ОСОБЛИВОСТІ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ РЕКЛАМИ


Рекламне агентство бажає замовити нашій фірмі, яка займається випуском журналу, розміщення у ньому рекламних буклетів, що виготовлені у формі книжечки. Чи потрібно розповсюдження такого буклета якимось чином погоджувати з поштою, яка здійснює розсипку журналу?


Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" від 16.11.1992 р. № 2782 додатки до друкованих ЗМІ у вигляді видань газетного та журнального типу є окремими періодичними виданнями і підлягають реєстрації на загальних підставах. КД 29.06-2001 передбачає, що додаток — це видання, що має самостійне значення і розповсюджується як з основним виданням, так і без нього. Додаток містить посилання на основне видання, має самостійну назву, нумерацію сторінок та випусків.

ДСТУ 3018-95 "Видання. Поліграфічне виконання. Терміни та визначення" визначають вкладку як частку задрукованого аркуша видання, яку вкладають у середину зошита. КД 29.06-2001 "Оформлення та поліграфічне виконання друкованих засобів масової інформації" визначає вкладку як конструкційний елемент видання, що не має самостійного значення, вкладається між сторінками видання чи скріплюється з ним. Вкладка може бути у вигляді простого або сфальцьованого аркуша чи скріпленого зошита. Обсяг вкладки не повинен перевищувати обсягу основного видання.

Відповідно до п. 16 Правил розповсюдження періодичних друкованих видань, затверджених наказом Держкомзв'язку, Мінінформу, Мінтрансу від 10.12.1998 р. № 169/81/492, не дозволяється видавцям та редакціям вкладати в періодичні друковані видання додаткових листів, вкладок для доставки без укладення відповідної на це угоди із структурними підрозділами поштового зв'язку.

Отже, якщо вкладка, що вміщена всередину періодичного видання, має самостійне, а не конструктивне значення, чи її обсяг перевищує обсяг друкованого ЗМІ, то вона є додатковим матеріалом і щодо її розповсюдження має бути укладена додаткова угода.

Підготувала Ірина Диба

Юридичний вісник України № 25, липень 2008