення ст. ст. 2, 3, 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) Замовником взято на себе бюджетні зобов'язання по договору від 26.09.2005 N 96 понад бюджетний період, який становить один календарний рік.
Таким чином, Вінницьким обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" на підставі договору від 26.09.2005 N 96 щодо закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою державні кошти в сумі 1298,946 тис. грн. використано з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель.
11. Складання звітності.
За результатами проведеної процедури тендерним комітетом Замовника складено звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 22.07.2005 N 1.
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) Замовником у звіті про результати здійснення процедури від 22.07.2005 N 1 не зазначено обов'язкової інформації, а саме:
найменування та адреси учасників, що подали тендерні пропозиції;
дата опублікування оголошення про результат здійсненої закупівлі у "Віснику державних закупівель" та дата повідомлення учасникам про результат проведеної процедури;
у разі відхилення тендерної пропозиції відповідно до положень цього Закону (1490-14) - виклад підстав для відхилення.
Крім цього, у звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 22.07.2005 N 1 Замовником не зазначено інформацію про причини скорочення визначеного Законом (1490-14) терміну подання учасниками тендерних пропозицій.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 4-1 (1490-14) Замовник зобов'язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення звіту про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет.
Проте, підтверджуючої інформації щодо оприлюднення в інформаційній системі у мережі Інтернет звіту про результати здійснення процедури закупівлі від 22.07.2005 N 1 на дослідження надано не було.
Висновок:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Вінницьким обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" процедури відкритих торгів із закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою встановлено, що закупівлі були здійснені з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- п. п. 2.5, 2.8 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , положення про тендерний комітет Замовника не було затверджено у вигляді відповідного розпорядчого акта та не було призначено заступника голови тендерного комітету;
- абз. 11 ст. 1 Закону (1490-14) члени тендерного комітету Замовника (Шевчук Н.В., Свинарень П.С., Ушаков Ю.П., Нестеров О.М., Бойко В.С.) не проходили навчання чи підвищення кваліфікації протягом 2005 року;
- ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) в частині безпідставного скорочення термінів подання тендерних пропозицій;
- ч. 7 ст. 26 та ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) в частині невідхилення тендерної пропозиції ТОВ "Електросталь Вінниця", як такої, що не відповідає кваліфікаційним вимогам та допущенням її до оцінки;
- ч. 8 ст. 26 Закону (1490-14) в частині встановлення питомої ваги цінового критерію нижче 70% від загальної суми балів;
- ст. ст. 2, 3, 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) Замовником взято на себе бюджетні зобов'язання по договору від 26.09.2005 N 96 понад бюджетний період, який становить один календарний рік;
- ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) Замовником у звіті про результати здійснення процедури від 22.07.2005 N 1 не зазначено обов'язкової інформації.
Вінницьким обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" укладено договір від 26.09.2005 N 96 на загальну суму 1298,946 тис. грн. у строк, що перевищує 21 робочий день з дня акцепту, чим порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) .
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону (1490-14) , у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2 ст. 29 цього Закону, договір купівлі-продажу від 26.09.2005 N 96, укладений між Вінницьким обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" та МПП "Проммаркет", вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (435-15) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Враховуючи вищевикладені порушення, Вінницьким обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" на підставі договору від 26.09.2005 N 96 щодо закупівлі насосних агрегатів для каналізаційної насосної станції в комплекті з автоматикою державні кошти в сумі 1298,946 тис. грн. використано з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Вінницького обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства "Вінницяводоканал" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .