ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
16.01.2007 N в-10/01

Стосовно проведення Доманівською центральною районною лікарнею процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) на закупівлю паливно-мастильних матеріалів

Підстава: в порядку громадського контролю Тендерна палата України проводить дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) .
Загальна інформація
Інформація про Замовника
Назва: Доманівська центральна районна лікарня.
Адреса: 56400, Миколаївська обл., смт Доманівка, вул. Пирогова, 6, тел. (5152) 9-12-94.
Голова тендерного комітету: Войтович Л.М.
Предмет закупівлі: паливно-мастильні матеріали.
Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій (котирувань).
Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок - 12.01.2006, закінчення - 17.02.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Наказ за січень 2005 року N 2 "Про створення тендерної комісії ЦРЛ" - 1 арк.
Наказ від 03.01.2006 N 1 "Про створення тендерної комісії ЦРЛ" - 1 арк.
Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 17.01.2006 N 4 - 2 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.01.2006 N 4 - 2 арк.
Протокол оцінки від 17.01.2006 N 4 - 1 арк.
Запрошення до участі у торгах від 12.01.2006 N 9 ПП "Доманівка", СПД Стариш Р.Ф. - 1 арк.
Цінова пропозиція ПП "Доманівка" - 1 арк.
Цінова пропозиція Вознесенська філія ВАТ "Миколаївнафтопродукт" - 1 арк.
Свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності юридичної особи ВАТ "Миколаївнафтопродукт" від 30.12.96 - 1 арк.
Цінова пропозиція СПД Стариш Р.Ф. - 1 арк.
Свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця Стариш Р.Ф. від 09.11.2004 - 1 арк.
Повідомлення про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) б/н, б/д ПП "Доманівка", ВАТ "Миколаївнафтопродукт" - 2 арк.
Договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 17.01.2006 N 11 - 2 арк.
Завдання сформульовано таким чином: "Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі Доманівською центральною районною лікарнею паливно-мастильних матеріалів".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Доманівської центральної районної лікарні (далі - Замовник) створено та затверджено наказом у січні 2005 року N 1 "Про створення тендерної комісії ЦРЛ" у кількості 6 осіб: голова комісії - Войтович Л.М., заст. голови тендерного комітету - Матвеєва С.М., секретар комісії - Дувакіна Н.А., члени комісії - Ревтьо В.Б., Цехоцька О.Л. (змінами, які було внесено наказом від 03.01.2006 N 1, до членів тендерного комітету увійшла Резніченко Н.В.).
Тендерний комітет Замовника створений та функціонує в порушення вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) , а саме:
- в порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону (1490-14) положення про тендерний комітет рішенням Замовника не затверджувалось;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) на момент проведення процедури жодним з членів тендерного комітету Замовника не було здійснено навчання на відповідних курсах та не отримано свідоцтва про підвищення кваліфікації.
2. Фінансування закупівель
Кошторису Замовника на 2006 рік на дослідження надано не було.
3. Вибір процедури закупівлі
На дослідження надано річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Замовника на 2006 рік б/н, б/д.
Слід відзначити, що згідно з вимогами ч. 2 ст. 22 Закону (1490-14) річний план закупівель оприлюднюється шляхом розміщення принаймні в одній інформаційній системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати його затвердження.
В порушення вимог ч. 2 ст. 22, ч. 1 ст. 4-1 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не розміщено річний план закупівель у інформаційний системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, визначеним цим Законом.
В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону (1490-14) рішення тендерного комітету Замовника щодо вибору предмета, обсягів та процедури закупівлі не оформлено протоколом.
Відповідно до річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Замовника на 2006 рік б/н, б/д для здійснення по КЕКВ 1135 закупівлі паливно-мастильних матеріалів очікуваною вартістю 148,96 тис.грн. обрано процедуру відкритих торгів.
З наданих на дослідження матеріалів встановлено, що Замовником фактично проведено процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань) із закупівлі паливно-мастильних матеріалів замість відкритих торгів.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 32 Закону (1490-14) Замовник може здійснювати закупівлю шляхом застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо товарів і послуг, для яких існує постійно діючий ринок, та за умови, що вартість їх закупівлі не перевищує 100 тис.гривень.
Отже, в порушення вимог ч. 2 ст. 32 Закону (1490-14) Замовником проведено процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі паливно-мастильних матеріалів очікуваною вартістю закупівлі 148,96 тис.гривень.
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) , замовник має право предмет закупівлі продукції визначити за показником п'ятого знаку Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) , затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (v0822217-97) .
Замовником предмет закупівлі був визначений як "Паливно-мастильні матеріали", а саме, згідно з наданими ціновими пропозиціями учасників: бензин А-95, бензин А-80, дизпаливо, масло МГ - 10, солідол.
Відповідно до Класифікатора ДК 016-97 (v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97) Замовник повинен був визначити предмет закупівлі як "продукти нафтоперероблення рідкі" код 23.20.1, оскільки Класифікатор не містить визначення "паливно-мастильні матеріали".
Отже, тендерним комітетом порушено вимоги п. 3 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) , в частині визначення предмета закупівлі.
5. Інформування учасників про проведення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань)
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 32 Закону (1490-14) визначено, що для отримання цінових пропозицій Замовник надсилає запит щодо цінових пропозицій (котирувань) не менше ніж трьом учасникам або розміщує його в інформаційних системах у мережі Інтернет. Інформацію, яку необхідно вказати у запиті щодо цінових пропозицій (котирувань), визначено ч. 3 ст. 32 Закону.
Даним дослідженням встановлено, що тендерним комітетом Замовника листи-запрошення до участі у торгах учасникам направлено 12.01.2006.
В порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону (1490-14) Замовником у запиті не зазначено:
- не вказано вид, кількість та місце поставки товару;
- не вказано строк поставки товару;
- істотних умов договору.
6. Подання та розкриття тендерних (цінових) пропозицій (котирувань)
Відповідно до ч. 5 ст. 32 Закону (1490-14) пропозиції розкриваються у визначений замовником час.
Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій N 4 оформлено тендерним комітетом Замовника 16.01.2006.
Слід відзначити, що у запрошеннях до участі у торгах учасникам Замовником зазначено "... розгляд тендерних пропозицій відбудеться об 14.00 год. 17.01.2006".
Отже, розкриття тендерних (цінових) пропозицій учасників відбулось до закінчення терміну їх подання.
В порушення вимог ч. 5 ст. 32 Закону (1490-14) розкриття тендерних (цінових) пропозицій учасників відбулось (16.01.2006) до закінчення терміну їх подання (17.01.2006).
Згідно з протоколом розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 16.01.2006 N 4 на участь у торгах надійшли пропозиції від 3-х учасників, а саме:
цінова пропозиція від 13.01.2006 N 1 - ПП "Доманівка";
цінова пропозиція від 13.01.2006 N 2 - СПД "Стариш Р.Ф.";
цінова пропозиція від 16.01.2006 N 3 - ВАТ "Миколаївнафтопродукт".
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднюється Замовником в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Отже, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 та ч. 1 ст. 4-1 Закону (1490-14) тендерним комітетом не розміщено протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 16.01.2006 N 4 у інформаційний системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, визначеним цим Законом.
7. Оцінка пропозицій та визначення переможця
Згідно з інформацією, викладеною у протоколі засідання тендерного комітету Замовника від 17.01.2006 N 4, переможцем торгів по закупівлі паливно-мастильних матеріалів визнано СПД "Стариш Р.Ф.".
8. Інформування про результати процедури запиту цінових пропозицій (котирувань)
На дослідження надані повідомлення про результати здійсненої процедури закупівлі, які були надіслані Замовником відповідно до вимог ч. 6 ст. 32 Закону (1490-14) ВАТ "Миколаївнафтопродукт", ПП "Доманівка" на дослідження надано без зазначення номера та дати.
Повідомлення про результати здійсненої процедури закупівлі, яке надсилалося Замовником переможцю торгів СПД "Стариш Р.Ф.", на дослідження надано не було.
Однак згідно з інформацією, викладеною у звіті про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 17.01.2006 N 4, дата відправлення повідомлення учасникам про результати проведеної процедури - 17.01.2006.
9. Укладання договору
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 32 Закону (1490-14) Замовник у строк не раніше ніж через три робочих дні з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам про результати здійснення процедури і не пізніше 14 робочих днів з дня визначення переможця укладає договір про закупівлю з тим учасником-переможцем, який подав пропозицію, що відповідає вимогам замовника та має найнижчу ціну.
Між Замовником та СПД "Стариш Р.Ф." укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 17.01.2006 N 11 на загальну суму 148,96 тис.гривень.
Отже, Замовником в порушення вимог ч. 6 ст. 32 Закону (1490-14) укладено договір від 17.01.2006 N 11 у строк раніше ніж через три робочих дні з дня відправлення письмового повідомлення (17.01.2006) всім учасникам про результати здійснення процедури.
У п. 2.2 договору від 17.01.2006 N 11 зазначено наступне: "... Покупатель обязуется оплатить стоимость ГСМ согласно выставленным Продавцом счетов. Предоплата - 100%".
Вимогами ч. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) встановлено, що після отримання товарів, робіт та послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання розпорядник бюджетних коштів приймає рішення про їх оплату та подає доручення на здійснення платежу органу Державного казначейства України.
Отже, в порушення вимог ч. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) Замовником у договорі від 17.01.2006 N 11 передбачено здійснення 100% попередньої оплати.
Слід відзначити, що укладений між Замовником та СПД "Стариш Р.Ф." договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 17.01.2006 N 11 грубо порушує вимоги ст. 180 Господарського кодексу України (436-15) стосовно визначення істотних умов, визнаних такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо:
предмета, в частині номенклатури, асортименту та кількості продукції (робіт, послуг);
ціни предмета закупівлі.
Враховуючи вищевикладені порушення, Замовником використано державні кошти у розмірі 148,96 тис.грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
10. Складання звітності
Замовником оформлено звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 17.01.2006 N 4
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) у звіті від 17.01.2006 N 4 не зазначено обов'язкової інформації.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 17 Закону (1490-14) звіт про результати процедури закупівлі (крім інформації, що містить державну таємницю) протягом 10 календарних днів з дати його затвердження оприлюднюється замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет.
В порушення вимог ч. 1 ст. 4-1, ч. 2 ст. 17 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не розміщено звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) товарів, робіт та послуг за державні кошти від 17.01.2006 N 4 в інформаційній системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, встановленим цим Законом.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Доманівською центральною районною лікарнею процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) на закупівлю паливно-мастильних матеріалів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 2 ст. 12 Закону (1490-14) положення про тендерний комітет рішенням Замовника не затверджувалось;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) на момент проведення процедури жодним з членів тендерного комітету Замовника не було здійснено навчання на відповідних курсах та не отримано свідоцтва про підвищення кваліфікації;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 22, ч. 1 ст. 4-1 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не розміщено річний план закупівель у інформаційний системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, визначеним цим Законом;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону (1490-14) рішення тендерного комітету Замовника щодо вибору предмета, обсягів та процедури закупівлі не оформлено протоколом;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 32 Закону (1490-14) Замовником проведено процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі паливно-мастильних матеріалів очікуваною вартістю закупівлі 148,96 тис.грн.;
- в порушення вимог п. 3 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) , в частині визначення предмета закупівлі;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону (1490-14) Замовником у запиті не зазначено: не вказано вид, кількість та місце поставки товару, не вказано строк поставки товару та істотних умов договору;
- в порушення вимог ч. 5 ст. 32 Закону (1490-14) розкриття тендерних (цінових) пропозицій учасників відбулось (16.01.2006) до закінчення терміну їх подання (17.01.2006);
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 та ч. 1 ст. 4-1 Закону (1490-14) тендерним комітетом не розміщено протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 16.01.2006 N 4 у інформаційний системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, визначеним цим Законом;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 32 Закону (1490-14) укладено договір від 17.01.2006 N 11 у строк раніше ніж через три робочих дні з дня відправлення письмового повідомлення (17.01.2006) всім учасникам про результати здійснення процедури
- в порушення вимог ч. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) Замовником у договорі від 17.01.2006 N 11 передбачено здійснення 100% попередньої оплати;
- в порушення вимог ст. 180 Господарського кодексу України (436-15) стосовно визначення істотних умов, визнаних такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо: предмета, в частині номенклатури, асортименту та кількості продукції (робіт, послуг) та ціни предмету закупівлі;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону (1490-14) у звіті від 17.01.2006 N 4 не зазначено обов'язкової інформації;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 4-1, ч. 2 ст. 17 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не розміщено звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) товарів, робіт та послуг за державні кошти від 17.01.2006 N 4 в інформаційній системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, встановленим цим Законом.
Слід відзначити, що неоприлюднення Замовником інформації щодо здійснення державних закупівель є підставою для відміни торгів згідно з вимогами ч. 1 ст. 28 Закону (1490-14) .
Враховуючи вищевикладені порушення, Доманівською центральною районною лікарнею використано державні кошти у розмірі 148,96 тис.грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Доманівської центральної районної лікарні можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .