РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР П О С Т А Н О В А від 15 червня 1978 року N 334 Про внесення змін і доповнень до Статуту автомобільного транспорту Української РСР Рада Міністрів Української РСР п о с т а н о в л я є: Затвердити зміни і доповнення Статуту автомобільного транспорту Української РСР, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 27 червня 1969 р. N 401 ( 401-69-п ) (ЗП УРСР, 1969 р., N 7, ст. 88; 1974 р., N 10, ст. 68; 1978 р., N 1, ст. 21), що додаються. Голова Ради Міністрів Української РСР О.Ляшко Керуючий Справами Ради Міністрів Української РСР К.Бойко м. Київ, 15 червня 1978 року, N 334 Затверджені постановою Ради Міністрів Української РСР від 15 червня 1978 р. N 334 ЗМІНИ І ДОПОВНЕННЯ, що вносяться до Статуту автомобільного транспорту Української РСР, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 27 червня 1969 р. N 401 ( 401-69-п ) 1. В абзаці першому статті 2 слова: "автотранспортних підприємств і організацій" замінити словами: "виробничих об'єднань автомобільного транспорту, автотранспортних та транспортно-експедиційних підприємств і організацій (надалі іменуються автотранспортними підприємствами і організаціями)". 2. У статті 32: в абзаці першому слова: "транспортних управліннях" замінити словами: "виробничих об'єднаннях та управліннях автомобільного транспорту"; в абзацах другому і третьому слова: "управлінням", "управління" замінити відповідно словами: "виробничим об'єднанням та управлінням", "виробничі об'єднання та управління"; в абзаці четвертому слова: "управліннями (трестами)" замінити словами: "виробничими об'єднаннями та управліннями". 3. В абзаці першому статті 35 слово "управліннях" замінити словами: "виробничих об'єднаннях та управліннях". 4. В абзаці другому статті 36 слова: "обсяги перевезень" замінити словами: "плани та декадні планові завдання на перший місяць кварталу". 5. В абзаці другому статті 37 слова: "управлінь (трестів)" замінити словами: "виробничих об'єднань або управлінь". 6. В абзаці третьому статті 44 слова: "погодженими місячними завданнями на перевезення" замінити словами: "місячними планами перевезень". 7. З абзаців першого і другого статті 46 виключити слово "(вантажоодержувачем)". 8. Статті 47, 48, 51 Статуту викласти в такій редакції: "47. Вантажовідправник повинен подати автотранспортному підприємству або організації на вантажі товарного характеру, що пред'являються до перевезення, товарно-транспортні накладні, а на вантажі нетоварного характеру, по яких не ведеться складський облік товарно-матеріальних цінностей, але організовано облік шляхом заміру, зважування, геодезичного заміру, - акти заміру (зважування). Товарно-транспортні накладні і акти заміру (зважування) є основними транспортними документами, які визначають взаємовідносини між вантажовідправниками, вантажоодержувачами та автотранспортними підприємствами і організаціями. Товарно-транспортна накладна є єдиним документом для списання товарно-матеріальних цінностей у вантажовідправника, оприбуткування їх у вантажоодержувача, а також для складського, оперативного та бухгалтерського обліку. Облік транспортної роботи і розрахунки за перевезення провадяться виключно на підставі путьових листів та прикладених до них товарно-транспортних накладних або актів заміру (зважування). Вантажовідправник і вантажоодержувач несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, вказаних ними в товарно-транспортних документах. Автотранспортні підприємства і організації мають право перевіряти правильність цих відомостей. Користування автотранспортом, робота якого оплачується за почасовим тарифом, оформляється в путьових листах та прикладених до них товарно-транспортних накладних при перевезенні вантажів товарного характеру або актах заміру (зважування) при перевезенні вантажів нетоварного характеру в порядку, встановленому Правилами. Вантажі, не оформлені товарно-транспортними накладними або актами заміру (зважування), автотранспортними підприємствами або організаціями до перевезення не приймаються. Типова форма товарно-транспортної накладної, акта заміру (зважування) і путьових листів, а також порядок виготовлення, обліку, заповнення та обробки цих документів затверджуються в порядку, встановленому Радою Міністрів Союзу РСР. Форми додаткових документів, необхідних для здійснення міжміських перевезень вантажів та централізованого вивезення їх з станцій залізниць, з портів (пристаней) і аеропортів автотранспортними підприємствами і організаціями загального користування, на які покладено організацію цих перевезень, і порядок заповнення вказаних документів встановлюються Правилами". "48. Перевезення однорідних вантажів від одного вантажовідправника на адресу одного вантажоодержувача на одну і ту ж відстань, при умові забезпечення збереження вантажу, можуть оформлятися однією товарно-транспортною накладною або одним актом заміру (зважування) сумарно на всю виконану автомобілем роботу протягом зміни в порядку, що встановлюється Правилами". "51. Приймання вантажів до перевезення від вантажовідправника засвідчується підписом водія-експедитора в усіх примірниках товарно-транспортного документа". 9. Останній абзац статті 62 викласти в такій редакції: "При централізованому вивезенні вантажів із станцій залізниць, з портів (пристаней) і аеропортів відповідні транспортні організації зобов'язані здавати вантажі автотранспортним підприємствам і організаціям з перевіркою ваги або кількості місць, а також стану вантажу. При цьому тарні і штучні вантажі видаються з перевіркою ваги і стану вантажу тільки в пошкоджених місцях". 10. Статтю 63 доповнити абзацом такого змісту: "Вантажовідправник і вантажоодержувач несуть встановлену законом відповідальність за достовірність даних про вагу (масу) вантажу, що перевозиться, і про кількість вантажних місць, вказаних ними в товарно-транспортних документах". 11. В останньому абзаці статті 66 слова: "Комітетом стандартів, мір і вимірювальних приладів при Раді Міністрів СРСР" замінити словами: "Державним комітетом стандартів Ради Міністрів СРСР". 12. У статті 70: в абзаці другому слова: "транспортного управління" замінити словами: "виробничого об'єднання або управління автомобільного транспорту"; доповнити статтю абзацом такого змісту: "Автотранспортні підприємства і організації несуть встановлену законом відповідальність за правильність вказаних ними в товарно-транспортних документах відстані перевезень і тарифного класу вантажу". 13. Пункти "а" і "б" статті 77 викласти в такій редакції: "а) місцевих (міських, приміських і внутрірайонних) - виробничими об'єднаннями (управліннями) пасажирського автомобільного транспорту або управліннями автомобільного транспорту за погодженням з виконавчими комітетами міських, районних Рад народних депутатів; б) міжміських внутріобласних - виробничими об'єднаннями (управліннями) пасажирського автомобільного транспорту або управліннями автомобільного транспорту за погодженням з виконавчими комітетами обласних Рад народних депутатів;" 14. Статті 101, 102, 103, 104 Статуту викласти в такій редакції: "101. Розрахунки за перевезення вантажів, пасажирів, багажу і пошти автомобільним транспортом, за користування автомобілями, наданими напрокат, а також за виконання автотранспортними підприємствами і організаціями операцій та послуг, зв'язаних з цими перевезеннями, провадяться у відповідності з тарифами, що затверджуються в порядку, встановленому Радою Міністрів УРСР. Правила застосування тарифів затверджуються Міністерством автомобільного транспорту УРСР за погодженням з Міністерством фінансів УРСР і Державним комітетом цін Ради Міністрів УРСР". "102. Розрахунки з автотранспортними підприємствами і організаціями за виконані ними роботи по перевезенню вантажів, експедируванню, навантажувально-розвантажувальні та інші операції і послуги, зв'язані з перевезенням вантажів, провадяться вантажовідправниками або вантажоодержувачами - замовниками автотранспорту відповідно до Правил". "103. В установлених випадках суми, сплачені автотранспортним підприємствам і організаціям за вказані у статті 102 роботи, операції та послуги, або включаються вантажовідправниками в рахунки за відпущену продукцію, або удержуються вантажоодержувачами при оплаті рахунків вантажовідправників за одержану продукцію". "104. Форми розрахунків між автотранспортними підприємствами або організаціями і замовниками автотранспорту обумовлюються у річних договорах на перевезення вантажів автомобільним транспортом. При виборі форм розрахунків виходити з необхідності забезпечення своєчасності платежів і недопущення утворення необгрунтованої дебіторсько-кредиторської заборгованості. Належні автотранспортним підприємствам і організаціям платежі за вказані у статті 102 роботи, операції та послуги, що надаються вантажовідправникам (вантажоодержувачам) по разових замовленнях, а також населенню, вносяться при прийнятті замовлення в порядку, встановленому Правилами. До внесення провізної плати по разових замовленнях автотранспортні підприємства і організації вантажі до перевезення не приймають. Послуги замовникам надаються не пізніше трьох днів з дня одержання платежів. Остаточний розрахунок за перевезення вантажів провадиться замовниками автотранспорту на підставі рахунків автотранспортних підприємств або організацій. Підставою для виписки рахунків за виконані перевезення є путьові листи разом з товарно-транспортними накладними або актами заміру (зважування), а у випадках, передбачених Правилами, - путьові листи". 15. В статті 105 слова: "в порядку, встановленому Міністерством автомобільного транспорту УРСР за погодженням з Українською республіканською конторою Держбанку СРСР" замінити словами: "в порядку, встановленому Держбанком СРСР". 16. В абзацах другому і третьому статті 128 слова: "місячним обсягом" замінити словами: "місячним планом". 17. Статтю 131 викласти в такій редакції: "131. При ненаданні автотранспортним підприємством або організацією автомобілів, робота яких оплачується за почасовим тарифом, в кількості, передбаченій у місячному плані або в прийнятому до виконання разовому замовленні, або при несвоєчасній подачі цих автомобілів, автотранспортне підприємство або організація сплачує вантажовідправнику (вантажоодержувачу) штраф у розмірі 10 процентів вартості користування автомобілями, виходячи з часу користування або строку подачі, вказаних у місячному плані або замовленні. При відмовленні вантажовідправника (вантажоодержувача) повністю або частково використати автомобілі, робота яких оплачується за почасовим тарифом, в кількості, вказаній у місячному плані або в прийнятому до виконання разовому замовленні, вантажовідправник (вантажоодержувач) сплачує автотранспортному підприємству або організації штраф у розмірі 10 процентів вартості користування автомобілями, виходячи з часу користування, вказаного у місячному плані або замовленні". 18. В статті 142: в абзаці першому після слів: "вантажовідправник (вантажоодержувач)" доповнити словами: "- замовник автотранспорту"; в абзаці другому слова: "вантажовідправником або вантажоодержувачем" замінити словами: "замовником автотранспорту". 19. Абзац перший статті 162 після слів: "за винятком доповнити словами: "вимог щодо втрати і недостачі вантажу та..." і далі за текстом. 20. Статтю 165 доповнити абзацами такого змісту: "Претензії автотранспортних підприємств або організацій, що випливають з цього Статуту, пред'являються вантажовідправникам або вантажоодержувачам протягом двох місяців. Вказаний строк обчислюється: а) з дня закінчення встановленого Правилами строку для звірення записів в обліковому документі по виконанню плану і прийнятого до виконання разового замовлення - по претензіях про стягнення штрафу за непред'явлення вантажу, невикористання контейнерів або автотранспорту, робота якого оплачується за почасовим тарифом, відповідно до місячного плану або разового замовлення; б) з дня настання події, яка стала підставою для пред'явлення претензії, - в усіх інших випадках". 21. Останній абзац статті 167 викласти в такій редакції: "Спори з підприємствами і організаціями автомобільного транспорту загального користування на суму до 100 карбованців вирішуються в установленому порядку вищестоящими відносно відповідача органами, рішення яких є остаточним".