УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 липня 1993 р. N 523
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 915 (915-2000-п) від 05.06.2000 )

Питання організації роботи Кабінету Міністрів України

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 264 (264-97-п) від 25.03.97 N 148 (148-98-п) від 16.02.98 N 800 (800-98-п) від 04.06.98 N 70 (70-2000-п) від 18.01.2000 ) ( У тексті Регламенту слова "Міністр Кабінету Міністрів" та "апарат Кабінету Міністрів" в усіх відмінках замінено відповідно словами "Урядовий Секретар Кабінету Міністрів" та "Секретаріат Кабінету Міністрів" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ N 70 (70-2000-п) від 18.01.2000 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Тимчасовий регламент засідань Кабінету Міністрів України та його Президії і Положення про підготовку проектів постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України
( додаються )
.
Прем'єр-міністр України
Міністр Кабінету Міністрів України
Л.КУЧМА
В. ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.50

З а т в е р д ж е н и й
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 липня 1993 р. N 523
( Тимчасовий регламент втратив чинність на підставі Постанови КМ N 264 (264-97-п) від 25.03.97 в частині, що стосується Президії Кабінету Міністрів України )

ТИМЧАСОВИЙ РЕГЛАМЕНТ

засідань Кабінету Міністрів України та його Президії

I. Формування плану засідань Кабінету Міністрів та його Президії

1. Засідання Кабінету Міністрів проводяться не рідше одного разу (в останню декаду), Президії Кабінету Міністрів - не рідше двох разів (в першу і другу декади) кожного місяця.
2. Питання для розгляду і прийняття рішень на засіданнях Кабінету Міністрів та його Президії визначаються виходячи з рішень Верховної Ради, актів Президента України і постанов Кабінету Міністрів.
На засіданнях Кабінету Міністрів розглядаються такі питання:
програма наступної діяльності Уряду на строк його повноважень;
проекти прогнозів і планів економічного та соціального розвитку України;
забезпечення реалізації основних напрямів внутрішньої і зовнішньої політики;
проекти Державного бюджету України та звіту про його виконання;
проекти найважливіших законодавчих актів і загальнодержавних програм;
пропозиції про граничний рівень внутрішнього державного боргу;
номенклатура продукції, товарів і послуг, до яких застосовується державне регулювання цін;
пропозиції про утворення, реорганізацію та ліквідацію міністерств;
проекти міжнародних договорів з питань, що належать до відання Уряду;
про вираження Верховною Радою України довір'я Кабінетові Міністрів або про його відставку;
інші питання, віднесені до компетенції Уряду.
На цій основі за 20 днів до початку наступного кварталу Урядовий Секретар Кабінету Міністрів готує перелік питань, які необхідно розглянути на засіданнях, з урахуванням пропозицій членів Уряду, керівників центральних органів державної виконавчої влади, Ради Міністрів Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Урядовий Секретар Кабінету Міністрів формує проект плану засідань Кабінету Міністрів і його Президії на наступний квартал.
Проект плану засідань розглядається віце-прем'єр-міністрами і затверджується Президією Кабінету Міністрів.
3. Додаткові (позачергові) питання включаються до затвердженого плану засідань за рішенням Прем'єр-міністра.

II. Порядок внесення документів для розгляду на засіданнях Кабінету Міністрів та його Президії

4. Питання для розгляду на засіданнях Кабінету Міністрів та його Президії готуються відповідними міністерствами, відомствами, Радою Міністрів Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями згідно з планом засідань Кабінету Міністрів та його Президії, а також на виконання доручень Прем'єр-міністра, віце-прем'єр-міністрів і з власної ініціативи.
Персональна відповідальність за якість і своєчасність підготовки матеріалів покладається на міністрів, керівників відомств, глав держадміністрацій.
5. Для підготовки питань, що вносяться для розгляду на засіданнях Кабінету Міністрів та його Президії, міністерство (відомство, держадміністрація), відповідальне за підготовку питання, узгоджує, організовує і спрямовує роботу інших міністерств, відомств, організацій, залучених до підготовки матеріалів, і у разі необхідності здійснює перевірки на місцях.
6. Матеріали, що вносяться до Кабінету Міністрів, у тому числі проекти законів, інших рішень Верховної Ради, указів та розпоряджень Президента України, повинні бути підготовлені відповідно до вимог Положення про підготовку проектів постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України.
7. Підрозділи Секретаріату Кабінету Міністрів надають практичну допомогу міністерствам, відомствам і держадміністраціям у підготовці матеріалів з питань, що вносяться на розгляд Кабінету Міністрів та його Президії, здійснюють контроль за своєчасним їх поданням, при необхідності перевіряють стан справ на місцях.
До поданих та опрацьованих матеріалів відповідний підрозділ Секретаріату Кабінету Міністрів додає довідковий та аналітичний матеріал з обговорюваного питання і список осіб, яких пропонується запросити на засідання Кабінету Міністрів або цого Президії.
( Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 70 (70-2000-п) від 18.01.2000 )

III. Порядок підготовки засідань Кабінету Міністрів та його Президії

8. Проект порядку денного засідання Кабінету Міністрів, Президії Кабінету Міністрів формує Урядовий Секретар Кабінету Міністрів, який подає його для узгодження Прем'єр-міністру.
Узгоджений проект порядку денного разом з матеріалами надсилається учасникам засідання Кабінету Міністрів та його Президії не пізніш як за 5 днів до засідання.
9. Члени Кабінету Міністрів і керівники відомств, організацій, яким надіслано матеріали за порядком денним, можуть не пізніш як за два дні до засідання подавати до Кабінету Міністрів свої зауваження і пропозиції з питань, що розглядаються.

IV. Порядок проведення засідань Кабінету Міністрів та його Президії і оформлення прийнятих рішень

10. У засіданнях Кабінету Міністрів беруть участь члени Уряду, інші посадові особи за переліком, затверджуваним Прем'єр-міністром, а також особи, запрошені з кожного питання, що розглядається.
Член Уряду бере участь у засіданнях Кабінету Міністрів без права заміни.
Засідання Кабінету Міністрів вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин членів Уряду.
11. У засіданні Президії Кабінету Міністрів беруть участь члени Президії, інші посадові особи за переліком, затверджуваним Прем'єр-міністром, а також особи, запрошені з кожного питання, що розглядається.
Засідання Президії вважається правомочним, якщо на ньому присутні більше половини членів Президії.
12. Склад осіб, які запрошуються на засідання Кабінету Міністрів та його Президії з окремих питань, визначається Урядовим Секретарем Кабінету Міністрів.
На засідання Кабінету Міністрів та його Президії також запрошуються працівники Секретаріату Кабінету Міністрів, відповідальні за підготовку матеріалів.
13. Засідання Кабінету Міністрів та його Президії проходять під головуванням Прем'єр-міністра. В разі його відсутності засідання проводить Перший віце-прем'єр-міністр.
Президент України може головувати на засіданнях Кабінету Міністрів.
У засіданнях Кабінету Міністрів та його Президії можуть брати участь: Голова Ради Міністрів Республіки Крим з правом вирішального голосу, Генеральний прокурор, Голова Вищого арбітражного суду, народні депутати України.
14. Порядок денний засідання Кабінету Міністрів та його Президії затверджується безпосередньо на засіданні.
15. Посадові особи, які беруть участь у засіданнях Кабінету Міністрів та його Президії, реєструються.
Приносити і використовувати в залі під час засідання кіно-, відео-, фотознімальну і звукозаписуючу апаратуру учасникам засідання та запрошеним особам забороняється.
16. На засіданні Кабінету Міністрів та його Президії час для доповіді визначається в межах до 10 хвилин, для співдоповідей і виступів при обговоренні - до 5 хвилин, для довідок - до 3 хвилин. У необхідних випадках головуючий на засіданні може змінити тривалість виступів. Перерва оголошується після двох годин роботи. Учасники засідання та особи, запрошені на засідання з окремих питань, можуть виступати при їх обговоренні, вносити пропозиції, робити зауваження, давати довідку стосовно обговорюваних питань. Дебати припиняються за пропозицією головуючого.
Пропозиції та зауваження, висловлені учасниками засідання під час обговорення питання, подаються в ході засідання Урядовому Секретарю Кабінету Міністрів у письмовій формі для розгляду їх при доопрацюванні проекту акта законодавства або протокольного рішення.
Особи, запрошені на засідання з окремих питань, після розгляду цих питань і прийняття рішення по них в подальшій роботі засідання участі не беруть.
17. Рішення на засіданнях Кабінету Міністрів приймаються більшістю голосів від загальної кількості членів Уряду. Рішення Президії Кабінету Міністрів приймаються більшістю голосів її членів.
18. Для доопрацювання проектів законів, постанов Верховної Ради, указів і розпоряджень Президента України, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів і розгляду висловлених на засіданні пропозицій і зауважень Кабінет Міністрів (Президія Кабінету Міністрів) створює в разі необхідності робочі групи зі свого складу, а також з представників інших державних органів та організацій.
Особи, які очолюють вказані групи, організують їх роботу та забезпечують внесення доопрацьованих проектів актів в установлені терміни. Якщо цих термінів не визначено, то на доопрацювання проектів відводиться три дні.
У разі коли при доопрацюванні проект акта законодавства зазнав докорінних змін, він має бути погоджений в порядку, передбаченому Положенням про підготовку проектів постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України.
19. З питань, що розглядаються на засіданні Кабінету Міністрів та його Президії, приймаються й видаються в установленому порядку постанови і розпорядження Кабінету Міністрів.
( Пункт 19 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 70 (70-2000-п) від 18.01.2000 )
20. Протокол засідання Кабінету Міністрів та його Президії готується Секретаріатом Кабінету Міністрів і підписується головуючим.
Секретаріат Кабінету Міністрів забезпечує стенографування засідання.
21. Протоколи засідань Кабінету Міністрів та його Президії розсилаються членам Уряду, а також державним органам, організаціям і посадовим особам за списком, що затверджується Урядовим Секретарем Кабінету Міністрів.
Доручення доводяться до виконавців за розрахунком розсилки у вигляді виписок з протоколу засідання.
( Абзац другий пункту 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 70 (70-2000-п) від 18.01.2000 )
22. Контроль за виконанням доручень, даних на засіданнях Кабінету Міністрів та його Президії, здійснюється Секретаріатом Кабінету Міністрів. Секретаріат регулярно готує інформації Прем'єр-міністру про стан виконання вказаних доручень.
23. При проведенні закритих засідань Кабінету Міністрів та його Президії (закритого обговорення окремих питань) підготовка матеріалів до цих засідань, допуск на засідання, оформлення протоколів, рішень, що приймаються, здійснюється з дотриманням встановлених правил роботи з секретними документами.
24. Офіційну інформацію засобам масової інформації про порядок денний і повідомлення про проведення засідань Кабінету Міністрів та його Президії подає Головне управління інформації та зв'язку з пресою і громадськістю Кабінету Міністрів.
25. Присутність представників засобів масової інформації та проведення кіно-, відео-, фотозйомок і звукозапису в залі засідань Кабінету Міністрів і його Президії погоджується з Урядовим Секретарем Кабінету Міністрів.

З а т в е р д ж е н е
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 липня 1993 р. N 523

ПОЛОЖЕННЯ

про підготовку проектів постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України

I. Порядок внесення проектів рішень до Кабінету Міністрів

1. Проекти постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів (надалі - проекти рішень) вносяться до Кабінету Міністрів за підписом супровідного листа керівником міністерства, іншого центрального органу державної виконавчої влади, Ради Міністрів Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації, а в разі його відсутності - посадовою особою, яка його заміщає.
2. Проекти рішень Кабінету Міністрів подаються до Кабінету Міністрів разом з пояснювальною запискою, в якій даються необхідні обгрунтування і прогнози очікуваних соціально-економічних та інших наслідків їх реалізації.
3. Проекти рішень Кабінету Міністрів підлягають обов'язковому узгодженню із заінтересованими органами державної виконавчої влади, державними, громадськими та іншими організаціями. Проекти рішень нормативного характеру після узгодження із зазначеними органами та організаціями в обов'язковому порядку узгоджуються з Міністерством юстиції.
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 148 (148-98-п) від 16.02.98 )
Проекти рішень Кабінету Міністрів візуються керівниками вказаних органів і організацій, а в разі їх відсутності - особами, які їх заміщають. У Міністерстві юстиції проекти рішень Кабінету Міністрів візуються Міністром або його заступниками відповідно до розподілу їх обов'язків.
( Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 148 (148-98-п) від 16.02.98 )
Узгодження проектів рішень на всіх стадіях їх розробки забезпечується у першочерговому порядку.
При наявності розбіжностей щодо проекту міністерство (відомство, держадміністрація), що готує його, зобов'язане провести обговорення із заінтересованими сторонами з метою пошуку взаємоприйнятного рішення. Якщо такого рішення не знайдено, то проект візується із зауваженнями, зміст яких стисло викладається на окремому аркуші. До супровідного листа Кабінетові Міністрів додається перелік розбіжностей і оригінали зауважень, підписані відповідними керівниками.
Проекти рішень, що мають особливе загальнодержавне значення і зачіпають життеві інтереси усіх верств населення, міністерство (відомство, держадміністрація), відповідальне за їх розробку, перед поданням до Кабінету Міністрів попередньо надсилає на узгодження усім міністерствам, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, які зобов'язані у дводенний термін повідомити розробнику свої зауваження та пропозиції.
Підготовлені проекти рішень, як правило, попередньо обговорюються на засіданнях колегій відповідних міністерств (відомств, держадміністрацій).
4. Пропозиції, що потребують вирішення питань про бюджетне асигнування чи поставки продукції для державних потреб, вносяться в процесі складання бюджету або формування і розміщення обсягів поставок продукції для цієї мети.
Після затвердження бюджету такі пропозиції можуть розглядатися при визначенні джерел фінансування, наявності необхідних обгрунтувань і узгоджень з Міністерством фінансів, Міністерством економіки та іншими заінтересованими центральними органами державної виконавчої влади.
Виділення коштів із резервного фонду Кабінету Міністрів може передбачатися лише у разі виникнення надзвичайних обставин і відсутності інших джерел фінансування.
5. При внесенні до Кабінету Міністрів пропозицій, що потребують прийняття закону України або рішення Верховної Ради чи Президента України, одночасно подаються також проекти відповідних актів, які повинні бути підготовлені з урахуванням вимог, передбачених пунктами 2 і 3 цього Положення.
Підготовка проектів найскладніших актів законодавства (законів, указів Президента України тощо), найважливіших загальнодержавних програм може здійснюватися авторськими колективами, до складу яких залучаються наукові працівники, викладачі вузів, спеціалісти народного господарства, з оплатою за рахунок власних коштів міністерств і відомств, що відповідають за розробку проектів, та наступною компенсацією витрат на вказані цілі з резервного фонду Кабінету Міністрів.
6. У проектах рішень Кабінету Міністрів України, якими передбачається внесення змін, доповнень, поширення, продовження дії опублікованих рішень Кабінету Міністрів України або визнання їх такими, що втратили чинність, має бути зазначене джерело їх офіційного опублікування.
У рішеннях, опублікованих до 1997 року, вказується "Зібрання постанов Уряду України", в рішеннях, опублікованих після 1 січня 1997 р., - "Офіційний вісник України". Якщо в опубліковані до 1997 року рішення Кабінету Міністрів України вносилися зміни, доповнення, дія їх поширювалася, продовжувалася рішеннями, опублікованими в наступні роки, вказуються обидва ці джерела.
( Положення доповнено пунктом 6 згідно з Постановою КМ N 800 (800-98-п) від 04.06.98 )
7.
( Пункт втратив чинність на підставі Постанови КМ N 264 (264-97-п) від 25.03.97 в частині, що стосується Президії Кабінету Міністрів України )
У разі коли з поважних причин неможливо подати проект рішення у встановлений термін, останній може бути перенесено за письмовим проханням міністерства (відомства, держадміністрації) Прем'єр-міністром (якщо термін визначено Кабінетом Міністрів чи його Президією) або особою, яка його встановила.

II. Опрацювання проектів рішень Кабінету Міністрів в апараті Кабінету Міністрів

8. Внесений до Кабінету Міністрів проект рішення передається в день реєстрації Віце-прем'єр-міністру відповідно до розподілу обов'язків. За його дорученням проект опрацьовується у відділі, де проводиться аналіз та експертиза проекту і обгрунтувань до нього, редагування тексту, узгодження з іншими відділами Кабінету Міністрів, і візується. До проекту рішення додається довідка, в якій стисло і чітко викладається суть проекту з аналітичними та іншими необхідними матеріалами, дається експертна оцінка внесеного проекту.
9. Тривалість роботи щодо доопрацювання проекту рішення в апараті Кабінету Міністрів не повинна перевищувати 10 робочих днів (у разі необхідності цей термін може бути продовжено Віце-прем'єр-міністром за обгрунтованим проханням відділу).
10.
( Пункт втратив чинність на підставі Постанови КМ N 264 (264-97-п) від 25.03.97 в частині, що стосується Президії Кабінету Міністрів України )
Неврегульовані розбіжності між міністерствами і відомствами, іншими органами і організаціями щодо проекту рішення Кабінету Міністрів розглядаються Віце-прем'єр-міністром відповідно до розподілу обов'язків, який приймає рішення з цих розбіжностей. При цьому Віце-прем'єр-міністр має право прийняти рішення про винесення на засідання Кабінету Міністрів або його Президії проекту рішення з розбіжностями. В такому разі до проекту додається довідка з викладенням думки керівників, що мають зауваження, та пропозицією Віце-прем'єр-міністра.
11. Якщо в процесі доопрацювання до проекту рішення внесено суттєві зміни, він повертається розробнику для повторного візування керівниками заінтересованих міністерств і відомств, інших органів і організацій. У повторному візуванні немає потреби, якщо при доопрацюванні проекту внесено уточнення, що не змінюють його суті.
12. Підготовлений проект рішення візується віце-прем'єр-міністрами і передається Міністру Кабінету Міністрів для доповіді Прем'єр-міністру.
13. Якщо проект рішення подано до Кабінету Міністрів з порушенням вимог, зазначених у цьому Положенні, або він потребує докорінної переробки, відділ вносить Прем'єр-міністру або Віце-прем'єр-міністру чи Міністру Кабінету Міністрів пропозицію з відповідними обгрунтуваннями про повернення цього проекту рішення на доопрацювання з установленням терміну повторного подання.
14. Віце-прем'єр-міністри, Міністр Кабінету Міністрів забезпечують суворе дотримання встановленого в цьому Положенні порядку і вимог щодо економічного та правового опрацювання проектів рішень, що вносяться до Кабінету Міністрів.