УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                    від 5 червня 2000 р. N 912
                               Київ
                               
      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 133 ( 133-2002-п ) від 14.02.2002 )

       Про затвердження Положення про Державний департамент
        нафтової, газової та нафтопереробної промисловості


     Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     Затвердити Положення  про  Державний  департамент   нафтової,
газової та нафтопереробної промисловості (додається).


     Прем'єр-міністр України                              В.ЮЩЕНКО

     Інд. 37


                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 5 червня 2000 р. N 912

                            ПОЛОЖЕННЯ
           про Державний департамент нафтової, газової
                 та нафтопереробної промисловості


     1. Державний департамент нафтової, газової та нафтопереробної
промисловості  (Держнафтогазпром)  є  урядовим  органом державного
управління,  який діє у складі Мінпаливенерго і  підпорядковується
йому.

     2. Держнафтогазпром у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України,  актами Президента  України  і
Кабінету   Міністрів   України,   цим   Положенням   та   наказами
Мінпаливенерго.

     3. Основними завданнями Держнафтогазпрому є:

     здійснення управління  нафтогазовим   комплексом   у   межах,
визначених Мінпаливенерго;

     участь у   реалізації   державної  політики  в  нафтогазовому
комплексі;

     участь у межах своєї компетенції у формуванні, регулюванні та
вдосконаленні ринку паливно-енергетичних ресурсів;

     участь у забезпеченні енергетичної безпеки держави.

     4. Держнафтогазпром   відповідно   до   покладених  на  нього
завдань:

     1) у  межах  своєї  компетенції  бере  участь  у  розробленні
проектів  Державної  програми економічного та соціального розвитку
України,  Державного бюджету України, Програми діяльності Кабінету
Міністрів України;

     2) подає  пропозиції  до  розроблення  концепцій  та цільових
програм перспективного розвитку паливно-енергетичного комплексу;

     3) здійснює в межах повноважень,  визначених  Мінпаливенерго,
функції з управління майном підприємств, установ і організацій, що
належать до сфери управління Міністерства;

     4) бере участь  у  розробленні  та  здійсненні  заходів  щодо
ефективного  використання  природного газу і додержання дисципліни
газоспоживання;

     5) здійснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням
суб'єктами  підприємницької  діяльності  умов спеціальних дозволів
(ліцензій), виданих Держнафтогазпромом;

     6) бере участь у розробленні прогнозів  розвитку  виробничої,
науково-технічної,  трудової, соціальної, фінансової та інших сфер
діяльності нафтогазового комплексу;

     7) бере  участь  у  проведенні  державної  політики  у  сфері
зайнятості населення, вживає заходів до забезпечення нафтогазового
комплексу висококваліфікованими працівниками;

     8) бере участь у реалізації єдиної науково-технічної політики
в галузі охорони праці в нафтогазовому комплексі;

     9) розробляє  і  реалізує  комплексні  заходи щодо поліпшення
безпеки,  гігієни праці та виробничого середовища в  нафтогазовому
комплексі;

     10) здійснює  методичне  керівництво  діяльністю  підприємств
нафтогазового комплексу з охорони праці;

     11) укладає   з   відповідними   галузевими    профспілковими
комітетами  угоди  з  питань  поліпшення  умов  і  безпеки праці в
нафтогазовому комплексі;

     12) бере  участь  у   розробленні   стандартів,   нормативів,
нормативно-правових     актів     з    питань    охорони    праці,
фінансово-економічних питань у нафтогазовому комплексі;

     13) організовує у встановленому порядку навчання і  перевірку
знань  правил  та  норм  охорони  праці  керівними  працівниками і
спеціалістами нафтогазового комплексу;

     14) бере участь в опрацюванні ефективної  системи  управління
охороною праці в нафтогазовому комплексі;

     15) бере  участь  у  формуванні  та  реалізації інвестиційної
політики в нафтогазовому комплексі;

     16) розробляє  і  здійснює  заходи  з  реалізації   державних
програм,  спрямованих  на  ефективне  використання запасів нафти і
природного газу,  збільшення обсягів  їх  видобутку  та  ефективну
переробку;

     17) вживає  заходів  щодо  додержання вимог законодавства про
охорону довкілля;

     18) координує роботи,  пов'язані з розробкою та експлуатацією
підприємствами   нафтогазового   комплексу   нафтових,  газових  і
газоконденсатних  родовищ  на  суші,  в  Азовському  морі  та   на
континентальному шельфі Чорного моря;

     19) координує      та      визначає     обсяги     проведення
геологорозвідувальних робіт на нафту і природний газ;

     20) узагальнює  результати  геологорозвідувальних  робіт   та
введення  в  дослідно-промислову  експлуатацію  нафтових і газових
родовищ видобувними підприємствами всіх форм власності;

     21) забезпечує моніторинг діяльності в галузі транспортування
нафти,  природного  газу,  газового  конденсату та нафтопродуктів,
закачування і відбору природного газу з підземних сховищ,  а також
нафтогазопереробки;

     22) в  установленому  порядку  проводить експертизу проектних
документів та  готує  пропозиції  щодо  затвердження  проектів  на
розробку  нафтових,  газових  і  газоконденсатних  родовищ  та  на
будівництво і реконструкцію об'єктів  трубопровідного  транспорту,
нафтогазопереробки, нафтопродуктозабезпечення;

     23) розробляє  прогнозний  баланс  виробництва  та споживання
природного  газу,  нафти  та  продуктів  їх  переробки,   здійснює
моніторинг ринку зазначених енергоресурсів;

     24) бере   участь   у  розробленні  та  забезпечує  виконання
державних програм диверсифікації джерел постачання енергоносіїв;

     25) бере участь у  визначенні  обсягів  геологорозвідувальних
робіт  на  нафту  і  природний газ та у формуванні ставок збору за
геологорозвідувальні  роботи,  виконані  за   рахунок   державного
бюджету;

     26) може  виступати замовником науково-технічних та проектних
робіт у нафтогазовому комплексі;

     27) проводить аналіз та прогнозування механізму ціноутворення
та тарифної політики у нафтогазовому комплексі;

     28) вживає  заходів  щодо  вдосконалення зовнішньоекономічної
діяльності,  захисту інтересів підприємств нафтогазового комплексу
на    зовнішньому    ринку,   готує   пропозиції   щодо   напрямів
співробітництва із зарубіжними країнами у нафтогазовому комплексі;

     29) у  межах  своєї   компетенції   подає   пропозиції   щодо
підготовки укладання,  денонсації міжнародних договорів України та
інших міжнародно-правових актів галузевого характеру;

     30) вносить   в   установленому   порядку   пропозиції   щодо
вдосконалення   системи   та   умов   оподаткування,  особливостей
приватизації в нафтогазовому комплексі;

     31) бере участь у формуванні  та  реалізації  антимонопольної
політики   як   у   цілому,   так   і  за  відповідними  напрямами
(демонополізація економіки,  розвиток конкуренції,  антимонопольне
регулювання, застосування антимонопольного законодавства);

     32) самостійно  або  за  участю  інших роботодавців проводить
переговори і укладає  галузеві  угоди  з  представниками  найманих
працівників;

     33) бере     участь    в    організації    науково-технічної,
інформаційної,  видавничої  діяльності,  пропаганді  досягнень   і
передового  досвіду,  сприяє  створенню  і  впровадженню  сучасних
інформаційних технологій та  комп'ютерних  мереж  у  нафтогазовому
комплексі;

     34) бере   участь   у   реалізації  державної  політики  щодо
реконструкції нафтопереробних підприємств;

     35) бере участь  у  реалізації  державної  політики  стосовно
державної    таємниці,   контролює   її   збереження   в   апараті
Держнафтогазпрому;

     36) здійснює інші функції відповідно до покладених  на  нього
завдань.

     5. Держнафтогазпром має право:

     залучати спеціалістів органів виконавчої влади,  підприємств,
установ,  організацій  (за  погодженням  з  їх  керівниками)   для
розгляду питань, що належать до його компетенції;

     здійснювати контроль,  проводити  перевірки  та  інспекції  з
питань, що стосуються сфери його діяльності;

     одержувати в установленому  порядку  від  органів  виконавчої
влади,  органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ та
організацій інформацію,  необхідну  для  виконання  покладених  на
нього завдань;

     скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції;

     видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.

     6. Держнафтогазпром очолює директор,  який  призначається  на
посаду  та  звільняється  з  посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра палива та енергетики.

     Директор Держнафтогазпрому  за  посадою  є   членом   колегії
Мінпаливенерго.

     7. Директор Держнафтогазпрому:

     здійснює керівництво   Держнафтогазпромом,  несе  персональну
відповідальність перед Кабінетом  Міністрів  України  і  Міністром
палива  та  енергетики за виконання покладених на Держнафтогазпром
завдань;

     призначає на  посади   та   звільняє   з   посад   керівників
структурних  підрозділів  та  інших працівників Держнафтогазпрому,
крім заступників директора;

     визначає ступінь   відповідальності   заступників   директора
Держнафтогазпрому та керівників його структурних підрозділів;

     притягає до    дисциплінарної   відповідальності   керівників
структурних підрозділів та  інших  працівників  Держнафтогазпрому,
крім заступників директора;

     підписує видані в межах компетенції Держнафтогазпрому накази,
організовує перевірку їх виконання;

     затверджує положення      про      структурні      підрозділи
Держнафтогазпрому;

     здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.

     8. Директор   Держнафтогазпрому    має    заступників,    які
призначаються   на  посаду  та  звільняються  з  посади  Кабінетом
Міністрів України  за  поданням  Міністра  палива  та  енергетики,
погодженим з директором Держнафтогазпрому.

     9. Граничну     чисельність    працівників    та    структуру
Держнафтогазпрому затверджує Міністр палива та енергетики в  межах
граничної  чисельності  працівників  Мінпаливенерго,  затвердженої
Кабінетом Міністрів України.

     10. Штатний розпис  та  кошторис  видатків  Держнафтогазпрому
затверджує    директор    Держнафтогазпрому   за   погодженням   з
Мінпаливенерго та Мінфіном.

     11. Держнафтогазпром  утримується   за   рахунок   державного
бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мінпаливенерго.

     Умови оплати  праці  працівників  Держнафтогазпрому  визначає
Кабінет Міністрів України.

     12. Держнафтогазпром  є  юридичною  особою,  має  самостійний
баланс,  печатку  із зображенням Державного Герба України та своїм
найменуванням.