УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ'Ї,
МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства України
у справах сім'ї, молоді 
та спорту 
28.04.2007 N 1386 
( z0582-07 ) 
Зареєстровано в Міністерстві 
юстиції України 
5 червня 2007 р. 
за N 583/13850 
( Порядок втратив чинність на підставі Наказу Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту N 4580 (z1200-08) від 18.11.2008 )

ПОРЯДОК

ведення Єдиного електронного банку даних дітей, які опинились у складних життєвих обставинах

1. Загальні положення

Цей Порядок розроблений та запроваджується відповідно до Законів України "Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей" (20/95-ВР) , Указу Президента України від 11.07.2005 N 1086 (1086/2005) "Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей", постанови Кабінету Міністрів України від 11.05.2006 N 623 (623-2006-п) "Про затвердження Державної програми подолання дитячої безпритульності і бездоглядності на 2006-2010 роки" та у зв'язку з необхідністю удосконалення соціального захисту дітей, реалізації їх права на здоровий розвиток та сімейне виховання, підвищення ефективності діяльності органів виконавчої влади, впровадженням в Україні Єдиного електронного банку даних дітей, які опинились у складних життєвих обставинах.
Єдиний електронний банк даних дітей, які опинились у складних життєвих обставинах (далі - Єдиний банк даних), - це єдина електронна інформаційно-аналітична система обліку дітей зазначеної категорії.
Основною метою створення та ведення Єдиного банку даних є удосконалення соціального захисту дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, проведення профілактичної роботи, їх виявлення та влаштування, реалізація їх права на здоровий розвиток та сімейне виховання, підвищення ефективності діяльності органів виконавчої влади з питань захисту дитинства, ведення статистичного обліку дітей цієї категорії в інтересах самих дітей.
Порядок ведення Єдиного банку даних здійснюється з урахуванням вимог Конвенції про права дитини (995_021) від 20 листопада 1989 року, Сімейного кодексу України (2947-14) , Законів України "Про охорону дитинства" (2402-14) , "Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей" (20/95-ВР) , "Про інформацію" (2657-12) , "Про попередження насильства в сім'ї" (2789-14) .
Основними завданнями формування та використання Єдиного банку даних є:
запровадження в Україні єдиної електронної інформаційно-аналітичної системи обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах;
єдність правил формування та використання інформації Єдиного банку даних.

2. Визначення термінів

Нижченаведені терміни вживаються у такому значенні:
Єдиний банк даних - Єдиний електронний банк даних про дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, - це цілісна автоматизована інформаційно-аналітична система збору матеріалів, сформованих на рівні сільської (селищної), районної (районної у місті), міської, обласної служб у справах дітей, Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту, щодо дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, з метою удосконалення їх соціального захисту, підвищення ефективності діяльності центральних, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в інтересах таких дітей;
оператор Єдиного банку даних - фахівець служби у справах дітей, що має доступ до Єдиного банку даних і виконує пошук, перегляд або внесення даних;
реєстраційний код - система цифрових знаків, що складається з порядкового номера та року внесення запису до Єдиного банку даних про дітей, які опинились в складних життєвих обставинах, коду області (району) і зберігається на весь час перебування дитини на обліку.
Розрізняють такі рівні операторів Єдиного банку даних:
оператор місцевого рівня - оператор Єдиного банку даних у службах у справах дітей районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських, районних у містах рад;
оператор регіонального рівня - оператор Єдиного банку даних у відділі у справах дітей Міністерства у справах молоді, сім'ї та гендерної політики Автономної Республіки Крим, службах у справах дітей обласних, Київської або Севастопольської міських державних адміністрацій;
оператор державного рівня - оператор Єдиного банку даних в Державному департаменті з усиновлення та захисту прав дитини.

3. Компетенція органів виконавчої влади у забезпеченні порядку ведення Єдиного банку даних

На служби у справах дітей районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських, районних у містах рад покладається:
реєстрація в Єдиному банку даних та своєчасне поновлення інформації щодо дітей, які опинились у складних життєвих обставинах;
недопущення розголошення відомостей Єдиного банку даних.
На відділ у справах дітей Міністерства у справах молоді, сім'ї та гендерної політики Автономної Республіки Крим, служби у справах дітей обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій покладається:
контроль за повнотою внесення і своєчасним поновленням інформації в Єдиному банку даних підпорядкованими операторами місцевого рівня;
недопущення розголошення відомостей Єдиного банку даних;
забезпечення підготовки та перепідготовки операторів місцевого рівня по роботі з Єдиним банком даних.
Керівники служб у справах дітей районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських, районних у містах рад є відповідальними за:
технічне забезпечення роботи операторів Єдиного банку даних місцевого рівня;
персональні комп'ютери;
підключення та подальшу роботу каналів зв'язку з мережею Інтернет.
Керівники Міністерства у справах молоді, сім'ї та гендерної політики Автономної Республіки Крим, керівники служб у справах дітей обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій є відповідальними за:
технічне забезпечення роботи операторів Єдиного банку даних регіонального рівня;
персональні комп'ютери;
підключення та подальшу роботу каналів зв'язку з мережею Інтернет;
організацію проведення навчання операторів Єдиного банку даних регіонального та місцевого рівнів.
Державний департамент з усиновлення та захисту прав дитини здійснює:
ведення єдиного обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах;
забезпечення підготовки та перепідготовки операторів регіонального рівня по роботі з Єдиним банком даних;
контроль за повнотою внесення і своєчасним поновленням інформації операторами місцевого та регіонального рівнів в Єдиному банку даних;
забезпечення конфіденційності щодо відомостей Єдиного банку даних;
розробку Інструкції оператора Єдиного банку даних;
надання і припинення доступу до Єдиного банку даних операторів усіх рівнів;
підтримку функціонування Єдиного банку даних;
збереження і захист даних Єдиного банку даних.
Усі оператори Єдиного банку даних є відповідальними за:
достовірність, узгодженість, повноту та своєчасність внесення даних до Єдиного банку даних;
нерозголошення параметрів підключення до Єдиного банку даних;
обов'язкове виконання Інструкції оператора Єдиного банку даних.

4. Структура даних про дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, Єдиного банку даних

Підставами реєстрації дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, в Єдиному банку даних є:
проживання у сім'ї, у якій батьки або особи, що їх замінюють, ухиляються від виконання батьківських обов'язків;
систематичне самовільне залишення дитиною місця постійного проживання;
скоєння фізичного, психологічного, сексуального або економічного насилля щодо дитини в сім'ї.
Інформація про дитину в Єдиний банк даних дітей вноситься та зберігається в електронній обліково-статистичній картці дитини. На основі внесеної інформації Єдиний банк даних забезпечує автоматичне формування таких переліків обліку дітей службами у справах дітей по регіонах та в цілому по Україні:
перелік дітей у складних життєвих обставинах;
перелік справ дітей, які перебувають в архіві.

5. Захист даних

Конфіденційною інформацією про фізичну особу (персональною інформацією) є:
обліково-статистичні картки дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
аналітична та статистична інформація, зведена за певними критеріями на основі інформації про дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Захист інформації Єдиного банку даних забезпечується такими заходами:
ідентифікація операторів Єдиного банку даних за допомогою індивідуального реєстраційного імені та пароля;
обмеження прав операторів Єдиного банку даних на роботу з Єдиним банком даних відповідно до наданих їм повноважень з урахуванням служби у справах дітей та рівня оператора;
автоматичний запис аудиту сеансів роботи операторів з Єдиним банком даних;
автоматичний запис аудиту зміни операторами ключових даних Єдиного банку даних.
Підключення операторів до Єдиного банку даних виконується Державним департаментом з усиновлення та захисту прав дитини після отримання письмової заявки, підписаної керівником служби у справах дітей. Розголошення параметрів підключення до банку даних співробітниками служб у справах дітей не дозволяється. Перед звільненням оператора банку даних з служби у справах дітей або переводом на іншу посаду керівник відповідної служби у справах дітей має направити в Державний департамент з усиновлення та захисту прав дитини заявку на зміну/припинення повноважень оператора банку даних.

6. Відповідальність за ведення банку даних

Особи, винні в порушенні цього Порядку, несуть відповідальність згідно із чинним законодавством.
Заступник директора Державного
департаменту з усиновлення
та захисту прав дитини
Ф.В.Гриценко