ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
29.01.2007 N в-64/01

Стосовно проведення Управлінням освіти і науки Київської обласної державної адміністрації закупівлі шкільних меблів

Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти" (1490-14) Тендерна палата України проводить дослідження стосовно дотримання процедур державних закупівель та щодо ефективності використання державних коштів.
Замовник торгів: Управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації.
Адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 6. Голова ТК - Карандій В.А,. тел. 278-21-62.
Предмет закупівлі: шкільні меблі.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі:
початок 06.03.2006, закінчення 14.06.2006
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Наказ від 10.02.2006 N 47 "Про внесення змін до наказу N 42 від 16.02.2005" - 1 арк.
Положення про тендерний комітет - 2 арк.
Річний план державних закупівель - 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 22.04.2005 СПК N 009790 - 1 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.03.2006 N 1 з додатком - 4 арк.
Протокол оцінки тендерних пропозицій від 25.05.2006 N 2 - 4 арк.
Інформація про вибір переможців за окремими частинами - 1 арк.
Тендерна пропозиція Білоцерківської виправної колонії Київської області N 35 - 29 арк.
Тендерна пропозиція ТОВ "Пріоритет плюс" - 40 арк.
Форма оголошення про результати проведення торгів - 1 арк.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 14.06.2006 N 3.
Угода на закупівлю та поставку шкільних меблів від 14.06.2006 N 1м - 2 арк.
Платіжне доручення N 305 - 1 арк.
Платіжне доручення від 12.07.2006 N 209 - 1 арк.
Завдання сформульоване у порядку громадського контролю таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих торгів по закупівлі шкільних меблів Управлінням освіти і науки Київської обласної державної адміністрації".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Наказом начальника Управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) від 10.02.2006 N 47 було внесено зміни до наказу від 16.02.2005 N 42 "Про тендерний комітет" у частині особового складу тендерного комітету (ділі - ТК) та призначено голову ТК, його заступника, секретаря ТК та трьох членів ТК.
Положення про функції ТК було затверджено наказом начальника управління освіти і науки від 18.01.2001 N 3. Положенням визначені головні функції ТК, права, обов'язки та відповідальність членів ТК.
Відповідальна особа за проведення процедури відкритих торгів при закупівлі послуг лікувальних закладів із відновлення здоров'я - заступник голови тендерного комітету - директор сервісно-ресурсного центру - Дяченко Віталій Васильович.
Замовником було надано на дослідження свідоцтво про підвищення кваліфікації від 22.04.2005 СПК N 009790 секретарем ТК Галіною Тетяною Іванівною.
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) та вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 р. N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" головою ТК, заступником голови ТК та трьома членами ТК не отримано сертифікат про проходження навчання чи свідоцтво про підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення закупівель
2. Фінансування закупівель
Замовником на дослідження не було надано кошторис на 2006 рік та Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2006 рік.
3. Вибір процедури закупівлі
ТК Замовника для проведення тендеру на закупівлю шкільних меблів було обрано процедуру відкритих торгів. Очікувана вартість закупівлі, згідно з річним планом закупівель, становила 600000 гривень.
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) , предмет закупівлі, який не підлягає поділу, визначається Замовником за показником п'ятого знака Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) . При цьому Замовник може зазначати окремі частини предмета закупівлі за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип").
Замовником предмет закупівлі був визначений як "меблі шкільні" по трьох найменуваннях, а саме: комплект аудиторний, парта двомісна, дошка аудиторна. Згідно з Класифікатором ДК 016-97 (v0822217-97) . Замовник мав визначити предмет закупівлі таким чином: код 36.63.25.100 "Дошки грифельні та інші дошки для писання чи малювання", код 36.12.1 - "Меблі конторські та магазинні", код 36.11.11 - "Стільці та сидіння спеціальні".
Отже, з порушенням вимог наказу від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) предмет закупівлі Замовником визначено невірно.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації
Оголошення про закупівлю меблів було опубліковано Замовником у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 06.03.2006 N 10(29) за N 1006106. Строк для подання тендерних пропозицій учасниками становив 21 календарний день. В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) причини скорочення Замовником строку подання тендерних пропозицій у звіті про результати проведення процедури відкритих торгів не зазначено.
Замовником для дослідження надано форму оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти. В формі оголошення вказано, що Замовником використовувалась для оприлюднення необхідної інформації при проведенні закупівлі інформаційна система в мережі Інтернет www.zakupivli.com. Документів про присвоєння кодів Інформаційною системою в мережі Інтернет про розміщення необхідної інформації щодо здійснюваної процедури закупівлі на дослідження Замовником не надано.
6. Тендерна документація
Тендерна документація (далі - ТД) щодо підготовки тендерних пропозицій для участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю шкільних меблів Замовником на дослідження не надано.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від 28.03.2006 N 4 для участі у процедурі відкритих торгів по закупівлі шкільних меблів ТК Замовника було подано дві тендерні пропозиції від учасників: ТОВ "Пріоритет Плюс" та Підприємство Білоцерківської виправної колонії N 35 Управління державного департаменту України з питань виконання покарань у Київській області.
Розкриття тендерних пропозицій відбулося о 12 год. 28.03.2006.
Додаток до протоколу розкриття містить інформацію про надання обома учасниками закупівлі всіх документів, необхідних для підтвердження відповідності їх кваліфікаційним вимогам.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Згідно з протоколом оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 25.05.2006 N 2 до оцінки ТК Замовника було допущено всі тендерні пропозиції, які за результатами розгляду визначені такими, що повністю відповідають кваліфікаційним та іншим вимогам ТД.
В тендерних формах "Пропозиція" учасники пропонують наступний товар:
Аудиторні столи та стільці - 500 шт.;
Парти - 2000 шт.;
Дошка аудиторна 3000 мм х 1000 мм - 1000 шт.;
Дошка аудиторна 2600 мм х 1000 мм - 1000 шт.
Згідно з інформацією про предмет закупівлі, яка вказана у протоколі розкриття тендерних пропозицій від 28.03.2006 N 4 та протоколі оцінки від 25.05.2006 N 2, Замовником передбачалась закупівля шкільних меблів по трьох найменуваннях товару. Незрозуміло, чому учасники в тендерних пропозиціях пропонують продукцію по чотирьох найменуваннях товару. В зв'язку з ненаданням Замовником для дослідження ТД неможливо встановити, які саме шкільні меблі та в якій кількості передбачалось закупити Замовником та чи не порушують подані тендерні пропозиції учасників вимог ТД Замовника щодо асортименту закуповуваного товару.
Згідно з протоколом оцінки тендерних пропозицій від 25.05.2006 N 2 оцінка здійснювалась ТК Замовника на основі одного критерію - "Ціна" з питомою вагою 100 балів.
Згідно з протоколом оцінки тендерних пропозицій від 25.05.2006 N 2 найвищий бал по закупівлі комплекту аудиторного з ціною 265 грн. за одиницю та двомісної парти з ціною 295 грн. за одиницю набрала тендерна пропозиція Підприємства Білоцерківської виправної колонії N 35 Управління державного департаменту України з питань виконання покарань у Київській області. По закупівлі дошки аудиторної на 5 робочих поверхонь розміром 3000 мм на 1000 мм за ціною 930 грн. за одиницю та дошки аудиторної на 1 робочу поверхню розміром 2600 мм х 1000 мм за ціною 846 грн. за одиницю найвищий бал набрала тендерна пропозиція ТОВ "Пріоритет Плюс".
Необхідно відмітити, що в порушення вимог ч. 2 ст. 6 Закону (1490-14) Замовником не було надано перевагу тендерній пропозиції та не застосовано преференційну поправку в розмірі 15 відсотків ціни тендерної пропозиції, яка була подана підприємством кримінально-виконавчої системи - виробником закуповуваного товару - Підприємством Білоцерківської виправної колонії N 35 Управління державного департаменту України з питань виконання покарань у Київській області. Вказаним підприємством пропонувалась дошка аудиторна на 1 робочу поверхню розміром 2600 мм х 1000 мм за ціною 910 грн. за одиницю. При застосуванні преференційної поправки ціна б становила 773,5 грн. за одиницю, що є нижчим, ніж ціна 846 грн., яка запропонована ТОВ "Пріоритет Плюс".
Потрібно зазначити, що строк для подання тендерних пропозицій був встановлений Замовником в 21 календарний день, тоді як оцінка тендерних пропозицій, поданих лише двома учасниками, ТК Замовника проводилась протягом майже двох місяців.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником не надсилались повідомлення про результати торгів та про акцепт тендерних пропозицій учасникам процедури відкритих торгів, які повинні бути направлені протягом п'яти календарних днів з дня акцепту.
В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону (1490-14) Замовником не оприлюднено в інформаційних системах у мережі Інтернет та не опубліковано в друкованих засобах масової інформації оголошення про результати проведення відкритих торгів по закупівлі шкільних меблів.
10. Укладення договору
Згідно з протоколом оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 25.05.2006 N 2 ТК Замовника було визначено два переможця процедури відкритих торгів по закупівлі шкільних меблів.
З Підприємством Білоцерківської виправної колонії N 35 Управління державного департаменту України з питань виконання покарань у Київській області Замовником було укладено Угоду на закупівлю та поставку шкільних меблів від 14.06.2006 N 1м на загальну суму 800 тис. гривень. Угодою передбачалось постачання "аудиторних комплектів" та "парт". При цьому, згідно з пп. 1.1 п. 1 Угоди від 14.06.2006 N 1м шкільні меблі повинні постачатись в кількості та номенклатурі, яка буде обумовлена у рахунках-фактурах та специфікації, що є невід'ємними частинами Угоди. Замовником для дослідження не надано жодного рахунку-фактури чи специфікації.
Умови пп. 4.2. п. 4 Угоди на закупівлю та поставку шкільних меблів від 14.06.2006 N 1м щодо 100% попередньої оплати вартості товару до його відвантаження порушують вимоги ч. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) , якою визначено, що після отримання товарів, робіт та послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання розпорядник бюджетних коштів приймає рішення про їх оплату та подає доручення на здійснення платежу органу Державного казначейства України.
Замовником не надано для дослідження угод або договорів, які укладались з переможцем відкритих торгів ТОВ "Пріоритет Плюс" по закупівлі дощок аудиторних на 5 робочих поверхонь розміром 3000 х 1000 мм за ціною 930 грн. за одиницю та дощок аудиторних на 1 робочу поверхню розміром 2600 х 1000 мм за ціною 846 грн. за одиницю. У Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 14.06.2006 вказано, що Замовником з ТОВ "Пріоритет Плюс" 14.06.2006 укладено договір про закупівлю дощок аудиторних на загальну суму 200 тис.грн.
11. Складання звітності
Замовником за результатами проведення процедури відкритих торгів по закупівлі шкільних меблів складено звіт від 14.06.2006 N 3.
В порушення вимог ч. 1 статті 17 Закону (1490-14) у Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів не викладено найменування та адреси учасників, що подали тендерні пропозиції; ціна і стислий опис основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю; дата опублікування оголошення про результат здійсненої закупівлі; дата акцепту тендерної пропозиції.
В порушення вимог ч. 2 ст. 17 Закону (1490-14) Звіт про результати здійснення процедури закупівлі не був опублікований Замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет протягом 10 календарних днів з дати його затвердження.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Управлінням освіти і науки Київської обласної державної адміністрації закупівлі шкільних меблів шляхом здійснення процедури відкритих торгів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) та вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 р. N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" головою ТК, заступником голови ТК та трьома членами ТК не отримано сертифікат про проходження навчання чи свідоцтво про підвищення кваліфікації.
В порушення вимог наказу від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) предмет закупівлі Замовником був визначений невірно.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) причини скорочення Замовником строку подання тендерних пропозицій до 21 календарного дня у звіті про результати проведення процедури відкритих торгів не зазначені.
В порушення вимог ч. 2 ст. 6 Закону (1490-14) Замовником не було надано перевагу тендерній пропозиції та не застосовано преференційну поправку в розмірі 15 відсотків ціни тендерної пропозиції, яка була подана підприємством кримінально-виконавчої системи - виробником закуповуваного товару - Підприємством Білоцерківської виправної колонії N 35 Управління державного департаменту України з питань виконання покарань у Київській області.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником не надсилались повідомлення про результати торгів та про акцепт тендерних пропозицій учасникам процедури відкритих торгів.
В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону (1490-14) Замовником не оприлюднено в інформаційних системах у мережі Інтернет та не опубліковано в друкованих засобах масової інформації оголошення про результати проведення відкритих торгів по закупівлі шкільних меблів.
В порушення вимог ч. 1 статті 17 Закону (1490-14) у Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів не викладено найменування та адреси учасників, що подали тендерні пропозиції; ціна і стислий опис основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю; дата опублікування оголошення про результат здійсненої закупівлі; дата акцепту тендерної пропозиції.
В порушення вимог ч. 2 ст. 17 Закону (1490-14) Звіт про результати здійснення процедури закупівлі не був опублікований Замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет протягом 10 календарних днів з дати його затвердження.
В порушення вимог ч. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) угода на закупівлю та поставку шкільних меблів від 14.06.2006 N 1м передбачає 100% попередньої оплати вартості товару.
Таким чином Управлінням освіти і науки Київської обласної державної адміністрації проведено процедуру відкритих торгів по закупівлі шкільних меблів на загальну суму 1000000 грн. державних коштів з грубими порушеннями вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії ТК Управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .