ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
16.01.2007 N в-08/01

Стосовно проведення Управлінням праці та соціального захисту населення Доманівської районної державної адміністрації процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) на закупівлю продуктів харчування

Підстава: в порядку громадського контролю Тендерна палата України проводить дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) .
Загальна інформація
Інформація про Замовника
Назва: Управління праці та соціального захисту населення Доманівської районної державної адміністрації.
Адреса: 56400, Миколаївська обл., смт Доманівка, вул. Леніна, 55, тел. (5152) 9-15-47.
Голова тендерного комітету: Шеремет С.М.
Предмет закупівлі: продукти харчування.
Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій (котирувань).
Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 24.01.2006, закінчення - 02.02.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів
Наказ від 23.12.2005 N 136 "Про затвердження тендерної комісії" - 1 арк.
Запит цінових пропозицій (котирувань) для закупівлі товарів (послуг) від 24.01.2006 N 193 - 1 арк.
Протокол розкриття цінових пропозицій від 30.01.2006 N 1-2 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.01.2006 N 1-1 арк.
Протокол оцінки засідання тендерного комітету від 30.01.2006 N 1-1 арк.
Письмове повідомлення учасникам про результати здійснення процедури закупівлі запиту цінових пропозицій (котирувань) б/н, б/д - 1 арк.
Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 30.01.2006 N 1-2 арк.
Договір від 02.02.2006 N 16-1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форми N 2д, N 2м (za447-06) ) станом на 01.10.2006 - 2 арк.
Форма річного плану державних закупівель, який підлягає оприлюдненню Управління праці та соціального захисту населення Доманівської РДА, - 1 арк.
Форма річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель Управління праці та соціального захисту населення Доманівської РДА - 1 арк.
Асортиментний перелік продуктів харчування ПП Хоменко А.А. - 1 арк.
Асортиментний перелік продуктів харчування ТОВ "Вікторія" - 1 арк.
Асортиментний перелік продуктів харчування ПП Гаврушов В.І. - 1 арк.
Кошторис на 2006 рік - 1 арк.
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти за січень 2006 року - на 1 арк.
Завдання сформульовано у зверненні таким чином: "Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі Управлінням праці та соціального захисту населення Доманівської районної державної адміністрації продуктів харчування".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Управління праці та соціального захисту населення Доманівської районної державної адміністрації (далі - Замовник) створено, затверджено наказом від 23.12.2005 N 136 "Про затвердження тендерної комісії" у кількості 5 осіб (голова комісії - Шеремет С.М., члени комісії - Бобилева В.В., Чернюк О.В., Поляк Г.П., Друзі Р.Н.).
Тендерний комітет Замовника створено та функціонує в порушення вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) , а саме:
- в порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону (1490-14) положення про тендерний комітет рішенням Замовника не затверджувалось;
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону (1490-14) головою тендерного комітету не призначено заступника (заступників) голови, відповідального секретаря та не визначено функції кожного члена тендерного комітету;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) жодним з членів тендерного комітету Замовника не було здійснене навчання на відповідних курсах та отримано свідоцтва про підвищення кваліфікації.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до наданого кошторису за КПКВ 091204 "Територіальні центри і відділення соціальної допомоги на дому" на 2006 рік фінансування закупівлі за КЕКВ 1133 "Продукти харчування" передбачено фінансування за рахунок загального фонду державного бюджету у розмірі 103,738 тис.грн. та спеціального фонду у розмірі 50,00 тис.гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до річного плану діяльності тендерного комітету Замовника щодо організації та проведення процедур державних закупівель, б/н, б/д, для здійснення по КЕКВ 1133 закупівлі продуктів харчування очікуваною вартістю 75,935 тис.грн. обрано процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань).
Слід відзначити, що згідно з вимогами ч. 2 ст. 22 Закону (1490-14) річний план закупівель оприлюднюється шляхом розміщення принаймні в одній інформаційній системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати його затвердження.
В порушення вимог ч. 2 ст. 22, ч. 1 ст. 4-1 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не розміщено річний план закупівель у інформаційний системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, визначеним цим Законом.
4. Визначення предмета закупівлі
В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону (1490-14) рішення тендерного комітету Замовника, щодо вибору предмета та обсягів закупівлі не оформлено протоколом.
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2003 N 566/7887) "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" встановлено, що визначення предмета закупівлі товарів і послуг за державні кошти здійснюється замовником відповідно до абзаців сьомого, дев'ятого частини першої статті 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 (далі - Класифікатор), затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) . При цьому, предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). При цьому Замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип"). Предмет закупівлі продукції може визначатися показником дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "тип"), якщо замовник здійснює у межах обсягу бюджетного призначення на відповідний рік закупівлю лише однієї позиції цієї продукції в межах показника п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія").
Однак в асортиментному переліку наданих учасникам на проведення запиту цінових пропозицій (котирувань) предмет закупівлі визначено, наприклад: хліб житній, крохмаль, м'ясо, цукор, картопля, овочі, соки, риба, молоко, сир, яйця, кава, чай, спеції та інше.
Слід відзначити, що відповідно до п'ятого знаку Класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) , Замовник повинен був визначити предмет закупівлі наступним чином, наприклад:
"Яйця птиць" - 01.24.2;
"Молоко рідке та вершки" - 15.51.1;
"Сир сичужний та кисломолочний" - 15.51.4;
"М'ясо свіже та заморожене" - 15.11.1;
"Продукти молочні інші " - 15.51.2;
"Вироби хлібобулочні" - 15.81.1;
"Продукти готові та консерви овочеві" - 15.33.1;
"Культури овочеві" - 01.11.2;
"Кава та чай " - 15.86.1.
Отже, Замовником порушено вимоги п. 3 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165 (z0566-03) , та Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) , в частині визначення вищезазначеного предмета закупівлі, об'єднавши його в одні торги, фактично за показником другого знаку Класифікатора 01 "Продукція сільського господарства, мисливства та пов'язані з нею послуги", 15 "Продукція харчової промисловості ".
5. Направлення запрошень для участі у процедурі запиту цінових пропозицій
Замовником 24.01.2006 N 193 направлено запити трьом учасникам, а саме: ПП Гаврушов В.І. Магазин "Візит", ПП Хоменко О.Л., ТО "Вікторія".
В порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону (1490-14) Замовником у запиті не зазначено:
- чи включаються в ціну витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів;
- не вказано місце і строк поставки товару;
- істотних умов договору.
6. Подання та розкриття тендерних (цінових) пропозицій (котирувань)
В ході проведеного дослідження встановлено, що Замовником оформлено два протоколи розкриття тендерних пропозицій під одним номером та одною датою, а саме N 1 від 30.01.2006.
Згідно з інформацією, викладеною у першому протоколі від 30.01.2006 N 1, на участь у процедурі запиту цінових пропозицій (котирувань) надійшли цінові пропозиції від 3-х учасників, а саме:
N 1 - від 24.01.2006 ПП Гаврушова В.І. Магазин "Візит";
N 2 - від 25.01.2006 ТОВ "Вікторія";
N 3 - від 25.01.2006 ПП Хоменко.
Згідно з інформацією, викладеною у п. 2 першого протоколу від 30.01.2006 N 1, "... розкриття тендерних пропозицій відбулось 24.01.2006, а місце розкриття - актовий зал управління праці та соціального захисту населення". Під час розкриття тендерних пропозицій були присутні всі учасники процедури закупівлі, про що свідчать їх підписи у даному протоколі.
Отже, розкриття тендерних пропозицій відбулось 24.01.2006, тендерні пропозиції надійшли від ТОВ "Вікторія" та ПП Хоменко 25.01.2006, протокол розкриття оформлено 30.01.2006.
Згідно з інформацією, викладеною у другому протоколі від 30.01.2006 N 1, на участь у процедурі запиту цінових пропозицій (котирувань) надійшли цінові пропозиції від 2-х учасників, а саме:
N 1 від 05.01.2006 ПП Хоменко;
N 2 від 05.01.2006 ПП Гаврушова В.І. Магазин "Візит".
Даним протоколом, п. 3, зазначено, що "...розкриття тендерних пропозицій відбулося 30.01.2006, місце розкриття - кабінет заступника начальника управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації". Підписи, які свідчать про присутність учасників під час розкриття тендерних пропозицій, в даному протоколі відсутні.
Отже, Замовником складено два протоколи розкриття під одним номером та одною датою, а саме N 1 від 30.01.2006, викладена інформація у яких суперечить одна одній, що свідчить про формальній підхід Замовника до проведення процедури закупівлі.
Крім цього, в порушення вимог ч. 1 ст. 4-1, ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) протокол розкриття тендерних пропозицій не оприлюднювався Замовником в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Згідно із протоколом засідання тендерного комітету від 30.01.2006 N 1 Замовником визнано переможцем торгів по закупівлі продуктів харчування ПП Хоменко.
7. Інформування про результати процедури запиту цінових пропозицій (котирувань)
Повідомлення про результати здійсненої процедури закупівлі, які надсилаються Замовником всім учасникам відповідно до вимог ч. 6 ст. 32 Закону (1490-14) , на дослідження надано без зазначення номеру та дати.
Однак згідно з інформацією, викладеною у звіті про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 30.01.2006 N 1, дата відправлення повідомлення учасникам про результати проведеної процедури - 30.01.2006.
8. Укладання договору
Замовником з переможцями торгів укладені договори про закупівлю продуктів харчування, а саме: ПП Хоменко О.Л. від 02.02.2006 N 16 на суму 158,00 тис.гривень.
Як зазначалось вище, фінансування закупівлі продуктів харчування згідно з кошторисом на 2006 рік здійснюється за рахунок місцевого бюджету у загальній сумі 153,738 тис.гривень.
Отже, загальна сума договору перевищує бюджетні призначення на 4,262 тис.грн. (158,00 тис.грн. - 153,738 тис.грн. = 4,262 тис.грн.).
Таким чином, в порушення ч. 6 ст. 51 Бюджетного Кодексу України (2542-14) Замовником взято бюджетних зобов'язань понад кошторисні призначення у розмірі 4,262 тис.гривень.
Враховуючи вищевикладені порушення, державні кошти в сумі 158,00 тис.грн. використано Замовником за договором від 02.02.2006 N 16 з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків у розмірі 4,262 тис.грн.
11. Складання звітності
Замовником оформлено звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 30.01.2006 N 1
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) у звіті від 30.01.2006 N 1 не зазначено обов'язкової інформації.
В порушення вимог ч. 1 ст. 4-1, ч. 2 ст. 17 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не розміщено звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) товарів, робіт та послуг за державні кошти від 30.01.2006 N 1 в інформаційній системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, встановленим цим Законом.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Управлінням праці та соціального захисту населення Доманівської районної державної адміністрації процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) на закупівлю продуктів харчування встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
в порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону (1490-14) положення про тендерний комітет рішенням Замовника не затверджувалось;
в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону (1490-14) головою тендерного комітету не призначено заступника (заступників) голови, відповідального секретаря та не визначено функції кожного члена тендерного комітету;
в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) жодним з членів тендерного комітету Замовника не було здійснене навчання на відповідних курсах та отримано свідоцтва про підвищення кваліфікації;
в порушення вимог ч. 2 ст. 22, ч. 1 ст. 4-1 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не розміщено річний план закупівель у інформаційний системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, визначеним цим Законом;
в порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону (1490-14) рішення тендерного комітету Замовника, щодо вибору предмета та обсягів закупівлі не оформлено протоколом;
в порушення вимог п. 3 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165 (z0566-03) , та Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) , в частині визначення предмета закупівлі;
в порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону (1490-14) щодо зазначення у запитах щодо цінових пропозицій (котирувань) обов'язкової інформації;
в порушення вимог ч. 1 ст. 4-1, ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) протокол розкриття тендерних пропозицій не оприлюднювався Замовником в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій;
в порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) у звіті від 30.01.2006 N 1 не зазначено обов'язкової інформації;
в порушення вимог ч. 1 ст. 4-1, ч. 2 ст. 17 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не розміщено звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) товарів, робіт та послуг за державні кошти від 30.01.2006 N 1 в інформаційній системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, встановленим цим Законом.
Слід відзначити, що неоприлюднення Замовником інформації щодо здійснення державних закупівель є підставою для відміни торгів згідно з вимогами ч. 1 ст. 28 Закону (1490-14) .
Укладання Управлінням праці та соціального захисту населення Доманівської районної державної адміністрації з ПП "Хоменко" договору від 02.02.2006 N 16 на загальну суму 158,00 тис.грн. призвело до порушення вимог ч. 6 ст. 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) , і як наслідок взяття Управлінням праці та соціального захисту населення Доманівської районної державної адміністрації до сплати зобов'язань, що перевищують бюджетні асигнування, встановлені кошторисом на 2006 рік на суму 4,262 тисяч гривень.
Враховуючи вищевикладені порушення, державні кошти в сумі 158,00 тис.грн. використано Замовником за договором від 02.02.2006 N 16 з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків у розмірі 4,262 тис.грн.
Дії тендерного комітету Управління праці та соціального захисту населення Доманівської районної державної адміністрації можуть містити ознаки суспільно-небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .