Заміна спрацьованої печатки


Чи має право підприємство замінити зношену печатку? Як це зробити?


Основні питання, пов'язані із видачею дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, врегульовані Інструкцією про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об'єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, затвердженою наказом МВС України від 11.01.1999 р. № 17 (далі -Інструкція).

Зазначена Інструкція передбачає, зокрема, процедуру заміни печатки у разі спрацювання (зношення) печатки. При цьому виготовлення нової печатки неможливе без знищення спрацьованої. Печатки здають для знищення до органів внутрішніх справ, ці ж самі органи дають дозвіл на виготовлення нової печатки.

У пп. 3.1.6 Інструкції передбачено, що у зв'язку із спрацюванням печаток, штампів, оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів здійснюється на загальних підставах, передбачених цією Інструкцією. Таким чином, для одержання дозволу на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів керівники підприємств, установ, організацій, господарських об'єднань, суб'єктів підприємництва, об'єднань громадян, зареєстрованих в Україні, інших організаційних форм підприємництва, підприємці-громадяни тощо подають до органів внутрішніх справ заяву, де вказують, зокрема, кількість печаток та штампів, які передбачається виготовити; уперше чи ні виготовляються печатки та штампи (при виготовленні печаток не вперше зазначається підстава їх виготовлення — тобто у даному випадку спрацювання печаток) тощо. Повноваження керівника юридичної особи засвідчуються довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Крім того, до заяв долучається вичерпний перелік документів, передбачений у пп. 3.1.4 Інструкції. Також в усіх випадках до вищеперелічених документів надається платіжний документ (платіжне доручення, квитанція) з відміткою банку або відділення поштового зв'язку про оплату послуг, які надаються органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ, щодо оформлення вищезазначених документів у розмірі 81 грн.

За загальним правилом, орган внутрішніх справ зобов'язаний видати дозвіл на виготовлення печаток і штампів суб'єкту підприємницької діяльності або надати письмову відмову із зазначенням причин, які обумовлюються законодавством України протягом трьох робочих днів із дня одержання перелічених документів. Проте у разі письмової вимоги замовника та можливості органів та підрозділів МВС України термінового надання послуги, до розміру плати застосовується надбавка в оплаті у розмірі 100 відсотків (тобто сплачується 162 грн).

При цьому слід пам'ятати, що при спрацюванні печаток і штампів їх керівники (а також громадяни-підприємці) зобов'язані здати печатки і штампи для знищення в органи внутрішніх справ. На підтвердження факту знищення печаток і штампів видається відповідний документ — квитанція, на звороті якої робляться відбитки знищених печаток і штампів.

Для одержання квитанції про знищення печаток і штампів до органів внутрішніх справ подається письмове клопотання, де вказуються: кількість печаток та штампів, які передбачається знищити; підстава для знищення (у даному випадку — спрацювання); особа, відповідальна за знищення печаток і штампів (її прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані); прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані керівника або уповноваженої ним особи, що подає клопотання до органу внутрішніх справ. До клопотань додаються печатки і штампи, їхні відбитки у двох примірниках, а також платіжні доручення чи квитанції про оплату послуг, пов'язаних із видачею квитанцій про знищення печаток і штампів (за видачу квитанцій справляється плата у розмірі 9 грн).

Сторінку підготувала Катерина ФОМІНА

Юридичний вісник України № 1-2 (5 - 18 січня 2008 року)