ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
З мотивів невідповідності Конституції України (
254к/96-ВР)
Указом Президента України від 15 серпня 2007 року N 708 (
708/2007)
згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України (
254к/96-ВР)
зупинено дію постанов Кабінету Міністрів України від 21 березня 2007 року N 482 (482-2007-п)
"Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", N 483 (483-2007-п)
"Про призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від 25 липня 2007 року N 971 (
971-2007-п)
"Про затвердження Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України", а також розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року N 294-р (294-2007-р)
"Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від 23 травня 2007 року N 331-р (331-2007-р)
"Про призначення Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання зв'язку України".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України (
254к/96-ВР)
, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" (
422/96-ВР)
звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність зазначених актів Кабінету Міністрів України.
Названими актами Кабінет Міністрів України призначив на посади та звільнив з посад Голову та членів Національної комісії з питань регулювання зв'язку України.
25 липня 2007 року Кабінетом Міністрів України видано постанову N 971 (
971-2007-п)
, якою затверджено Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України.
Відповідно до названого Положення (
971-2007-п)
Національна комісія з питань регулювання зв'язку України є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України (пункт 1 (
971-2007-п)
) . За пунктом 6 Положення (
971-2007-п)
Голову та членів Комісії призначає на посаду та звільняє з посади в установленому порядку Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України.
Таким чином, Кабінет Міністрів України прийняв рішення з питань діяльності Національної комісії з питань регулювання зв'язку України, до компетенції якої віднесено регулювання природних монополій у сфері зв'язку.
Між тим згідно з частиною третьою статті 42 Конституції України (
254к/96-ВР)
види і межі монополії визначаються законом. Особливості правового регулювання зазначених питань передбачено Законами України "Про природні монополії" (
1682-14)
та "Про телекомунікації" (
1280-15)
. Відповідно до статті 4 Закону України "Про природні монополії" (
1682-14)
Національна комісія з питань регулювання зв'язку України є органом регулювання у сфері зв'язку.
Згідно зі статтею 17 Закону України "Про телекомунікації" (
1280-15)
Національна комісія з питань регулювання зв'язку діє на підставі Положення (
971-2007-п)
, розробленого відповідно до законодавства і затвердженого Президентом України. За статтею 20 цього ж Закону (
1280-15)
Голову та членів Національної комісії з питань регулювання зв'язку призначає за поданням Прем'єр-міністра України на посади та припиняє їх повноваження на цих посадах Президент України. Конституційним обов'язком Президента України є забезпечення національної безпеки, складовою якої є економічна та інформаційна безпека держави, та здійснення керівництва у цій сфері (стаття 17, пункти 1 і 17 частини першої статті 106 Конституці України (
254к/96-ВР)
) .
Ураховуючи, що створення ефективного механізму державного регулювання природних монополій за статтею 8 Закону України "Про основи національної безпеки України" (
964-15)
є одним із основних напрямів державної політики з питань національної безпеки України в економічній сфері, зазначені акти Кабінету Міністрів України не відповідають статтям 17, 42, пункту 1 і 17 частини першої статті 106 Конституції України (
254к/96-ВР)
, Законам України "Про природні монополії" (
1682-14)
та "Про телекомунікації" (
1280-15)
.
Крім того, названі акти Кабінету Міністрів України не відповідають і частині другій статті 8 Конституції України (
254к/96-ВР)
, згідно з якою нормативно-правові акти мають прийматися на основі Конституції України (
254к/96-ВР)
і відповідати їй, а також частині другій статті 6 та частині другій статті 19 Основного Закону (
254к/96-ВР)
держави, за якими органи державної влади зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України.
З огляду на наведене прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності постанов Кабінету Міністрів України від 21 березня 2007 року N 482 (482-2007-п)
"Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", N 483 (483-2007-п)
"Про призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від 25 липня 2007 року N 971 (
971-2007-п)
"Про затвердження Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України", розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року N 294-р (294-2007-р)
"Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", від 23 травня 2007 року N 331-р (331-2007-р)
"Про призначення Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання зв'язку України".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М. Ставнійчук.
Президент України
|
В.ЮЩЕНКО
|
м. Київ, 15 серпня 2007 року
|
(Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України)