ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
02.02.2007 N в-08/02

Стосовно проведення Головним управлінням освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації відкритих торгів із закупівлі меблів (твердого інвентарю)

Підстава: Звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) , відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490 (1490-14) .
Замовник торгів: Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації.
Адреса: 61022, м. Харків, Держпром, 9 під'їзд, 4 поверх, відповідальна особа за проведення торгів Доценко Анатолій Сергійович, телефон: 705-02-89.
Головний розпорядник коштів: Головне управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, код за ЄДРПОУ 02146446.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Предмет закупівлі: меблі - 80 найменувань.
Джерело фінансування: кошти обласного бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 10.02.2004, закінчення 09.07.2004.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти за 2004 рік на 1-му арк.;
Інформація про заплановані закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти на 2004 рік на 3-х арк.;
Наказ Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації про створення постійно діючого тендерного комітету Головного управління освіти і науки обласної державної адміністрації на 2004 рік від 26.12.2003 N 629 на 2-х арк.;
Наказ Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації про делегування окремих повноважень тендерного комітету закладам освіти обласного підпорядкування від 29.12.2003 N 631 на 1-му арк.;
Наказ від 27.02.2004 N 83 Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації про внесення змін до наказу від 26.12.2003 N 629 на 2-х арк.;
Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 09.07.2004 N 1 на 3-х арк.;
Протокол засідання тендерного комітету Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації щодо прийняття рішення від 12.01.2003 N 1 на 2-х арк.;
Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 11.03.2004 N 2 на 10-ти арк.;
Протокол оцінки тендерної пропозиції з питання постачання меблів (твердого інвентарю) в заклади освіти обласного підпорядкування від 30.03.2004 N 3 на 1-му арк.;
Акт для визначення переможців торгів по твердому інвентарю від 07.04.2004 на 1-му арк.;
Протокол оцінки тендерної пропозиції з питання постачання меблів (твердого інвентарю) в заклади освіти обласного підпорядкування від 30.03.2004 N 3 на 1-му арк.;
Тендерна документація для участі у торгах на закупівлю за кошти обласного бюджету твердого інвентарю (меблі та обладнання) для закладів освіти обласного підпорядкування на 14-ти арк.;
Оголошення про проведення торгів на 1-му арк.;
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та повідомлення учасникам торгів від 13.04.2004 N 1602 на 7-ми аркушах.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"...надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Головним управлінням освіти і науки Харківської облдержадміністрації меблів (твердого інвентарю) в заклади освіти обласного підпорядкування".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Наказом від 26.12.2003 N 629 Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації створено постійно діючий тендерний комітет на 2004 рік та затверджено його склад у кількості восьми фахівців на чолі з головою тендерного комітету Доценко А.С. Відповідно до цього наказу заступником голови тендерного комітету призначено - Дригайло С.О. та секретарем - Шатохіну А.М.
Наказом від 27.02.2004 N 83 Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації внесено зміни до наказу від 26.12.2003 N 629, а саме до складу тендерного комітету управління освіти введено ще одну особу.
Положення про тендерний комітет щодо організації та проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за рахунок коштів обласного бюджету та коштів державних цільових фондів затверджено наказом Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації від 27.12.2000 N 461.
На дослідження надано лише копію свідоцтва від 04.03.2004 N 8401/04 про підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері державних закупівель, видане Харківським регіональним інститутом Національної академії державного управління при Президентові України Шатохіній А.М., яка є секретарем тендерного комітету. Іншими спеціалістами тендерного комітету свідоцтв про проходження навчання або підвищення кваліфікації на дослідження надано не було.
Відповідно до вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступниками голів та секретарями тендерних комітетів організацій замовників мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах та отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
Отже, в порушення вимог п. 3 вищезазначеної постанови від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) заступник голови тендерного комітету Замовника не має відповідного свідоцтва про навчання або підвищення кваліфікації.
Крім цього, згідно із ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (далі - Закон) тендерний комітет - група спеціалістів замовника, призначена замовником відповідальною за здійснення процедур закупівлі згідно з положеннями цього Закону, яка має відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про щорічне проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
В порушення вимог ст. 1 Закону (1490-14) члени тендерного комітету не мають відповідного свідоцтва чи сертифіката встановленого зразка про щорічне проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування закупівель
Головним управлінням освіти і науки Харківської облдержадміністрації (далі - Замовник) кошторису видатків на 2004 рік на дослідження надано не було.
3. Вибір процедури закупівлі
На засіданні тендерного комітету Замовника (протокол від 12.01.2003 N 1) було прийнято рішення щодо закупівлі меблів (твердий інвентар) шляхом здійснення процедури відкритих торгів.
4. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі меблів у кількості 80 од. було опубліковано Замовником у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 10.02.2004 N 4(137), оголошення N 2221 (МЕБ).
5. Тендерна документація
Тендерну документацію на проведення відкритих торгів із закупівлі меблів (твердого інвентарю) в заклади освіти обласного підпорядкування затверджено 09.02.2004 начальником Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації Бєловою Л.О.
Дослідженням наданих матеріалів встановлено неузгодженість між предметом та кількістю закупівлі, визначених в оголошені N 2221 (МЕБ) про торги та в тендерній документації.
Так, в оголошенні про проведення торгів, опублікованому в ІАБ "Вісник державних закупівель" предметом закупівлі є: меблі - 80 од., а в тендерній документації предметом закупівлі є: твердий інвентар (меблі та обладнання) у кількості 124 одиниць.
Таким чином, предмет закупівлі, зазначений в оголошенні про торги, визначений згідно з вимогами ст. 19 Закону (1490-14) , суперечить предмету закупівлі, передбаченому тендерною документацією, встановленого відповідно до вимог ст. 21 Закону.
До складу тендерної документації входять додатки:
1. Заява на участь у торгах (форма Т-1).
2. Договір-поставки.
3. Специфікація та графік постачання твердого інвентарю, який пропонується до тендерних торгів.
4. Перелік закладів освіти області, в які організовується постачання твердого інвентарю.
Оцінку пропозицій учасників передбачено здійснити на підставі наступних критеріїв:
- ціна - 70 балів;
- умови та порядок розрахунків - 20 балів;
- термін постачання - 10 балів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Згідно з протоколом розкриття тендерних (цінових) пропозицій із закупівлі твердого інвентарю Замовника від 11.03.2004 N 2 тендерні пропозиції надано шістьома учасниками, а саме:
- СПДФО Первомайська Олена Едуардівна - ціна тендерної пропозиції визначена у додатку 2 до протоколу;
- ТОВ фірма "ІТМ" - ціна тендерної пропозиції визначена у додатку 2;
- Харківська виправна колонія N 43 - ціна тендерної пропозиції наведена у додатку 2;
- ДП "Промінь-Схід" - ціна тендерної пропозиції наведена у додатку 2;
- КП "Освіта" - ціна тендерної пропозиції наведена у додатку 2;
- Підприємство "Основа-Промінвест" - ціна тендерної пропозиції наведена у додатку 2.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Згідно з протоколом оцінки тендерної пропозиції з питання постачання меблів (твердого інвентарю) в заклади освіти обласного підпорядкування від 30.03.2004 N 3 розгляд цінових пропозицій здійснювала спеціальна комісія Головного управління освіти і науки, затверджена наказом N 83.
Так, за результатами розгляду та аналізу наданих тендерних пропозицій спеціальна комісія запропонувала визначити відповідно до критеріїв, встановлених тендерною документацією, переможцями торгів:
- Підприємство "Основа-Промінвест" - на суму 315 856,22 грн.;
- КП "Освіта" - на суму 131 426,20 грн.;
- ДП "Промінь-Схід" - на суму 13 605 грн.;
- Харківська виправна колонія N 43 - на суму 20 110,90 грн.;
- ТОВ фірма "ІТМ" - на суму 35 730 гривень.
Загальна сума закупівлі становила 516 728,32 гривні.
На дослідження пропозиції учасників щодо закупівлі надано не було.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій переможцям торгів та про результати торгів учаснику торгів відправлено 13.03.2004 за N 1602.
У звіті про результати торгів від 09.07.2004 N 1 не вказано дати і номера ІАБ "Вісник державних закупівель", в якому було опубліковано оголошення про результати торгів із закупівлі меблів (твердий інвентар).
Всупереч наказу Міністерства економіки України від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкції щодо їх заповнення", у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 09.07.2004 N 1 не вказано номера оголошення про проведення торгів та номера ІАБ "Вісник державних закупівель", в якому було надруковано оголошення про результати торгів.
10. Укладення договору
У звіті про результати торгів від 09.07.2004 N 1 зазначено, що договори з переможцями торгів укладено 18.05.2004 року. Договори з переможцями торгів на дослідження надано не було.
Платіжних доручень на дослідження надано не було.
11. Складання звітності
За результатами проведення процедури закупівлі складено Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти (меблі) від 09.07.2004 N 1.
Звіт за результатами торгів Замовником складено з порушенням вимог ст. 17 Закону (1490-14) , а саме, у звіті відсутня інформація щодо:
не вказана ціна договорів;
дата опублікування оголошення про результат здійсненої закупівлі у "Віснику державних закупівель".
В порушення вимог ст. 19 Закону (1490-14) у звіті про результати здійснення процедури закупівлі не обгрунтовано скорочення терміну подання тендерних пропозицій до 31 календарного дня.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Головним управлінням освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації відкритих торгів із закупівлі меблів (твердого інвентарю) встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог п. 3 вищезазначеної постанови від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) заступник голови тендерного комітету Замовника не мав відповідного свідоцтва про навчання або підвищення кваліфікації на момент здійснення процедури закупівлі;
- в порушення вимог ст. 1 Закону (1490-14) члени тендерного комітету не мають відповідного свідоцтва чи сертифіката встановленого зразка про щорічне проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель;
- предмет закупівлі, зазначений в оголошені про торги, визначений згідно з вимогами ст. 19 Закону (1490-14) , суперечить предмету закупівлі, передбаченому тендерною документацією, встановленого відповідно до вимог ст. 21 Закону;
- порушено вимоги ст. 17 Закону (1490-14) щодо зазначення обов'язкової інформації у звіті про результати торгів;
- в порушення вимог ст. 19 Закону (1490-14) у звіті про результати здійснення процедури закупівлі не обгрунтовано скорочення терміну подання тендерних пропозицій до 31 календарного дня.
Враховуючи вищевикладені порушення, Головним управлінням освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації за договорами від 18.05.2004 взято бюджетні зобов'язання у розмірі 516728,32 грн. з порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається нанесення державі збитків на всю суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу (2341-14) .