У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р.

N 1247"

м. Київ
10 січня 2008 року
N 3-уп/2008
Справа N 1-7/2008
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого, доповідача,
Бринцева Василя Дмитровича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247" від 20 вересня 2006 року N 1336 (1336-2006-п) .
Заслухавши суддю-доповідача Стрижака А.А. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - порушив питання щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247" від 20 вересня 2006 року N 1336 (1336-2006-п) (далі - Постанова).
Президент України Указом від 16 жовтня 2006 року N 880 (880/2006) згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України (254к/96-ВР) зупинив дію Постанови (1336-2006-п) та одночасно звернувся до Конституційного Суду України з конституційним поданням.
Постановою (1336-2006-п) внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України "Про створення Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення" від 14 серпня 1996 року N 944 (944-96-п) та "Питання Державної компанії з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення" від 9 жовтня 1996 року N 1247 (1247-96-п) (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 1999 року N 1782 (1782-99-п) ) .
На думку автора клопотання, положення Постанови (1336-2006-п) не узгоджуються з нормами Конституції України (254к/96-ВР) , відповідно до яких Президент України забезпечує національну безпеку України, здійснює керівництво у сферах національної безпеки та оборони (пункти 1, 17 частини першої статті 106 (254к/96-ВР) ) , а Рада національної безпеки і оборони України є координаційним органом з питань національної безпеки і оборони при Президентові України (частина перша статті 107 (254к/96-ВР) ) .
Президент України також вважає, що Кабінет Міністрів України, видаючи Постанову (1336-2006-п) , діяв усупереч статті 8 Конституції України (254к/96-ВР) , згідно з якою нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України (254к/96-ВР) і повинні відповідати їй, частині другій статті 6, частині другій статті 19, які зобов'язують органи державної влади здійснювати свої повноваження у встановлених Конституцією України (254к/96-ВР) межах та діяти на її підставі.
2. 22 березня 2007 року Третя колегія суддів Конституційного Суду України відкрила конституційне провадження у цій справі.
Конституційний Суд України Ухвалою від 17 травня 2007 року N 18-уп/2007 постановив провести розгляд справи на пленарному засіданні Конституційного Суду України у формі письмового слухання.
3. Під час розгляду справи Конституційним Судом України Постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2007 року (1403-2007-п) Постанову (1336-2006-п) було скасовано.
За змістом статей 150, 152 Конституції України (254к/96-ВР) до повноважень Конституційного Суду України належить вирішення питань про відповідність Конституції України (254к/96-ВР) (конституційність) лише чинних актів органів, визначених у пункті 1 частини першої статті 150 Основного Закону України (254к/96-ВР) . Таким чином, виникли підстави, які вказують на непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні, оскільки його юрисдикція не поширюється на нормативно-правові акти, що втратили чинність (Рішення Конституційного Суду України від 14 листопада 2001 року N 15-рп/2001 (v015p710-01) ) .
У зв'язку з тим, що Постанова (1336-2006-п) втратила чинність, конституційне провадження у цій справі підлягає припиненню на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" (422/96-ВР) - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
Необхідно зазначити, що до Конституційного Суду України 28 грудня 2007 року надійшла письмова заява Президента України про відкликання та повернення цього конституційного подання щодо конституційності Постанови (1336-2006-п) .
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 152 Конституції України (254к/96-ВР) , статтею 13, пунктом 3 статті 45, статтею 51 Закону України "Про Конституційний Суд України" (422/96-ВР) , параграфом 51 Регламенту Конституційного Суду України (v001z710-97) , Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 944 та від 9 жовтня 1996 р. N 1247" від 20 вересня 2006 року N 1336 (1336-2006-п) на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" (422/96-ВР) - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
                                        КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ