УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
10.09.2004 N 446
Зареєстровано в Міністерстві 
юстиції України 
20 вересня 2004 р. 
за N 1187/9786 
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства промислової політики N 153 (z0282-08) від 17.03.2008 )

Про затвердження Положення про порядок погодження Міністерством промислової політики України планів санації підприємств, що належать до сфери його управління

З метою впорядкування проведення заходів щодо недопущення банкрутства підприємств, які належать до сфери управління Міністерства промислової політики України, відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) із змінами та доповненнями, Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) , наказу Мінекономіки України від 07.06.2001 N 123 (z0536-01) "Про затвердження Порядку продажу активів у рахунок погашення податкового боргу боржника в процедурах банкрутства" із змінами та доповненнями, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 червня 2001 року за N 536/5727, та покладених на Міністерство завдань, що передбачені п. 4 Положення про Міністерство промислової політики України, затвердженого Указом Президента України від 21.09.2001 року N 849/2001 (849/2001) , НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок погодження Міністерством промислової політики України планів санації підприємств, що належать до сфери його управління.
2. Керівникам підприємств, що у сфері управління Міністерства промислової політики України, неухильно дотримуватись затвердженого Положення при його практичному застосуванні.
3. Заступнику директора Департаменту реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики - начальнику управління досудової санації та інвестиційної політики Троян О.І. забезпечити в установленому порядку державну реєстрацію цього Положення.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Кислицина В.О.
Т.в.о. Міністра
А.І.Мангул

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
промислової політики України
10.09.2004  N 446
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 вересня 2004 р.
за N 1187/9786

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок погодження Міністерством промислової політики України планів санації підприємств, що належать до сфери його управління

1. Загальні положення

1.1. Це Положення регулює процедуру погодження Міністерством промислової політики України планів санації підприємств-боржників: державних підприємств, організацій, установ, що належать до сфери його управління.
1.2. Процедура погодження планів санації здійснюється з метою захисту інтересів держави відповідно до діючого законодавства України, а саме:
- Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) із змінами та доповненнями;
- Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) ;
- наказу Мінекономіки України від 07.06.2001 N 123 (z0536-01) "Про затвердження Порядку продажу активів у рахунок погашення податкового боргу боржника в процедурах банкрутства", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.06.2001 за N 536/5727, із змінами та доповненнями (далі - наказ Мінекономіки України від 07.06.2001 N 123)

2. Порядок подання до Міністерства промислової політики України планів судової санації

2.1 План санації підприємства надається до Мінпромполітики України в порядку, встановленому статтями 18, 43, 53 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
2.2. Керуючий санацією для погодження плану санації підприємства-боржника звертається до Мінпромполітики України з відповідною письмовою заявою не пізніше ніж за 30 діб до засідання господарського суду, на якому повинно бути затверджено план санації.
2.3. З метою підвищення якості розробки плану санації та прискорення його узгодження керуючий санацією може завчасно погодити концепцію плану санації в Департаменті реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики.
2.4. План санації, що подається до Мінпромполітики України для погодження, може бути попередньо схвалений комітетом кредиторів та в обов'язковому порядку погоджений інвестором (у разі наявності інвестора) і підписаний керуючим санацією.
2.5. План санації подається керуючим санацією до канцелярії Мінпромполітики України в оригіналі та в 5 примірниках українською мовою, прошитий та пронумерований для його реєстрації.
2.6. До плану санації додаються такі документи:
а) копія свідоцтва про державну реєстрацію підприємства-боржника, засвідчена у встановленому порядку;
б) копії установчих документів підприємства-боржника, засвідчені в установленому порядку;
в) ухвала господарського суду про порушення провадження у справі про банкрутство;
г) ухвала господарського суду про затвердження реєстру вимог кредиторів;
ґ) ухвала господарського суду про проведення санації підприємства-боржника та призначення керуючого санацією;
д) копія ліцензії арбітражного керуючого, засвідчена в установленому порядку;
е) протокол зборів кредиторів про утворення комітету кредиторів з визначенням його кількісного складу та повноважень;
є) протокольне рішення комітету кредиторів про погодження кандидатури керуючого санацією, вибір інвестора (інвесторів), у разі наявності - протокол схвалення комітетом кредиторів плану санації підприємства-боржника;
ж) експертна оцінка майна підприємства-боржника, яке реалізується в процесі санації;
з) пакет документів податкової, фінансової та статистичної звітності за три останніх роки роботи підприємства-боржника та за останній звітний період, підписаний керівником підприємства-боржника, а в разі його відсутності - керуючим санацією і головним бухгалтером. Аудиторський висновок;
и) висновок галузевого департаменту або виробничого об'єднання, до складу якого належить підприємство-боржник, щодо доцільності його санації або ліквідації;
і) проекти договорів переведення боргу, мирової угоди та інших, якщо такі передбачені планом санації;
ї) інформація стосовно інвестора, яка повинна містити:
- установчі документи;
- свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності;
- довідку про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
- довідку, видану ДГУ "Агентство з питань банкрутства" (дата реєстрації якої не перевищує 10-денний термін з дати її видачі), якою підтверджено факт, що проти інвестора не порушено справу про банкрутство;
- річний фінансовий звіт;
- довідку про напрямки робіт інвестора.

3. Порядок погодження Міністерством промислової політики України планів санації

3.1. План санації подається на розгляд та погодження до Департаменту реформування, досудової санації та інвестиційної політики.
3.2. Департамент реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики розглядає представлений план і, якщо перелік наданих документів та зміст плану відповідає вимогам пунктів 2, 5, 6 цього Положення, направляє план санації на експертизу до Державної госпрозрахункової установи "Агентство з питань банкрутства" відповідно до пункту 2.9 Порядку продажу активів у рахунок погашення податкового боргу боржника у процедурах банкрутства, затвердженого наказом Мінекономіки України від 07.06.2001 N 123 (z0536-01) , із змінами та доповненнями.
3.3. З висновками експертизи план санації подається на узгодження:
- Департаменту за галузевим напрямком Мінпромполітики України;
- Юридичному департаменту Мінпромполітики України.
3.4. Департамент реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики здійснює узагальнення наданих до плану санації зауважень та рекомендацій, перевіряє план санації та зауваження до нього і готує пропозиції щодо можливості його погодження.
3.5. План санації від Міністерства промислової політики України погоджує Перший заступник Міністра - керівник апарату, а у разі його відсутності - виконуючий його обов'язки.
3.6. Погоджений Мінпромполітики України план санації (копія) зберігається в Департаменті реформування власності Міністерства промислової політики України.

4. Порядок повернення плану санації для доопрацювання

4.1. У разі якщо перелік наданих документів згідно з п. 2 цього Положення неповний або зміст плану санації не відповідає вимогам пунктів 5, 6 цього Положення, та/або у висновках експертизи зазначено про неповний перелік або нерозумність передбачених заходів та неможливість у зв'язку з цим у повній мірі відновити платоспроможність боржника, погасити заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами, існує загроза нанесення шкоди інтересам держави, Департамент реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики повертає його керуючому санацією для доопрацювання з урахуванням наданих зауважень.
4.2. У разі прийняття рішення щодо неможливості погодження плану санації Департамент реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики готує висновок від Мінпромполітики України, який підписується заступником Міністра, відповідно до розподілу обов'язків, та надсилає його керуючому санацією, а до Господарського суду надсилає клопотання про продовження строку підготовки плану санації.
4.3. Копія поверненого для доопрацювання плану санації разом із зауваженнями зберігається в Департаменті реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики.
4.4. Для повторного розгляду план санації подається до Мінпромполітики України в порядку, встановленому цим Положенням.

5. Структура плану санації

5.1. План санації може враховувати інтереси та пріоритети:
- працівників підприємства;
- бюджету держави та державних цільових фондів;
- кредиторів відповідно до реєстру, затвердженого господарським судом;
- кредиторів, не забезпечених заставою;
- наймодавців;
- власників цінних паперів;
- інвесторів.
5.2. План може включати короткострокові та довгострокові дії.
5.3. План може передбачати отримання реальних грошових надходжень, реструктуризацію боргів та строки відновлення платоспроможності боржника.
5.4. План може передбачати заходи, строки та черговість повного або часткового задоволення вимог кредиторів.
5.5. За наявності інвестора в плані санації повинні бути конкретно викладені умови участі інвестора в санації боржника, права та зобов'язання інвестора та боржника.
5.6. У разі переходу прав власності до інвестора необхідно викласти механізм виконання цього переходу, графік послідовності та строки виконання конкретних заходів.

6. Зміст плану санації

План санації може містити такі розділи та підрозділи:
6.1. Загальні відомості про підприємство:
6.1.1. Скорочена історія, реквізити підприємства.
6.1.2. Структура власності, інформація про власників акцій.
6.1.3. Організаційна структура, наявність дочірніх підприємств, філій, представництв та інших відокремлених структурних підрозділів, правовий статус майна цих підрозділів, відомості про керівників основних структурних підрозділів.
6.1.4. Скорочена характеристика продукції, ринків збуту та цін.
6.1.5. Скорочений опис існуючого стану (фінансово-майновий стан підприємства-боржника на останню звітну дату).
6.1.6. Мета санації.
6.2. Діагностика підприємства:
6.2.1. Аналіз конкретних переваг підприємства.
6.2.2. Аналіз функціонального стану підприємства.
6.2.3. Аналіз балансу та звіту про прибуток за попередні 3 роки.
6.2.4. Аналіз грошових потоків за попередні 3 роки.
6.2.5. Аналіз фінансових показників.
6.2.6. Аналіз і висновки щодо глибини фінансової кризи та можливості її подолання.
6.3. Аналіз структури боргу:
6.3.1. Загальна сума боргу та загальна кількість кредиторів, з якими необхідно працювати.
6.3.2. Сума боргу кожної категорії кредиторів.
6.3.3. Структура кредиторської заборгованості.
6.3.4. Сума боргів особливо важливим кредиторам, пріоритети важливості постачальників.
6.3.5. Стосунки з особливо важливими кредиторами.
6.3.6. Черговість виплати боргів кредиторам.
6.4. Аналіз ліквідації (сума коштів, яку можна отримати після продажу активів з метою сплати боргів):
6.4.1. Оцінка ліквідаційної вартості активів підприємства.
6.4.2. Складання ліквідаційного балансу підприємства, розроблення плану погашення вимог кредиторів відповідно до черговості, встановленої Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
6.4.3. Аналіз реальної можливості проведення ліквідації відповідно до ліквідаційного балансу.
6.5. План дій щодо реструктуризації підприємства-боржника, розрахунок необхідних коштів для реалізації заходів:
6.5.1. Короткострокові дії:
- загальне керівництво;
- фінансовий менеджмент (у тому числі управління грошовими коштами);
- маркетинг;
- виробництво.
6.5.2. Довгострокові дії:
- вибір стратегій;
- менеджмент та управління людськими ресурсами;
- маркетинг;
- фінансове управління (у тому числі управління грошовими потоками);
- виробництво.
6.6. План дій щодо фінансової реструктуризації та джерел фінансування:
6.6.1. Мораторій на погашення боргів (кількість та за якими кредиторами).
6.6.2. Відстрочення боргів (кількість та за якими кредиторами).
6.6.3. Обмін боргів на власність (кількість та за якими кредиторами).
6.6.4. Прощення боргів (кількість та за якими кредиторами).
6.6.5. Продаж активів та обмін на борги (кількість та за якими кредиторами).
6.6.6. Загальні результати заходів щодо фінансової реструктуризації.
6.7. Умови участі інвестора в санації боржника.
6.8. Прогноз показників діяльності підприємства:
6.8.1. Прогноз прибутків та збитків на три роки вперед (у перший рік за місяцями, а в наступні два роки - за загальним підсумком).
6.8.2. Прогноз руху готівки на три роки вперед (у перший рік за місяцями, а в наступні два роки - за загальним підсумком).
6.8.3. Графік погашення боргів у перебігу прогнозованого періоду.
6.8.4. Загальний аналіз можливості виходу із кризи та аналіз ризиків.
6.9. Висновки:
6.9.1. Скорочені підсумки в цілому за проектом санації.
6.9.2. Порівняльна оцінка ефективності заходів операційної та фінансової реструктуризації.
6.9.3. Прогноз довгострокових стосунків з контрагентами після виходу підприємства з кризи.
6.9.4. Підсумки щодо соціальних результатів санації.
6.9.5. Підсумки щодо необхідності реструктуризації підприємства з точки зору економіки регіону.
6.9.6. Заходи, спрямовані на екологічну безпеку.
6.10. Додатки відповідно до пунктів 2,6 цього Положення.
6.11. Під час складання планів санації необхідно дотримуватись структури, яку наведено в пунктах 5, 6 цього Положення.

7. Порядок здійснення контролю Мінпромполітики України за виконанням плану санації

7.1. З метою здійснення контролю за реалізацією заходів, передбачених планами санації підприємств-боржників, Департамент реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики:
7.1.1. Веде облік погоджених планів санації.
7.1.2. Веде облік щоквартальних звітів керуючих санацією про виконання планів санацій;
7.1.3. Аналізує щоквартальні звіти керуючих санацією із залученням Департаменту за галузевим напрямком.
7.1.4. У разі існування у підприємства-боржника податкового боргу та/або боргу перед державними цільовими фондами з метою захисту інтересів держави та забезпечення обов'язковості надходжень боргу до Державного бюджету України на підставі статті 7 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) та наказу Мінекономіки від 07.06.2001 N 123 (z0536-01) , Мінпромполітики України залучає Державну госпрозрахункову установу "Агентство з питань банкрутства" в якості організатора торгів з продажу майна боржника.
7.2. За п'ятнадцять днів до закінчення санації, а також за наявності підстав для дострокового припинення санації керуючий санацією подає до Мінпромполітики України письмовий звіт про результати санації.
7.3. Наданий керуючим санацією звіт про результати санації розглядається у десятиденний термін Департаментом реформування власності, досудової санації та інвестиційної політики разом із юридичним управлінням та галузевим Департаментом.
7.4. За наслідками розгляду звіту керуючого санацією Мінпромполітики України надає висновки про результати санації до комітету кредиторів, який за погодженням з Мінпромполітики України приймає рішення про звернення до господарського суду з відповідним клопотанням.
7.5. За невиконання або порушення цього Положення посадові особи підприємств-боржників несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.
Директор Департаменту реформування
власності, досудової санації
та інвестиційної політики
О.В.Пендзин