ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
09.10.2006 N 7313

Про розгляд звернення

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув звернення Консорціуму "100 ФАРБ" щодо питань розміщення інформаційної вивіски торгового об'єкта та торгівлі речовиною, яка містить прекурсор, і повідомляє наступне.
Відповідно до частини 7 статті 8 Закону України "Про рекламу" (270/96-ВР) розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, не вважається рекламою.
Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 N 833 (833-2006-п) затверджені Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення (далі - Постанова), які визначають загальні умови провадження торговельної діяльності, основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства і торговельного обслуговування громадян, які придбавають товари для власних побутових потреб у підприємств, установ, організацій незалежно від організаційно-правової форми і форм власності, фізичних осіб - підприємців та іноземних юридичних осіб, що провадять підприємницьку діяльність на території України (далі - суб'єкти господарювання).
Отже, відповідно до положень пункту 7 Постанови (833-2006-п) Консорціум "100 ФАРБ" є торговельним об'єктом.
Поряд з цим пунктом 12 Постанови визначено, що суб'єкт господарювання повинен розмістити на фасаді торговельного об'єкту вивіску із зазначенням найменування суб'єкта господарювання та біля входу до торговельного об'єкта на видному місці розмістити інформацію про режим роботи.
Згідно термінології, наведеної у статті 1 Закону України "Про рекламу" (270/96-ВР) , реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Інформаційна вивіска, наявність якої передбачена нормами Постанови (833-2006-п) та яка повинна містити найменування суб'єкта господарювання, режим роботи торгового об'єкта, є обов'язковою умовою для роботи і функціонування певного виду торгового об'єкта відповідно до вимог чинного законодавства.
На підставі наведеного інформаційна вивіска з наявністю інформації, що передбачена пунктом 12 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 N 833 (833-2006-п) "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення", і враховуючи термін "реклама" (стаття 1 Закону України "Про рекламу" (270/96-ВР) , положення частини 7 статті 8 Закону України "Про рекламу", не вважається рекламою і не потребує відповідних документів, отримання яких необхідно для розміщення реклами.
Щодо питання про торгівлю речовинами, які містять такий вид прекурсору, як ацетон.
Згідно з пунктом 23 статті 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (1775-14) ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності, як розроблення, виробництво, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, пересилання, ввезення, вивезення, відпуск, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
У статті 4 Закону України "Про підприємництво" (698-12) зазначено, що діяльність, пов'язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, здійснюється відповідно до Закону України "Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів" (60/95-ВР) .
До списку прекурсорів, включених до списку 2 таблиці IV Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. N 770 (770-2000-п) , стосовно яких встановлюються заходи контролю, включаються також речовини, що містять не менш як 10 відсотків таких прекурсорів, зокрема, як ацетон, і які підлягають тим же заходам контролю, що й прекурсори.
Відповідно до статті 16 Закону України "Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів" (60/95-ВР) юридичні особи всіх форм власності можуть здійснювати діяльність, пов'язану з обігом прекурсорів, включених до списку N 2 таблиці IV Переліку (770-2000-п) , за наявності у них ліцензії на цей вид діяльності.
Таким чином, для здійснення діяльності з обігу розчинників, які містять менше ніж 10 відсотків прекурсорів, у тому числі ацетону, отримувати ліцензію не потрібно.
Повідомляємо, що у правовій базі "ЛІГА" міститься офіційний лист Держпідприємництва України від 05.09.2003 N 5248 (v5248563-03) щодо піднятого заявником питання.
Додатково зазначимо, що відповідно до Положення про Комітет з контролю за наркотиками при Міністерстві охорони здоров'я України (далі - Комітет), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.01.96 N 72 (72-96-п) , основним завданням Комітету є, зокрема, здійснення контролю за порядком обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Комітет відповідно до покладених на нього завдань бере участь у розробленні законодавчих та інших нормативних актів з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, розробляє та щороку затверджує перелік наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, що підлягають спеціальному контролю відповідно до законодавства України, вносить зміни і доповнення до таблиць переліку; дає офіційне тлумачення та роз'яснення положень переліку.
Голова
А.В.Дашкевич