ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
28.01.2008 N в-488/01

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

( відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) .
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника:
Назва: Комунальне підприємство "Київський метрополітен";
Адреса: 03055, м. Київ, пр-т Перемоги, 35.
2. Відповідальний за проведення торгів: Родіна Ірина Анатоліївна, Нагорний Валерій Григорович. Тел.: (044) 238-53-56, 238-53-00, факс: 238-58-65, 66, 67.
3. Предмет закупівлі: вироби текстильні інші (вінілісшкіра оббивочна, вінілісшкіра вогнетривка).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: інші бюджетні кошти підприємства.
6. Очікувана вартість: 220 000,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 30.07.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних документів:
1. Форма оголошення про відкриті торги зі зменшенням ціни б/д, б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація з додатками б/д, б/н - 24 арк.
3. Оголошення опубліковані в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.07.2007 р. - 1 арк.
4. Оголошення опубліковані у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 30.07.2007 р. - 1 арк.
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 20.08.2007 р. N 20 - 2 арк.
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 30.08.2007 р. N 369 - 1 арк.
Завдання сформульоване таким чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Комунальним підприємством "Київський метрополітен" з придбання виробів текстильних інших (вінілісшкіри оббивочної, вінілісшкіри вогнетривкої)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Комунальним підприємством "Київський метрополітен" (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 30.07.2007 р. N 31(102), оголошення N 31051107;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 30.07.2007 р. N 31(68), оголошення N 6082668.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com - FC/K 0110.
2. Тендерна документація
Тендерна документація із закупівлі виробів текстильних інших (вінілісшкіри оббивочної, вінілісшкіри вогнетривкої), що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 18, 23, 26, 26-1, 34, 36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (далі - Закон), а саме:
- в порушення вимог ст. 34 Закону (1490-14) , в додатку "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону (1490-14) , у п. 1.3 тендерної документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону (1490-14) , в додатку N 5 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" до тендерної документації передбачено здійснення попередньої оплати;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону (1490-14) , у п. 22 тендерної документації при визначенні випадків надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору про закупівлю не зазначено надання інформації Антимонопольному комітету України та Міжвідомчій комісії;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону (1490-14) , у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення, всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) , у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону - після дня отримання відповідного запиту від учасника Замовник протягом одного робочого дня надає йому копію протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 36 Закону (1490-14) , в п. 26.3 тендерної документації не передбачено право оскаржити рішення, дії або бездіяльності замовника до суду.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 20.08.2007 р. N 20. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції за лотом N 1 від чотирьох учасників, а саме:
Лот N 1 "Вінілісшкіра оббивочна"
Перелік учасників Ціна тендерної пропозиції, грн. Кінцева ціна тендерної пропозиції, грн.
ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" 164 220,00 157 000,00
ВАТ "Ліском" 175 950,00 175 950,00
ТОВ "Вінісан" 172 500,00 172 500,00
ПГОІ "Промінь" 157 251,00 157 251,00
За лотом N 2 на час розкриття тендерних пропозицій надана лише одна тендерна пропозиція.
Лот N 2 "Вінілісшкіра вогнетривка"
Перелік учасників Ціна тендерної пропозиції, грн. Кінцева ціна тендерної пропозиції, грн.
ПГОІ "Промінь" 62 700,00 62 700,00
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 28 Закону (1490-14) визначено торги за лотом N 2 такими, що частково відмінені, так як на участь в торгах було подано менше трьох пропозицій.
Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог статей 18, 26, 27 Закону (1490-14) , а саме:
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни у протоколі від 20.08.2007 р. N 20 не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів, а зазначено лише кінцеві ціни тендерних пропозицій, запропонованих учасниками за результатами зменшення ціни у добровільному порядку;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону (1490-14) до участі у торгах допущено учасників ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс", ВАТ "Ліском" та ТОВ "Вінісан", інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Дослідженням встановлено, що Федунець Михайло Олексійович є керівником ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" та ТОВ "Вінісан", крім того ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" є засновником ТОВ "Вінісан".
Таким чином, згідно з ч. 4 ст. 7 Закону (1490-14) ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" та ТОВ "Вінісан" є пов'язаними особами, пропозицію яких Замовник повинен відхилити на підставі ч. 1 ст. 27 Закону.
Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено фіктивну процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни з придбання виробів текстильних інших (вінілісшкіри оббивочної, вінілісшкіри вогнетривкої) очікуваною вартістю 220 000,00 грн., внаслідок допущення до участі у процедурах торгів "пов'язаних осіб", які створили так зване "конкурентне коло" та мають між собою домовленість щодо визначення цін тендерних пропозицій та інших умов, що призводить до корупційних дій.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 30.08.2007 р. N 369.
Відповідно до вищезазначеного протоколу оцінки переможцем процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни із закупівлі виробів текстильних інших (вінілісшкіри оббивочної, вінілісшкіри вогнетривкої) визнано ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" з ціною пропозиції 157 000,00 грн.
Оцінка тендерних пропозицій відбулась з порушенням вимог статей 26, 27 Закону (1490-14) , а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону (1490-14) допущено до оцінки учасників ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс", ВАТ "Ліском" та ТОВ "Вінісан", тендерна пропозиція яких повинна бути відхилена, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) не відхилено тендерну пропозицію учасників ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс", ВАТ "Ліском" та ТОВ "Вінісан", інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) , Замовник не відхилив тендерні пропозиції, які подані пов'язаними особами, а саме: Федунець Михайло Олексійович є керівником ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" та ТОВ "Вінісан", крім того ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" є засновником ТОВ "Вінісан".
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Комунальним підприємством "Київський метрополітен" стосовно проведення процедури закупівлі виробів текстильних інших (вінілісшкіри оббивочної, вінілісшкіри вогнетривкої) встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ст. 34 Закону (1490-14) , в додатку "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися;
- ч. 1 ст. 18 Закону (1490-14) , у п. 1.3 тендерної документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 2 ст. 34 Закону (1490-14) , в додатку N 5 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" до тендерної документації передбачено здійснення попередньої оплати;
- ст. 26-1 Закону (1490-14) , у п. 22 тендерної документації при визначенні випадків надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору про закупівлю не зазначено надання інформації Антимонопольному комітету України та Міжвідомчій комісії;
- ч. 6 ст. 23 Закону (1490-14) , у п. 12.4 тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання підстави для повернення, всупереч визначеним умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення;
- ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) , у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону - після дня отримання відповідного запиту від учасника Замовник протягом 1 робочого дня надає йому копію протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- ч. 1 ст. 36 Закону (1490-14) , в п. 26.3 тендерної документації не передбачено право оскаржити рішення, дії або бездіяльності замовника до суду;
- ч. 3 ст. 26 Закону (1490-14) під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни у протоколі від 20.08.2007 р. N 20 не зафіксовано трикратного оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів, а зазначено лише кінцеві ціни тендерних пропозицій, запропонованих учасниками за результатами зменшення ціни у добровільному порядку;
- ч. 1 ст. 18 Закону (1490-14) до участі у торгах допущено учасників ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс", ВАТ "Ліском" та ТОВ "Вінісан", інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) не відхилено тендерну пропозицію учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) не відхилено тендерну пропозицію учасників ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс", ВАТ "Ліском" та ТОВ "Вінісан", інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 7 ст. 26 Закону (1490-14) допущено до оцінки учасників ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс", ВАТ "Ліском" та ТОВ "Вінісан", тендерна пропозиція яких повинна бути відхилена, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ч. 1 ст. 27 Закону (1490-14) , Замовник не відхилив тендерні пропозиції, які подані пов'язаними особами, а саме: Федунець Михайло Олексійович є керівником ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" та ТОВ "Вінісан", крім того ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" є засновником ТОВ "Вінісан".
В результаті проведеного дослідження встановлено, що згідно з ч. 4 ст. 7 Закону (1490-14) ВАТ Тернопільський завод штучних шкір "Вінітекс" та ТОВ "Вінісан" є пов'язаними особами.
Враховуючи вищевикладене, Комунальним підприємством "Київський метрополітен" проведено фіктивну процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни з придбання виробів текстильних інших (вінілісшкіри оббивочної, вінілісшкіри вогнетривкої) очікуваною вартістю 220 000,00 грн., внаслідок допущення до участі у процедурах торгів "пов'язаних осіб", які створили так зване "конкурентне коло" та мають між собою домовленість щодо визначення цін тендерних пропозицій та інших умов, що призводить до корупційних дій.
Дії тендерного комітету Комунального підприємства "Київський метрополітен" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .
Голова правління
В.С.Лаба