КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 листопада 2008 р. N 974
Київ

Про затвердження Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2008-2011 роки

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову програму підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2008-2011 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати за поданням Головного управління державної служби завдання, заходи та показники до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Головному управлінню державної служби, міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям під час складання проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік передбачати кошти для виконання визначених Програмою завдань і заходів та сприяти залученню в установленому порядку для фінансування Програми додаткових коштів з інших джерел.
4. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити надсилання щокварталу до 1 числа наступного місяця і щороку до 1 квітня наступного періоду Головному управлінню державної служби інформації про результати виконання Програми для підготовки та подання до 15 квітня зазначеного періоду Кабінетові Міністрів України і Міністерству економіки звіту про стан виконання Програми.
Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 52

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 листопада 2008 р. N 974

ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА

підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2008-2011 роки

Загальна частина
Реалізація стратегічного курсу України на інтеграцію до Європейського Союзу та набуття повноправного членства в НАТО можливі лише за умови забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України, які володіють знаннями і навичками, необхідними для виконання завдань з реалізації державної політики у цій сфері (далі - фахівці).
Мета Програми
Метою цієї Програми є належне забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями, що здатні компетентно виконувати зазначені завдання на державному, регіональному і місцевому рівні, із створенням ефективної системи підготовки, перепідготовки та підвищення їх кваліфікації.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Передбачається досягнення мети Програми двома варіантами:
перший - здійснення органами державної влади та органами місцевого самоврядування підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців відповідно до Державної програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2004-2007 роки (1433/2003) .
Ураховуючи проблеми, пов'язані з виконанням згаданої Програми, такий варіант не сприятиме належному забезпеченню органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями, створенню ефективної системи їх підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації;
другий - встановлення нових підходів до розв'язання проблеми, зокрема забезпечення Головдержслужбою координації роботи з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців і здійснення контролю у цій сфері, формування та розподіл державного замовлення на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців відповідно до потреби органів державної влади та органів місцевого самоврядування, визначення Головдержслужби державним замовником і головним розпорядником бюджетних коштів.
Реалізацію другого варіанта передбачається здійснити шляхом:
удосконалення системи підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, які займаються питаннями європейської та євроатлантичної інтеграції, шляхом внесення відповідних змін до Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1997 р. N 167 (167-97-п) (Офіційний вісник України, 1997 р., число 7, с. 57), з метою поліпшення якості освітніх послуг та розширення кола їх надавачів;
вивчення потреби органів державної влади та органів місцевого самоврядування у навчанні фахівців, проведення аналізу кадрового складу державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування для подальшого врахування під час формування державного замовлення, складення щорічного плану-графіка підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців, у тому числі мовної підготовки;
розроблення кваліфікаційних вимог до посад, заміщення яких передбачається фахівцями, з урахуванням положення про обов'язковість володіння іноземною мовою;
визначення Головдержслужбою разом з МОН, МЗС і Міноборони структури, обсягів і змісту підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців, переліку надавачів освітніх послуг;
формування цільових груп слухачів з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації з урахуванням функціональних повноважень, категорій посад і сфер діяльності;
розроблення Національною академією державного управління при Президентові України та іншими навчальними закладами, відібраними на конкурсній основі, навчальних програм для кожної цільової групи слухачів з урахуванням специфіки державної служби та служби в органах місцевого самоврядування;
підготовки і видання навчально-методичних посібників, у тому числі з вивчення іноземних мов, збірників нормативно-правових актів з питань європейської та євроатлантичної інтеграції та комплектування ними бібліотек навчальних закладів, які відібрані на конкурсній основі;
визначення переліку посад державних службовців і посад в органах місцевого самоврядування, перебування на яких потребує володіння офіційними мовами держав - членів ЄС і НАТО та першочергової інтенсивної мовної підготовки, з визначенням рівня володіння іноземною мовою;
розроблення та виконання Національною академією державного управління при Президентові України, іншими навчальними закладами, відібраними на конкурсній основі, навчальних програм для державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та викладачів з вивчення офіційних мов держав - членів ЄС;
поглибленого вивчення фахівцями англійської, французької та німецької мов за відповідними навчальними програмами Національної академії державного управління при Президентові України та інших навчальних закладів, відібраних на конкурсній основі;
розширення співробітництва між вищими навчальними закладами України і державами - членами ЄС і НАТО, що проводять підготовку фахівців, з метою вивчення досвіду, організації регулярних обмінів студентами, слухачами та викладачами за рахунок міжнародної технічної допомоги та інших передбачених законодавством джерел;
здійснення заходів щодо залучення міжнародної технічної допомоги, у тому числі ЄС і НАТО, а також їх держав-членів, для виконання Програми;
залучення до здійснення заходів Програми громадських організацій.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування наведені у додатку 1.
Завдання і заходи
Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 2.
Виконання завдань і заходів Програми здійснюється у рамках використання в Україні інструментів інституціональної розбудови Twinning та TAIEX, роботу із впровадження яких координує Головдержслужба.
Координація діяльності з виконання Програми покладається на Головдержслужбу.
Для забезпечення виконання Програми та проведення моніторингу Головдержслужба утворює в установленому порядку координаційну раду з числа представників Головдержслужби, заінтересованих органів виконавчої влади, Національної академії державного управління при Президентові України, інших вищих навчальних закладів, підприємств, установ, громадських організацій, народних депутатів України.
Головою координаційної ради є керівник Програми.
Координаційна рада діє на підставі положення, що затверджується Головдержслужбою.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми сприятиме:
забезпеченню розвитку кадрового потенціалу для реалізації стратегічного курсу України на європейську та євроатлантичну інтеграцію;
досягненню належного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями, кількість яких до 2011 року повинна становити не менш як 30 відсотків загальної кількості державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування (орієнтовно 112700 осіб);
створенню ефективної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців;
удосконаленню механізму забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями, що здатні компетентно виконувати на державному, регіональному і місцевому рівні завдання з реалізації державної політики у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції.
Очікувані результати виконання Програми наведено у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших передбачених законодавством джерел.
Обсяг видатків, необхідний для виконання Програми, становить 84 млн.гривень, у тому числі за рахунок державного бюджету - 57 млн., місцевих бюджетів - 22 млн., інших передбачених законодавством джерел - 5 млн., з них для здійснення мовної підготовки - 11,22 млн.гривень, зокрема 9,12 млн. - за рахунок державного бюджету, 2,1 млн. - місцевих бюджетів.
Обсяги фінансування Програми уточнюються щороку.

Додаток 1
до Програми

ПАСПОРТ

Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2008-2011 роки

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 4 червня 2008 р. N 798 (798-2008-р) (Офіційний вісник України, 2008 р., N 41, ст. 1372).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. N 974.
3. Державний замовник - Головдержслужба.
4. Керівник Програми - Начальник Головдержслужби.
5. Виконавці заходів Програми - центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадські організації.
6. Строк виконання Програми: 2008-2011 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування Обсяги фінансування (млн.гривень) У тому числі за роками
2008 2009 2010 2011
Державний бюджет 57 10,4 15,2 15,6 15,8
Місцеві бюджети 22 8 7,3 7,4
Інші джерела 5 2,18 0,88 0,97 0,97
Усього 84 12,58 23,38 23,87 24,17

Додаток 2
до Програми

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

з виконання Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2008-2011 роки

Найменування завдання Найменування показника Значення показника Найменування заходу Головний розпорядник бюджетних коштів Джерела фінансування (державний, місцевий бюджет, інші) Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн. гривень У тому числі за роками
усього за роками
2008 2009 2010 2011 2008 2009 2010 2011
1. Створення ефективної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції (далі - фахівці) кількість правових актів 1 1 підготовка пропозицій щодо оновлення складу Міжвідомчої експертної групи із забезпечення відбору вищих навчальних закладів та закладів післядипломної освіти, визначених для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців Головдержслужба МОН МЗС Міноборони Мін'юст не потребує додаткового фінансування
-"- 1 1 визначення порядку здійснення контролю за змістом та якістю навчального процесу в тих закладах, що проводять підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців -"- -"-
-"- 1 1 підготовка пропозицій стосовно внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1997 р.N 167 (167-97-п) щодо удосконалення системи підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, які займаються питаннями європейської та євроатлантичної інтеграції, з метою поліпшення якості надання освітніх послуг та розширення кола їх надавачів -"- -"-
сприяння налагодженню партнерських зв'язків вищих навчальних закладів та закладів післядипломної освіти з відповідними навчальними закладами держав - членів ЄС і НАТО, громадськими організаціями з метою обміну студентами і викладачами для проведення їх стажування МОН не потребує додаткового фінансування
кількість баз даних 3 1 1 1 створення бази даних про випускників вищих навчальних закладів, які здобули освіту за бюджетні кошти за відповідними напрямами підготовки та спеціальностями, з метою залучення їх до роботи на державній службі -"- -"-
2. Розвиток мережі навчальних закладів та закладів післядипломної освіти для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців кількість правових актів 1 1 підготовка пропозицій про внесення змін до критеріїв і порядку відбору навчальних закладів, що проводять підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців, мовну підготовку Головдержслужба МОН МЗС Міноборони Мін'юст не потребує додаткового фінансування
-"- 1 1 внесення змін до переліку відібраних на конкурсній основі навчальних закладів, яким надано право проводити підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців, мовну підготовку -"- -"-
-"- 1 1 внесення змін до переліку спеціалізацій за напрямами та спеціальностями для проведення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців -"- -"-
кількість посіб- ників, збірників (наклад по 1000 примір- ників) розроблення навчально- методичних посібників та збірників нормативно- правових актів з питань: Головдержслужба МОН державний бюджет
4 2 1 1 підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців 0,6 0,3 0,15 0,15
1 1 мовної підготовки 0,15 0,15
Разом за завданням 2 0,75 0,45 0,15 0,15
3. Удосконалення механізму забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями кількість планів 3 1 1 1 розроблення щорічного плану заходів з виконання Програми Головдержслужба не потребує додаткового фінансування
кількість правових актів 1 1 утворення координаційної ради з питань виконання Програми, розроблення та затвердження положення про координаційну раду, визначення регламенту її роботи -"- -"-
-"- 1 1 розроблення нової редакції методичних рекомендацій щодо визначення органами державної влади та органами місцевого самоврядування потреби у фахівцях і формування державного замовлення Головдержслужба МОН МЗС Міноборони -"-
кількість пропозицій 3 1 1 1 підготовка пропозицій про потребу в забезпеченні органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями, а також мовної підготовки, складення відповідного плану-графіка Головдержслужба МОН МЗС Міноборони інші центральні органи виконавчої влади Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації не потребує додаткового фінансування
кількість правових актів 1 1 розроблення кваліфікаційних вимог до посад, заміщення яких передбачається фахівцями Головдержслужба Мінпраці МОН МЗС Міноборони -"-
кількість цільових груп визначається під час формування груп формування цільових груп слухачів з урахуванням їх функціональних повноважень, категорій посад, сфер діяльності Головдержслужба МОН МЗС Міноборони -"-
кількість навчальних програм визначається під час формування розроблення для кожної цільової групи слухачів відповідних навчальних програм з урахуванням специфіки роботи державної служби та служби в органах місцевого самоврядування Національна академія державного управління при Президентові України інші вищі навчальні заклади, відібрані на конкурсній основі не потребує додаткового фінансування
кількість бюджетних запитів формування державного замовлення на: Головдержслужба -"-
3 1 1 1 підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців
3 1 1 1 мовну підготовку
4. Досягнення належного рівня мовної підготовки фахівцями кількість фахівців 6108 1902 2103 2103 організація заходів з мовної підготовки фахівців Головдержслужба державний бюджет 9,15 2,85 3,15 3,15
1401 467 467 467 місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування місцеві бюджети 2,1 0,7 0,7 0,7
кількість правових актів 1 1 підготовка пропозицій про внесення змін до Порядку проходження мовної підготовки фахівцями Головдержслужба МОН Мін'юст не потребує додаткового фінансування
кількість навчальних програм 3 3 розроблення для державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та викладачів навчальних програм з вивчення офіційних мов держав - членів ЄС Національна академія державного управління при Президентові України вищі навчальні заклади, відібрані на конкурсній основі не потребує додаткового фінансування
Разом за завданням 4 11,25 3,55 3,85 3,85
у тому числі державний бюджет 9,15 2,85 3,15 3,15
місцеві бюджети 2,1 0,7 0,7 0,7
5. Досягнення належного рівня забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями кількість фахівців проведення підготовки, перепідготовки:
1) у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції: державний бюджет
державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування:
207 111 11 28 57 V-VII категорії Головдержслужба 2,36 0,9 0,17 0,42 0,87
73 73 I-IV категорії Державне управління справами 6,5 6,5
40 10 20 10 державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування I-IV категорії та працівників органів військового управління Збройних Сил Міноборони 0,6 0,15 0,3 0,15
2) у сфері європейської інтеграції: державний бюджет
2 2 державних службовців V-VII категорії Мінрегіонбуд 0,016 0,016
108 108 МОН 2,4 2,4
державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування: Головдержслужба
90 30 30 30 V-VII категорії 3,06 1,02 1,02 1,02
90 30 30 30 I-IV категорії 3,06 1,02 1,02 1,02
3) у сфері євроатлантичної інтеграції: -"-
державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування: -"-
90 30 30 30 V-VII категорії 3,06 1,02 1,02 1,02
90 30 30 30 I-IV категорії 3,06 1,02 1,02 1,02
22 22 державних службовців V-VI категорії МОН 0,2 0,2
підвищення кваліфікації:
1) у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції: державний бюджет
50 50 державних службовців V-VII категорії Мінпромполітики 0,04 0,04
25 25 Мінрегіонбуд 0,021 0,021
15 15 Держатом- регулювання 0,00135 0,00135
300 300 МЗС 0,3 0,3
6 6 МОН 0,008 0,008
62 20 20 22 Міноборони 0,372 0,12 0,12 0,132
428 138 138 152 державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування I-IV категорії Головдержслужба 0,372 0,12 0,12 0,132
2) у сфері європейської інтеграції:
6429 2166 2166 2097 державних службовців V-VII категорії центральні органи виконавчої влади державний бюджет 5,58 1,88 1,88 1,82
38269 12692 12692 12885 державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування V-VII категорії місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування місцеві бюджети 9,95 3,3 3,3 3,35
5184 1728 1728 1728 державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування I-IV категорії Головдержслужба державний бюджет 4,5 1,5 1,5 1,5
3) у сфері євроатлантичної інтеграції:
6429 2166 2166 2097 державних службовців V-VII категорії центральні органи виконавчої влади -"- 5,58 1,88 1,88 1,82
38269 12692 12692 12885 державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування V-VII категорії місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування місцеві бюджети 9,95 3,3 3,3 3,35
5184 1728 1728 1728 державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування I-IV категорії Головдержслужба державний бюджет 4,5 1,5 1,5 1,5
Разом за завданням 5 101162 412 33471 33498 33781 65,5 10,4 18 18,4 18,7
у тому числі державний бюджет 45,6 10,4 11,4 11,8 12
місцеві бюджети 19,9 6,6 6,6 6,7
6. Вивчення міжнародного досвіду в сфері європейської та євроатлантичної інтеграції кількість викладачів, які пройшли стажування організація міжнародного обміну досвідом: МОН державний бюджет
78 26 26 26 у сфері європейської інтеграції 0,75 0,25 0,25 0,25
78 26 26 26 у сфері євроатлантичної інтеграції 0,75 0,25 0,25 0,25
Разом за завданням 6 1,5 0,5 0,5 0,5
7. Залучення в установленому порядку міжнародної технічної допомоги, у тому числі ЄС і НАТО, а також їх держав- членів, для виконання Програми кількість проектів визначається після домовленості з донорами підготовка проектів міжнародної технічної допомоги для виконання Програми Головдержслужба Мінекономіки центральні органи виконавчої влади інші джерела
кількість фахівців проведення навчань державних службовців з: Головдержслужба -"-
100 100 питань використання інструменту інституціонального розвитку ЄС Twinning 0,14 0,14
3750 850 900 1000 1000 секторальних питань ЄС у рамках інструменту інституціонального розвитку ЄС TAIEX 3,66 0,84 0,88 0,97 0,97
15 15 підготовка тренерів для Школи вищого корпусу державної служби -"- -"- 0,2 0,2
7 7 проведення стажування тренерів для Школи вищого корпусу державної служби за кордоном -"- -"- 0,2 0,2
150 150 проведення навчань державних службовців вищого корпусу (I-II категорії) Головдержслужба інші джерела 0,8 0,8
Разом за завданням 7 кількість фахівців 4022 1122 900 1000 1000 5 2,18 0,88 0,97 0,97
Усього за Програмою 84 12,58 23,38 23,87 24,17
державний бюджет 57 10,4 15,2 15,6 15,8
у тому числі:
Головдержслужба 38,7 0,9 12,1 12,65 13,05
Державне управління справами 6,5 6,5
Держатом- регулювання 0,00135 0,00135
Міноборони 0,972 0,27 0,42 0,282
Мінпромполітики 0,04 0,04
Мінрегіонбуд 0,037 0,037
МЗС 0,3 0,3
МОН 4,858 2,608 0,95 0,65 0,65
інші центральні органи виконавчої влади 5,58 1,88 1,88 1,82
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації місцеві бюджети 22 7,3 7,3 7,4
Головдержслужба інші джерела 5 2,18 0,88 0,97 0,97

Додаток 3
до Програми

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

виконання Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2008-2011 роки

Найменування завдання Найменування показників виконання завдання Значення показників
Усього у тому числі за роками
2008 2009 2010 2011
1. Досягнення належного рівня забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування фахівцями у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції кількість фахівців 112849 1534 36792 37120 37403
2. Досягнення належного рівня мовної підготовки державними службовцями і посадовими особами місцевого самоврядування, які займаються питанням європейської та євроатлантичної інтеграції - " - 7509 2369 2570 2570
3. Вивчення міжнародного досвіду у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції кількість викладачів, які пройшли стажування 156 52 52 52