РАХУНКОВА ПАЛАТА УКРАЇНИ
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
В И С Н О В О К
07.02.2008 N 02/29-вс
Відповідно до статті 3-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (далі - Закон), з метою запобігання проявам корупції у сфері державних закупівель, досягнення оптимального і раціонального використання коштів державного бюджету, Міжвідомча комісія з питань державних закупівель В С Т А Н О В И Л А:
Відповідно до преамбули Закону цей Закон (1490-14) визначає правові та економічні засади здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Умови здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів можуть встановлюватися або змінюватися виключно цим Законом (1490-14) та виключно у випадках, передбачених цим Законом (частина друга статті 2 Закону).
Статтею 34 Закону (1490-14) визначені основні вимоги до договору про закупівлю. Так, згідно з частиною другою названої статті договір про закупівлю укладається в письмовій формі та відповідно до положень Цивільного кодексу України (435-15) .
Згідно з статтею 759 Цивільного кодексу України (435-15) за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
В розумінні абзацу десятого статті 1 Закону (1490-14) послуги - будь-яка закупівля, крім товарів та робіт, включаючи підготовку спеціалістів, забезпечення транспортом і зв'язком, освоєння технологій, наукові дослідження, медичне та побутове обслуговування, а також консультаційні послуги, до яких належать послуги, пов'язані з консультуванням, експертизою, оцінкою, підготовкою висновків і рекомендацій.
Аналіз вищевикладених правових актів надає підстави вважати, що оренда - різновид послуг в розумінні норм Закону (1490-14) .
Відповідно до статей 14, 33 Закону (1490-14) застосування процедури закупівлі в одного учасника потребує отримання відповідного висновку Комісії.
Враховуючи наведені правові норми, встановила:
1. Оренда майна - різновид послуг в розумінні норм Закону (1490-14) .
2. Цим висновком Комісія встановлює можливість застосування замовниками процедури закупівлі в одного учасника без звернення до Комісії у випадку продовження дії договору на закупівлю послуг з оренди державного та комунального майна за цінами і між сторонами, які визначені на момент його укладення, проте не звільняє замовників від обов'язку оформлення документів та опублікування звітності, передбаченої Законом (1490-14) при застосуванні зазначеної процедури.
3. Цей висновок Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель підлягає опублікуванню в інформаційному бюлетені Тендерної палати України.