ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
03.11.2008 N 688

Про заходи, спрямовані на збільшення надходження ПДВ

(Витяг)
За оперативними даними, у січні-жовтні 2008 р. органами ДПС до зведеного бюджету забезпечено збір 146 247,7 млн грн. платежів, що на 36,9% більше, ніж за відповідний період минулого року, у тому числі до загального фонду Держбюджету України (107-17) забезпечено збір 89 195,8 млн грн. (на 34,7% більше збору у січні-жовтні минулого року). Бюджетні призначення виконані на 103,7%, до бюджету додатково надійшло 3157,0 млн грн.
Порівняно з відповідним періодом минулого року забезпечено ріст податку на прибуток на 11 031,5 млн грн., або у 1,5 раза, ПДВ - на 343,3 млн грн., або на 27,9%, акцизного збору - на 1176,3 млн грн., або на 22,1%.
<...>
З метою виконання доручень Прем'єр-міністра України Ю.В.Тимошенко від 21.03.2008 р. N 54 та 24.09.2008 р. N 47354/0/1-08 щодо виконання дохідної частини держбюджету у 2008 р., запобігання ухиленню від сплати податків і зборів, підвищення ефективності адміністрування ПДВ <...> НАКАЗУЮ:
<...>
2. Головам ДПА в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі:
2.3. при визначенні показників розрахункової бази підпорядкованим ДПІ з податку на прибуток передбачити досягнення середньогалузевих рівнів податкової віддачі, визначених наказом ДПАУ від 03.10.2008 р. N 631 (v0631225-08) , а також збільшення планових завдань з ПДВ за рахунок встановлення дієвого контролю над суб'єктами господарювання, які мають малий коефіцієнт ефективності ПДВ, підвищення ефективності роботи із запобігання ухиленню від сплати податків шляхом використання тіньових схем за участю платників податків, які умисно не сплачують податкові зобов'язання у повному обсязі;
<...>
2.8. посилити контроль за суб'єктами господарювання, які мають низький рівень сплати ПДВ, зокрема за рахунок штучного заниження податкових зобов'язань та завищення податкового кредиту в результаті застосування схем мінімізації ПДВ, забезпечити декларування нарахувань, адекватних обсягам економічної діяльності таких платників;
2.9. забезпечити відпрацювання схем фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання, ланцюгів постачання для виявлення контрагентів з ознаками фіктивності, схем мінімізації податкових зобов'язань та ухилення від оподаткування, у тому числі із використанням "транзитних" підприємств, приділивши увагу забезпеченню трудовими ресурсами, виробничими потужностями, складськими приміщеннями, легітимності нерезидентів та правомірності проведення експортно-імпортних операцій, рівню сплати податків, його відповідності показникам даної галузі та результатам фінансово-господарської діяльності підприємства;
2.10. поліпшити організацію роботи з відпрацювання результатів автоматизованого співставлення податкової звітності з ПДВ та встановлення суб'єктів господарювання - "податкових ям". Забезпечити роботу органів ДПС, у яких на обліку перебувають суб'єкти господарювання - "податкові ями", щодо оперативного відпрацювання контрагентів, дослідження ланцюгів постачання товарів і встановлення безпосередніх вигодонабувачів та направлення якісних матеріалів до органів ДПС, у яких на обліку знаходяться суб'єкти господарювання - вигодонабувачі.
<...>
2.11. забезпечити стягнення з платників податку - вигодонабувачів до бюджету виявленої суми ПДВ, яка раніше не була включена до складу податкових зобов'язань;
2.12. вжити комплекс контрольно-перевірочних та оперативно-розшукових заходів щодо підтвердження заявлених до відшкодування сум ПДВ та упередження відшкодування з бюджету безпідставно заявленого ПДВ, а також поліпшити організацію роботи у частині безумовного виконання завдань з упередження відшкодування безпідставно задекларованих сум ПДВ, скорочення залишків невідшкодованого ПДВ, насамперед з порушенням законодавчо встановлених термінів перевірок;
<...>
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови В.Кайзермана.
Голова
С.Буряк