ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України (254к/96-ВР) Указом Президента України від 15 серпня 2007 року N 708 (708/2007) згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України (254к/96-ВР) зупинено дію постанов Кабінету Міністрів України від 21 березня 2007 року N 482 (482-2007-п) "Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", N 483 (483-2007-п) "Про призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від 25 липня 2007 року N 971 (971-2007-п) "Про затвердження Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України", а також розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року N 294-р (294-2007-р) "Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від 23 травня 2007 року N 331-р (331-2007-р) "Про призначення Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання зв'язку України".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України (254к/96-ВР) , статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" (422/96-ВР) звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність зазначених актів Кабінету Міністрів України.
Названими актами Кабінет Міністрів України призначив на посади та звільнив з посад Голову та членів Національної комісії з питань регулювання зв'язку України.
25 липня 2007 року Кабінетом Міністрів України видано постанову N 971 (971-2007-п) , якою затверджено Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України.
Відповідно до названого Положення (971-2007-п) Національна комісія з питань регулювання зв'язку України є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України (пункт 1 (971-2007-п) ) . За пунктом 6 Положення (971-2007-п) Голову та членів Комісії призначає на посаду та звільняє з посади в установленому порядку Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України.
Таким чином, Кабінет Міністрів України прийняв рішення з питань діяльності Національної комісії з питань регулювання зв'язку України, до компетенції якої віднесено регулювання природних монополій у сфері зв'язку.
Між тим згідно з частиною третьою статті 42 Конституції України (254к/96-ВР) види і межі монополії визначаються законом. Особливості правового регулювання зазначених питань передбачено Законами України "Про природні монополії" (1682-14) та "Про телекомунікації" (1280-15) . Відповідно до статті 4 Закону України "Про природні монополії" (1682-14) Національна комісія з питань регулювання зв'язку України є органом регулювання у сфері зв'язку.
Згідно зі статтею 17 Закону України "Про телекомунікації" (1280-15) Національна комісія з питань регулювання зв'язку діє на підставі Положення (971-2007-п) , розробленого відповідно до законодавства і затвердженого Президентом України. За статтею 20 цього ж Закону (1280-15) Голову та членів Національної комісії з питань регулювання зв'язку призначає за поданням Прем'єр-міністра України на посади та припиняє їх повноваження на цих посадах Президент України. Конституційним обов'язком Президента України є забезпечення національної безпеки, складовою якої є економічна та інформаційна безпека держави, та здійснення керівництва у цій сфері (стаття 17, пункти 1 і 17 частини першої статті 106 Конституці України (254к/96-ВР) ) .
Ураховуючи, що створення ефективного механізму державного регулювання природних монополій за статтею 8 Закону України "Про основи національної безпеки України" (964-15) є одним із основних напрямів державної політики з питань національної безпеки України в економічній сфері, зазначені акти Кабінету Міністрів України не відповідають статтям 17, 42, пункту 1 і 17 частини першої статті 106 Конституції України (254к/96-ВР) , Законам України "Про природні монополії" (1682-14) та "Про телекомунікації" (1280-15) .
Крім того, названі акти Кабінету Міністрів України не відповідають і частині другій статті 8 Конституції України (254к/96-ВР) , згідно з якою нормативно-правові акти мають прийматися на основі Конституції України (254к/96-ВР) і відповідати їй, а також частині другій статті 6 та частині другій статті 19 Основного Закону (254к/96-ВР) держави, за якими органи державної влади зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
З огляду на наведене прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності постанов Кабінету Міністрів України від 21 березня 2007 року N 482 (482-2007-п) "Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", N 483 (483-2007-п) "Про призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від 25 липня 2007 року N 971 (971-2007-п) "Про затвердження Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України", розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року N 294-р (294-2007-р) "Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від 23 травня 2007 року N 331-р (331-2007-р) "Про призначення Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання зв'язку України".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М. Ставнійчук.
Президент України
В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 15 серпня 2007 року
(Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України)