УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 524 від 02.08.2002
м.Київ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту N 48 (v0048361-03) від 24.01.2003 )

Про затвердження Порядку підготовки нормативно-правових актів у Міністерстві транспорту України

З метою удосконалення організації роботи та поліпшення якості підготовки нормативно-правових актів Міністерства транспорту України відповідно до вимог Указу Президента України від 09.02.1999 р. N 145/99 (145/99) "Про заходи щодо вдосконалення нормотворчої діяльності органів виконавчої влади", Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2000 р. N 915 (915-2000-п) , НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки нормативно-правових актів Міністерства транспорту України (надалі - Порядок), що додається.
2. Керівникам державних департаментів, Укрзалізниці, Укравтодору:
2.1 Забезпечити вивчення працівниками, відповідальними за підготовку нормативно-правових актів, зазначеного Порядку та прийняти його до неухильного виконання;
2.2 Погоджувати в обов'язковому порядку з Департаментом нормативно-правового забезпечення Мінтрансу проекти договорів на розроблення та підготовку проектів нормативно-правових актів, технічні завдання до них;
2.3 Щоквартально надавати Департаменту нормативно-правового забезпечення Мінтрансу звіти щодо виконання укладених договорів на розроблення та підготовку нормативно-правових актів.
3. Департаменту нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.) постійно здійснювати контроль за розробкою, підготовкою та супроводженням проектів нормативно-правових актів.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 10.09.1999 р. N 440 "Про вдосконалення нормотворчої діяльності Міністерства транспорту України".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Симоненка С.В.
Державний секретар
Е.Абдуллаєв

Порядок підготовки нормативно-правових актів Міністерства транспорту України

1. Загальні положення

1.1 Порядок підготовки нормативно-правових актів Міністерства транспорту України (надалі - Порядок) розроблено відповідно до вимог Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2000 р. N 915 (915-2000-п) .
1.2 Порядок визначає діяльність з підготовки, погодження та супроводження проектів нормативно-правових актів в Міністерстві транспорту України.
1.3 Цей Порядок є обов'язковим для працівників центрального апарату Мінтрансу, Укравіатрансу, Укрморрічфлоту, Укравтотрансу, Укрзалізниці, Укравтодору, підприємств, організацій та установ, що входять до сфери управління Міністерства, відповідальних за підготовку проектів нормативно-правових актів.
1.4 Перелік проектів актів законодавства, які підлягатимуть розробці, готується на кожний рік державними департаментами, Укрзалізницею, Укравтодором, схвалюється Колегією Міністерства та подається для узагальнення до Департаменту нормативно-правового забезпечення.
1.5 Порядок підготовки та подання на державну реєстрацію відомчих нормативно-правових актів Міністерства транспорту України здійснюється відповідно до наказу Мінтрансу від 24.04.1999 р. N 216.

2. Загальний порядок підготовки проектів нормативно-правових актів у Міністерстві транспорту України

2.1 Розроблення нормативно-правових актів здійснюється відповідно до плану законопроектної роботи, на виконання актів Президента України та Кабінету Міністрів України і за власною ініціативою Мінтрансу.
2.2 Підготовка проектів нормативно-правових актів покладається на структурні підрозділи Міністерства, державні департаменти, Укрзалізницю, Укравтодор з урахуванням їх повноважень та підгалузевої належності.
2.3 Для розробки проекту кожного акта законодавства визначається коло осіб, відповідальних за його підготовку.
2.4 Для підготовки найбільш важливих та складних проектів створюються комісії (робочі групи).
У разі необхідності до розробки проекту залучаються вчені та кваліфіковані спеціалісти-практики.
2.5 Департамент нормативно-правового забезпечення Міністерства надає необхідну допомогу структурним підрозділам щодо вирішення питань, які виникають при підготовці проекту, а за дорученням керівництва бере безпосередню участь у їх розробці.
2.6 Посадова особа, яка очолює розробку проекту, за участю відповідних спеціалістів готує пропозиції щодо порядку його розробки та складає орієнтовний план роботи.
2.7 У орієнтовному плані роботи з підготовки проекту передбачається:
- вивчення матеріалів, необхідних для розробки проекту;
- розробка пропозицій по суті питань, які складають зміст проекту;
- обговорення підготовлених пропозицій та складання проекту;
- підготовка переліку актів, які втратять чинність, або до яких будуть внесені відповідні зміни у зв'язку з прийняттям підготовленого акта;
- візування нормативного акта та направлення його до Мінтрансу;
- розгляд одержаних зауважень та пропозицій, уточнення змісту проекту.
В орієнтовному плані визначаються строки виконання передбачених заходів та особи, відповідальні за їх виконання.
2.8 Орієнтовний план роботи з підготовки проекту схвалюється Колегією Міністерства.
2.9 Зміст нормативно-правового акта повинен викладатись офіційноділовим стилем державною мовою, а вживані у тексті терміни застосовуватися в одному значенні, що виключає різне їх тлумачення.
Речення повинні бути стислими, простими і доступними за змістом.
2.10 Особи, відповідальні за підготовку нормативно-правових актів у державних департаментах, Укрзалізниці, Укравтодору повинні обов'язково погоджувати проекти таких актів з відповідними юридичними службами цих підгалузей.
2.11 Проект нормативно-правового акта разом з пояснювальною запискою до нього подаються до Мінтрансу за супровідним листом, який підписується керівником державного департаменту, Укрзалізниці, Укравтодору або його заступником для узгодження з відповідними структурними підрозділами Міністерства, до компетенції яких належать питання, що стосуються окремих положень акта.
2.12 Департамент нормативно-правового забезпечення Мінтрансу розглядає та візує проект нормативно правового акта останнім перед поданням цього проекту на розгляд та візування керівництва Міністерства.
2.13 Зазначені документи погоджуються заступником Державного секретаря або особою, що його заміщує відповідно до розподілу обов'язків та напрямків діяльності, і подаються на візування Державному секретарю та на підпис Міністру.
2.14 У разі виникнення пропозицій та зауважень структурних підрозділів або керівництва Міністерства до зазначених документів, вони повертаються на доопрацювання з обгрунтуванням відмови щодо їх погодження.
2.15 Завізований проект нормативно-правового акта разом з пояснювальною запискою, супровідним листом Міністерства направляється на погодження органам виконавчої влади, до компетенції яких належать ці питання, та при необхідності публікується в засобах масової інформації.
2.16 Супроводження завізованого проекту нормативно-правового акта органам виконавчої влади, до компетенції яких належить розгляд цих питань, здійснюють особи, відповідальні за підготовку проекту нормативно-правового акта у відповідних державних департаментах, Укрзалізниці, Укравтодору.
2.17 Проекти нормативно-правових актів з питань оподаткування, витрачення фінансових і матеріальних ресурсів підлягають узгодженню відповідно з Мінфіном та Мінекономіки.
2.18 Проекти нормативно-правових актів, предметом яких є урегулювання підприємницької діяльності (регуляторні акти), підлягають узгодженню з Держпідприємництвом.
2.19 Проекти нормативно-правових актів, предметом яких є урегулювання питань оплати праці, грошового утримання, пенсійного забезпечення, соціальних та трудових відносин, підлягають узгодженню з Мінпраці.
2.20 Після погодження з відповідними міністерствами та відомствами проект акта подається до Міністерства юстиції України на правову експертизу.
3. Підготовка та подання проекту нормативно-правового акта до Кабінету Міністрів України здійснюється у порядку, передбаченому Тимчасовим регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2000 р. N 915 (915-2000-п) , та Методичними рекомендаціями Головного юридичного управління Верховної Ради України "Правила оформлення проектів законів та основні вимоги законодавчої техніки".
4. Направлений до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України законодавчий акт супроводжується в установленому порядку Мінтрансом на засіданнях Урядового комітету, Кабінету Міністрів України, комітетах та пленарних засіданнях Верховної Ради України.
Начальник Департаменту
нормативно-правового забезпечення
Л.Логінова
Приложение к информационному бюллетеню
"Весь транспорт Онлайн" N 144, 15.08.2002 г.