УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                    від 5 червня 2000 р. N 909
                               Київ
                               
      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 28 ( 28-2003-п ) від 16.01.2003 )

             Про затвердження Положення про Державний
               департамент вугільної промисловості


     Відповідно до Указу Президента України від 15 грудня 1999  р.
N 1573   (   1573/99   )   "Про   зміни  у  структурі  центральних
органів    виконавчої    влади"    Кабінет    Міністрів    України
п о с т а н о в л я є:

     Затвердити Положення   про  Державний  департамент  вугільної
промисловості (додається).


     Прем'єр-міністр України                              В.ЮЩЕНКО

     Інд. 37

                                        ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                   від 5 червня 2000 р. N 909

                            ПОЛОЖЕННЯ
        про Державний департамент вугільної промисловості

     1. Державний     департамент     вугільної      промисловості
(Держвуглепром) є урядовим органом державного управління, який діє
у складі Мінпаливенерго і підпорядковується йому.

     2. Держвуглепром у своїй  діяльності  керується  Конституцією
( 254к/96-ВР  )  та  законами України,  актами Президента України,
Кабінету   Міністрів   України,   цим   Положенням   та   наказами
Мінпаливенерго.

     У межах своїх повноважень Держвуглепром організовує виконання
актів законодавства, здійснює контроль за їх реалізацією.

     Держвуглепром узагальнює практику застосування  законодавства
з  питань,  що належать до його компетенції,  розробляє пропозиції
щодо  вдосконалення  законодавства  і  вносить   їх   на   розгляд
Мінпаливенерго.

     3. Основними завданнями Держвуглепрому є:

     здійснення у  межах  його  компетенції  реалізації  державної
політики у вугільній галузі;

     участь у  формуванні,  регулюванні  та  вдосконаленні   ринку
паливно-енергетичних ресурсів;

     опрацювання комплексу  заходів,  спрямованих  на  поглиблення
економічних реформ у вугільній промисловості;

     участь у забезпеченні енергетичної безпеки держави.

     4. Держвуглепром відповідно до покладених на нього завдань:

     1) бере   участь   у   прогнозуванні   розвитку   виробничої,
науково-технічної,  трудової, соціальної, фінансової та інших сфер
діяльності вугільної галузі;

     2) розробляє проекти нормативно-правових актів,  пов'язаних з
розвитком вугільної галузі;

     3) здійснює  у межах,  визначених Мінпаливенерго,  управління
майном підприємств,  установ і організацій,  що належать до  сфери
управління Міністерства;

     4) розглядає і вносить пропозиції щодо доцільності створення,
реорганізації, ліквідації підприємств вугільної галузі;

     5) вживає  заходів  до  додержання  вимог  законодавства  про
охорону довкілля;

     6) бере  участь  у  формуванні  та  реалізації  інвестиційної
політики  у  вугільній  промисловості  виходячи   з   пріоритетних
напрямів структурної перебудови економіки;

     7) бере участь у розробленні проектів стандартів, нормативних
актів про охорону праці та з інших питань, що стосуються вугільної
галузі;

     8) забезпечує   організацію  робіт  з  оперативного  усунення
наслідків надзвичайних ситуацій на об'єктах вугільної галузі;

     9) бере участь  у  реалізації  державної  політики  з  питань
організації  праці,  її  охорони,  заробітної плати та соціального
захисту   працівників   вугільної    галузі;    провадить    єдину
науково-технічну   політику   в  галузі  охорони  праці;  здійснює
методичне керівництво діяльністю підприємств  вугільної  галузі  з
охорони   праці   та   контроль  за  дотриманням  законодавства  і
нормативних актів з охорони праці на підприємствах галузі;

     10) сприяє створенню і  впровадженню  сучасних  інформаційних
технологій  та комп'ютерних мереж у вугільній промисловості,  бере
участь в організації науково-технічної,  інформаційної, видавничої
діяльності, пропаганди досягнень і передового досвіду;

     11) розробляє  і  реалізує  комплексні заходи щодо поліпшення
безпеки і гігієни праці у вугільній галузі;

     12) здійснює державне регулювання гірничої справи  відповідно
до його повноважень;

     13) розробляє  і  здійснює  у  межах своєї компетенції заходи
щодо  реалізації  державних  програм,  спрямованих  на  збільшення
обсягів добування вугілля та підвищення його якості;

     14) розробляє   баланси  вугілля,  здійснює  моніторинг  його
ринку;

     15) координує     та     визначає      обсяги      проведення
геологорозвідувальних робіт на вугілля та торф;

     16) узагальнює   результати  геологорозвідувальних  робіт  та
введення в дослідно-промислову експлуатацію вугільних та торф'яних
родовищ добувними підприємствами;

     17) у    межах   своєї   компетенції   координує   роботи   з
дослідно-промислової  та   промислової   розробки   вугільних   та
торф'яних родовищ України;

     18) самостійно  або  за  участю  інших роботодавців проводить
переговори і укладає  галузеві  угоди  з  представниками  найманих
працівників;

     19) може  виступати замовником науково-технічних досліджень у
вугільній галузі;

     20) розробляє   пропозиції   щодо   вдосконалення   механізму
регулювання ціноутворення у вугільній галузі;

     21) бере  участь  у  формуванні та реалізації антимонопольної
політики  як  у  цілому,   так   і   за   відповідними   напрямами
(демонополізація економіки,  розвиток конкуренції,  антимонопольне
регулювання, застосування антимонопольного законодавства);

     22) забезпечує та здійснює контроль за дотриманням  державної
таємниці в апараті Держвуглепрому,  на підприємствах, установах та
організаціях вугільної галузі,  що належать  до  сфери  управління
Мінпаливенерго;

     23) організовує  вивчення  та аналіз вітчизняного і світового
досвіду у вугільній галузі;

     24) здійснює координацію діяльності вугледобувних підприємств
з енергомеханічного забезпечення;

     25) організовує  роботу  з  питань розроблення і впровадження
стандартів якості продукції та патентно-ліцензійних вимог;

     26) вживає заходів до  оптимізації  та  сталого  забезпечення
підприємств  галузі гірничошахтним та технологічним устаткуванням,
приладами, запасними частинами тощо;

     27) вживає  заходів  для  вдосконалення  зовнішньоекономічної
діяльності,  захисту  інтересів  підприємств вугільно-промислового
комплексу на зовнішньому ринку,  готує  пропозиції  щодо  напрямів
співробітництва  із  зарубіжними  країнами у вугільно-промисловому
комплексі;

     28) здійснює інші повноваження,  передбачені  законодавством.

     5. Держвуглепром має право:

     залучати спеціалістів органів виконавчої влади,  підприємств,
установ  та  організацій  (за  погодженням  з  їх керівниками) для
розгляду питань, що належать до його компетенції;

     здійснювати контроль,  проводити перевірки  та  інспекції  на
підприємствах,  в установах та організаціях з питань,  що належать
до його компетенції;

     одержувати в установленому  порядку  від  органів  виконавчої
влади,  органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ та
організацій інформацію,  необхідну  для  виконання  покладених  на
нього завдань;

     скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції;

     видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.

     6. Держвуглепром очолює директор,  якого призначає на  посаду
та  звільняє  з  посади  Кабінет  Міністрів  України  за  поданням
Міністра палива та енергетики.

     Директор Держвуглепрому має заступників, які призначаються на
посаду  та  звільняються  з  посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра палива та енергетики,  погодженим  з  директором
Держвуглепрому.  Розподіл  обов'язків  між  заступниками проводить
директор Держвуглепрому.

     7. Директор Держвуглепрому є членом колегії Мінпаливенерго.

     8. Директор Держвуглепрому:

     здійснює керівництво    діяльністю    Держвуглепрому,    несе
персональну  відповідальність  перед  Кабінетом Міністрів України,
Міністром  палива  та  енергетики  за  виконання   покладених   на
Держвуглепром завдань;

     призначає на   посаду   та   звільняє   з  посади  керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держвуглепрому,  крім
заступників директора;

     визначає  ступінь  відповідальності  заступників директора та
керівників структурних підрозділів Держвуглепрому;

     притягає до   дисциплінарної   відповідальності    керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держвуглепрому,  крім
заступників директора Держвуглепрому;

     підписує видані у  межах  компетенції  Держвуглепрому  накази
організаційно-розпорядчого  характеру,  організовує  перевірку  їх
виконання;

     затверджує положення      про      структурні      підрозділи
Держвуглепрому;

     здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.

     9. Граничну    чисельність    працівників    та     структуру
Держвуглепрому  затверджує  Міністр  палива  та енергетики в межах
граничної  чисельності  працівників  Мінпаливенерго,  затвердженої
Кабінетом Міністрів України.

     10. Штатний    розпис,    кошторис    доходів    і   видатків
Держвуглепрому затверджує директор Держвуглепрому за погодженням з
Мінпаливенерго і Мінфіном.

     11. Утримання  апарату Держвуглепрому здійснюється за рахунок
державного бюджету  в  межах  коштів,  передбачених  на  утримання
Мінпаливенерго.

     12. Умови  оплати  праці  працівників Держвуглепрому визначає
Кабінет Міністрів України.

     13. Держвуглепром є юридичною особою, має самостійний баланс,
печатку   із   зображенням   Державного  Герба  України  та  своїм
найменуванням.