РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР

                        П О С Т А Н О В А
                  від 15 червня 1978 року N 334

     Про внесення змін і доповнень до Статуту автомобільного
                    транспорту Української РСР


     Рада Міністрів Української РСР  п о с т а н о в л я є:

     Затвердити зміни    і   доповнення   Статуту   автомобільного
транспорту  Української   РСР,   затвердженого   постановою   Ради
Міністрів УРСР від 27 червня 1969 р.  N 401 ( 401-69-п ) (ЗП УРСР,
1969 р.,  N 7,  ст.  88;  1974 р.,  N 10,  ст.  68;  1978 р., N 1,
ст. 21), що додаються.


     Голова Ради Міністрів
     Української РСР                                 О.Ляшко

     Керуючий Справами
     Ради Міністрів Української РСР                  К.Бойко

     м. Київ, 15 червня 1978 року,
              N 334

                                              Затверджені
                                       постановою Ради Міністрів
                                            Української РСР
                                      від 15 червня 1978 р. N 334

                       ЗМІНИ І ДОПОВНЕННЯ,
                     що вносяться до Статуту
            автомобільного транспорту Української РСР,
           затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР
             від 27 червня 1969 р. N 401 ( 401-69-п )


     1. В   абзаці   першому  статті  2  слова:  "автотранспортних
підприємств і організацій" замінити словами: "виробничих об'єднань
автомобільного        транспорту,        автотранспортних       та
транспортно-експедиційних  підприємств   і   організацій   (надалі
іменуються автотранспортними підприємствами і організаціями)".

     2. У статті 32:
     в абзаці першому слова:  "транспортних управліннях"  замінити
словами:  "виробничих  об'єднаннях  та  управліннях автомобільного
транспорту";
     в абзацах    другому   і   третьому   слова:   "управлінням",
"управління" замінити відповідно словами:  "виробничим об'єднанням
та управлінням", "виробничі об'єднання та управління";
     в абзаці четвертому слова: "управліннями (трестами)" замінити
словами: "виробничими об'єднаннями та управліннями".

     3. В  абзаці  першому  статті 35 слово "управліннях" замінити
словами: "виробничих об'єднаннях та управліннях".

     4. В абзаці другому  статті  36  слова:  "обсяги  перевезень"
замінити  словами:  "плани  та  декадні планові завдання на перший
місяць кварталу".

     5. В абзаці другому статті 37  слова:  "управлінь  (трестів)"
замінити словами: "виробничих об'єднань або управлінь".

     6. В абзаці третьому статті 44 слова:  "погодженими місячними
завданнями на перевезення" замінити  словами:  "місячними  планами
перевезень".

     7. З  абзаців  першого  і  другого  статті 46 виключити слово
"(вантажоодержувачем)".

     8. Статті 47, 48, 51 Статуту викласти в такій редакції:
     "47. Вантажовідправник   повинен   подати   автотранспортному
підприємству або організації на вантажі  товарного  характеру,  що
пред'являються до перевезення,  товарно-транспортні накладні, а на
вантажі нетоварного характеру,  по  яких  не  ведеться  складський
облік   товарно-матеріальних  цінностей,  але  організовано  облік
шляхом заміру,  зважування,  геодезичного заміру,  -  акти  заміру
(зважування).
     Товарно-транспортні накладні і  акти  заміру  (зважування)  є
основними     транспортними     документами,     які    визначають
взаємовідносини між вантажовідправниками,  вантажоодержувачами  та
автотранспортними підприємствами і організаціями.
     Товарно-транспортна накладна є єдиним документом для списання
товарно-матеріальних      цінностей      у     вантажовідправника,
оприбуткування їх у вантажоодержувача,  а також  для  складського,
оперативного та бухгалтерського обліку.  Облік транспортної роботи
і розрахунки  за  перевезення  провадяться  виключно  на  підставі
путьових   листів   та  прикладених  до  них  товарно-транспортних
накладних або актів заміру (зважування).
     Вантажовідправник і  вантажоодержувач несуть відповідальність
за  всі  наслідки   неправильності,   неточності   або   неповноти
відомостей,   вказаних  ними  в  товарно-транспортних  документах.
Автотранспортні підприємства і організації мають право  перевіряти
правильність цих відомостей.
     Користування автотранспортом,  робота  якого  оплачується  за
почасовим  тарифом,  оформляється в путьових листах та прикладених
до них товарно-транспортних  накладних  при  перевезенні  вантажів
товарного  характеру або актах заміру (зважування) при перевезенні
вантажів нетоварного характеру в порядку, встановленому Правилами.
Вантажі,  не оформлені товарно-транспортними накладними або актами
заміру   (зважування),   автотранспортними   підприємствами    або
організаціями до перевезення не приймаються.
     Типова форма  товарно-транспортної  накладної,  акта   заміру
(зважування)  і  путьових  листів,  а  також порядок виготовлення,
обліку,  заповнення та обробки  цих  документів  затверджуються  в
порядку, встановленому Радою Міністрів Союзу РСР.
     Форми додаткових  документів,   необхідних   для   здійснення
міжміських  перевезень вантажів та централізованого вивезення їх з
станцій   залізниць,   з   портів   (пристаней)    і    аеропортів
автотранспортними   підприємствами   і   організаціями  загального
користування,  на які  покладено  організацію  цих  перевезень,  і
порядок заповнення вказаних документів встановлюються Правилами".
     "48. Перевезення    однорідних    вантажів     від     одного
вантажовідправника на адресу одного вантажоодержувача на одну і ту
ж відстань,  при умові  забезпечення  збереження  вантажу,  можуть
оформлятися  однією товарно-транспортною накладною або одним актом
заміру (зважування) сумарно на  всю  виконану  автомобілем  роботу
протягом зміни в порядку, що встановлюється Правилами".
     "51. Приймання вантажів до перевезення від вантажовідправника
засвідчується   підписом   водія-експедитора  в  усіх  примірниках
товарно-транспортного документа".

     9. Останній абзац статті 62 викласти в такій редакції:
     "При централізованому    вивезенні    вантажів   із   станцій
залізниць,  з   портів   (пристаней)   і   аеропортів   відповідні
транспортні     організації     зобов'язані     здавати    вантажі
автотранспортним підприємствам і організаціям  з  перевіркою  ваги
або  кількості  місць,  а  також стану вантажу.  При цьому тарні і
штучні вантажі видаються з перевіркою ваги і стану вантажу  тільки
в пошкоджених місцях".

     10. Статтю 63 доповнити абзацом такого змісту:
     "Вантажовідправник і  вантажоодержувач   несуть   встановлену
законом  відповідальність  за  достовірність даних про вагу (масу)
вантажу,  що  перевозиться,  і  про  кількість  вантажних   місць,
вказаних ними в товарно-транспортних документах".

     11. В   останньому   абзаці   статті   66  слова:  "Комітетом
стандартів,  мір і вимірювальних приладів при Раді Міністрів СРСР"
замінити  словами:  "Державним комітетом стандартів Ради Міністрів
СРСР".

     12. У статті 70:
     в абзаці  другому слова:  "транспортного управління" замінити
словами:  "виробничого об'єднання  або  управління  автомобільного
транспорту";
     доповнити статтю абзацом такого змісту:
     "Автотранспортні підприємства     і     організації    несуть
встановлену законом відповідальність за правильність вказаних ними
в  товарно-транспортних документах відстані перевезень і тарифного
класу вантажу".

     13. Пункти "а" і "б" статті 77 викласти в такій редакції:
     "а) місцевих   (міських,   приміських   і  внутрірайонних)  -
виробничими     об'єднаннями     (управліннями)      пасажирського
автомобільного    транспорту   або   управліннями   автомобільного
транспорту  за  погодженням  з  виконавчими  комітетами   міських,
районних Рад народних депутатів;
     б) міжміських  внутріобласних  -   виробничими   об'єднаннями
(управліннями)   пасажирського   автомобільного   транспорту   або
управліннями   автомобільного   транспорту   за   погодженням    з
виконавчими комітетами обласних Рад народних депутатів;"

     14. Статті  101,  102,  103,  104  Статуту  викласти  в такій
редакції:
     "101. Розрахунки за перевезення вантажів, пасажирів, багажу і
пошти автомобільним  транспортом,  за  користування  автомобілями,
наданими   напрокат,   а   також  за  виконання  автотранспортними
підприємствами і організаціями операцій  та  послуг,  зв'язаних  з
цими  перевезеннями,  провадяться  у відповідності з тарифами,  що
затверджуються в порядку, встановленому Радою Міністрів УРСР.
     Правила застосування   тарифів  затверджуються  Міністерством
автомобільного транспорту  УРСР  за  погодженням  з  Міністерством
фінансів УРСР і Державним комітетом цін Ради Міністрів УРСР".
     "102. Розрахунки   з   автотранспортними   підприємствами   і
організаціями  за  виконані  ними  роботи по перевезенню вантажів,
експедируванню,  навантажувально-розвантажувальні та інші операції
і   послуги,   зв'язані   з   перевезенням  вантажів,  провадяться
вантажовідправниками   або   вантажоодержувачами   -   замовниками
автотранспорту відповідно до Правил".
     "103. В установлених випадках суми, сплачені автотранспортним
підприємствам  і  організаціям  за  вказані  у  статті 102 роботи,
операції  та  послуги,  або  включаються  вантажовідправниками   в
рахунки     за     відпущену     продукцію,     або    удержуються
вантажоодержувачами при  оплаті  рахунків  вантажовідправників  за
одержану продукцію".
     "104. Форми розрахунків між автотранспортними  підприємствами
або  організаціями  і  замовниками  автотранспорту обумовлюються у
річних   договорах   на   перевезення    вантажів    автомобільним
транспортом.
     При виборі   форм   розрахунків   виходити   з   необхідності
забезпечення   своєчасності   платежів   і  недопущення  утворення
необгрунтованої дебіторсько-кредиторської заборгованості.
     Належні автотранспортним підприємствам і організаціям платежі
за вказані у статті 102 роботи,  операції та послуги, що надаються
вантажовідправникам (вантажоодержувачам) по разових замовленнях, а
також населенню,  вносяться при прийнятті  замовлення  в  порядку,
встановленому  Правилами.  До  внесення провізної плати по разових
замовленнях автотранспортні підприємства і організації вантажі  до
перевезення не приймають.
     Послуги замовникам надаються не  пізніше  трьох  днів  з  дня
одержання платежів.
     Остаточний розрахунок  за  перевезення  вантажів  провадиться
замовниками  автотранспорту  на підставі рахунків автотранспортних
підприємств або організацій.
     Підставою для  виписки  рахунків  за  виконані  перевезення є
путьові листи разом з товарно-транспортними накладними або  актами
заміру  (зважування),  а  у  випадках,  передбачених Правилами,  -
путьові листи".

     15. В   статті   105   слова:   "в   порядку,   встановленому
Міністерством  автомобільного  транспорту  УРСР  за  погодженням з
Українською республіканською  конторою  Держбанку  СРСР"  замінити
словами: "в порядку, встановленому Держбанком СРСР".

     16. В абзацах другому і третьому статті 128 слова:  "місячним
обсягом" замінити словами: "місячним планом".

     17. Статтю 131 викласти в такій редакції:
     "131. При   ненаданні   автотранспортним   підприємством  або
організацією автомобілів,  робота яких  оплачується  за  почасовим
тарифом,  в  кількості,  передбаченій  у  місячному  плані  або  в
прийнятому до виконання разовому замовленні,  або при несвоєчасній
подачі   цих   автомобілів,   автотранспортне   підприємство   або
організація сплачує вантажовідправнику (вантажоодержувачу) штраф у
розмірі 10 процентів вартості користування автомобілями,  виходячи
з часу користування або строку подачі,  вказаних у місячному плані
або замовленні.
     При відмовленні    вантажовідправника     (вантажоодержувача)
повністю   або   частково   використати  автомобілі,  робота  яких
оплачується  за  почасовим  тарифом,  в  кількості,   вказаній   у
місячному плані або в прийнятому до виконання разовому замовленні,
вантажовідправник  (вантажоодержувач)  сплачує   автотранспортному
підприємству або організації штраф у розмірі 10 процентів вартості
користування автомобілями, виходячи з часу користування, вказаного
у місячному плані або замовленні".

     18. В статті 142:
     в абзаці    першому    після     слів:     "вантажовідправник
(вантажоодержувач)"     доповнити     словами:     "-     замовник
автотранспорту";
     в абзаці     другому    слова:    "вантажовідправником    або
вантажоодержувачем" замінити словами: "замовником автотранспорту".

     19. Абзац  перший  статті  162  після  слів:   "за   винятком
доповнити словами: "вимог щодо втрати і недостачі вантажу та..." і
далі за текстом.

     20. Статтю 165 доповнити абзацами такого змісту:
     "Претензії автотранспортних  підприємств або організацій,  що
випливають з цього Статуту, пред'являються вантажовідправникам або
вантажоодержувачам протягом двох місяців.
     Вказаний строк обчислюється:
     а) з   дня  закінчення  встановленого  Правилами  строку  для
звірення записів в  обліковому  документі  по  виконанню  плану  і
прийнятого  до  виконання  разового замовлення - по претензіях про
стягнення  штрафу  за   непред'явлення   вантажу,   невикористання
контейнерів   або  автотранспорту,  робота  якого  оплачується  за
почасовим тарифом,  відповідно до  місячного  плану  або  разового
замовлення;
     б) з дня настання події, яка стала підставою для пред'явлення
претензії, - в усіх інших випадках".

     21. Останній абзац статті 167 викласти в такій редакції:
     "Спори з  підприємствами   і   організаціями   автомобільного
транспорту  загального  користування  на  суму  до 100 карбованців
вирішуються  в   установленому   порядку   вищестоящими   відносно
відповідача органами, рішення яких є остаточним".