КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
30.03.2004 N 12

Про удосконалення діяльності автомобільного транспорту з підвищення безпеки руху та його ефективності за дорученням Президента України від 18.12.2003 р. N 1-1/1670 та стан виконання Програми "Сільський автобус"

( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту N 301 (v0301361-04) від 13.04.2004 )
Колегія Міністерства транспорту України відзначає, що Державним департаментом автомобільного транспорту проведена певна робота щодо підвищення рівня безпеки автомобільного транспорту у відповідності до доручення Президента України від 18.12.2003 р. N 1-1/1670 та з реалізації завдань Програми "Сільський автобус".
Розроблено і затверджено наказами Міністерства транспорту України першочергові заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху на автомобільному транспорті та робочий план їх реалізації.
На виконання цих заходів значно посилено державний контроль за виконанням перевізниками законодавства про автомобільний транспорт. За січень - лютий поточного року перевірено 876 підприємств, 74459 транспортних засобів, виявлено і притягнуто до адміністративної відповідальності понад 2,1 тис. порушників цього законодавства.
Разом з органами ДАІ МВС України проведено перевірки технічної придатності транспортних засобів до експлуатації в зимовий період і заборонено використання понад 11 тис. автобусів.
Проведено обстеження мережі доріг загального користування з метою виявлення аварійно-небезпечних ділянок та з визначенням обсягів робіт по їх ліквідації.
Здійснена інвентаризація автобусного парку, результати якої використовуються для вжиття заходів щодо поліпшення структури і технічного стану автобусів.
Розробляється проект Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про автомобільний транспорт", у якому передбачається: ввести транспортну інспекцію; удосконалити систему допуску суб'єктів господарювання до ринку автомобільних перевезень; обов'язкові умови конкурсів, що передбачають конкурс інвестиційних проектів; визначення статусу атестованого підприємства автомобільного транспорту з правом надання послуг дрібним перевізникам; посилення вимог з забезпечення безпеки до перевізника, до персоналу; атестація автостанцій і автовокзалів; посилення вимог до контролю технічного стану, медичного контролю, обумовлені механізми впливу Мінтрансу на підвищення безпеки діяльності автомобільного транспорту. Передбачається розроблення низки відповідних підзаконних нормативних актів.
Разом з тим, ще мають місце недоліки в управлінні безпекою, в забезпеченні висококваліфікованими кадрами з безпеки, в роботі автоуправлінь з перевізниками та з місцевими органами виконавчої влади.
У ході реалізації Програми "Сільський автобус" протягом 2003 р. та у I кварталі поточного року було відкрито рух автобусів до 2966 сіл. Ведеться робота з удосконалення діяльності базових автопідприємств, поліпшення стану отримання перевізниками бюджетних коштів за пільгові перевезення.
Разом з тим, Укравтотранс та автотранспортні управління недостатньо ініціативно впливають на розвиток пасажирських перевезень у сільській місцевості у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади.
Розглянувши діяльність Державного департаменту автомобільного транспорту з підвищення безпеки перевезень, реалізації Програми розвитку автотранспортного обслуговування населення у сільській місцевості, Колегія ВИРІШИЛА:
1. Роботу Державного департаменту автомобільного транспорту (Закіров Є.О.) щодо удосконалення діяльності з підвищення безпеки автомобільного транспорту на виконання доручення Президента України від 18.12.2003 р. N 1-1/1670, реалізації завдань Програми "Сільський автобус" визнати недостатньою.
2. Погодитись з запропонованими змінами у законодавстві, зокрема, щодо удосконалення системи державного контролю, впровадження системи обов'язкової сертифікації послуг з автомобільних перевезень, посилення вимог до контролю технічного стану автобусів, до перевізників та персоналу автомобільного транспорту.
3. Державному департаменту автомобільного транспорту (Закіров Є.О.):
3.1. До 01.06.2004 р. забезпечити розроблення та подання в установленому порядку проекту Закону України "Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про автомобільний транспорт" з врахуванням поданих пропозицій.
3.2. В трьохмісячний термін після внесення відповідних змін та доповнень до Закону України "Про автомобільний транспорт" (2344-14) впровадити удосконалену систему управління та контролю на автомобільному транспорті загального користування.
3.3. До 15.04.2004 р. підготувати звернення Міністерства транспорту України до Ради Міністрів АР Крим, обласних та Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій щодо необхідності підвищення вимог до пасажирських перевізників при визначенні їх на регулярні автобусні маршрути стосовно забезпечення ними щоденного передрейсового технічного огляду автобусів та медичного огляду водіїв, безпечної технології організації перевезень.
3.4. Організувати проведення не менше тисячі перевірок на місяць стану виконання перевізниками - суб'єктами господарювання вимог транспортного законодавства.
3.5. Посилити контроль за дотриманням перевізниками ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в першу чергу звернувши увагу на стан забезпечення ними щоденного передрейсового технічного огляду автобусів та медичного огляду водіїв.
3.6. Розробити та до 01.06.2004 р. впровадити облік суб'єктів господарювання у сфері автомобільних перевезень на підставі даних про ліцензування перевізників та призначення їх згідно рішень конкурсних комітетів усіх рівнів на регулярні автобусні маршрути з відображенням у цьому обліку основних техніко-експлуатаційних характеристик перевізників.
3.7. До 15.04.2004 р. підготувати звернення Міністерства транспорту України до Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку щодо внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 р." (1344-15) стосовно передбачення коштів на придбання автобусів для перевезень пасажирів у сільській місцевості за рахунок частини субвенції на пільгові перевезення, безпроцентного кредиту на придбання автобусів та щодо законодавчого вирішення проблеми звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з перевезень пасажирів автомобільним транспортом у приміському сполученні.
3.8. У взаємодії з Державною службою автомобільних доріг України, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування забезпечити безумовне виконання державного завдання на 2004 р. з охоплення автобусним сполученням сільських населених пунктів, що потребують виконання дорожніх робіт.
3.9. Вжити заходів щодо створення необхідних умов для оновлення парку автобусів, що виконують сільські перевезення пасажирів.
3.10. Досягти у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади позитивного опрацювання проблемних питань, які стримують розвиток пасажирських перевезень у сільській місцевості, зокрема, щодо будівництва і ремонту автомобільних доріг, підтримки базових автопідприємств та пріоритетного спрямування компенсаційних виплат за пільгові перевезення автопідприємствам, які виконують ці перевезення у сільській місцевості. Створити необхідні передумови для забезпечення повного охоплення сільських населених пунктів автобусним сполученням до 2007 р.
3.11. Забезпечувати широке висвітлення заходів з розвитку пасажирських перевезень сільського населення у засобах масової інформації.
4. Державній службі автомобільних доріг України (Вужинський І.А.) організувати першочергове забезпечення сільських населених пунктів автомобільними дорогами, які планується охопити автобусним сполученням відповідно до завдань Програми "Сільський автобус".
5. Попередити керівників Укравтотрансу та автотранспортних управлінь про персональну відповідальність за неякісне виконання завдань Програми розвитку автотранспортного обслуговування населення у сільській місцевості.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Міністра транспорту України Кроля С.С.
Голова Колегії
Секретар Колегії
Г.Кірпа
І.Коннова