ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПРОМИСЛОВОЇ
БЕЗПЕКИ, ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ
Л И С Т
07.07.2008 N 01/02-03/5937
|
Начальникам територіальних
управлінь
Про впровадження Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"
Державний комітет України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду з метою правильного застосування норм Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (
877-16)
(далі - Закон), норм міжнародного законодавства та з урахуванням роз'яснень Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 30.05.2008 р. N 4551 (
v4551563-08)
повідомляє.
Відповідно до статті 19 Закону України "Про міжнародні договори" (
1906-15)
передбачено, що, якщо міжнародним договором, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.
Абзацами першим, другим та дванадцятим статті 3 Закону (
877-16)
державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності та дотримання умов міжнародних договорів України.
Статтею 6 Закону (
877-16)
також передбачено, що проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не передбачається законом або міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України.
Конвенція Міжнародної організації праці N 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі (
993_036)
та Конвенція Міжнародної організації праці N 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві (
993_114)
, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України згідно із законами України "Про ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці N 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі" від 08.09.2004 р. N 1985-IV (
1985-15) та "Про ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці N 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві" від 08.09.2004 р. N 1986-IV (
1986-15)
, передбачають права інспекторів, які забезпечені відповідними документами, що засвідчують їхні повноваження, безперешкодно, без попереднього повідомлення і в будь-яку годину доби проходити на будь-яке підприємство, яке підлягає інспекції.
Про проведення перевірки суб'єкт господарювання (власник об'єкта контролю) відповідно до Закону (
877-16)
має повідомлятися завчасно не завжди, а лише при проведенні планових заходів (пункт 4 статті 5 Закону). Тобто, коли відсутні аварійні, позаштатні ситуації і перевірка здійснюється у звичайному, плановому режимі, за відсутності потреби у невідкладній перевірці.
У той же час про проведення позапланових заходів територіальні управління Держгірпромнагляду можуть нікого не повідомляти заздалегідь, оскільки таке право їм надано Конвенціями N 81 (
993_036)
та N 129 (
993_114)
.
Враховуючи зазначене, при здійсненні державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду Держгірпромнагляд та його територіальні органи повинні дотримуватись вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (
877-16)
в тій частині, що не суперечить вимогам Конвенції Міжнародної організації праці N 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі (
993_036)
та Конвенції Міжнародної організації праці N 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві (
993_114)
.