ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
05.02.2007 N в-19/02

Стосовно проведення Управлінням комунального господарства Дніпропетровської міської ради процедури відкритих торгів з закупівлі у 2005 році послуг з санітарного очищення вулиць міста

Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) .
Замовник торгів: Управління комунального господарства Дніпропетровської міської ради. 49040, м. Дніпропетровськ, вул. Ентузіастів, 2. Телефон: 744-11-26.
Предмет закупівлі: санітарне очищення вулиць міста (у тому числі утримання громадських туалетів, відлов бродячих тварин).
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 20.12.2004, закінчення 11.01.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Наказ від 08.01.2004 N 2 "Про внесення змін до складу тендерного комітету" - 1 арк.
Наказ від 24.10.2005 N 64/1 "Про внесення змін до складу тендерного комітету" - 1 арк.
Свідоцтва про підвищення кваліфікації: Семіліки О.М. від 29.12.2005, реєстраційний N 10788; Мохур Т.А. від 29.12.2005, реєстраційний N 10783; Шпуй Д.В. від 28.04.2005, реєстраційний N 09361; Пінчук Г.В. - від 28.04.2005, реєстраційний N 09360; Лисого В.В. - від 19.05.2005 N 09533; Жук Н.В. - від 29.12.2005 N 10776; Сидоркіної В.А. - від 09.06.2005 N 09711 - 7 арк.
Уточнені кошториси на 2004 рік за кодами програмної класифікації: 100203 "Благоустрій міста", 150101 "Капітальні вкладення", 200100 "Охорона і раціональне використання водних ресурсів", 170703 "Видатки на фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування" - 9 арк.
Звіти про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду за 2004 рік (форма N 4-3д, N 4-3м (z0391-05) ) - 9 арк.
Звіти про виконання загального фонду кошторису за 2004 рік (форма N 2д, N 2м (z0391-05) ) - 21 арк.
Уточнені кошториси на 2005 рік за кодами програмної класифікації: 210105 "Видатки на запобігання надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха", 100203 "Благоустрій міста", 150101 "Капітальні вкладення", 170703 "Видатки на фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування" - 4 арк.
Звіти про виконання загального фонду кошторису за 2005 рік (форма N 2д, N 2м (z0391-05) ) - 8 арк.
Протокол засідання тендерного комітету від 15.12.2004, без номеру - 3 арк.
Тендерна документація від 16.12.2004 на проведення торгів щодо закупівлі робіт з благоустрою - 31 арк.
Копія оголошення про заплановані торги, розміщеного в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 20.12.2004 N 35 (168) - 1 арк.
Тендерна пропозиція приватної виробничо-торгової фірми "Северск" - 1 арк.
Тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю "Вега-Плюс" - 1 арк.
Тендерна пропозиція закритого акціонерного товариства "Дніпрокомунтранс" - 1 арк.
Тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю "Торонадо-Л.Т.-сервіс" - 1 арк.
Тендерна пропозиція закритого акціонерного товариства "Мережа-сервіс" - 1 арк.
Тендерна пропозиція Дніпропетровського міського комунального підприємства "Управління по ремонту та експлуатації автошляхів" - 3 арк.
Тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного підприємства "Стандарт-ЛТД" - 1 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій "Санітарне очищення вулиць" від 12.01.2005 року N 2 - 3 арк.
Протокол оцінки тендерних пропозицій - "Санітарне очищення вулиць" від 1201.2005 - 2 арк.
Повідомлення від 14.01.2005 N 1/34 без зазначення назви організації - учасника відкритих торгів - 1 арк.
Копія оголошення про результати застосування процедури відкритих торгів, розміщеного в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних тендерів України" - 1 арк.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 14.01.2005 N 06 - 2 арк.
Договір підряду від 19.01.2005 N 13 - 1 арк.
Платіжне доручення від 14.04.2005 N 000089 на суму 41 835,23 грн. - 1 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Управлінням комунального господарства Дніпропетровської міської ради процедури закупівлі послуг з санітарного очищення вулиць міста (у тому числі утримання громадських туалетів, відлов бродячих тварин)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Наказом від 08.01.2004 N 2 при Управлінні комунального господарства Дніпропетровської міської ради створено та затверджено склад тендерного комітету. Головою тендерного комітету призначено начальника Управління Медведчука В.М., заступником голови - заступника начальника Управління Пінчука Г.В., секретарем - Жук Н.В.
Свідоцтва щодо підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти пред'явлено членами тендерного комітету: Семілік О.М. від 29.12.2005, реєстраційний N 10788; Мохур Т.А. від 29.12.2005, реєстраційний N 10783; Шпуй Д.В. від 28.04.2005, реєстраційний N 09361; Пінчук Г.В. - від 28.04.2005, реєстраційний N 09360; Лисого В.В. - від 19.05.2005 N 09533; Жук Н.В. - від 29.12.2005 N 10776; Сидоркіної В.А. - від 09.06.2005 N 09711.
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" на дату проведення відкритих торгів (20.12.2004 року) жодна особа зі складу тендерного комітету не мала відповідного свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерних комітетів, а також права і обов'язки та відповідальність їх членів, передбачене вимогами наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , для дослідження не надано.
Вказані факти свідчать про те, що тендерний комітет Замовника на дату проведення відкритих торгів функціонував в порушення чинного законодавства.
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2005 рік за кодом тимчасової класифікації видатків 100203 "Благоустрій міста" передбачено видатки в загальній сумі 46 083,7 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Тендерним комітетом Замовника здійснено вибір процедури відкритих торгів з закупівлі послуг з санітарного очищення вулиць міста (у тому числі утримання громадських туалетів, відлов бродячих тварин) відповідно до вимог ст. 2 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) . (Протокол засідання тендерного комітету від 15.12.2004, без номеру).
4. Визначення предмету закупівлі.
Предмет закупівлі: роботи (послуги) по санітарному очищенню вулиць міста (у тому числі утримання громадських туалетів, відлов бродячих тварин) визначено тендерним комітетом відповідно до вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) .
Відповідно до інформації, викладеної в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 14.01.2005 N 6, предметом закупівлі є послуги з санітарного очищення вулиць міста (у тому числі утримання громадських туалетів, відлов бродячих тварин), очікуваною вартістю (розміром бюджетного призначення) 2088,9 тис. гривень.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановані відкриті торги з закупівлі послуг з санітарного очищення вулиць міста (у тому числі утримання громадських туалетів, відлов бродячих тварин), очікуваною вартістю (розміром бюджетного призначення) 2088,9 тис.грн., розміщено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 20.12.2004 N 35 (168) за N 14468 (ЖИТ). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій зазначено 11.01.2005 року.
6. Тендерна документація.
Тендерну документацію на проведення торгів (тендеру) щодо закупівлі робіт з благоустрою міста затверджено 16.12.2004 року головою тендерного комітету Медведчук В.М. Умовами тендерної документації передбачено перелік робіт за 10 видами, зони робіт (6) та їх обсяг - 2409,96 кв.м, дислокація об'єктів за титульним списком та перелік кваліфікаційних вимог. Критеріями оцінки обрано найнижчу ціну виду робіт, досвід виконання аналогічних робіт та кількість додатково придбаваємих робіт, зазначених у переліку, в межах одного предмету закупівлі.
Вимогами тендерної документації передбачено при укладанні договору визначення місця виконання робіт та термін їх виконання (Розділ I).
Датою кінцевого строку подання тендерних пропозицій визначено 11.01.2005 року.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Тендерні пропозиції подали сім учасників:
Приватна виробничо-торгова фірма "Северск".
Товариство з обмеженою відповідальністю "Вега-Плюс".
Закрите акціонерне товариство "Дніпрокомунтранс".
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торонадо-Л.Т.-сервіс".
Закрите акціонерне товариство "Мережа-сервіс".
Дніпропетровське міське комунальне підприємство "Управління по ремонту та експлуатації автошляхів".
Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство "Стандарт-ЛТД".
Тендерні пропозиції всіх учасників містять види робіт, передбачені вимогами тендерної документації, та їх вартість у розрахунку на 1000 кв.м.
Розкриття тендерних пропозицій здійснено тендерним комітетом замовника 11.01.2005 у строк, зазначений в оголошенні, про що складено протокол від 11.01.2005 N 2.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Протокол N 2 щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів складено тендерним комітетом 12.01.2005 року. За результатами оцінки тендерних пропозицій переможцями відкритих торгів обрано шість учасників торгів, з якими, як зазначено в протоколі, укладено договори, зокрема:
- Товариством з обмеженою відповідальністю "Вега-Плюс" на виконання робіт обсягом 237,8 тис.кв.м в зоні 1 вартістю 180,0 тис. гривень.
- Приватною виробничо-торговою фірмою "Северск" на виконання робіт обсягом 121,09 тис.кв.м в зоні 2 вартістю 60,0 тис. гривень.
- Закритим акціонерним товариством "Мережа-сервіс" на виконання робіт обсягом 465,0 тис.кв.м в зоні 3 вартістю 318,0 тис. гривень.
- Товариством з обмеженою відповідальністю "Торонадо-Л.Т.-Сервіс" на виконання робіт обсягом 52,43 тис.кв.м в зоні 4 вартістю 108,0 тис. гривень.
- Дніпропетровським міським комунальним підприємством "Управління по ремонту та експлуатації автошляхів" на виконання робіт обсягом 1389,11 тис.кв.м в зоні 5 вартістю 1309,0 тис. гривень.
- Товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційним підприємством "Стандарт-ЛТД" на виконання робіт обсягом 144,53 тис.кв.м в зоні 6 вартістю 60,0 тис. гривень.
Загальний обсяг робіт за 6-ма договорами склав 2409,96 тис.кв.м, загальною вартістю 1873,0 тис.грн. і відповідає обсягу робіт, зазначеному в тендерній документації.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника документально не підтверджено надіслання письмових повідомлень переможцям відкритих торгів та іншому учаснику про акцепт тендерної пропозиції та про результати відкритих торгів.
Надане для дослідження одне повідомлення від 14.01.2005 N 1/34 не містить назви організації учасника відкритих торгів.
За інформацією, викладеною в звіті про результати застосування відкритих торгів від 14.01.2005 N 06, дату акцепту тендерної пропозиції та дату відправлення повідомлення учасникам зазначено 14.10.2005.
Оголошення про результати процедури відкритих торгів розміщено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 31.01.2005 N 5 (174) за N 01145 у термін, визначений вимогами ч. 3 ст. 29 Закону (1490-14) .
10. Укладання договору.
Договори, на виконання робіт, які, як зазначено в протоколі засідання тендерного комітету від 12.01.2005 року N 2 щодо порівняння, оцінки та вибору переможцями відкритих торгів, укладені між Замовником і зазначеними переможцями відкритих торгів, для дослідження не надано.
Фактично, для дослідження надано лише один договір від 19.01.2005 N 13, укладений між Управлінням комунального господарства Дніпропетровської міської ради і закритим акціонерним товариством "Дніпрокомунтранс" на виконання робіт з санітарної очистки "підбирання трупів та вилучення бродячих тварин" з використанням спеціального транспорту вартістю 41,9 тис.грн., хоча, як зазначено в протоколі від 12.01.2005 N 2 щодо оцінки тендерних пропозицій, зазначене Товариство не включено до переліку переможців відритих торгів. Кошти в сумі 41 835,23 грн. перераховано Замовником на рахунок ЗАТ "Дніпрокомунтранс" платіжним дорученням від 14.04.2005 N 000089.
Таким чином, загалом, Замовником укладено сім договорів на загальну суму 1926,9 тис. гривень.
В порушення ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником укладено договори з переможцями відкритих торгів раніше, ніж передбачено вимогами вказаної статті, а саме: на 3-й робочий день з дня відправлення письмового повідомлення учасникам (14.01.2005).
Не зважаючи на те, що договори укладено на виконання робіт у 2005 році, Замовником не надіслано документальне підтвердження щодо виконання робіт та їх оплати, хоча матеріали для дослідження надіслано до Тендерної палати України у квітні 2006 року (лист від 11.04.2006 N 1/426), внаслідок чого зробити висновок щодо обсягу виконаних робіт, місця, за яким роботи виконувалися, та правильності використання державних коштів за цільовим призначенням неможливо.
11. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника оформлено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 14.01.2005 N 06.
Крім того, у звіті викладено недостовірну інформацію щодо вартості робіт за договором, укладеним з закритим акціонерним товариством "Дніпрокомунтранс", яка не відповідає сумі вартості робіт, зазначеній в наданому для дослідженні договорі від 19.01.2005 N 13, де "...вартість усіх доручених Підрядчику за цим договором робіт визначається у сумі 41,9 тис.грн.", в той час як у звіті відображено іншу суму, а саме - 53,9 тис.грн., що на 12,0 тис. більше договірної вартості.
Відповідно до п. 6.1 вимог Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , голова та члени тендерного комітету несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення, допущені під час здійснення процедур закупівлі.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Управлінням комунального господарства Дніпропетровської міської ради процедури відкритих торгів з закупівлі у 2005 році послуг з санітарного очищення вулиць міста (у тому числі утримання громадських туалетів, відлов бродячих тварин) за розміром бюджетного призначення 2088,9 тис.грн. встановлено, що закупівлю було здійснено з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника документально не підтверджено надіслання письмових повідомлень переможцям відкритих торгів та іншому учаснику про акцепт тендерної пропозиції та про результати відкритих торгів.
В порушення ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) Замовником укладено договори з переможцями відкритих торгів раніше, ніж передбачено вимогами вказаної статті, а саме: на 3-й робочий день з дня відправлення письмового повідомлення учасникам (14.01.2005).
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" на дату проведення відкритих торгів (20.12.2004 року) жодна особа зі складу тендерного комітету не мала відповідного свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
Вказані факти свідчать про те, що тендерний комітет Замовника на дату проведення відкритих торгів функціонував в порушення чинного законодавства.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону (1490-14) у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2, 3 ст. 29 Закону 7 договорів від 19.01.2005 року, укладених між Замовником - Управлінням комунального господарства Дніпропетровської міської ради і суб'єктами господарювання:
Приватною виробничо-торговою фірмою "Северск" на суму 60,0 тис. гривень.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Вега-Плюс" на 18,0 тис. грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Торонадо-Л.Т.-сервіс" - 108,0 тис. гривень.
Закритим акціонерним товариством "Мережа-сервіс" - 318,0 тис. гривень.
Дніпропетровським міським комунальним підприємством "Управління по ремонту та експлуатації автошляхів" - 1309,0 тис. гривень.
Товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційним підприємством "Стандарт-ЛТД" - 60,0 тис. гривень.
Закритим акціонерним товариством "Дніпрокомунтранс" - 53,9 тис. гривень, вважаються недійсними. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (435-15) у разі встановлення недійсності договорів законом, такі договори є недійсними (нікчемними), і визнання таких договорів недійсними судом не вимагається.
Таким чином, за вищезазначеними договорами Управлінням комунального господарства Дніпропетровської міської ради використано державні кошти в загальній сумі 1926,9 тис.грн. з грубим порушенням чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму 41,8 тис. гривень.
Дії тендерного комітету Замовника - Управління комунального господарства Дніпропетровської міської ради можуть містити ознаки суспільно-небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .