ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
19.12.2006 N в-104/12

Стосовно проведення Головним санаторієм "Південнобережний" процедури відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень

Підстава: Звернення Ялтинського міського управління ГУМВС України в АР Крим від 30.11.2006 р. N 6/2059.
Замовник торгів: Головний санаторій "Південнобережний".
Адреса: 98677, Автономна Республіка Крим, м. Алупка, вул. Леніна, 29, тел: (0654) 72-64-81.
Голова тендерного комітету - головний лікар Михайло Петрович Мурдід.
Головний розпорядник коштів: Міністерство охорони здоров'я України.
Предмет закупівлі: поточний ремонт приміщень.
Процедури закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: державний бюджет України.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 07.03.2006 р., закінчення 05.04.2006 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Оголошення про проведення відкритих торгів - 1 арк.
Реєстр видачі тендерної документації - 1 арк.
Прибутковий касовий ордер від 17.03.2006 р. на 100 грн. щодо отримання плати за тендерну документацію від Фірми "Олдім" - 1 арк.
Прибутковий касовий ордер від 20.03.2006 р. на 100 грн. щодо отримання плати за тендерну документацію від Фірми "Стас і Ко" - 1 арк.
Казначейська виписка від 17.03.2006 р. щодо сплати ТОВ "Югбудінвест" на суму у розмірі 200 грн. за тендерну документацію - 1 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій N 1 від 28.03.2006 р. - 1 арк.
Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця N 1 від 28.03.2006 р. - 1 арк.
Оголошення про результати проведення торгів - 1 арк.
Звіт про результати проведення процедури відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень - 1 арк.
Повідомлення на адресу Фірми "Стас і Ко" від 29.03.2006 р. N 124 - 1 арк.
Повідомлення на адресу Фірми "Олдім" від 29.03.2006 р. N 124 - 1 арк.
Тендерна пропозиція Фірми "Олдім" - 37 арк.
Тендерна пропозиція Фірми "Стас і Ко" - 26 арк.
Договір підряду від 04.04.2006 р. б/н між Санаторієм "Південнобережний" та Фірмою "Стас і Ко" щодо поточного ремонту Лікувально-спального корпусу санаторію на загальну суму 570 340,00 грн. - 3 арк.
Платіжні доручення на загальну суму 544 561,20 грн. - 9 арк.
Лист від 29.11.2006 р. N 11/м/2492 щодо реєстрації автотранспортних засоби за Фірмою "Стас і Ко" та Фірмою "Олдім" - 2 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином: "Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі поточного ремонту приміщень Головним санаторієм "Південнобережний".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Наказу про створення тендерного комітету (ТК) Головного санаторію "Південнобережний" (надалі - Замовник) та затвердження Положення про ТК на дослідження не надано.
Згідно Звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі поточного ремонту Лікувально-спального корпусу від 05.04.2006 р. N 1, у якому відповідно до форми, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) , зазначається склад тендерного комітету, тендерний комітет Змовника складається з 5 осіб.
Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону (1490-14) та п. п. 2.8, 4.3 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 р. N 280 (z0020-01) , голова тендерного комітету призначає заступника (заступників) голови, відповідального секретаря та визначає функції кожного члена тендерного комітету.
Матеріалів щодо виконання Замовником цих вимог ч. 4 ст. 12 Закону (1490-14) та п. п. 2.8, 4.3 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 р. N 280 (z0020-01) , на дослідження не надано.
Відповідно до вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) члени тендерного комітету протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету мають отримати відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, у порядку, встановленому уповноваженим органом. Повторне підвищення кваліфікації або навчання здійснюється не рідше одного разу кожні два роки.
Також, відповідно до вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 р. N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступниками голів та секретарями тендерних комітетів організацій-замовників мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
На дослідження не надано сертифікатів чи свідоцтв встановленого зразка про проходження членами тендерного комітету навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, у порядку, встановленому уповноваженим органом.
2. Фінансування закупівель.
Кошторису на 2006 рік Головного санаторію "Південнобережний" на дослідження не надано.
Затвердженого річного плану Замовника щодо закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, складеного за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки України від 17.01.2006 р. N 8 (v0008665-06) , та який підлягає оприлюдненню відповідно до вимог ч. 2 ст. 21 Закону (1490-14) , на дослідження не надано.
Згідно Звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі поточного ремонту Лікувально-спального корпусу від 05.04.2006 р. N 1, у якому відповідно до форми, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) , зазначається розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувана вартість закупівлі, Змовником на закупівлю поточного ремонту приміщень було заплановано видатки за рахунок державного бюджету в загальній сумі 600 000,00 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до ст. 2 Закону (1490-14) , цей Закон застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 30 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 14 Закону (1490-14) основними процедурами здійснення державних закупівель є торги із зменшенням ціни (редукціон) та відкриті торги.
Отже, тендерним комітетом Замовника для здійснення закупівлі поточного ремонту приміщень, у відповідності до вимог ст. 2 та 14 Закону (1490-14) , було обрано процедуру відкритих торгів.
4. Визначення предмета закупівлі.
Порядком визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженим наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165 (z0566-03) , встановлено, що визначення предмета закупівлі послуг за державні кошти здійснюється замовником відповідно до абз. 9 ч. 1 ст. 1 Закону (1490-14) у межах бюджетного призначення на відповідний рік. У разі коли предметом закупівлі є послуги з поточного ремонту, замовник визначає предмет закупівлі, ураховуючи особливості нарахування вартості поточного ремонту за об'єктом згідно з Правилами визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174 (v0174241-00) (із змінами та доповненнями). Визначену відповідно до цього Порядку назву предмета закупівлі замовник вказує в оголошенні про торги, повідомленні й оголошенні про результати процедури закупівлі, у тендерній документації та звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
Замовником відповідно до вимог ст. 1 Закону (1490-14) визначено предмет закупівлі як "Поточний ремонт приміщень" та вказано цю назву у оголошеннях про проведення та про результати відкритих торгів. У повідомленні та звіті про результати процедури закупівлі Замовником назву предмета закупівлі вказано вже як "поточний ремонт Лікувально-спального корпусу".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Відповідно до вимог ст. 8 Закону (1490-14) процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації оголошення про неї у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Оголошення про заплановану закупівлю складено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст. 19 Закону (1490-14) за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 130 (z0427-03) "Про затвердження форм оголошень стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення". Відповідно до вимог ст. 8 Закону, воно було опубліковано в Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.03.2006 р. N 9 (230) за N 03328 (БУД).
Відповідно до ч. 3 ст. 19 строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня. Причини скорочення строку викладаються у звіті; вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
Замовником кінцевий строк подання тендерних пропозицій в оголошенні визначено 28.03.2006 р., тобто скорочено до 21 календарного дня від дати опублікування оголошення.
Відповідно до умов ст. 4-1 Закону (1490-14) Замовник зобов'язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення оголошення про заплановану закупівлю за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет. Інформаційна система в мережі Інтернет у визначенні цього Закону є сукупністю програмних засобів з власною адресою в мережі Інтернет, яка забезпечує доступ до інформаційних ресурсів і відповідає таким обов'язковим вимогам: забезпечує збирання, накопичення, передачу та обробку інформації щодо державних закупівель замовників з усіх адміністративно-територіальних одиниць України; відповідає встановленим законодавством вимогам щодо захисту державної інформації; надає можливість здійснення електронних державних закупівель та відповідає іншим вимогам, встановленим цим Законом. Замовник оприлюднює оголошення про заплановану закупівлю в інформаційних системах в мережі Інтернет шляхом її направлення до таких систем у паперовому або електронному вигляді в порядку, передбаченому інформаційними системами.
Згідно надрукованого оголошення про заплановану закупівлю N 03328 (БУД) у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.03.2006 р. N 9 (230) Замовником було розміщено це оголошення в інформаційній системі www.tender.com.ua за кодом N 6402р9669, що є порушенням вимог ч. 2, 7 ст. 4-1 та ч. 1 ст. 4-2 Закону (1490-14) в частині обрання Замовником інформаційної системи в мережі Інтернет, яка не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до таких систем.
6. Тендерна документація.
Статтею 21 Закону (1490-14) встановлені вимоги щодо змісту тендерної документації.
Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень, затвердженої головою тендерного комітету, на дослідження не надано.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 20 тендерна документація надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати. Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в триденний термін з дня отримання від нього відповідного запиту. Надання тендерної документації, визначення її вартості та порядок розрахунків здійснюються відповідно до положень цивільного законодавства.
Замовником було надано тендерну документацію двом учасникам після отримання від них плати за неї.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. ч. 1 та 3 ст. 24 Закону (1490-14) тендерна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника у запечатаному конверті або в іншій формі, зазначеній у тендерних документах. Одержана тендерна пропозиція вноситься замовником до реєстру, форма якого визначається уповноваженим органом. Тендерні пропозиції, отримані замовником після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються учасникам, що їх подали.
Замовником було отримано дві тендерні пропозиції (ТП):
ТП Фірми "Стас і Ко" б/н, б/д, б/вх.н, б/вх.д.
ТП Фірми "Олдім" б/н, б/д, б/вх.н, б/вх.д.
Реєстру отриманих тендерних (цінових) пропозицій, складеного за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) , на дослідження не надано.
Відповідно до ч. ч. 1 та 3 ст. 26 Закону (1490-14) розкриття тендерних пропозицій відбувається у день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою уповноваженим органом формою. Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднюється замовником в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Замовником складено протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.03.2006 р. N 1 не за затвердженою наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) формою, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) .
На дослідження не надано підтверджуючих матеріалів про виконання Замовником вимог ч. 3 ст. 26 та ст. 4-1 Закону (1490-14) щодо оприлюднення протоколу розкриття тендерних пропозицій в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 Закону (1490-14) Замовник допускає до оцінки тендерні пропозиції, які не були відхилені згідно з цим Законом, та визначає переможця торгів на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у тендерній документації з числа учасників, які подали ці пропозиції.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, який не надав тендерного забезпечення, якщо його надання було передбачено в тендерній документації.
Відповідно до вимог ст. 23 Закону (1490-14) на вимогу замовника учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення, розмір якого становить не більше п'яти відсотків, у разі проведення торгів на закупівлю послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 24 тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує надання учасником тендерного забезпечення.
Фірмою "Стас і Ко" було надано тендерне забезпечення у формі гарантії АКІБ "УкрСиббанк" на суму 30,0 тис. грн. N PG300306/130 від 31.03.2006 р. вих. N 08-03/2390/1, тобто банківську гарантію надано після закінчення встановленого Замовником строку подання тендерних пропозицій на закупівлю поточного ремонту приміщень. Таким чином, пропозиція Фірми "Стас і Ко" не супроводжувалася документом, що підтверджував надання учасником тендерного забезпечення.
Також, слід відмітити, що в банківській гарантії N PG300306/130 від 31.03.2006 р. вказано, що Фірма "Стас і Ко" надає тендерну пропозицію щодо участі у відкритих торгах на закупівлю послуг капітального ремонту яка повинна супроводжуватись банківською гарантією, що вказує на те, що дана банківська гарантія є тендерним забезпеченням пропозиції Фірми "Стас і Ко" щодо участі в інших торгах.
Фірмою "Олдім" було надано тендерне забезпечення у формі гарантії N 942/1 від 28.03.2006 р. АКБ "Чорноморський банк розвитку та реконструкції" на суму 8860,00 грн. щодо пропозиції на закупівлю капітального ремонту котельної та системи опалення, що не має відношення до відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) Замовником не було відхилено тендерні пропозиції учасників, якими не було надано тендерного забезпечення.
Тендерним комітетом Замовника проведено засідання і складено протокол від 28.03.2006 р. N 1, до якого занесена інформація щодо розгляду та оцінки поданих пропозицій.
За результатами оцінки тендерних пропозицій Замовником було визначено переможцем тендеру на закупівлю поточного ремонту приміщень Фірму "Стас і Ко". Ціна тендерної пропозиції переможця складає 570 340,00 грн.
З недотриманням вимог ч. 7 ст. 26 Закону (1490-14) Замовником було допущено до оцінки тендерні пропозиції, які повинні були бути відхилені згідно вимогам ст. 27 Закону, та було визначено переможця торгів з числа учасників, яки подали ці пропозиції.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою за результатами оцінки. Протягом п'яти календарних днів з дня акцепту Замовник надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедури відкритих торгів письмове повідомлення про результати торгів (у тому числі через інформаційні системи в мережі Інтернет) із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Замовником було надіслано повідомлення від 29.03.2006 р. N 124 переможцю відкритих торгів про акцепт тендерної пропозиції, іншому учаснику про результати торгів.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником у письмовому повідомленні учаснику процедури відкритих торгів про її результати не зазначено місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Відповідно до вимог ст. 29-1 оголошення про результати проведення торгів оприлюднюється і публікується в інформаційних системах в мережі Інтернет та у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України, протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися.
Частиною другою статті 29-1 встановлені вимоги щодо обов'язкового змісту оголошення про результати торгів.
Форма та зміст оголошення про результати проведення торгів не відповідає вимогам ч. 2 ст. 29-1 Закону (1490-14) та не відповідає наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 130 (z0427-03) "Про затвердження форм оголошень стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення" зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства економіки N 384 (z1386-05) від 27.10.2005, а саме: відсутні пп. 2.3 "Адреса" та пп. 4.1 "Адреса обраної замовником інформаційної системи у мережі Інтернет та коди розміщення інформації, присвоєні інформаційною системою в мережі Інтернет", не відповідно вказано редакцію п. 4.
Відповідно до надрукованого оголошення про результати за N 06528 у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 10.05.2006 р. N 18 Замовником було розміщено це оголошення в інформаційній системі www.tender.com.ua за кодом N 6404р5276, що є порушенням вимог ч. 2, 7 ст. 4-1 та ч. 1 ст. 4-2 Закону (1490-14) в частині обрання Замовником інформаційної системи в мережі Інтернет, яка не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до таких систем.
10. Укладення договору.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) з учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, Замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедури відкритих торгів про їх результати, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту.
За результатами проведення тендеру на закупівлю поточного ремонту приміщень Замовником було укладено з Фірмою "Стас і Ко" договір від 04.04.2006 р. б/н щодо поточного ремонту Лікувально-спального корпусу санаторію на загальну суму 570 340,00 гривень.
Частиною другою статті 34 Закону (1490-14) встановлено, що договір про закупівлю укладається відповідно до положень Цивільного кодексу України (435-15) .
Відповідно до ст. 638 Цивільного кодексу України (435-15) договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Абзацом другим частини другої статті 34 Закону (1490-14) визначено, що істотною умовою договору про закупівлю є можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Проте, в укладеному договорі відсутня ця умова, чим порушено ч. 2 ст. 34 Закону (1490-14) та ст. 638 Цивільного кодексу України (435-15) .
Платіжними дорученнями згідно умов договору від 04.04.2006 р. б/н Замовником було перераховано кошти по КЕКВ 1137 в загальній сумі 544 561,20 гривень.
11. Складання звітності.
Частиною 1 ст. 17 Закону (1490-14) встановлено вимоги щодо обов'язкового змісту звіту про результати здійснення процедури закупівлі за встановленою формою.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону (1490-14) звіт про результати процедури закупівлі (крім інформації, що містить державну таємницю) протягом 10 календарних днів з дати його затвердження оприлюднюється замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет.
Матеріалів, підтверджуючих виконання Замовником вимог ч. 1 ст. 17 та ст. 4-1 щодо оприлюднення звіту про результати процедури закупівлі в інформаційній системі у мережі Інтернет, на дослідження не надано.
За результатом проведеної процедури відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень Замовником було складено Звіт N 1 від 05.04.2006 р.
Форма та зміст Звіту про результати здійснення процедури закупівлі не відповідає наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення" зі внесеними змінами згідно наказу Міністерства економіки N 384 (z1386-05) від 27.10.2005 р., а саме: невідповідно вказано редакцію пп. 4.1 "Дата і номер бюлетеня "Вісник державних закупівель" або інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було опубліковано оголошення про торги", пп. 4.2 "Дата і номер бюлетеня "Вісник державних закупівель" або інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було (буде) опубліковано оголошення про торги" та пп. 6.1 "Ціни тендерних пропозицій, які оцінювалися (тендерні пропозиції, що не були відхилені відповідно до статті 27 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) )"; відсутні пп. 4.1а "Номер оголошення про торги" та пп. 4.2а "Номер оголошення про результати торгів".
В порушення вимог Інструкції щодо заповнення форми звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення", Замовником складено Звіт не державною мовою та не зазначено головного розпорядника коштів відповідно до бюджетного законодавства.
Замовником у пп. 1.1 Звіту вказано себе головним розпорядником коштів замість Міністерства охорони здоров'я України.
На дослідження не надано підтверджуючих матеріалів про виконання Замовником вимог ч. 2 ст. 17 та ст. 4-1 Закону (1490-14) щодо оприлюднення Звіту про результати здійснення процедури закупівлі в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом 10 календарних днів з дати його затвердження.
Відповідно до умов ст. 38 Закону (1490-14) за порушення вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, розробленими на його виконання, посадові особи замовників та учасників торгів несуть адміністративну відповідальність відповідно до законів України.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Головним санаторієм "Південнобережний" процедури відкритих торгів на закупівлю поточного ремонту приміщень встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- порушено вимоги ч. 2, 7 ст. 4-1 та ч. 1 ст. 4-2 Закону (1490-14) в частині обрання інформаційної системи в мережі Інтернет, яка не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до таких систем;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення", протокол розкриття тендерних пропозицій складено не за затвердженою формою;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) не було відхилено тендерні пропозиції учасників, якими не було надано тендерного забезпечення;
- з недотриманням вимог ч. 7 ст. 26 Закону (1490-14) було допущено до оцінки тендерні пропозиції, які повинні були бути відхилені згідно вимогам ст. 27 Закону та було визначено переможця торгів з числа учасників, яки подали ці пропозиції;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) в письмовому повідомленні учаснику процедури відкритих торгів про її результати не зазначено місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону (1490-14) та ст. 638 Цивільного кодексу України (435-15) в укладеному договорі від 04.04.2006 р. б/н щодо поточного ремонту Лікувально-спального корпусу санаторію не встановлено умову можливого зменшення за ініціативою Замовника обсягів закупівлі в залежності від реального фінансування видатків;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29-1 Закону (1490-14) в оголошенні про результати торгів не зазначено: юридичну адресу замовника торгів; кодів розміщення інформації, присвоєних інформаційними системами у мережі Інтернет, в яких розміщено передбачену цим Законом інформацію;
- в порушення наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 130 (z0427-03) "Про затвердження форм оголошень стосовно державних закупівель та інструкцій щодо їх заповнення" зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства економіки N 384 (z1386-05) від 27.10.2005 р., в оголошенні про результати проведення торгів відсутні пп. 2.3 "Адреса" та пп. 4.1 "Адреса обраної замовником інформаційної системи у мережі Інтернет та коди розміщення інформації, присвоєні інформаційною системою в мережі Інтернет", не відповідно вказано редакцію п. 4;
- в порушення наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення" зі внесеними змінами згідно наказу Міністерства економіки N 384 (z1386-05) від 27.10.2005 р., в Звіті про результати здійснення процедури закупівлі невідповідно вказано редакцію пп. 4.1 "Дата і номер бюлетеня "Вісник державних закупівель" або інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було опубліковано оголошення про торги", пп. 4.2 "Дата і номер бюлетеня "Вісник державних закупівель" або інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було (буде) опубліковано оголошення про торги" та пп. 6.1 "Ціни тендерних пропозицій, які оцінювалися (тендерні пропозиції, що не були відхилені відповідно до статті 27 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) "; відсутні пп. 4.1а "Номер оголошення про торги" та пп. 4.2а "Номер оголошення про результати торгів";
- в порушення вимог Інструкції щодо заповнення форми звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 р. N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення", Звіт про результати здійснення процедури закупівлі складено не державною мовою та не зазначено головного розпорядника коштів відповідно до бюджетного законодавства.
Таким чином, вважається, що Головним санаторієм "Південнобережний" за договором від 04.04.2006 р. щодо поточного ремонту Лікувально-спального корпусу санаторію взято зобов'язання на загальну суму 570 340,00 гривень та використано державних коштів у загальній сумі 544 561,20 грн. з порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Головного санаторію "Південнобережний" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .