НАЦІОНАЛЬНА ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ
З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ СУСПІЛЬНОЇ МОРАЛІ
Р І Ш Е Н Н Я
20.02.2007

Про затвердження Положення про апарат Комісії

ВИРІШИЛИ:
1. Затвердити Положення про апарат Комісії.
В.о. Голови
Секретар засідання
М.І.Бойко
Л.Я.Валюк

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
експертної комісії України
з питань захисту суспільної
моралі
20.02.2007,
протокол N 1

ПОЛОЖЕННЯ

про апарат Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі

1. Загальні засади

1.1. Апарат Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі (далі - апарат) формується Головою Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі (далі - Комісія) в межах виділених бюджетних коштів і підпорядковується Голові Комісії.
1.2. Апарат у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР) , Законом України "Про захист суспільної моралі" (1296-15) , Положенням про Національну експертну комісію України з питань захисту суспільної моралі (1550-2004-п) , та іншими законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
1.3. Організація роботи апарату здійснюється відповідно до структури та штатного розпису апарату Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі, положень про структурні підрозділи, Положення про представників Комісії в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (nr002623-07) , посадових інструкцій, Правил внутрішнього трудового розпорядку, а також цього Положення.
1.4. Робота апарату та його структурних підрозділів планується в порядку, визначеному Головою Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.
1.5. Апарат Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з Секретаріатом Президента України, Секретаріатом Верховної Ради України, Секретаріатом Кабінету Міністрів України, органами державної влади, правоохоронними органами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, Державним комітетом України з телебачення та радіомовлення, засобами масової інформації, з підприємствами, установами, організаціями різних форм власності та об'єднаннями громадян.

2. Основні завдання апарату

Основними завданнями апарату є:
2.1. Правове, організаційне, матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.
2.2. Проведення експертизи продукції, видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру та продукції, що містить елементи або пропаганду культу насильства, жорстокості, порнографії.
2.3. Підготовка аналітичних, інформаційних, та інших матеріалів, що стосуються діяльності Комісії.
2.4. Узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Комісії, розробка пропозиції щодо його вдосконалення та винесення їх на розгляд Комісії.
2.5. Здійснення контролю за дотриманням виконання актів законодавства у сфері захисту суспільної моралі та рішень Комісії, розпоряджень і доручень Голови Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі.

3. Основні функції апарату

Апарат відповідно до покладених на нього функцій:
3.1. Аналізує та проводить експертну оцінку теле-, радіо- і відеопродукції, репертуару кінотеатрів, кіно- і відеоустановок, відеозалів, продукції друкованих засобів масової інформації та Інтернет-видань, а також видовищних заходів на їх відповідність вимогам законодавства у сфері захисту суспільної моралі, та іншої продукції, що може завдати шкоди суспільній моралі, розробляє та вносить на розгляд Голови Комісії пропозиції щодо поліпшення становища у відповідній сфері; бере участь у підготовці звітів голови Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі щодо реалізації повноважень, делегованих Комісії.
3.2. Вживає заходів по запобіганню розповсюдженню та заборони демонстрацій фільмів, програм, інформаційних матеріалів, видовищних заходів, які можуть завдати шкоди суспільній моралі.
3.3. Надає консультаційну допомогу органам державної влади і органам місцевого самоврядування, фізичним і юридичним особам з питань державного регулювання і контролю за обігом продукції і видовищними заходами сексуального чи еротичного характеру.
3.4. Створює базу даних (каталог) про усі види продукції сексуального характеру та продукції, що містить елементи насильства та жорстокості, створює архів продукції еротичної проблематики, порнографічного характеру та продукції, що містить пропаганду культу насильства і жорстокості.
3.5. Видає висновки про відповідність законодавству про захист суспільної моралі:
- друкованої продукції сексуального чи еротичного характеру, що призначена для продажу та розповсюдження в спеціально призначених місцях;
- видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру, що проводяться фізичними та юридичними особами в спеціально відведених місцях;
- продукції електронних засобів масової інформації сексуального характеру, продукції та аудіо- і відеокасет із записами сексуального чи еротичного характеру, що призначені для продажу або надання у прокат населенню;
- кіно-, аудіо- і відеопродукції сексуального чи еротичного характеру, що призначена для демонстрації в кінотеатрах, відеосалонах, відеозалах.
3.6. Проводить оцінку аудіо-, радіо-, кіно- та відеопродукції сексуального характеру і продукції, що містить елементи еротики.
3.7. Бере участь в підготовці міжнародних договорів з питань захисту суспільної моралі.
3.8. Здійснює науково-методичне та інформаційне забезпечення роботи з питань розвитку духовності та зміцнення моральних засад громадян.
3.9. Проводить роботу з залученням громадських організацій до здійснення заходів, спрямованих на розвиток духовних засад у суспільстві.
3.10. Організовує та проводить науково-практичні конференції, семінари з актуальних питань утвердження моральності в суспільстві, здійснює співробітництво з відповідними зарубіжними організаціями.
3.11. Організовує особистий прийом громадян та розглядає скарги громадян щодо порушення вимог законодавства в сфері захисту суспільної моралі та вживає заходів реагування відповідно до своїх повноважень.
3.12. Інформує громадськість про діяльність Комісії, прийняття нею рішень та стан їх виконання.
3.13. Готує пропозиції щодо поглиблення взаємодії Комісії з органами державної влади та місцевого самоврядування, правоохоронними органами, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об'єднаннями громадян у спільному вирішенні питань захисту суспільної моралі.
3.14. Готує інформаційні, аналітичні та інші матеріали, огляди, виступи, доповіді, проекти розпорядчих документів і доручень, матеріали для прес-конференцій, брифінгів, зустрічей голови Комісії з представниками засобів масової інформації тощо.
3.15. Здійснює організаційне та матеріально-технічне забезпечення підготовки і проведення засідань Комісії, нарад, інших заходів, що проводяться Головою Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі та його заступниками, робочих поїздок тощо.
3.16. Забезпечує вирішення питань, пов'язаних з участю Голови Комісії в заходах, що проводяться спільно із центральними органами виконавчої влади.
3.17. Опрацьовує документи, що надходять до Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі та забезпечує ведення діловодства як звичайного, так і з грифами обмеженого доступу, проходження документів, їх облік, зберігання та передачу в установленому порядку до державного архіву.
3.18. Здійснює планово-фінансове забезпечення діяльності Комісії, що включає в себе розробку, формування бюджету та контроль за його виконанням.
3.19. Здійснює матеріально-технічне, господарсько-побутове, інформаційно-комп'ютерне забезпечення діяльності Комісії, адміністрування комунікаційного зв'язку та локальної комп'ютерної мережі, розробку та супроводження прикладного програмного забезпечення.
3.20. Створює необхідні умови для перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату.
3.21. Виконує інші функції за дорученнями голови, заступників голови та керівника апарату Комісії.

4. Права апарату

Апарат має право:
4.1. Одержувати необхідні матеріали в установленому законодавством порядку від органів державної влади і органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, установ та організацій різних форм власності, що стосуються їх діяльності, з питань, визначених Законом України "Про захист суспільної моралі" (1296-15) .
4.2. Безоплатно одержувати в установленому порядку від органів державної статистики статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.3. Вносити на розгляд Голови Комісії проекти нормативно-правових актів, проекти рішень, планів, заходів, доповідні записки та інформації з питань, що належать до компетенції апарату.
4.4. Проводити в межах своєї компетенції перевірку діяльності засобів масової інформації, юридичних осіб усіх форм власності, що займаються організацією видовищних заходів, діяльністю з обігу продукції сексуального чи еротичного характеру, або такої, що містить елементи насильства та жорстокості.
4.5. Вносити пропозиції на розгляд Голови Комісії стосовно притягнення до відповідальності посадових осіб засобів масової інформації, які порушують законодавство у сфері захисту суспільної моралі, та застосування до таких засобів масової інформації господарських санкцій.
4.6. Подавати на розгляд Голови Комісії проекти рішень щодо проведення експертизи продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру.

5. Структура апарату

5.1. Структуру, штатний розпис, граничну чисельність, фонд оплати праці працівників апарату та видатки на його утримання затверджує Голова Комісії.
5.2. Апарат утримується за рахунок коштів Державного бюджету України.
5.3. Управління, відділи, інші структурні підрозділи апарату здійснюють свої повноваження на підставі положень про управління, відділи, які затверджує Голова Комісії.
5.4. Кадрові рішення щодо працівників апарату приймає Голова Комісії відповідно до діючого законодавства.
5.5. У разі потреби Голова Комісії утворює тимчасові експертні і робочі групи, залучає в установленому порядку до участі в їх роботі представників центральних та місцевих органів виконавчої влади, наукових установ, громадських організацій а також окремих фахівців.

6. Керівник апарату

6.1. Апарат очолює керівник апарату Комісії, який призначається на посаду відповідно до вимог чинного законодавства.
6.2. На період відсутності керівника апарату Комісії його обов'язки виконує один з керівників структурних підрозділів за дорученням Голови Комісії.
6.3. Керівник апарату:
- здійснює поточне керівництво діяльністю апарату та організовує його роботу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на апарат завдань, визначає ступінь відповідальності керівників та інших працівників структурних підрозділів;
- контролює додержання вимог Закону України "Про державну службу" (3723-12) ;
- за дорученням Голови Комісії затверджує акти на списання матеріальних цінностей, підписує накладні на приймання, передачу товарно-матеріальних цінностей;
- забезпечує підготовку матеріалів на розгляд Голови Комісії;
- організує доведення розпоряджень Голови Комісії до виконавців, відповідає за стан діловодства, обліку і звітності;
- виконує інші обов'язки, покладені на нього Головою Комісії.

7. Зміни та доповнення до Положення про апарат Комісії

7.1. Будь-які зміни та доповнення до даного Положення приймаються виключно на засіданні Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі більшістю голосів членів Комісії, присутніх на засіданні, шляхом відкритого голосування.