ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
19.01.2007 N в-35/01

Стосовно проведення Головним управлінням державної служби України процедури відкритих торгів на закупівлю оргтехніки, комп'ютерної техніки та системного програмного забезпечення

Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) .
Замовник торгів: Головне управління державної служби України.
Адреса: 01034, м. Київ-34, вул. Прорізна, 15.
Головний розпорядник коштів: Головне управління державної служби України.
Відповідальний за проведення торгів: Лашко Олександр Васильович, тел.: 256-00-55.
Голова тендерного комітету: Борсук Микола Олександрович.
Предмети закупівлі: оргтехніка, комп'ютерна техніка та системне програмне забезпечення.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: Державний бюджет України.
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 08.08.2005, закінчення - 01.11.2005.
Для даного дослідження використано копії наступних матеріалів:
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 01.11.2005 N 19 - 2 арк.
Договір укладений з ТОВ "УЛІС Сістемс" від 28.10.2005 N 05/U259 - на 11 арк.
Протокол засідання тендерного комітету по проведенню оцінки та порівняння тендерних пропозицій та відповідності учасників процедур державних закупівель встановленим кваліфікаційним вимогам по закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти: "устаткування для автоматичного оброблення інформації" від 30.09.2005 б/н - на 4 арк.
Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 23.09.2005 N 00 - на 14 арк.
Лист Головного управління державної служби України від 19.09.2005 N 61/8948 до ТОВ "УЛІС Сістемс" щодо роз'яснення стосовно надання тендерного забезпечення - 1 арк.
Лист Головного управління державної служби України від 15.09.2005 N 61/8848 до ТОВ "Фолгат ФТК" щодо надання оновленої тендерної документації - на 1 арк.
Тендерна документація на закупівлю за державні кошти устаткування для автоматичного оброблення інформації, затверджена 18.08.2005 - на 17 арк.
Протокол засідання тендерного комітету щодо внесення змін до тендерної документації від 18.08.2005 б/н - на 2 арк.
Форма оголошення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі товарів за державні кошти б/н б/д - на 1 арк.
Рішення тендерного комітету про здійснення торгів на закупівлю товарів за державні кошти від 04.07.2005 б/н - на 1 арк.
Тендерна пропозиція ТОВ "УЛІС Сістемс" від 23.09.2005 N 0507/395 - на 134 арк.
Тендерна пропозиція УРА ТОВ - підприємство "Спец" Салон "Спецвузавтоматика" - на 158 арк.
Тендерна пропозиція ДП "Е-КОНСАЛТИНГ" - на 351 арк.
Тендерна пропозиція ТОВ "Фолгат ФТК" від 29.09.2005 N 11-23 - на 51 арк.
Звіт про проведення торів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти за січень - грудень 2005 року - на 2 арк.
Кошторис на 2005 рік, затверджений та погоджений 16.03.2005 - на 2 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д) за 2005 рік - на 3 арк.
Наказ від 24.01.2004 N 12 про затвердження складу тендерного комітету - на 2 арк.
Наказ від 15.03.2004 N 43 про склад тендерного комітету - на 2 арк.
Наказ від 23.03.2005 N 70 про склад тендерного комітету - на 2 арк.
Наказ від 14.12.2005 N 317 про склад тендерного комітету - на 2 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 230013 видано Балюку В.В. 04.03.2005 - на 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 294770 видано Яремчику І.М. 07.04.2005 - на 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 294765 видано Вернигорі Ж.В. 07.04.2005 - на 1 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Головним управлінням державної служби України оргтехніки, комп'ютерної техніка та системного програмного забезпечення".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
Розгляд та дослідження зазначених матеріалів засвідчив наступне.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Наказом Головного управління державної служби України (надалі за текстом - Замовник) від 24.01.2004 N 12 затверджено склад тендерного комітету у кількості 9 осіб.
Наказами від 15.03.2004 N 43, від 23.03.2005 N 70 вносились зміни до складу тендерного комітету.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" було зобов'язано керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, установ і організацій - розпорядників державних коштів забезпечувати підвищення кваліфікації на курсах спеціалістів, які відповідно до покладених на них функцій беруть участь у роботі тендерних комітетів. При цьому зазначеною постановою встановлено, що заступниками голів та секретарями тендерних комітетів мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
До розгляду надано свідоцтва про підвищення кваліфікації трьох членів тендерного комітету, які отримані 04.03.2005 та 07.04.2005.
Отже, в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти", на момент проведення процедури закупівлі заступник голови та секретар тендерного комітету Замовника не пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах і не мали права працювати членами тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до кошторису на 2005 рік за КПК 6121010 "Керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" за КЕКВ 2110 "Придбання обладнання і предметів довгострокового користування" по загальному фонду затверджено видатки в сумі 1 423,2 тис.гривень.
Згідно з наданим на розгляд звітом про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д (za447-06) ) за 2005 рік за КЕКВ 2110 "Придбання обладнання і предметів довгострокового користування" надійшло коштів в сумі 992,88 тис.грн., касові видатки відповідали коштам, що надійшли.
Очікувана вартість закупівлі за даною процедурою, відповідно до звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів від 01.11.2005 N 19, складає 363,72 тис.гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
На засіданні (рішення тендерного комітету про здійснення торгів на закупівлю товарів за державні кошти від 04.07.2005 б/н) тендерним комітетом Замовника було прийнято рішення про застосування процедури відкритих торгів для закупівлі устаткування для автоматичного оброблення інформації: оргтехніки, комп'ютерної техніки та системного програмного забезпечення.
4. Визначення предмету закупівлі
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2003 N 566/7887) "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" встановлено, що визначення предмета закупівлі товарів і послуг за державні кошти здійснюється замовником відповідно до абзаців сьомого, дев'ятого частини першої статті 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (далі - Закон) на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) (далі - Класифікатор), затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) . При цьому предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). При цьому замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип"). Предмет закупівлі продукції може визначатися показником дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "тип"), якщо замовник здійснює у межах обсягу бюджетного призначення на відповідний рік закупівлю лише однієї позиції цієї продукції в межах показника п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія").
В формі оголошення про заплановану закупівлю предметом закупівлі було визначено "оргтехніка, комп'ютерна техніка та системне програмне забезпечення".
Категорія 30.02.1 "Устаткування для автоматичного оброблення інформації" включає: електронно-обчислювальні машини та інше устаткування для автоматичного оброблення інформації, вузли та приладдя для нього.
Устаткування для автоматичного оброблення інформації може бути обчислювальними мережами, системами, комплексами і машинами, які складаються з різної кількості окремих блоків, кожен з яких знаходиться у власному корпусі. Блок є частиною закінченої системи, якщо він задовольняє таким умовам: зв'язаний з центральним оброблюваним пристроєм (блоком) безпосередньо або через один, чи декілька інших блоків; спеціально сконструйований як частина такої системи.
Перелік 8 позицій (119 одиниць) обладнання, що оголошувалось для закупівлі в складі "оргтехніка, комп'ютерна техніка та системне програмне забезпечення" фактично за Класифікатором (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) відповідають до однієї категорії 30.02.1 "Устаткування для автоматичного оброблення інформації".
Замовником у тендерній документації наведено перелік обладнання:
сервер - 1 шт.,
персональний комп'ютер першого типу - 4 шт.,
персональний комп'ютер другого типу - 81 шт.,
багатофункціональний пристрій - 27 шт.,
переносний комп'ютер - 1 шт.,
персональний лазерний принтер - 2 шт.,
сканери - 1 шт.,
накопичувач FDD - 1 шт.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю було опубліковане у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 08.08.2005 N 32(201) за N 12012.
Згідно з оголошенням розкриття тендерних пропозицій учасників передбачено здійснити 13.09.2005, або через 21 календарний день після опублікування оголошення.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету щодо внесення змін до тендерної документації від 18.08.2005 б/н, змінено дату подання тендерних пропозицій з 13.09.2005 (11:00) на 23.09.2005 (11:00) та їх розкриття з 13.09.2005 (17:00) на 23.09.2005 (16:00).
Замовником зазначено вимогу про надання тендерного забезпечення у формі банківської гарантії або депозиту в сумі 18,19 тис.грн., при очікуваній вартість закупівлі в сумі 363,72 тис.гривень. Вимагалась плата за тендерну документацію.
Згідно з формою оголошення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі товарів за державні кошти Замовник розмістив оголошення про закупівлю на веб-сервері Головдержслужби за адресою: http://www.gov.ua.
Відповідно до вимог ст. 41 Закону (1490-14) Замовник зобов'язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення необхідної інформації, передбаченої цим Законом щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет, а саме розмістити:
- оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації;
- звіт про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього;
- оголошення про результати проведеної процедури закупівлі.
Сертифікат щодо розміщення оголошення про торги в інформаційній системі в мережі Інтернет до розгляду не надано. Це фактично свідчить про те, що Замовник не розміщував інформацію про проведення та результати відкритих торгів, а також звіту про здійснення процедури закупівлі в інформаційній системі в мережі Інтернет, чим порушено вимоги ст. 41 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (надалі - Закон).
6. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю "оргтехніки, комп'ютерної техніки та системного програмного забезпечення" затверджена 18.08.2005.
Оцінка тендерних пропозицій, визначена Замовником в тендерній документації, здійснюватиметься на основі наступних критеріїв: вартість тендерної пропозиції - 70 балів; умови гарантійного супроводження при виконанні незначних ремонтів - 10 балів; умови гарантійного супроводження при усуненні значних несправностей - 10 балів; кількість сервісних центрів у містах, де знаходяться територіальні підрозділи Головдержслужби - 10 балів.
Замовником було внесено зміни до тендерної документації щодо коригування назви предмету закупівлі, що більш точно відповідає коду ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) "Устаткування для автоматичного оброблення інформації" (Протокол засідання тендерного комітету щодо внесення змін до тендерної документації від 18.08.2005 б/н).
Листом від 19.09.2005 N 61/8948 Замовник надає роз'яснення ТОВ "УЛІС Сістемс" стосовно тендерного забезпечення, визначеного тендерною документацією.
Відповідно до ст. 15 Закону (1490-14) Замовник може вимагати від учасника надання інформації щодо його відповідності таким кваліфікаційним вимогам, як виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
Розділом 2 тендерної документації "Кваліфікаційні дані виконавця" Замовником передбачено, що учасник повинен надати документ, який свідчить про "досвід виконання аналогічних проектів для органів державної влади з доставкою та сервісним обслуговуванням у всіх обласних центрах України не менше 3 років. Надається копія договору, дата якого не менше 3 років на момент подання тендерної пропозиції".
Також в тендерній документації вимагається "документ, що свідчить про досвід роботи на ринку інформаційних технологій не менше 5 років. Надається копія договору, дата якого не менше 5 років на момент подання тендерної пропозиції".
Отже, Замовником визначено надання аналогічних проектів для органів державної влади не менше 3 років та договорів з досвідом роботи на ринку інформаційних технологій не менше 5 років, що свідчить про встановлення Замовником дискримінаційних вимог до учасників, які працюють на ринку менше визначених Замовником термінів, проте можуть мати достатню кваліфікацію для виконання договорів, чим порушено вимоги ст. 15 Закону (1490-14) .
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 23.09.2005 N 00, на тендер надійшли тендерні пропозиції від чотирьох учасників:
- ТОВ "УЛІС Сістемс" з ціною 362,67 тис.грн.,
- УРА ТОВ - підприємство "Спец" Салон "Спецвузавтоматика" - 389,58 тис.грн.,
- ДП "Е-КОНСАЛТИНГ" - 358,29 тис.грн.,
- ТОВ "Фолгат ФТК" - 374,67 тис.гривень.
В протоколі розкриття вказана інформація про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету щодо внесення змін до тендерної документації від 18.08.2005 б/н змінено дату подання тендерних пропозицій з 13.09.2005 (11:00) на 23.09.2005 (11:00) та їх розкриття з 13.09.2005 (17:00) на 23.09.2005 (16:00).
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Тендерним комітетом Замовника за результатами загальної ціни тендерних пропозицій (за 119 одиниць товару по 8 позиціях) переможцем визначено ТОВ "УЛІС Сістемс".
Розділом 1.8 тендерної документації визначено, що "учасник торгів визначає ціни на товари та роботи за кожним лотом окремо, які він пропонує надати за Контрактом", розділом 1.20 тендерної документації "протягом п'яти календарних днів з дня акцепту замовник надсилає переможцю торгів по кожному лоту окремо повідомлення про акцепт тендерної пропозиції...".
Виходячи з вищевикладеного, тендерний комітет Замовника мав здійснити оцінку та визначити переможця окремо за кожним лотом. Проте оцінка та визначення переможця здійснювались по загальній вартості тендерних пропозицій, що суперечить умовам розділам 1.8, 1.20 тендерної документації.
В порушення вимог ч. 6 наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) "Про затвердження Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" тендерним комітетом Замовника допущені порушення під час здійснення процедури закупівлі щодо правильності та об'єктивності прийнятих рішень.
Зокрема, відповідно до протоколу засідання тендерного комітету по проведенню оцінки та порівняння тендерних пропозицій та відповідності учасників процедур державних закупівель встановленим кваліфікаційним вимогам по закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти: "устаткування для автоматичного оброблення інформації" від 30.09.2005 б/н, тендерна пропозиція ДП "Е-КОНСАЛТИНГ" не відповідала кваліфікаційним вимогам тендерної документації та до участі у процедурі оцінювання не була допущена.
Так, Замовником в зазначеному протоколі зазначено, що тендерна пропозиція ДП "Е-КОНСАЛТИНГ" не містила документи, які свідчать про:
"наявність спеціалістів, сертифікованих виробниками серверів, що пропонуються до постачання (надаються копії сертифікатів)",
"документ, що свідчить про досвід роботи на ринку інформаційних технологій не менше 5 років. Надається копія договору, дата якого не менше 5 років на момент подання тендерної пропозиції",
"документ, що свідчить про досвід виконання аналогічних проектів для органів державної влади з доставкою та сервісним обслуговуванням у всіх обласних центрах України не менше 3 років. Надається копія договору, дата якого не менше 3 років на момент подання тендерної пропозиції",
"електронний варіант комерційної частини своєї тендерної пропозиції (диск 3,5; формат Word 97 або 2000)",
"проект договору (контракту) на поставку, оформлений підписами і завірений печатками Учасника з усіма необхідними додатками (включаючи кошторис витрат)".
Дослідженням наданих матеріалів встановлено, що тендерна пропозиція ДП "Е-КОНСАЛТИНГ" містила "Опис технічних можливостей" де наведена інформація про сертифікованих спеціалістів (сертифікати додано) (на 86 арк.).
Також тендерна пропозиція містила "Відомість про виконання аналогічних проектів для органів державної влади з доставкою та сервісним обслуговуванням у всіх обласних центрах України", що є дискримінаційними вимогами Замовника.
Оскільки тендерною документацією Замовника визначено дискримінаційні вимоги до учасників - це не надає можливості в повній мірі оцінити та визначити переможця.
Порівнюючи тендерні пропозиції учасників за цінами по 8 позиціях товару вбачається наступне.
Порівняльна таблиця тендерних пропозицій учасників. Таб. 1
N з/п Найменування Кіль- кість Тендерні пропозиції (загальна ціна за кількість товару (грн.)) Різниця між обраною ціною переможця ТОВ "УЛІС Сістемс" та найменшою ціною пропозиції учасників (грн.)
ТОВ "УЛІС Сістемс" УРА ТОВ - підприєм- ство "Спец" Салон "Спецвуз- автоматика" ДП "Е-КОН- САЛТИНГ" ТОВ "Фолгат ФТК"
1 2 3 4 5 6 7 8
1 сервер 1 18 648 19 465 24 498 - -
2 персональний комп'ютер першого типу 4 19 476 25 928 16 868 - 2 608
3 персональний комп'ютер другого типу 81 249 318 291 276 255 367 - -
4 багатофунк- ціональний пристрій 27 60 426 45 414 44 464 - 15 962
5 переносний комп'ютер 1 12 636 5 388 16 435 - 7 248
6 персональний лазерний принтер 2 1 440 1 456 - - -
7 сканери 1 525 511 514 - 14
8 накопичувач FDD 1 198 140 142 - 58
- - - - - - - -
- ВСЬОГО: - 362 667 389 578 358 288 - 25 890
Отже, визначення Замовником переможців торгів не за лотами та фактично формальне відхилення одного із учасників призвело до перевитрат державних коштів на суму 25,89 тис.грн., що фактично є збитками, нанесеними державі.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів до розгляду не надано.
Відповідно до даних звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 01.11.2005 N 19, дата відправлення повідомлення учасникам про результати проведеної процедури - 04.10.2005.
10. Укладення договору
Частиною 2 ст. 29 Закону (1490-14) визначено, що з учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів про їх результати, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту.
Між Замовником та переможцем торгів ТОВ "УЛІС Сістемс" було укладено договір від 28.10.2005 N 05/U259 на загальну суму 362,67 тис.гривень.
В тендерній документації Замовника (розділ 5.7) визначено: "термін постачання товару не повинен перевищувати 1 місяця з дати підписання договору сторонами. Оплату за товар замовник здійснює після поставки товару".
При цьому у договорі від 28.10.2005 N 05/U259 з ТОВ "УЛІС Сістемс" (розділ 3 частина 3.2 "Умови та строки поставки") "термін постачання товару складає не більше шести тижнів з дати підписання договору". Тобто більше одного місяця.
Отже, в порушення ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником укладено договір на умовах, що не відповідають вимогам тендерної документації. Тому згідно з ч. 3 ст. 34 Закону такий договір вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (435-15) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
11. Складання звітності
За результатами здійснення процедури відкритих торгів Замовником складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 01.11.2005 N 19.
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення" Замовником у звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 01.11.2005 N 19 не міститься інформації про результати торгів, не зазначено відомості про запити щодо роз'яснення змісту тендерної документації, відповіді на них та будь-які зміни цієї документації, а також, невірно зазначено дату договору, укладеного за результатами торгів.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Головним управлінням державної служби України процедури відкритих торгів на закупівлю оргтехніки, комп'ютерної техніки та системного програмного забезпечення встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти", на момент проведення процедури закупівлі, заступник голови та секретар тендерного комітету Замовника не пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах і не мали права працювати членами тендерного комітету;
- в порушення вимог ст. 41 Закону (1490-14) Замовник не розміщував інформацію про проведення та результати відкритих торгів, а також звіт про здійснення процедури закупівлі в інформаційній системі в мережі Інтернет;
- в порушення вимог ст. 15 Закону (1490-14) Замовником в тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги до учасників;
- в порушення вимог ч. 6 наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) "Про затвердження Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" тендерним комітетом Замовника допущені порушення під час здійснення процедури закупівлі щодо правильності та об'єктивності прийнятих рішень;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення" у звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 01.11.2005 N 19 не зазначено інформацію про результати торгів, не міститься відомості про запити щодо роз'яснення змісту тендерної документації, відповіді на них та будь-які зміни цієї документації, а також, невірно зазначено дата договору укладеного за результатами торгів.
В порушення ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником укладено договір на умовах, що не відповідають вимогам тендерної документації.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону (1490-14) , у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2 ст. 29 Закону, договір від 28.10.2005 N 05/U259 укладений між Замовником (Головне управління державної служби України) та Учасником (ТОВ "УЛІС Сістемс"), вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (435-15) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Таким чином, за договором від 28.10.2005 N 05/U259 з ТОВ "УЛІС Сістемс", Головним управлінням державної служби України використано державні кошти у сумі 362,67 тис.грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму 25,89 тис.гривень.
Тендерним комітетом Замовника не дотримано основної мети Закону (1490-14) - створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, недопущення корупції у цій сфері, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання.
Дії тендерного комітету Головного управління державної служби України можуть містити ознаки суспільно-небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .