УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
П О Л О Ж Е Н Н Я
N 36/5 від 30.08.2000
м.Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 серпня 2000 року
за N 559/4780
|
Затверджено
Наказ Міністерства
юстиції України
30.08.2000 р.
N 36/5 ( z0558-00 )
Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції
1. Районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), у разі утворення міськрайонні управління юстиції (далі - управління юстиції) є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст України).
Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту України та безпосередньо головним управлінням юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
2. Управління юстиції у своїй діяльності керуються Конституцією України (
254к/96-ВР)
, законами України, а також указами Президента України і Постановами Верховної Ради України
3. Основними завданнями управління юстиції є:
участь у забезпеченні реалізації державної правової політики;
сприяння розвитку системи надання правової допомоги з метою реалізації прав і свобод громадян, захисту законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина у визначеній сфері діяльності;
організація надання юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб;
організаційне забезпечення та координація роботи, установ нотаріату, органів реєстрації актів цивільного стану, інших органів та установ юстиції; реалізація основних завдань, визначених Мін'юстом України, головними управліннями юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, щодо діяльності зазначених органів юстиції, здійснення контролю та заходів щодо поліпшення їх роботи;
державна реєстрація нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших структурних підрозділів;
легалізація місцевих об'єднань громадян та реєстрація інших юридичних осіб у порядку, встановленому чинним законодавством;
відповідно до законодавства ведення Державного реєстру застав рухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру правочинів;
здійснення контролю за виконанням актів Мін'юсту стосовно нормативно-методичного забезпечення діяльності бюро технічної інвентаризації щодо проведення реєстрації прав власності на нерухоме майно;
методичне керівництво правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах і організаціях, надання зазначеним органам методичної допомоги у приведенні нормативних актів у відповідність до чинного законодавства;
розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду;
організація роботи з кадрами апарату управління юстиції, установ юстиції, підвищення кваліфікації їхніх працівників.
4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства, проведення в Україні правової реформи та подає їх до головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі;
3) здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, веде реєстр цих актів;
4) бере участь у розвитку системи правової інформатизації;
5) веде роботу з обліку та підтримання в контрольному стані актів законодавства, нотаріальної практики у відповідності до Єдиного класифікатора галузей законодавства України; надає практичну допомогу установам юстиції з цих питань; інформує головні управління юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі про стан обліку нормативно-правових актів в районному управлінні юстиції і установах юстиції;
9) організовує та контролює відповідно до своєї компетенції виконання міжнародних договорів України з питань правової допомоги в цивільних, сімейних, кримінальних справах, а також конвенцій і угод з питань, пов'язаних з діяльністю установ юстиції;
10) сприяє розвитку юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб, здійснює у випадках, передбачених законодавством, державну реєстрацію юридичних осіб, організовує у встановленому порядку в системі органів юстиції надання громадянам і юридичним особам додаткових платних послуг правового та технічного характеру;
11) здійснює згідно з чинним законодавством легалізацію місцевих громадських організацій, місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних об'єднань громадян та місцевих громадських організацій, місцевих та первинних професійних спілок та їх об'єднань, реєстрацію структурних утворень політичних партій, місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, організацій роботодавців та їх об'єднань, місцевих асоціацій кредитних спілок, статутів територіальних громад; бере до уваги повідомлення організацій обласних, регіональних, республіканських, всеукраїнських професійних спілок; веде відповідні реєстри та книги обліку, а також готує звітність щодо цих об'єднань громадян, яку подає до обласного управління юстиції;
12) контролює додержання місцевими громадськими організаціями, місцевими осередками зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних об'єднань громадян та місцевими громадськими організаціями, місцевими благодійними організаціями, відділеннями (філіями, представництвами) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональними (місцевими) творчими спілками, територіальними осередками всеукраїнських творчих спілок, асоціаціями кредитних спілок, територіальними громадами положень їхніх статутів;
13) здійснює контроль за діяльністю атестованих судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, здійснюють свою діяльність на підставі свідоцтва Мін'юсту України та внесені до Реєстру атестованих судових експертів;
14) забезпечує повну, правильну та своєчасну реєстрацію актів цивільного стану, розгляд матеріалів про зміну імені та про внесення змін і доповнень до актових записів; поновлення та анулювання актових записів; визнання недійсності шлюбу;
15) забезпечує подання до відділів реєстрації актів цивільного стану головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі матеріалів для вирішення питання щодо анулювання поновлених та повторно складених записів актів;
16) забезпечує належний облік, зберігання, витрачання бланків свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану;
17) забезпечує органи реєстрації актів цивільного стану бланками свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану, записів актів цивільного стану, а також іншою документацією;
18) вивчає та узагальнює практику застосування чинного законодавства при реєстрації актів цивільного стану;
19) забезпечує належне зберігання та оформлення книг реєстрації актів цивільного стану, метричних книг та іншої документації, пов'язаної з реєстрацією цих актів;
20) перевіряє дотримання вимог чинного законодавства посадовими особами виконавчих органів сільських і селищних рад, які реєструють акти цивільного стану, та надає їм методичну допомогу;
21) забезпечує складання та подання в установленому законодавством порядку звітів про реєстрацію актів цивільного стану та витрачання бланків свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану;
22) організовує надання працівниками відділу реєстрації актів цивільного стану громадянам додаткових платних послуг правового і технічного характеру;
23) веде облік законодавства та практики роботи органів реєстрації актів цивільного стану та забезпечує належне ведення цієї роботи у відділі реєстрації актів цивільного стану;
24) забезпечує підвищення рівня кваліфікації працівників, що здійснюють реєстрацію актів цивільного стану, та посадових осіб виконавчих органів сільських і селищних рад, які реєструють акти цивільного стану;
25) сприяє роботі кваліфікаційних комісій, створених при головних управліннях юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, для визначення рівня професійної підготовки осіб, які мають намір працювати у відділах реєстрації актів цивільного стану на посадах державних службовців;
26) сприяє організації роботи державних нотаріальних контор, які працюють на території району (міста);
27) сприяє організації надання приватними та державними нотаріусами правової допомоги населенню району з питань учинення нотаріальних дій;
28) перевіряє стан правової роботи в місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах та організаціях, дає рекомендації щодо її поліпшення та приведення їх нормативно-правових актів у відповідність до законодавства, уживає заходів з метою підвищення кваліфікації працівників юридичних служб, поширює сучасні, новітні форми і методи роботи з правового забезпечення господарської діяльності;
29) координує діяльність місцевих органів виконавчої влади, державних підприємств, установ, організацій щодо правової освіти населення, формування у громадян правового світогляду; вивчає стан правової освіти та правового інформування в навчальних закладах, на підприємствах, в установах, організаціях, надає необхідну допомогу, бере участь в семінарах, конференціях, олімпіадах правових знань, конкурсах з цих питань;
30) здійснює добір кадрів управління та установ юстиції, формує резерв кадрів на відповідні посади, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення професійного рівня кадрів управління та установ юстиції, веде встановлену звітно-облікову документацію, готує державну статистичну звітність з кадрових питань;
31) за дорученням головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі укладає договори, вивчає, аналізує та узагальнює потреби матеріально-технічного забезпечення управлінь юстиції, інших установ юстиції; забезпечує збереження матеріальних цінностей;
32) подає головним управлінням юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі узагальнення щодо виконання функціональних повноважень з питань юридично-правової діяльності місцевих органів виконавчої влади та правового забезпечення господарської діяльності;
33) здійснює через засоби масової інформації інформування населення з питань держави і права, захисту прав і основних свобод людини, чинного законодавства та діяльності органів та установ юстиції;
34) розглядає звернення громадян з питань, що належать до його компетенції, виявляє та усуває причини, що породжують обгрунтовані скарги громадян;
35) забезпечує, у межах своєї компетенції, реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, організовує її зберігання в управлінні юстиції;
36) здійснює облік витрат на утримання управлінь юстиції, відділів реєстрації актів цивільного стану, інших установ юстиції;
37) забезпечує, у межах своєї компетенції, виконання завдань мобілізаційної готовності держави.
5. Управління юстиції має право:
здійснювати перевірки роботи підпорядкованих установ юстиції; залучати для цього науковців, спеціалістів місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за узгодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
одержувати безоплатно для здійснення функцій, покладених на управління юстиції, інформацію від статистичних та контролюючих органів з питань застосування законодавства в господарській діяльності підприємств, установ, організацій, місцевих органів виконавчої влади;
скликати та проводити наради з питань, що належать до його компетенції;
перевіряти в районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях, їх управліннях, відділах, інших структурних підрозділах додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, стан організації нормотворчої діяльності, уносити пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності винних посадових осіб;
скасовувати рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів;
перевіряти стан розгляду звернень громадян у підвідомчих установах щодо усунення причин, що породжують надходження обгрунтованих скарг на роботу установ юстиції;
вивчати в районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях, їх відділах, управліннях та інших підрозділах, на підприємствах, в установах і організаціях, розташованих на відповідній території, стан правової роботи, вносити пропозиції про усунення виявлених недоліків і порушень.
6. Управління юстиції взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями на відповідній території з питань, що належать до його компетенції.
7. Управління юстиції у межах своєї компетенції видає накази, організовує і контролює їх виконання.
У випадках, передбачених законодавством, нормативно-правові акти управління юстиції є обов'язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями, незалежно від форм власності, та громадянами.
Нормативно-правові акти управління юстиції підлягають державній реєстрації в порядку, установленому законодавством.
Управління в разі потреби разом з іншими місцевими органами виконавчої влади видає спільні акти.
8. Начальники управлінь юстиції призначаються на посаду та звільняються з посади Міністром юстиції України за поданням начальників головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі. Начальником управління юстиції може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра та стаж роботи на державній службі в сфері правової діяльності на посаді головного спеціаліста не менше 3 років або стаж роботи за фахом в інших сферах не менше 5 років.
Начальник управління юстиції має заступника - начальника відділу реєстрації актів цивільного стану та, при потребі, заступників начальника за іншими напрямками роботи управління.
Заступники начальників управлінь юстиції призначаються на посаду та звільняються з посади начальниками головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі за поданням начальників відповідних управлінь юстиції.
9. Начальник управління юстиції:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління юстиції завдань, впровадження Програми діяльності Кабінету Міністрів України (
550-2000-п)
в частині забезпечення реалізації державної правової політики, визначає ступінь відповідальності заступників начальника та працівників управління;
затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників управління юстиції та організовує контроль їх виконання;
призначає на посади та звільняє з посад спеціалістів та інших працівників управління;
Затвердження функціональних обов'язків, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності та працівників відділів реєстрації актів цивільного стану проводиться в порядку, передбаченому чинним законодавством.
10. Управління юстиції утримується за рахунок Державного бюджету України. Загальну чисельність, фонд оплати праці працівників, структуру, штатний розпис та кошторис доходів і видатків управління юстиції затверджують головні управління юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі у межах, визначених Мін'юстом України.
11. Управління юстиції є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Директор Департаменту
правової політики
|
В.В.Горбатенко
|