КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
16.05.2003 N 13

Про підсумки роботи підприємств та організацій транспортно-дорожнього комплексу за I квартал 2003 р.

( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту N 376 (v0376361-03) від 22.05.2003 )
Розглянувши підсумки роботи підприємств та організацій транспортно-дорожнього комплексу за I квартал 2003 р., Колегія відзначає, що підприємствами галузі забезпечується позитивна тенденція розвитку транспортного комплексу України.
Підприємствами транспорту, що входять до сфери управління Міністерства, за I квартал 2003 р. перевезено 101,0 млн. т вантажів, що на 15,2% більше, ніж у відповідному періоді 2002 р., обсяги транзитних перевезень залізничним транспортом збільшились на 40,3%, вантажообіг зріс на 16,7%.
Пасажирські перевезення склали 120,8 млн. пасажирів, пасажирообіг збільшився на 0,5%.
На 30,7% зросли обсяги перевезень пасажирів вітчизняними авіакомпаніями, в тому числі у 1,8 рази - на внутрішніх пасажирських авіалініях.
Підприємствами дорожнього господарства виконано дорожніх робіт на суму 274,4 млн. грн., заплановані показники з ремонту й утримання доріг виконані на 100,3 %, з будівництва - на 100,0%.
Доходи підприємств галузі зросли на 14,4%, в тому числі від реалізації транспортних послуг - на 17,6%. Отримано чистого прибутку на 305, 1 млн. грн. або в 3,6 рази більше, ніж у I кварталі 2002 р.
За підсумками I кварталу поточного року дебіторська заборгованість у цілому зменшена на 100,7 млн. грн., кредиторська - на 370,5 млн. грн.
Підприємствами транспортно-дорожнього комплексу сплачено до державного бюджету 396,5 млн. грн., що на 30% більше аналогічного періоду минулого року.
Заборгованість з виплати заробітної плати скорочена на 2,6 млн. грн. або на 30%.
Разом з тим, незважаючи на зростання окремих економічних та фінансових показників, у роботі з керівництва підгалузями, підприємствами та установами має місце ряд серйозних недоліків та упущень, які в цілому знижують ефективність функціонування транспортно-дорожнього комплексу.
Унаслідок нескоординованих дій морських торговельних портів, залізниць та вантажовласників у I кварталі лише по Одеській залізниці втрачено вантажних ресурсів в обсязі понад 55 тис. вагонів.
Значні втрати пасажирських перевезень допущено в автомобільному транспорті внаслідок зривів запланованих рейсів у міжобласному та міжнародному сполученнях, а також через те, що значна кількість сільських населених пунктів не охоплена автобусним сполученням.
Не в повній мірі відповідає вимогам рівень фінансово-економічної роботи на підприємствах галузі, де допускаються значні втрати від збиткової діяльності, необгрунтованого зростання "виробничих" і в першу чергу "адміністративних" витрат.
Невикористаним резервом економіки галузі залишається наявність значних сум міжгосподарських заборгованостей, у тому числі дебіторської - 2,6 млрд. грн., кредиторської - 2,7 млрд. грн.
Унаслідок неналежного контролю з боку департаментів, на підприємствах продовжують мати місце непродуктивні втрати при укладанні господарських договорів, а наявність посередницьких структур у більшості видів діяльності суттєво зменшує кінцевий фінансовий результат господарських суб'єктів.
Потребує суттєвого покращення рівень роботи з реалізації основних цільових галузевих програм, у тому числі: охоплення сільських населених пунктів автобусним сполученням, розвитку внутрішніх авіаційних перевезень, стабілізації та оздоровлення фінансово-економічного стану ВАТ "Авіакомпанія "Авіалінії України", розвитку судноплавства на внутрішніх водних шляхах, квотування обсягів морських зовнішньоторговельних перевезень та інше.
Для забезпечення подальшого розвитку транспортно-дорожнього комплексу України, більш повного використання його економічного потенціалу, Колегія ВИРІШИЛА:
1. Відзначити, що робота державних департаментів авіаційного, автомобільного, морського та річкового транспорту, підприємств, установ та організацій щодо більш повного використання наявних можливостей з нарощування обсягів транспортних послуг, зменшення витрат на адміністрування та управління, а також ліквідації збиткової діяльності окремих підприємств на підставі досягнутих результатів не в повній мірі відповідає наявним можливостям галузі.
2. Керівникам державних департаментів, Укрзалізниці, Укравтодору. Укрморпорту, Укрзалізреммашу, підприємств та організацій галузі:
2.1. Забезпечити організацію та контроль за виконанням завдань і заходів Програми діяльності Кабінету Міністрів України (n0002120-02) , спрямованої на подальший розвиток транспорту та дорожнього господарства (1931-2000-п) .
2.2. Забезпечити реалізацію розроблених заходів, направлених на координацію спільних зусиль з нарощування обсягів транспортних послуг.
2.3. Ужити заходів для покращення фінансово-економічної діяльності підгалузей та ліквідувати у II кварталі п. р. збитковість підприємств. Про хід виконання за підсумками 1 півріччя інформувати Мінтранс у термін до 15.08.2003 р.
3. Державному департаменту автомобільного транспорту (Закіров Є.О.):
3.1. Забезпечити виконання за підсумками роботи 1 півріччя не менше як 50 відсотків річного завдання Програми розвитку автотранспортного обслуговування у сільській місцевості.
3.2. Заслухати на колегії Укравтотрансу начальників обласних автоуправлінь, де виконання завдання 1 півріччя щодо охоплення автобусними перевезеннями сільських населених пунктів становитиме менше 50 відсотків.
4. Державному об'єднанню "Укрморпорт" (Манучаров А.І.):
4.1. Протягом травня - червня поточного року запровадити фінансове планування та контроль за виконанням фінансових планів на підприємствах, що входять до складу об'єднання. Організувати оперативний щомісячний моніторинг фінансових показників.
4.2. Визначити заходи та розробити графіки погашення простроченої дебіторської та кредиторської заборгованості по кожному морському порту.
4.3. Забезпечити контроль за реалізацією заходів зі зменшення виробничих, адміністративних та інших витрат у морських портах в обсягах не менше 10% у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
4.4. Продовжити роботу з підвищення економічної ефективності сумісної та експедиторської діяльності в портах.
4.5. Проаналізувати рівень діючих портових зборів у морських портах України в порівнянні з портами країн Чорноморсько-Азовського басейну та інших країн, при потребі внести пропозиції з їх оптимізації.
5. Управлінню власності та структурних перетворень (Медін Ю.М.) у зв'язку з проведенням ліквідації ДХК "Укрзалізреммаш" та доцільністю ліквідації об'єднання "Укрпромзалізтранс" в термін до 01.07.2003 р. погодити з Фондом державного майна України передачу йому у корпоративне управління державних пакетів акцій підпорядкованих їм відкритих акціонерних товариств, які не передаються в корпоративне управління Укрзалізниці, з метою подальшої їх приватизації.
6. Укравтотрансу (Закіров Є.О.), Укравіатрансу (Максимов В.О.), Укрморрічфлоту (Скворцов Г.П.), Укрзалізреммашу (Остапюк Б.Я.), Укрморпорту (Манучаров А.І.) забезпечити дієвий контроль за станом договірної роботи, не допускати непродуктивних витрат фінансових ресурсів при укладанні господарських договорів, закупівлю товарно-матеріальних цінностей здійснювати у виробників продукції. Запровадити постійний моніторинг цінової політики в підгалузях.
Щоквартально до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом, інформувати Мінтранс.
7. Департаменту соціальної та кадрової політики (Черкашин С.В.) підготувати клопотання до Кабінету Міністрів України про притягнення в установленому порядку до дисциплінарної відповідальності заступника Державного секретаря Симоненка С.В. за невирішення питання про квотування експорту вантажів морським транспортом.
8. Керівникам державних департаментів, Укрзалізниці, Укрморпорту, Укрзалізреммашу, департаментів та управлінь Мінтрансу активізувати роботу з виконання заходів у транспортному комплексі, спрямованих на забезпечення вступу України до Світової організації торгівлі (СОТ).
9. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступників Державного секретаря Міністерства транспорту України у відповідності до розподілу функціональних обов'язків.
Голова Колегії
Секретар Колегії
Г.Кірпа
Т.Хмелевська