ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
05.02.2007 N в-17/02

Стосовно проведення Управлінням комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації процедури відкритих торгів з закупівлі у 2005 році робіт з будівництва водогону

Підстава: Звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) .
Замовник торгів: Управління комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації. 83000, м. Донецьк, вул. Університетська, 13. Телефон: (062) 304-42-75.
Предмет закупівлі: будівництво водогону.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: державний бюджет.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 10.10.2005, закінчення 01.11.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Наказ про створення тендерного комітету від 22.10.2001 N 102 - 2 арк.
Наказ про створення тендерного комітету від 12.05.2005 339а - 1 арк.
Свідоцтва про підвищення кваліфікації: Абакумової Н.В. - від 10.04.2003 СПК N 274 та від 02.07.2005 N СПК N 809; Безбородової В.П. - від 02.07.2005 N СПК N 810; Єрмакова В.Л. - від 02.07.2005 N СПК N 848; Рассаднікова В.Я. - від 02.07.2005 N СПК N 862 - 5 арк.
Інформація про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти у 2005 році - 2 арк.
Кошторис на 2005 рік за КПКВ 2704800 "Розвиток та реконструкція централізованих систем водопостачання та водовідведення" від 12.12.2005 - 2 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування на 2005 рік за КПКВ 2704800 "Розвиток та реконструкція централізованих систем водопостачання та водовідведення" - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д) (z0391-05) за КПКВ 2704800 "Розвиток та реконструкція централізованих систем водопостачання та водовідведення" - 3 арк.
Протокол засідання тендерного комітету щодо затвердження переліку об'єктів, закупівлі робіт та обрання процедури закупівлі від 26.09.2005, без номеру - 1 арк.
Протокол від 29.09.2005, без номеру, засідання тендерного комітету щодо розгляду та затвердження тендерної документації - 1 арк.
Оголошення про проведення відкритих торгів від 30.09.2005 N 07/806 - 1 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.11.2005, без номеру - 1 арк.
Протокол розгляду, порівняння та вибору переможця від 08.11.2005, без номеру - 2 арк.
Перелік відхилених тендерних пропозицій - 1 арк.
Оголошення про результати відкритих торгів від 16.12.2005 N 07/1223 - 1 арк.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 15.12.2005, без номеру - 1 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення у 2005 році Управлінням комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації процедури закупівлі робіт з будівництва водогону".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Згідно з наказом управління комунального господарства виконкому Донецької обласної державної адміністрації від 12.05.2005 N 39а при Управлінні створено та затверджено склад постійно діючого тендерного комітету з 5 осіб. Заступником голови тендерного комітету призначено Єрмакова В.Л., секретарем - Абакумову В.П.
Свідоцтва щодо підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти пред'явлено членами тендерного комітету: Абакумовою Н.В. - від 10.04.2003 СПК N 274 та від 02.07.2005 N СПК N 809; Безбородовою В.П. - від 02.07.2005 N СПК N 810; Єрмаковим В.Л. - від 02.07.2005 N СПК N 848; Рассадніковим В.Я. від 02.07.2005 N СПК N 862.
Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти (z0020-01) , яке визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерних комітетів, а також права і обов'язки та відповідальність їх членів, передбачені вимогами наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, для дослідження не надано. Вказаний факт свідчать про те, що тендерний комітет Замовника на дату проведення торгів функціонував в порушення чинного законодавства.
2. Фінансування закупівлі.
Кошторисом на 2005 рік за кодом програмної класифікації видатків (КПКВ) 2704800 "Розвиток та реконструкція централізованих систем водопостачання та водовідведення" за кодом економічної класифікації видатків (КЕКВ) 2000 "Капітальні видатки", з урахуванням внесених змін, затверджено видатки в загальній сумі 4 957,0 тис. гривень.
Річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, складання якого передбачено вимогами Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 02.02.2004 N 37 (v0037569-04) , Замовником для дослідження не надано.
В порушення вимог ч. 1 ст. 22 та ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) , річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти на 2005 рік, не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет.
3. Вибір процедури закупівлі.
Тендерним комітетом Замовника здійснено вибір процедури відкритих торгів з закупівлі робіт з будівництва водогону (протокол засідання тендерного комітету щодо затвердження переліку об'єктів, закупівлі робіт та обрання процедури закупівлі від 26.09.2005, без номеру) відповідно до вимог ст. 2 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) .
4. Визначення предмету закупівлі.
Предмет закупівлі - будівництво водогону - визначено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) .
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановані відкриті торги з закупівлі робіт з санації водогону очікуваною вартістю (розміром бюджетного призначення) 1548,0 тис.грн. розміщено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 10.10.2005 N 41 (210) за N 14793 (БУД) та, як зазначено в копії листа від 30.09.2005 N 07/806, направленого Замовником до редакції інформаційно-аналітичного бюлетеня "Вісник державних закупівель", в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайтах www.cci.Donbass.com., www.tender.com.ua.
В порушення вимог ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) , оголошення про проведення відкритих торгів тендерним комітетом Замовника оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті, який не відповідає інформаційним системам, передбаченим Законом.
6. Тендерна документація.
Тендерну документацію не надано.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Тендерні пропозиції учасників відкритих торгів з закупівлі робіт по санації водогону Замовником для дослідження не надано.
Відповідно до інформації, викладеної в протоколі розкриття тендерних пропозицій від 01.11.2005, без номеру, тендерні пропозиції подали чотири учасника:
1) Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрдонгазбуд", цінова пропозиція якого становила 2 567 924 гривень.
2) Товариство з обмеженою відповідальністю "СМУ-595", цінова пропозиція - 2 449 792 гривень.
3) Відкрите акціонерне товариство "Донбасканалбуд", цінова пропозиція - 964 850 гривень.
4) Державне виробниче підприємство по зовнішньому централізованому водопостачанню "Укрпромводчормет", цінова пропозиція - 1 548 000 гривень.
В порушення вимог ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) , протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.11.2005, без номеру, не оприлюднено тендерним комітетом Замовника в інформаційній системі в мережі Інтернет.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до інформації, викладеної в протоколі від 08.11.2005, без номеру, тендерним комітетом Замовника, переможцем торгів обрано Державне виробниче підприємство по зовнішньому централізованому водопостачанню "Укрпромводчормет", цінова пропозиція - 1 548 000 гривень.
Визначити правильність вибору переможця відкритих торгів неможливо через відсутність тендерної документації та тендерних пропозицій всіх учасників відкритих торгів.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Письмові повідомлення про акцепт та результати відкритих торгів для дослідження не надано. Однак відповідно до інформації, викладеної в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 15.12.2005, без номеру, зазначено дату акцепту - 08.11.2005, відправлення повідомлення учасникам про результати проведеної процедури - 09.11.2005.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Оголошення про результати відкритих торгів тендерним комітетом Замовника оприлюднено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 26.12.2005 N 52 (221) за N 16287 та, як зазначено в копії оголошення від 16.12.2005 N 07/1223 про проведення відкритих торгів, - в інформаційній системі в мережі Інтернет, на сайті Донецької торгівельно-промислової палати (www.cci.Donbass.com., www.tender.com.ua.).
В порушення вимог ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) оголошення про результати проведення відкритих торгів тендерним комітетом Замовника оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті, який не відповідає інформаційним системам, передбаченим Законом.
10. Укладання договору.
Договір, укладений між Замовником і переможцем відкритих торгів - Державним виробничим підприємством по зовнішньому централізованому водопостачанню "Укрпромводчормет", для дослідження не надано.
Згідно з інформацією, зазначеною в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 15.12.2005, без номеру, договір на закупівлю робіт з будівництва водогону, вартістю 1 548,0 тис.грн. укладено з Державним виробничим підприємством по зовнішньому централізованому водопостачанню "Укрпромводчормет" 12.12.2005 року.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) , договір від 12.12.2005 року укладено Замовником в термін, що перевищує 21 робочий день з дня акцепту (08.11.2005), а саме - на 24 робочий день.
Документальне підтвердження щодо виконання робіт та їх оплати Замовником для дослідження не надано. В результаті чого зробити висновок щодо правильності використання державних коштів відповідно до кошторисних призначень неможливо.
11. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника оформлено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 15.12.2005, без номеру.
В порушення вимог ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів Замовником не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет.
Відповідно до п. 6.1 вимог Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , голова та члени тендерного комітету несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення, допущені під час здійснення процедур закупівлі.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Управлінням комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації процедури відкритих торгів з закупівлі у 2005 році робіт з будівництва водогону за розміром бюджетного призначення 1 548,0 тис.грн. встановлено, що закупівлю було здійснено з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
Річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, складання якого передбачено вимогами Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 02.02.2004 N 37 (v0037569-04) , Замовником для дослідження не надано.
В порушення вимог ч. 1 ст. 22 та ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти на 2005 рік не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет.
Тендерну документацію, передбачену вимогами ст. 21 Закону (1490-14) , Замовником для дослідження не надано.
Тендерні пропозиції учасників відкритих торгів, передбачені вимогами ст. 15, 23, 24 Закону (1490-14) , Замовником для дослідження не надано.
В порушення вимог ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) оголошення про проведення відкритих торгів та їх результати тендерним комітетом Замовника оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті, який не відповідає інформаційним системам, передбаченим Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
В порушення вимог ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.11.2005, без номеру, не оприлюднено тендерним комітетом Замовника в інформаційній системі в мережі Інтернет.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) договір від 12.12.2005 року укладено Замовником в термін, що перевищує 21 робочий день з дня акцепту (08.11.2005), а саме на 24 робочий день.
Замовником не надано для дослідження договір, укладений з переможцем торгів та документальне підтвердження щодо виконаних ним робіт та їх оплату, внаслідок чого зробити висновок щодо правильності використання державних коштів відповідно до кошторисних призначень неможливо.
В порушення вимог ч. 1 ст. 41 Закону (1490-14) звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів Замовником не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет.
Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти (z0020-01) , яке визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету, а також права і обов'язки та відповідальність їх членів, передбачені вимогами наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, для дослідження не надано. Вказаний факт свідчить про те, що тендерний комітет Замовника на дату проведення торгів функціонував в порушення чинного законодавства.
Відповідно до п. 6.1 вимог Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , голова та члени тендерного комітету несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення, допущені під час здійснення процедур закупівлі.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону (1490-14) , у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2, 3 ст. 29 Закону, договір від 12.12.2005 року, укладений між Замовником - Управлінням комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації та Учасником - Державним виробничим підприємством по зовнішньому централізованому водопостачанню "Укрпромводчормет", вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (435-15) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Таким чином, за договором від 12.12.2005 року, Управлінням комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації використано державні кошти в загальній сумі 1 548,0 тис.грн. з грубим порушенням чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків.
Для визначення суми збитків доцільно провести ревізію фінансово-господарської діяльності Управління комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації.