НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
25.05.2006 N 714

Про затвердження Положення про проведення експертизи при Національній комісії регулювання електроенергетики України та визнання деяких постанов НКРЕ такими, що втратили чинність

Відповідно до Законів України "Про електроенергетику" (575/97-ВР) , "Про природні монополії" (1682-14) , Указу Президента України від 21 квітня 1998 року N 335 (335/98) "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України" та з метою створення умов для забезпечення прозорості, обґрунтованості та об'єктивності прийнятих Національною комісією регулювання електроенергетики України рішень щодо державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суміжних ринків у паливно-енергетичному комплексі України Національна комісія регулювання електроенергетики України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про проведення експертизи при Національній комісії регулювання електроенергетики України, що додається.
2. Свідоцтва про реєстрацію експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України, видані на підставі відповідних постанов Національної комісії регулювання електроенергетики України, вважати недійсними.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України згідно з переліком, який додається.
Голова Комісії
ПОГОДЖЕНО:
В.о. Голови Державного
комітету України з питань
регуляторної політики
та підприємництва
В.Кальченко
К.Ващенко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕ
25.05.2006  N 714

ПОЛОЖЕННЯ

про проведення експертизи при Національній комісії регулювання електроенергетики України

1. Загальні положення

Це Положення визначає умови і порядок проведення експертизи та поширюється на суб'єктів експертизи.

2. Терміни та визначення

У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
експерт - юридична або фізична особа, яка має спеціальні знання для проведення експертизи;
експертиза - процес дослідження експертами кола питань з метою отримання інформації, необхідної для забезпечення прозорості, обґрунтованості та об'єктивності рішень, що приймаються НКРЕ у межах її компетенції;
експертний висновок - документ, що містить висновки за результатами проведення експертизи, оформлений відповідно до вимог цього Положення;
ініціатори експертизи - НКРЕ, а також інші центральні органи виконавчої влади, ліцензіати НКРЕ, представники споживачів, інші заінтересовані юридичні та фізичні особи, що подали до НКРЕ обґрунтовані пропозиції щодо необхідності проведення експертизи з конкретного питання.

3. Суб'єкти та об'єкти експертизи

3.1. Суб'єктами експертизи є НКРЕ, ліцензіати, ініціатори експертизи та експерти.
3.2. Об'єктами експертизи відповідно до цього Положення можуть бути будь-які питання, дослідження яких вимагає спеціальних знань і відносно яких прийнято рішення НКРЕ про проведення експертизи.
3.3. Виконавцем експертизи може бути юридична або фізична особа, яка має спеціальні знання для проведення експертизи та виграла тендер на проведення експертизи відповідно до вимог цього Положення.
3.4. У випадку здійснення повторної експертизи експерти, які були виконавцями первинної експертизи, не мають права брати участь у її проведенні.
3.5. Напрямками проведення експертизи можуть бути: правова, фінансово-економічна, технічна, майнова або інші згідно з функціями НКРЕ з контролю за виконанням ліцензіатами умов та правил здійснення ліцензованої діяльності.

4. Призначення та проведення експертизи

4.1. У разі виникнення в НКРЕ необхідності проведення експертизи або надходження до НКРЕ пропозицій щодо проведення експертизи структурний підрозділ НКРЕ, який буде використовувати результати експертизи, проводить попередній розгляд пропозицій щодо організації експертизи. За результатами попереднього розгляду відповідальний структурний підрозділ готує подання Голові Комісії щодо призначення експертизи.
4.2. Пропозиції щодо проведення експертизи можуть бути відхилені Комісією.
4.3. Технічне завдання на проведення експертизи готується підрозділом, який буде використовувати результати експертизи. Для підготовки технічного завдання можуть залучатися сторонні організації відповідно до вимог чинного законодавства.
4.4. Під час розгляду на засіданні НКРЕ питання щодо проведення експертизи визначається порядок оплати проведення експертизи, джерела її фінансування, погоджуються технічне завдання на проведення експертизи, терміни її проведення та кваліфікаційні вимоги до експертів (учасників торгів).
4.5. Рішення про проведення експертизи направляється ліцензіату та ініціатору експертизи (якщо таким виступає третя сторона).
4.6. Вибір експерта для проведення експертизи здійснюється:
ліцензіатами, у яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, згідно з Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) , в іншому випадку - на тендерних засадах згідно з Порядком придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, ціни (тарифи) на відповідну діяльність яких встановлюються НКРЕ, затвердженим Постановою НКРЕ від 25 грудня 2002 року N 1455 (v1455227-02) , згідно з процедурою закупівлі "відкриті торги" відповідно до технічного завдання на проведення експертизи та кваліфікаційних вимог до учасників торгів, затверджених НКРЕ. Ліцензіат повинен погодити тендерну документацію в НКРЕ. Присутність на торгах представника НКРЕ обов'язкова;
НКРЕ відповідно до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) .
4.7. Після підготовки експертного висновку експерт зобов'язаний у термін, передбачений тендерною документацією, направити один примірник експертного висновку на адресу НКРЕ, а інший - на адресу ліцензіата, щодо окремих аспектів діяльності якого здійснюється експертиза.
4.8. НКРЕ розглядає експертний висновок та у разі виявлення невідповідності експертного висновку технічному завданню на проведення експертизи, затрати на її проведення не включаються НКРЕ до структури витрат компанії, за рахунок якої проводилась експертиза.
При невідповідності експертного висновку технічному завданню на проведення експертизи або наявності сумнівів щодо коректності та/або обґрунтованості експертного висновку, НКРЕ має право ініціювати повторну експертизу відповідно до цього Положення.
4.9. У випадку незгоди ліцензіата з експертним висновком ліцензіат має право ініціювати повторну експертизу відповідно до цього Положення.

5. Права та обов'язки суб'єктів експертизи

5.1. Ліцензіат має право:
направляти НКРЕ або експерту зауваження та пояснення до експертного висновку;
одержувати експертний висновок у письмовій формі;
використовувати результати експертизи у своїй діяльності;
ініціювати проведення повторної експертизи;
здійснювати інші дії, передбачені цим Положенням і чинним законодавством.
5.2. Ліцензіат зобов'язаний:
дотримуватись умов цього Положення;
вчасно здійснювати оплату експертизи, якщо експертиза виконується відповідно до умов цього Положення за його рахунок;
надавати експерту та НКРЕ (за вимогою) необхідну інформацію для проведення експертизи, дотримуючись відповідного порядку роботи з конфіденційною інформацією та комерційною таємницею;
відповідати за достовірність і повноту наданої НКРЕ та експерту інформації;
сприяти експерту в проведенні експертизи;
у разі відповідності експертного висновку умовам Договору між ліцензіатом та експертом прийняти у експерта за актом експертний висновок.
5.3. НКРЕ:
приймає від ініціаторів пропозиції на проведення експертизи;
вчасно інформує ліцензіата про прийняте рішення щодо проведення експертизи;
використовує експертні висновки у своїй діяльності;
оприлюднює, у разі необхідності, експертні висновки, якщо вони не містять конфіденційної інформації або комерційної таємниці;
ініціює, у разі необхідності, проведення повторної експертизи;
дотримується норм авторського права і права інтелектуальної власності по відношенню до об'єктів експертизи, експертних висновків та інформації, наданої для підготовки експертного висновку;
здійснює інші дії, передбачені цим Положенням і нормами чинного законодавства.
5.4. Експерт має право:
вимагати, у разі необхідності, у ліцензіата або НКРЕ необхідну інформацію щодо об'єкта експертизи;
вільно обирати методи експертного аналізу й оцінки;
вільно викладати думку щодо об'єктів експертизи, інших питань, пов'язаних з проведенням експертизи;
уносити свої пропозиції і рекомендації щодо удосконалення форм і методів проведення експертизи;
звертатися до НКРЕ та замовника експертизи, у разі необхідності, щодо продовження терміну проведення експертизи (з наданням відповідного обґрунтування);
робити інші дії, передбачені цим Положенням і нормами чинного законодавства;
з метою підвищення об'єктивності проведення експертизи залучати за своєю ініціативою третіх осіб із збереженням за собою відповідальності за якість експертизи.
5.5. Експерт зобов'язаний:
дотримуватися умов цього Положення;
провести у встановлений договором на проведення експертизи термін всебічну, якісну та об'єктивну експертизу згідно з завданням на проведення експертизи;
підготувати експертний висновок у письмовій формі відповідно до вимог цього Положення;
направити експертний висновок, складений ним у ході проведення експертизи, на адресу НКРЕ, замовника та ліцензіата;
не допускати розголошення конфіденційної інформації і комерційної таємниці, про яку йому стало відомо в процесі проведення експертизи, та дотримуватися відповідного порядку роботи з такою інформацією.

6. Вимоги до експертного висновку

6.1. Експертний висновок, виконаний та оформлений відповідно до вимог цього Положення, є документом, що використовується в процесі розгляду НКРЕ питань, віднесених законодавством до сфери повноважень НКРЕ.
6.2. Експертний висновок не має наперед встановленої сили та підлягає всебічному, повному й об'єктивному розгляду і використовується на рівні з іншими документами, які мають відношення до об'єкта експертизи.
6.3. Експертний висновок за кожним конкретним питанням має містити конкретні пропозиції та рекомендації як щодо розглянутого питання в цілому, так і щодо окремих положень розглянутих документів.
6.4. Експертний висновок має бути виконаний державною мовою (з дотриманням стандартів, прийнятих для звітів з науково-технічних робіт).
6.5. Експертний висновок складається з вступної, констатуючої та заключної частин, а також повного переліку використаних при проведенні експертизи документів.
6.6. Зміст експертного висновку визначається технічним завданням на експертизу.
6.7. Підготовлений експертний висновок підписується експертом і, якщо експерт є юридичною особою, скріплюється печаткою експерта.
6.8. У разі наявності в ліцензіата або НКРЕ обґрунтованих зауважень до експертного висновку вони надаються на адресу експерта з пропозицією надання відповідних роз'яснень. У цьому випадку зауваження та відповідні обґрунтування експерта додаються до експертного висновку.
6.9. Підставами для визнання експертного висновку таким, що не відповідає вимогам цього Положення, можуть бути невідповідність експертного висновку вимогам технічного завдання на проведення експертизи, істотні помилки або викривлення фактів при проведенні експертизи, або випадки, коли запропоновані пропозиції та рекомендації не відповідають суті експертного висновку.
6.10. Спори, що можуть виникнути між суб'єктами експертизи, розглядаються відповідно до чинного законодавства.
Начальник відділу
технічної експертизи
Д.Коваленко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕ
25.05.2006  N 714

ПЕРЕЛІК

постанов Національної комісії регулювання електроенергетики України, що втратили чинність

1. Постанова НКРЕ від 11 травня 2002 року N 458 (v0458227-02) "Про реєстрацію експертів".
2. Постанова НКРЕ від 22 травня 2002 року N 512 (v0512227-02) "Про реєстрацію експертів".
3. Постанова НКРЕ від 5 червня 2002 року N 606 (v0606227-02) "Про реєстрацію експертів".
4. Постанова НКРЕ від 17 липня 2002 року N 791 (v0791227-02) "Про реєстрацію експертів".
5. Постанова НКРЕ від 5 серпня 2002 року N 858 (v0858227-02) "Про реєстрацію експертів".
6. Постанова НКРЕ від 7 серпня 2002 року N 871 (v0871227-02) "Про реєстрацію експертів".
7. Постанова НКРЕ від 7 серпня 2002 року N 870 (v0870227-02) "Про реєстрацію експертів".
8. Постанова НКРЕ від 13 вересня 2002 року N 1017 (v1017227-02) "Про реєстрацію експертів".
9. Постанова НКРЕ від 18 вересня 2002 року N 1038 (v1038227-02) "Про реєстрацію експертів".
10. Постанова НКРЕ від 16 жовтня 2002 року N 1149 (v1149227-02) про реєстрацію експертів.
11. Постанова НКРЕ від 6 листопада 2002 року N 1230 (v1230227-02) "Про реєстрацію експертів".
12. Постанова НКРЕ від 3 січня 2003 року N 18 (v0018227-03) "Про реєстрацію експертів".
13. Постанова НКРЕ від 22 січня 2003 року N 50 (v0050227-03) "Про реєстрацію експертів".
14. Постанова НКРЕ від 12 лютого 2003 року N 128 (v0128227-03) "Про реєстрацію експертів".
15. Постанова НКРЕ від 12 лютого 2003 року N 129 (v0129227-03) "Про затвердження Положення про проведення експертизи та порядок реєстрації експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України".
16. Постанова НКРЕ від 19 лютого 2003 року N 147 (v0147227-03) "Про реєстрацію експертів".
17. Постанова НКРЕ від 14 березня 2003 року N 219 (v0219227-03) "Про реєстрацію експертів".
18. Постанова НКРЕ від 19 березня 2003 року N 239 (v0239227-03) "Про реєстрацію експертів".
19. Постанова НКРЕ від 9 квітня 2003 року N 301 (v0301227-03) "Про реєстрацію експертів".
20. Постанова НКРЕ від 17 квітня 2003 року N 332 (v0332227-03) "Про реєстрацію експертів".
21. Постанова НКРЕ від 21 травня 2003 року N 428 (v0428227-03) "Про реєстрацію експертів".
22. Постанова НКРЕ від 21 травня 2003 року N 437 (v0437227-03) "Про реєстрацію експертів".
23. Постанова НКРЕ від 11 червня 2003 року N 525 (v0525227-03) "Про реєстрацію експертів".
24. Постанова НКРЕ від 18 червня 2003 року N 581 (v0581227-03) "Про реєстрацію експертів".
25. Постанова НКРЕ від 19 червня 2003 року N 584 (v0584227-03) "Про реєстрацію експертів".
26. Постанова НКРЕ від 25 червня 2003 року N 611 (v0611227-03) "Про реєстрацію експертів".
27. Постанова НКРЕ від 2 липня 2003 року N 651 (v0651227-03) "Про реєстрацію експертів".
28. Постанова НКРЕ від 16 липня 2003 року N 681 (v0681227-03) "Про реєстрацію експертів".
29. Постанова НКРЕ від 8 серпня 2003 року N 787 (v0787227-03) "Про реєстрацію експертів".
30. Постанова НКРЕ від 13 серпня 2003 року N 814 (v0814227-03) "Про реєстрацію експертів".
31. Постанова НКРЕ від 13 серпня 2003 року N 814/1 (va814227-03) "Про реєстрацію експертів".
32. Постанова НКРЕ від 24 вересня 2003 року N 933 (v0933227-03) "Про реєстрацію експертів".
33. Постанова НКРЕ від 5 листопада 2003 року N 1134 (v1134227-03) "Про реєстрацію експертів".
34. Постанова НКРЕ від 5 листопада 2003 року N 1136 (v1136227-03) "Про реєстрацію експертів".
35. Постанова НКРЕ від 25 листопада 2003 року N 1215 (v1215227-03) "Про внесення змін до постанови НКРЕ від 12.02.2003 N 129".
36. Постанова НКРЕ від 8 грудня 2003 року N 1271 (v1271227-03) "Про реєстрацію експертів".
37. Постанова НКРЕ від 8 грудня 2003 року N 1272 (v1272227-03) "Про реєстрацію експертів".
38. Постанова НКРЕ від 12 грудня 2003 року N 1307 (v1307227-03) "Про реєстрацію експертів".
39. Постанова НКРЕ від 12 грудня 2003 року N 1308 (v1308227-03) "Про реєстрацію експертів".
40. Постанова НКРЕ від 12 грудня 2003 року N 1309 (v1309227-03) "Про реєстрацію експертів".
41. Постанова НКРЕ від 14 січня 2004 року N 7 (v0007227-04) "Про реєстрацію експертів".
42. Постанова НКРЕ від 21 квітня 2004 року N 391 (v0391227-04) "Про внесення змін до Положення про проведення експертизи та порядок реєстрації експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України".
43. Постанова НКРЕ від 30 квітня 2004 року N 482 (v0482227-04) "Про реєстрацію експертів".
44. Постанова НКРЕ від 30 квітня 2004 року N 483 (v0483227-04) "Про внесення зміни до Положення про проведення експертизи та порядок реєстрації експертів при Національній комісії регулювання електроенергетики України".
45. Постанова НКРЕ від 21 грудня 2005 року N 1203 (v1203227-05) "Про реєстрацію експертів".
46. Постанова НКРЕ від 19 січня 2006 року N 38 (v0038227-06) "Про реєстрацію експертів".