МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
20.03.2007 N 133

Про підсумки роботи з питань охорони праці, безпеки руху автотранспорту та протипожежного захисту об'єктів в системі МОЗ України за 2006 рік

У 2006 році показники загального рівня виробничого травматизму в системі охорони здоров'я України дещо зросли.
Так, внаслідок виробничого травматизму в цілому по системі МОЗ України у 2006 році (Аналіз виробничого травматизму по системі Міністерства охорони здоров'я України за 2006 рік в порівнянні з 2005 роком наведений у додатку 1) травмовано 544 чоловіка, тоді як у 2005 році - 469 (+16,0%), а кількість днів непрацездатності зросла з 15 397 до 17 726 (+15,1%). Із року в рік залишається високим рівень виробничого травматизму в санітарно-епідеміологічних закладах МОЗ України. Так, за 2006 рік у вказаних установах травмовано на виробництві 21 чоловік, в тому числі один смертельно, з втратою 805 днів працездатності, у 2005 році - 727. Найбільше випадків травматизму сталося в санітарно-епідеміологічних закладах Донецької, Дніпропетровської та Кіровоградської областей.
Найвищий рівень виробничого травматизму спостерігається в установах та закладах, підпорядкованих управлінням охорони здоров'я Івано-Франківської, Тернопільської, Миколаївської, Чернігівської та Київської обласних державних адміністрацій.
Основними причинами виробничого травматизму є: порушення правил дорожнього руху - 88; незадовільний технічний стан виробничих об'єктів, будинків, споруд, території - 67; порушення трудової і виробничої дисципліни - 20; порушення вимог безпеки під час експлуатації устаткування, машин, механізмів - 10; недоліки під час навчання безпечним прийомам праці - 7, у 2005 році зазначені причини склали відповідно - 62, 81, 11, 18 і 10.
Минулого року смертельно травмовано 14 чоловік, у 2005 році - 7, в тому числі в закладах, підпорядкованих Головним управлінням /управлінням/ охорони здоров'я Донецької, Київської, Рівненської та Хмельницької (по 2 чоловіки), Дніпропетровської, Житомирської, Івано-Франківської, Луганської, Миколаївської облдержадміністрацій та Дніпропетровській обласній санепідстанції - по одному чоловіку. Смертельні випадки сталися з таких причин: 8 - в результаті дорожньо-транспортних пригод, з яких п'ять - з вини водіїв сторонніх організацій; 2 - внаслідок порушення трудової та виробничої дисципліни, 1 - в результаті несправності ліфта, 3 - інші причини.
Слід відмітити, що окремі управління охорони здоров'я облдержадміністрацій та установи безпосереднього підпорядкування МОЗ не виконують вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 N 1112 (1112-2004-п) "Деякі питання розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві" та нормативно-правових актів МОЗ з цього питання. Так, управління охорони здоров'я Київської облдержадміністрації та Вінницький національний медичний університет ім. М.І.Пирогова не повідомили МОЗ про нещасні випадки на виробництві із смертельним наслідком, що сталися у 2006 році, а згадане управління до цього часу не надало матеріали розслідування нещасних випадків.
У 2006 році ситуація з аварійністю на санітарному і спеціальному автотранспорті дещо стабілізувалась, проте наслідки дорожньо-транспортних пригод ( далі - ДТП) тяжкі (Аналіз дорожньо-транспортних пригод по системі Міністерства охорони здоров'я України за 2006 рік у порівнянні з 2005 роком наведений у додатку 2). За цей період сталося 26 дорожньо-транспортних пригод (- 29,7%) при яких загинуло 6, проти 3 у 2005 році і травмовано 38 чоловік (-7,3 2%). ДТП з найбільш тяжкими наслідками сталися на транспорті закладів, підвідомчих управлінням охорони здоров'я Херсонської, Донецької та Житомирської облдержадміністрацій.
Так, 24 квітня 2006 року водій Херсонського обласного госпіталю інвалідів Вітчизняної війни виїхав на автомобілі без дозволу адміністрації, порушив Правила дорожнього руху (1306-2001-п) і скоїв ДТП, при якому сам водій і три пасажири загинули.
Основні причини ДТП: перевищення швидкості руху, недотримання черговості проїзду, недостатня досвідченість водіїв.
При перевірках автогосподарств системи охорони здоров'я встановлено, що робота щодо забезпечення безпеки дорожнього руху проводиться не на належному рівні. Не проводяться щоденні передрейсові і післярейсові медичні огляди водіїв, щомісячні інструктажі з водіями з безпеки дорожнього руху, обліково-гаражна документація в повному обсязі не ведеться.
Правила охорони праці в гаражах не виконуються, як приклад - нещасні випадки із смертельним наслідком у Хмельницькій області: у Дунаєвецькій центральній районній лікарні, де внаслідок не застосування запобіжної кліті при монтажі шин загинув водій та у дільничній лікарні Єрмолинецького району - внаслідок отруєння чадним газом загинув водій.
На об'єктах охорони здоров'я у 2006 році виникло 37 пожеж, у 2005 році - 44 (-15,9%) з матеріальними збитками близько 26 тис.грн. (Аналіз пожеж, які мали місце в системі Міністерства охорони здоров'я України за 2006 рік у порівнянні з 2005 роком наведений у додатку 3). Найбільше пожеж сталося в закладах охорони здоров'я, підпорядкованих управлінням охорони здоров'я Донецької, Луганської, Черкаської та Львівської облдержадміністрацій. Основні причини пожеж: коротке замикання електропроводки - 17 випадків, необережне поводження з вогнем - 6, підпали - 5.
В установах та закладах охорони здоров'я електрообладнання та електропроводка експлуатуються з порушеннями встановлених вимог, автоматична пожежна сигналізація в більшості закладів знаходиться в несправному стані, системи оповіщення про пожежу не працюють, пожежні крани не укомплектовані, відсутня достатня кількість засобів первинного пожежогасіння (особливо сертифікованих вогнегасників). Приписи органів державного пожежного нагляду своєчасно не виконуються. Частина гуртожитків закладів охорони здоров'я не відповідає вимогам Правил пожежної безпеки (z1410-04) . Створені добровільні пожежні дружини та пожежно-технічні комісії працюють формально.
Не виконуються вимоги листа МОЗ України від 18.04.2005 N 9.04-04/187 щодо включення спеціалістів з охорони праці МОЗ АР Крим, Головних управлінь (управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій до складу акредитаційних комісій щодо проведення державної акредитації закладів, установ та підприємств галузі.
З метою подальшого скорочення та попередження виробничого травматизму, дорожньо-транспортних пригод та пожеж НАКАЗУЮ:
1. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам головних управлінь охорони здоров'я Дніпропетровської, Київської, Львівської та Харківської, Головного управління охорони здоров'я та медицини катастроф Черкаської, управління охорони здоров'я та курортів Вінницької, управління охорони здоров'я та медицини катастроф Одеської, управлінь охорони здоров'я обласних державних адміністрацій, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення Київської та управління охорони здоров'я Севастопольської міських державних адміністрацій, керівникам установ, закладів та підприємств безпосереднього підпорядкування:
1.1. Проаналізувати стан охорони праці, безпеки руху автотранспорту та протипожежного захисту об'єктів за 2006 рік на колегіях, вчених і медичних радах, нарадах та вжити відповідних заходів щодо покращання становища.
1.2. Посилити роботу щодо забезпечення безумовного виконання всіма водіями Правил дорожнього руху, а також провести з ними додаткові інструктажі з безпеки дорожнього руху та охорони праці.
1.3. Провести обстеження медичного та технологічного обладнання та вжити заходів для приведення його у відповідність до вимог правил охорони праці, особливо звернувши увагу на справність ліфтів, котлів, посудин, працюючих під тиском та іншого медичного та технологічного обладнання.
1.4. Забезпечити безпечний протипожежний стан об'єктів охорони здоров'я, звернувши увагу на об'єкти з масовим перебуванням людей, гуртожитки, а також виконання приписів органів державного пожежного нагляду. Посилити пропускний режим та охорону об'єктів охорони здоров'я.
1.5. Залучати в обов'язковому порядку спеціалістів з охорони праці МОЗ АР Крим, Головних управлінь (управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій до складу акредитаційних комісій щодо проведення державної акредитації закладів, установ та підприємств охорони здоров'я.
2. Головним управлінням (управлінням) охорони здоров'я облдержадміністрацій, в закладах яких трапилися у 2006 році нещасні випадки зі смертельним наслідком, а також зросла кількість випадків ДТП та пожеж, розглянути причини зростання кількості зазначених випадків. Про вжиті заходи доповісти Міністерству до 1 травня ц.р.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра
О.М.Орда

Додаток 1
до наказу МОЗ України
20.03.2007  N 133

АНАЛІЗ

виробничого травматизму по системі Міністерства охорони здоров'я України за 2006 рік в порівнянні з 2005 роком

NN пп Назва області, установи 2006 рік 2005 рік
Середньооблікова кількість працююч. Кількість потерпілих Кіль- кість днів непра- цезда- тності Кч Кт Кількість потерпілих Кіль- кість днів непра- цезда- тності Кч Кт
всього в т.ч. смерт.
всього в т.ч. жінок всього в т.ч. смерт.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1. Автономна Республіка Крим 42 542 35 164 36 - 1122 0,8 31,2 23 - 1025 0,5 44,6
2. Вінницька 36 548 30 162 14 - 592 0,4 42,3 13 - 1085 0,4 83,5
3. Волинська 20 378 16 446 9 - 327 0,4 36,3 14 - 387 0,7 27,6
4. Дніпро- петровська 60 420 52 002 36 1 999 0,6 27,8 47 - 1166 0,7 24,8
5. Донецька 97 547 81 350 110 2 3983 1,1 36,2 79 2 2637 0,8 33,4
6. Житомирська 25 790 21 058 14 1 272 0,5 19,4 26 1 845 1,0 32,5
7. Закарпатська 21 228 17 413 3 - 72 0,1 24,0 1 - 11 0,04 11,0
8. Запорізька 40 856 32 685 30 - 725 0,7 24,2 31 - 785 0,8 25,3
9. Івано- Франківська 30 787 24 948 14 1 106 0,5 7,6 4 - 112 0,1 28,0
10. Київська 34 232 28 513 22 2 580 0,6 26,4 14 - 332 0,4 23,7
11. Кіровоградська 24 460 20 202 14 - 359 0,6 25,6 12 - 516 0,5 43,0
12. Луганська 48 569 41 704 31 1 1021 0,6 32,9 23 - 857 0,5 37,3
13. Львівська 55 693 45 966 15 - 832 0,3 55,5 13 - 546 0,2 42,0
14. Миколаївська 22 490 18 549 14 1 588 0,6 42,0 6 - 74 0,3 12,3
15. Одеська 45 388 37 066 5 - 188 0,1 37,6 3 - 313 0,1 104,3
16. Полтавська 34 628 28 580 9 - 225 0,3 25,0 17 - 338 0,5 19,9
17. Рівненська 25 606 19 454 5 2 165 0,2 33,0 4 - 106 0,2 26,5
18. Сумська 25 660 21 270 3 - 202 0,1 67,3 7 - 183 0,3 26,1
19. Тернопільська 25 481 20 389 11 - 466 0,4 42,4 3 - 301 0,1 100,3
20. Харківська 53 998 44 108 36 - 845 0,7 23,5 29 1 587 0,5 20,2
21. Херсонська 21 381 17 571 10 - 358 0,5 35,8 11 - 232 0,5 21,1
22. Хмельницька 27 687 22 770 11 2 445 0,4 40,5 13 1 436 0,5 33,5
23. Черкаська 28 308 23 689 9 - 229 0,3 25,4 7 - 326 0,3 46,6
24. Чернівецька 18 341 14 827 3 - 58 0,2 19,3 5 - 33 0,3 6,6
25. Чернігівська 23 275 19 618 19 - 482 0,8 25,4 11 - 328 0,5 29,8
26. м. Київ 54 214 49 076 23 - 984 0,4 42,8 13 - 492 0,2 37,8
27. м. Севастополь 8123 7048 6 - 147 0,7 24,5 5 - 150 0,6 30,0
28. НДІ 2191 1703 1 - 17 0,5 17,0 3 - 104 1,8 34,7
29. Медуніверситети /академії/ 23 861 15 201 5 - 343 0,2 68,6 8 1 264 0,3 33,0
30. Санаторії 4379 3403 - - - - - 3 - 99 0,6 33,0
31. Установи безпос.підпор. 11 755 9978 5 - 189 0,4 37,8 1 - -
32. ОблСЕС 40 391 32 230 21 1 805 0,5 38,3 20 1 727 0,5 36,4
Всього: 1 036 207 854 143 544 14 17 726 0,5 32,6 469 7 15 397 0,5 32,8
Завідуюча сектором
інвестиційної політики,
майнових відносин
та охорони праці
М.А.Жовтуха

Додаток 2
до наказу МОЗ України
20.03.2007  N 133

АНАЛІЗ

дорожньо-транспортних пригод по системі Міністерства охорони здоров'я України за 2006 рік у порівнянні з 2005 роком

NN пп Назва області, установи 2006 р. 2005 р. збільшення /+/,
ДТП Заги- нуло Трав- мовано ДТП в н/с ДТП Заги- нуло Трав- мовано ДТП в н/с ДТП Заги- нуло Трав- мовано ДТП в н/с
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1. Автономна Республіка Крим 3 - 14 - 3 - 3 - - - +11 -
2. Вінницька 2 - 2 - - - - - +2 - +2 -
3. Волинська 2 - - 1 - - - - +2 - - +1
4. Дніпро- петровська - - - - 2 - 7 - -2 - -7 -
5. Донецька 2 1 4 - 5 - 1 - -3 +1 +3 -
6. Житомирська 4 1 9 - 4 1 8 - - - +1 -
7. Закарпат- ська - - - - - - - - - - - -
8. Запорізька 1 - 3 - - - - - +1 - +3 -
9. Івано- Франківська - - - - - - - - - - - -
10. Київська - - - -
11. Кіровоград- ська 2 - 2 - - - - - +2 - +2 -
12. Луганська - - - - 3 - 6 - -3 - -6 -
13. Львівська - - - - - - - - - - - -
14. Миколаїв- ська - - - - 1 - 1 - -1 - -1 -
15. Одеська - - - - - - - - - - - -
16. Полтавська - - - - 1 - 5 - -1 - -5 -
17. Рівненська - - - - - - - - - - - -
18. Сумська 1 - - - 2 - - - -1 - - -
19. Тернопіль- ська - - - - 2 - 2 - -2 - -2 -
20. Харківська 3 - 2 - 2 - 2 - +1 - - -
21. Херсонська 2 4 - - 1 - 1 - +1 +4 -1 -
22. Хмельницька - - - - 3 - 1 - -3 - -1 -
23. Черкаська - - - - - - - - - - - -
24. Чернівецька - - - - - - - - - - - -
25. Чернігів- ська 2 - 2 - - - - - +2 - +2 -
26. м. Київ - - - - - - - - - - - -
27. м. Севасто- поль - - - - 5 - - - -5 - - -
28. Дніпро- петровська облСЕС - - - - 1 1 2 - -1 -1 -2 -
29. Полтавська облСЕС - - - - 1 - 1 - -1 - -1 -
30. Черкаська облСЕС - - - - 1 1 1 - -1 -1 -1 -
31. Чернігів- ська облСЕС 1 - - - - - - - +1 - - -
31. Національна медбібліо- тека 1 - - - - - - - +1 - - -
Всього: 26 6 38 1 37 3 41 - -11 +3 -3 +1
Завідуюча сектором
інвестиційної політики,
майнових відносин
та охорони праці
М.А.Жовтуха

Додаток 3
до наказу МОЗ України
20.03.2007  N 133

АНАЛІЗ

пожеж, які мали місце в системі Міністерства охорони здоров'я України за 2006 рік у порівнянні з 2005 роком

NN пп Назва області, установи 2006 р. 2005 р. збільшення/+/, зменшення/-/ Причини пожеж
К-сть пожеж Матер. збитки /грн./ К-сть пожеж Матер. збитки /грн./ К-сть пожеж Матер. збитки /грн./ Необер. поводж. з вогнем Коротке зам. еле- ктро- пров. Несп. пе- чей Порушен.ППБ (z1410-04) при пров. звар. робіт Підпал Неспр. електр. побут. прилад. Інші причини
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1. Автономна Республіка Крим - - 1 10 991 -1 -10 991 - - - - - - -
2. Вінницька - - - - - - - - - - - - -
3. Волинська - - 1 700 -1 -700 - - - - - - -
4. Дніпро- петровська - - 2 40 -2 -40 - - - - - - -
5. Донецька 8 4222 8 1431 - +2791 2 5 - 1 - - -
6. Житомирська - - - - - - - - - - - - -
7. Закарпатська - - - - - - - - - - - - -
8. Запорізька 1 400 1 1553 - -1153 - - - - 1 - -
9. Івано- Франківська 1 1670 - - +1 +1670 - - - 1 - - -
10. Київська 1 4500 - - +1 +4500 1 - - - - - -
11. Кіровоград- ська - - - - - - - - - - - - -
12. Луганська 6 8372 11 29 205 -5 -20 833 1 4 - - 1 - -
13. Львівська 3 3200 1 - +2 +3200 - 1 - - 1 1 -
14. Миколаївська 1 455 - - +1 +455 - 1 - - - - -
15. Одеська - - - -
16. Полтавська - - 1 6750 -1 -6750 - - - - - - -
17. Рівненська - - - - - - - - - - - - -
18. Сумська - - 1 800 -1 -800 - - - - - - -
19. Тернопільська 2 547 1 - +1 +547 - - - - 1 1 -
20. Харківська 1 300 4 300 -3 - - - 1 - - - -
21. Херсонська 2 292 1 3758 +1 -3466 - - - - 1 1 -
22. Хмельницька - - 1 16 650 -1 -16 650 - - - - - - -
23. Черкаська 5 1600 4 1 944 499 +1 -1 942 899 - 3 1 1 - - -
24. Чернівецька 1 132 - - +1 +132 - - - - - - 1
25. Чернігівська 2 - - - +2 - 1 1 - - - - -
26. м. Київ 3 - 5 100 -2 -100 1 2 - - - - -
27. м. Севасто- поль - - - - - - - - - - - - -
28. Тернопіль- ський мед- університет - - 1 11 364 -1 -11 364 - - - - - - -
Всього: 37 25690 44 2 028 141 -7 -2 002 451 6 17 2 3 5 3 1
Завідуюча сектором
інвестиційної політики,
майнових відносин
та охорони праці
М.А.Жовтуха