СПЕЦІАЛЬНА КОНТРОЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ПРИВАТИЗАЦІЇ
Р І Ш Е Н Н Я

Про повернення у державну власність пакетів акцій підприємств за рішеннями судів

Розглянувши на засіданні питання щодо повернення у державну власність пакетів акцій підприємств за рішеннями судів, які набули законної сили, Спеціальна контрольна комісія Верховної Ради України з питань приватизації відзначає, що Фонд державного майна України всупереч повноваженням не здійснює захист майнових прав держави.
Викликає подив і занепокоєння, коли навіть після судового вирішення питання про право власності на певні пакети акцій з незрозумілих причин виникають ситуації, пов'язані з довготривалим зволіканням у виконанні судових рішень, які Фондом державного майна України пояснюються нібито відсутністю механізму повернення пакетів акцій у державну власність, неможливістю виконання рішення в Україні і т.п. А тим часом бюрократичними "іграми" навколо виконання рішень сповна користуються колишні власники пакетів акцій, протиправно отримуючи прибутки від використання майна, яке юридично належить державі.
Так, протягом більше року вперто не виконується рішення господарського суду м. Києва від 25 червня 2007 року, що залишене без змін апеляційною та касаційною інстанціями і давно вже набрало законної сили, яким задоволено позов ВАТ "Дніпровагонмаш" про визнання договору купівлі-продажу пакета акцій ВАТ ХК "Луганськтепловоз" недійсним. Цим рішенням зобов'язано ЗАТ "Керуюча компанія "Брянський машинобудівний завод "повернути Фонду державного майна України пакет акцій ВАТ ХК "Луганськтепловоз", що становить 76% статутного фонду товариства.
Службові особи Фонду держмайна безпідставно заявляють про неможливість виконання рішення в Україні і складність його виконання за межами держави. Тим часом пакет акцій продовжує використовуватись неналежним власником, держава несе багатомільйонні збитки.
При цьому слід зауважити, що господарським судом м. Києва у зв'язку із зверненням ФДМУ винесено судову ухвалу від 22 лютого 2008 року щодо порядку виконання судового рішення від 25 червня 2007 року, якою визначено чіткий порядок повернення пакета акцій.
Але замість неухильного виконання вимог зазначеної ухвали Фонд державного майна тричі звертався за роз'ясненнями до Міністерства юстиції, отримавши відповіді, що суперечать одна одній.
У повідомленні Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України підтверджено факт відсутності перешкод у передачі пакета акцій державі за наявності ініціативи Фонду державного майна України.
Комісія, в свою чергу, зверталася до Генеральної прокуратури України з проханням дати правову оцінку діям службових осіб ФДМУ. З відповіді, що надійшла на адресу комісії, вбачається, що прокуратура вважає за можливе виконання рішення в Україні.
Комісія також відзначає, що, крім бездіяльності Фонду державного майна, такій негативній ситуації сприяє пасивна позиція Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, а Генеральна прокуратура України не в повній мірі використовує свої повноваження для притягнення винних осіб до передбаченої законом відповідальності.
На підставі викладеного комісія ВИРІШИЛА:
1. Визнати, що Фонд державного майна України всупереч своїм повноваженням неналежним чином здійснює захист майнових прав держави стосовно повернення у державну власність пакета акцій ВАТ "Луганськтепловоз".
Фонду державного майна України невідкладно зініціювати звернення до Державного департаменту виконавчої служби Міністерства юстиції України про відкриття провадження про виконання рішення господарського суду м. Києва по справі N 30/163 від 25 червня 2007 року стосовно пакета акцій ВАТ ХК "Луганськтепловоз".
2. Звернутися до Міністерства юстиції України з пропозицією терміново вжити вичерпних заходів до примусового виконання Державним департаментом виконавчої служби судових рішень про повернення у власність держави пакетів акцій ВАТ "Луганськтепловоз".
3. Запропонувати ГоловКРУ України, здійснити перевірку з метою встановлення розміру завданих державі збитків у результаті допущених зволікань з поверненням у державну власність пакета акцій ВАТ "Луганськтепловоз".
4. Звернутися до Генеральної прокуратури України з пропозицією додатково вивчити питання про кримінальну відповідальність службових осіб, причетних до зволікань з виконанням вищезазначених судових рішень.
5. Копії рішення надіслати Президенту України, Кабінету Міністрів України, до комітетів Верховної Ради України з питань економічної політики та з питань правосуддя, Міністерству юстиції України, Генеральній прокуратурі України та Фонду державного майна України.
Голова комісії
Секретар комісії
Є.МАРМАЗОВ
Р.ЗОЗУЛЯ
м. Київ, 20 листопада 2008 року