ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
02.02.2007 N в-11/02

Стосовно проведення Відділом освіти Нововоронцовської райдержадміністрації відкритих торгів із закупівлі вугілля

Підстава: Звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) , відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490 (1490-14) .
Замовник торгів: Відділ освіти Нововоронцовської райдержадміністрації.
Адреса: смт Нововоронцовка Херсонської обл., голова тендерного комітету Шептал Роман Валерійович, телефон: (05533) 2-11-41.
Головний розпорядник коштів: Нововоронцовська районна держадміністрація, код за ЄДРПОУ 02146618.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Предмет закупівлі: вугілля.
Джерело фінансування: місцевий бюджет.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 01.08.2005, закінчення 28.09.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Розпорядження голови райдержадміністрації від 11.11.2004 N 500 на 1-му арк.;
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 239531 Інформаційно-консультативного учбового центру при ТПП України, видане 20.04.2003 Славич Л.Л., на 1-му арк.;
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2005 рік за формою 2д (za054-06) на 1-му арк.;
Звіт про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.09.2005 N 1 на 1-му арк.;
Протокол засідання постійного районного тендерного комітету Нововоронцовської райдержадміністрації щодо організації проведення процедури закупівлі вугілля від 08.06.2005 N 1 на 1-му арк.;
Протокол засідання постійного районного тендерного комітету Нововоронцовської райдержадміністрації щодо організації проведення процедури закупівлі вугілля від 23.08.2005 N 2 на 2-х арк.;
Протокол засідання постійного районного тендерного комітету Нововоронцовської райдержадміністрації щодо організації проведення процедури закупівлі вугілля від 31.08.2005 N 1 на 1-му арк.;
Договір купівлі-продажу від 08.09.2005 N 38 на 2-х арк.;
Оголошення про проведення відкритих та двоступеневих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів на 1-му арк.;
Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів на 1-му арк.;
Сертифікат N 1278/05 від 10.08.2005 про розміщення оголошення про торги в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" на 1-му арк.;
Сертифікат N 613 від 28.09.2005 про розміщення оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" на 1-му арк.;
Повідомлення про результати торгів на 2-х арк.;
Тендерні пропозиції учасників на 90 арк.;
Платіжні доручення від: 27.12.2005 N 1612, N 1610, N 1609, 13.12.2005 N 1375, 14.10.2005 N 856, 03.11.2005 N 1027.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури закупівлі Нововоронцовською райдержадміністрацією вугілля".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Розпорядженням голови Нововоронцовської райдержадміністрації від 11.11.2004 N 500 оновлено склад районного постійно діючого тендерного комітету. Так, згідно із згаданим розпорядженням до складу тендерного комітету входить сім фахівців, у тому числі заступник голови - Троцик З.В., секретар тендерного комітету - Колосок Н.А. та очолює тендерний комітет - Шептало Р.В.
Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету на дослідження надано не було.
На дослідження надано лише свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 239531 Інформаційно-консультативного учбового центру при ТПП України, видане 20.04.2003 Славич Л.Л.
Отже, в порушення абз. 11 ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (далі - Закон) не всі спеціалісти тендерного комітету отримали відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про щорічне проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
Крім того, відповідно до вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступниками голів та секретарями тендерних комітетів організацій замовників мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах та отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
Отже, в порушення вимог п. 3 вищезазначеної постанови від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) заступник голови тендерного комітету та секретар тендерного комітету Замовника не мають відповідного свідоцтва про навчання або підвищення кваліфікації.
2. Фінансування закупівель
Кошторису витрат Нововоронцовської райдержадміністрації (далі - Замовник) на дослідження надано не було.
Згідно із звітом про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д (za054-06) ) за 2005 рік за КПКВ 070000 затверджено 6 391 604 грн., у тому числі за КЕКВ 1166 "оплата інших комунальних послуг" - 304 801 гривень.
Відповідно до вищезгаданого звіту за 2005 рік касові видатки установи становили 6 391 169 грн., у тому числі за КЕКВ 1166 - 304801 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
На засіданні постійного районного тендерного комітету Нововоронцовської райдержадміністрації (протокол від 08.06.2005 N 1) було прийнято рішення щодо закупівлі вугілля шляхом здійснення процедури відкритих торгів.
4. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі вугілля було опубліковано Замовником у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 01.08.2005 N 31(200), оголошення N 11621 (ПАЛ). Адреса обраної системи в інформаційній системі в мережі Інтернет www.zakupivli.com (сертифікат N 1278/05 від 10.08.2005).
Статтею 19 Закону (1490-14) визначено, що строк подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня. Відповідно до оголошення термін розкриття тендерних пропозицій учасників скорочено до 24 календарних днів від дати опублікування оголошення.
В порушення ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) Замовником у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти причини скорочення строку подання тендерних пропозицій, не обгрунтовано.
5. Тендерна документація
Тендерну документацію на проведення відкритих торгів із закупівлі вугілля на дослідження надано не було.
6. Подання та розкриття тендерних пропозицій
В порушення вимог наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) , "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкції щодо їх заповнення" протокол розкриття тендерних пропозицій Замовником складено не за встановленою формою.
Згідно з протоколом розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 23.08.2005 N 2 подано чотири тендерні пропозиції по відкритих торгах із закупівлі вугілля, а саме:
- ПП "Мозолев" м. Павлоград з ціною тендерної пропозиції - 159 600 грн., у тому числі вугілля марки ДГР за ціною - 240 грн. за тонну та марки АС за ціною 300 грн. за тонну;
- ТОВ "Лада ЛТД" з ціною тендерної пропозиції - 161 250 грн., у тому числі вугілля марки ДГР за ціною - 250 грн. за тонну та марки АС за ціною 400 грн. за тонну;
- ЗАТ "Херсоноблпаливо" з ціною тендерної пропозиції - 160 785 грн., у тому числі вугілля марки ДГР за ціною - 249 грн. за тонну та марки АС за ціною 399 грн. за тонну;
- ПП "Дніпроенергія" з ціною тендерної пропозиції - 155 670 грн., у тому числі вугілля марки ДГР за ціною - 238 грн. за тонну та марки АС за ціною 388 грн. за тонну.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 23.08.2005 N 2 тендерну пропозицію ПП "Мозолев" м. Павлоград було відхилено, оскільки цим учасником не внесено тендерного забезпечення та не здійснено оплату за тендерну документацію. Крім того, було відхилено учасника ПП "Дніпроенергія" на підставі листа про відмову цього учасника в участі у тендері (від 23.08.2005 N 30).
7. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Оцінка тендерних пропозицій та вибір переможця із закупівлі вугілля відбулася на засіданні постійного районного тендерного комітету Замовника 31.08.2005 (протокол N 3). За результатами оцінки переможцем торгів визначено ЗАТ "Херсоноблпаливо" з ціновою пропозицією за вугілля марки ДГР - 249 грн. за тонну та марки АС - 399 грн. за тонну.
8. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
Оголошення про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі вугілля на дослідження надано не було. Натомість надано сертифікат N 613 від 28.09.2005 щодо розміщення оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - www.zakupivli.com.
Законом (1490-14) , а саме, ч. 2 ст. 29 встановлено, що Замовник протягом п'яти календарних днів з дня акцепту надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів письмове повідомлення про результати торгів (у тому числі через інформаційні системи в мережі Інтернет) із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки. На дослідження надано лише два повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів, однак відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій надійшло чотири пропозиції від учасників. Крім цього, повідомлення відправлені не протягом п'яти календарних днів, а через 12 календарних, відповідно до звіту про результати здійснення процедур відкритих та двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.092.2005 N 1.
Отже, в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником відправлено письмові повідомлення не всім учасникам закупівлі та з порушенням терміну, встановленого Законом, а саме, на 12 календарних днів пізніше.
9. Укладення договору
Договір купівлі-продажу укладено Відділом освіти Нововоронцовської райдержадміністрації з переможцем торгів ЗАТ "Херсоноблпаливо" від 08.09.2005 N 38 на поставку вугілля марок ДГР на суму 49 050 грн. та АС - 131 600 грн. на загальну суму 180 650 грн., визначеної у специфікації до договору. Оплата здійснюється по факту поставки.
Відповідно до платіжних доручень, наданих на дослідження, Замовником було сплачено 157 157,51 гривень.
10. Складання звітності
За результатами проведення процедури закупівлі складено звіт про результати здійснення процедур відкритих та двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.092.2005 N 1.
Всупереч наказу Міністерства економіки України від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкції щодо їх заповнення" у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.092.2005 N 1 не зазначено номера оголошення про проведення торгів, не вказано номера ІАБ "Вісник державних закупівель", в якому було надруковано оголошення про результати торгів.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Відділом освіти Нововоронцовської райдержадміністрації відкритих торгів із закупівлі вугілля встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення абз. 11 ст. 1 Закону (1490-14) не всі спеціалісти тендерного комітету отримали відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про щорічне проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель;
- в порушення вимог п. 3 вищезазначеної постанови від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) заступник голови тендерного комітету та секретар тендерного комітету Замовника не мають відповідного свідоцтва про навчання або підвищення кваліфікації;
- в порушення ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) Замовником у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, причини скорочення строку подання тендерних пропозицій, не обгрунтовано;
- в порушення вимог наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкції щодо їх заповнення" протокол розкриття тендерних пропозицій Замовником складено не за встановленою формою;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником відправлено письмові повідомлення не всім учасникам закупівлі та з порушенням терміну, встановленого Законом, а саме, на 13 календарних днів пізніше;
- всупереч наказу Міністерства економіки України від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.09.2005 N 1 не зазначено номера оголошення про проведення торгів, не вказано номера ІАБ "Вісник державних закупівель", в якому було надруковано оголошення про результати торгів.
Враховуючи вищевикладені порушення, Відділом освіти Нововоронцовської райдержадміністрації за договором від 08.09.2005 N 38 взято бюджетні зобов'язання в розмірі 180 650 грн. та використано державні кошти у сумі 157 157,51 грн. з порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Відділом освіти Нововоронцовської райдержадміністрації можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу (2341-14) .