ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
05.02.2007 N в-22/02

Стосовно проведення Управлінням комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області процедури відкритих торгів з закупівлі у 2005 році робіт з поточного ремонту міських доріг

Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) .
Замовник торгів: Управління житлово-комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області. 94000, Луганська обл., м. Стаханов, вул. Кірова, 32. (06444) 4-06-09.
Предмет закупівлі: поточний ремонт міських доріг.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 04.07.2005, закінчення 26.07.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Наказ про створення тендерного комітету від 03.02.2005 N 8/1 - 1 арк.
Свідоцтва про підвищення кваліфікації Сімбіркіної Т.В. від 22.05.2005 СПК N 248262 - 1 арк.
Кошторис на 2005 рік за кодом тимчасової класифікації видатків (КТКВ) 100203 "Благоустрій міст, сіл, селищ" - 1 арк.
Довідка про зміни до річного розпису бюджету (кошторису) на 2005 рік від 25.06.2005 N 514 - 1 арк.
Довідка про зміни до річного розпису бюджету (кошторису) на 2005 рік від 20.12.2005 N 868/1 - 1 арк.
Довідка про зміни до річного розпису бюджету (кошторису) на 2005 рік від 29.08.2005 N 663/1 - 1 арк.
Довідка про зміни до річного розпису бюджету (кошторису) на 2005 рік від 07.07.2005 N 550 - 1 арк.
Довідка про зміни до річного розпису бюджету (кошторису) на 2005 рік від 06.05.2005 N 300 - 1 арк.
Довідка про зміни до річного розпису бюджету (кошторису) на 2005 рік від 23.11.2005 N 795/1 - 1 арк.
Довідка про зміни до річного розпису бюджету (кошторису) на 2005 рік від 22.12.2005 N 914/1 - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д, N 2м (z0391-05) ) за КТКВ 100203 "Благоустрій міст, сіл, селищ" - 2 арк.
Протокол засідання тендерного комітету від 24.06.2005 без номеру, щодо організації закупівлі послуг з поточного ремонту міських доріг та вибору процедури закупівлі - 1 арк.
Протокол засідання тендерного комітету від 29.06.2005 (без номеру) щодо затвердження тендерної документації та вибору критеріїв оцінки тендерних пропозицій - 1 арк.
Витяг з тендерної документації від 29.06.2005 - 2 арк.
Оголошення про заплановані торги від 21.06.2005 N 15/103-443 - 2 арк.
Список переліку документів тендерної пропозиції, наданих приватним підприємцем "Юхневич" - 3 арк.
Список переліку документів тендерної пропозиції, наданих ЗАТ "БУШБМ" - 3 арк.
Протоколи розкриття тендерних пропозицій від 26.07.2005 (без номеру) - 2 арк.
Протокол порівняння, оцінки та вибору переможця відкритих торгів від 29.07.2005 без номеру - 4 арк.
Розрахунок бальної оцінки - 1 арк.
Повідомлення про акцепт та результати відкритих торгів від 01.08.2005 N 15/103-547, 548 - 2 арк.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 05.08.2005 N 2 - 2 арк.
Оголошення про результати проведення процедури відкритих торгів від 12.08.2005 N 15/103-572 - 1 арк.
Договір підряду від 05.08.2005 N 51, укладений з ЗАТ "Брянківське управління шахтобудмеханізації" на суму 160 799 грн. - 4 арк.
Статистичний звіт (форма N 1-торги (тендери)) (v0386202-00) за 2005 рік - 2 арк.
Завдання сформульоване у запиті таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Управлінням житлово-комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області робіт з поточного ремонту міських доріг".
ДОСЛІДЖЕННЯ.
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет у складі з 5 осіб створено згідно з наказом Управління житлово-комунального господарства від 03.02.2005 N 8/1. Головою тендерного комітету призначено начальника управління Іртуганова А.Н.
На дату проведення відкритих торгів свідоцтво про навчання на курсах підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти мала лише одна особа - Сімбіркіна Т.В. (свідоцтво від 22.05.2005 СПК N 248262), інші члени тендерного комітету: Іртуганов А.Н., Бірюков Г.К., Жидков А.В. та Козачок С.Н. не пройшли навчання на курсах і не отримали свідоцтва відповідного зразка. Вказаний факт свідчить про недотримання Замовником вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) та постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерних комітетів, а також права і обов'язки та відповідальність їх членів, передбачене вимогами наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , для дослідження не надано.
Вказані факти свідчать про те, що тендерний комітет Замовника на дату проведення торгів функціонував в порушення чинного законодавства.
2. Фінансування закупівлі.
Згідно з кошторисом на 2005 рік за кодом тимчасової класифікації видатків (КТКВ) 100203 "Благоустрій міст, сіл, селищ" за кодом економічної класифікації видатків (КЕКВ) 1137 "Поточний ремонт обладнання, інвентарю та будівель: технічне обслуговування обладнання", з урахуванням внесених змін, затверджено видатки в загальній сумі 808,6 тис.гривень.
Річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, складання якого передбачено вимогами Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 02.02.2004 N 37 (v0037569-04) , Замовником для дослідження не надано.
3. Вибір процедури закупівлі.
Згідно з рішенням тендерного комітету Замовника (протокол від 24.06.2005 без номеру) для здійснення закупівлі робіт з поточного ремонту доріг міста загальною площею ремонту 2805,4 кв.м, відповідно до вимог ст. 18 Закону (1490-14) , обрано процедуру відкритих торгів.
4. Визначення предмету закупівлі.
Предмет закупівлі визначено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст. 1 Закону (1490-14) , Порядку визначення предмету закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) .
В порушення вимог ч. 3 ст. 14 Закону (1490-14) та ч. 3 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) , Замовником поділено закупівлю послуг з поточного ремонту міських доріг. Так, крім цієї процедури відкритих торгів, у березні 2005 року (торги від 21.03.2005 року) застосовано процедуру відкритих торгів на той же самий вид послуг за очікуваною вартістю 485,3 тис.гривень.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт з поточного ремонту доріг міста, орієнтовною вартістю 160,8 тис.грн. розміщено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 04.07.2005 N 27 (196) за N 09383 (БУД). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 26.07.2005. Строк подання тендерних пропозицій скорочено до 21 календарних днів з дня опублікування оголошення.
Відповідно до інформації, викладеної в копії оголошення про заплановані торги, оголошення оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті www.e-tenders.kiev.ua.
6. Тендерна документація.
Тендерну документацію не надано.
Згідно з наданим витягом з тендерної документації, тендерну документацію затверджено 29.06.2005.
Відповідно до інформації, викладеної в протоколі засідання тендерного комітету від 29.06.2005, без номеру, критеріями оцінки тендерних пропозицій обрано найнижчу ціну, умови розрахунків, термін виконання робіт, гарантійний термін, імідж учасника.
Відповідно до інформації, викладеної в листі від 21.06.2006 N 15/103-442 Управління житлово-комунального господарства Стаханівської міської ради, поточному ремонту підлягає площа доріг загальним обсягом - 2805,4 кв.м.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Кількість отриманих тендерних пропозицій - 2, а саме:
1) Приватного підприємця "Юхневич", цінова пропозиція якого становила 160 799 гривень.
2) Закритого акціонерного товариства "Брянківське управління шахто будмеханізації", цінова пропозиція - 174 124 гривень.
Розкриття тендерних пропозицій учасників здійснено тендерним комітетом Замовника 26.07.2005, про що складено протокол без номеру.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Протокол без номеру щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів складено тендерним комітетом 29.06.2005 року. За результатами оцінки тендерних пропозицій, переможцем відкритих торгів на закупівлю робіт з поточного ремонту міських доріг обрано закрите акціонерне товариство "Брянківське управління шахтобудмеханізації". Як зазначено в протоколі, тендерну пропозицію приватного підприємця "Юхневич", цінова пропозиція якого була нижчою ніж цінова пропозиція закритого акціонерного товариства "Брянківське управління шахтобудмеханізації", відхилено через відсутність довідки про досвід виконання аналогічних робіт та відгуків щодо його роботи.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет протокол розкриття тендерних пропозицій, оприлюднення якого передбачено здійснити протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Повідомлення про акцепт та результати відкритих торгів направлено учасникам торгів 01.08.2005 за N 15/103-547 та NN 15/103-548.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
В порушення вимог ч. 3 ст. 29(1) Закону (1490-14) оголошення про результати відкритих торгів тендерним комітетом Замовника оприлюднено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 22.08.2005 N 34, через 17 календарних днів після укладання договору (05.08.2005), а не протягом 7 календарних днів, як то передбачено вимогами вказаної статті.
Відповідно до інформації, викладеної в копії оголошення про результати торгів, оголошення оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті www.e-tenders.kiev.ua.
10. Укладання договору.
Між Управлінням житлово-комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області і переможцем відкритих торгів - закритим акціонерним товариством "Брянківське управління шахтобудмеханізації" укладено договір підряду від 05.08.2005 NN 51 на виконання поточного ремонту доріг міста загальною площею 2805,4 кв. м вартістю 160 799 грн. Термін виконання робіт визначено до 25 серпня 2005 року. Термін дії договору - до 31 грудня 2005 року.
Умовами договору (п. 3.1) визначено, що вартість і витрати з виконання робіт визначаються згідно з кошторисами і договірними цінами, які є невід'ємними додатками до договору.
Відповідно до п. 3.2 умов договору, розрахунки здійснюються у безготівковій формі платіжними дорученнями Замовника за фактично виконані обсяги робіт відповідно до наданих Підрядчиком актів та довідок типової форми N КБ-2 та N КБ-3 (v0237202-02) .
Умовами договору (п. 3.9) передбачено передплату у вигляді авансу у розмірі 30% від суми договору для придбання матеріалів.
В порушення вимог ст. 180 Господарського кодексу України (436-15) та Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1764 (1764-2001-п) , для дослідження не надано титул будови (об'єкта), внутрішньо будівельний титул будови (об'єкта), проектно-кошторисну документацію, наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на будівництво, локальні кошториси, дозвільна документація на будівництво тощо, передбачені вимогами зазначеного Порядку.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) договір Замовником укладено з переможцем відкритих торгів раніше, ніж передбачено вимогами вказаної статті, а саме: на 4-й робочий день з дня відправлення письмового повідомлення учасникам (01.08.2005).
Не зважаючи на те, що договори укладено на виконання робіт у 2005 році, Замовником не надіслано документальне підтвердження щодо виконання робіт та їх оплати.
11. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника оформлено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 05.08.2005 N 2. Як зазначено у звіті, причиною скорочення строку подання тендерних пропозицій до 21 календарних днів є нагальна потреба закупівлі.
Документальне підтвердження щодо оприлюднення звіту про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього, в інформаційних системах в мережі Інтернет шляхом направлення його до визначених Законом (1490-14) систем у паперовому або електронному вигляді, розміщення якого передбачено ст. 4(1) Закону, не надано.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Управлінням комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області процедури відкритих торгів з закупівлі у 2005 році робіт з поточного ремонту міських доріг за розміром бюджетного призначення 160,8 тис.грн. встановлено, що закупівлю було здійснено з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
В порушення вимог Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 02.02.2004 N 37 (v0037569-04) , Замовником не складено річний план державних закупівель на 2005 рік.
В порушення вимог ч. 3 ст. 14 Закону (1490-14) та ч. 3 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 (z0566-03) , Замовником поділено закупівлю послуг з поточного ремонту міських доріг. Так, крім цієї процедури відкритих торгів, у березні 2005 року (торги від 21.03.2005 року) застосовано процедуру відкритих торгів на той же самий вид робіт за очікуваною вартістю 485,3,8 тис.гривень.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника не оприлюднено в інформаційній системи в мережі Інтернет письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
В порушення вимог ч. 3 ст. 29(1) Закону (1490-14) оголошення про результати відкритих торгів тендерним комітетом Замовника оприлюднено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 22.08.2005 N 34, через 17 календарний день після укладання договору (05.08.2005), а не протягом 7 календарних днів, як то передбачено вимогами вказаної статті.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) договір Замовником укладено з переможцем відкритих торгів раніше ніж передбачено вимогами вказаної статті, а саме: на 4-й робочий день з дня відправлення письмового повідомлення учасникам (01.08.2005).
В порушення вимог ст. 180 Господарського кодексу України (436-15) та Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1764 (1764-2001-п) , для дослідження не надано титул будови (об'єкта), внутрішньо будівельний титул будови (об'єкта), проектно-кошторисну документацію, наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на будівництво, локальні кошториси, дозвільна документація на будівництво тощо, передбачені вимогами зазначеного Порядку.
Не зважаючи на те, що договір укладено на виконання робіт у 2005 році, Замовником не надіслано документальне підтвердження щодо виконання робіт та їх оплати, хоча матеріали для дослідження надіслано до Тендерної палати України у березні 2006 року.
В порушення вимог ч. 1 ст. 4(1) Закону (1490-14) звіт про результати здійснення процедури закупівлі Замовником не оприлюднено в інформаційних системах в мережі Інтернет.
На дату проведення відкритих торгів, свідоцтво про навчання на курсах підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти мала лише одна особа - Сімбіркіна Т.В. (свідоцтво від 22.05.2005 СПК N 248262), інші члени тендерного комітету: Іртуганов А.Н., Бірюков Г.К., Жидков А.В. та Козачок С.Н. не пройшли навчання на курсах і не отримали свідоцтва відповідного зразка. Вказаний факт свідчить про недотримання Замовником вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) та постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерних комітетів, а також права і обов'язки та відповідальність їх членів, передбачене вимогами наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , для дослідження не надано.
Вказані факти свідчать про те, що тендерний комітет Замовника на дату проведення торгів функціонував в порушення чинного законодавства.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону (1490-14) , у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2, 3 ст. 29 Закону, договір від 05.08.2005 року N 51, укладений між Замовником - Управлінням комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області та Учасником - закритим акціонерним товариством "Брянківське управління шахтобудмеханізації", вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (435-15) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним), і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Таким чином, за договором від 05.08.2005 року N 51, Управлінням комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області використано державні кошти в загальній сумі 160 799 грн. з грубим порушенням чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків.
Для визначення суми збитків доцільно провести ревізію фінансово-господарської діяльності Управління комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області.
Дії тендерного комітету Замовника - Управління комунального господарства Стаханівської міської ради Луганської області можуть містити ознаки суспільно-небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .