ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
Р І Ш Е Н Н Я
06.04.2009 N 364

Щодо роботи Консультаційно-експертної ради Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у 2008 році

Відповідно до плану роботи Комісії на 2009 рік, затвердженого рішенням Комісії від 23 грудня 2008 р. N 1572, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Звіт Консультаційно-експертної ради Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у 2008 році взяти до відома (додається).
2. Керівнику апарату Комісії Ю.Назаренку опублікувати Звіт Консультаційно-експертної ради відповідно до чинного законодавства
3. Контроль за виконанням цього рішення залишаю за собою.
Голова Комісії
А.Балюк

Додаток

ЗВІТ

про діяльність Консультаційно-експертної ради Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у 2008 році

Розділ 1. Організація діяльності Консультаційно-експертної ради

Консультаційно-експертна рада Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - КЕР) здійснювала свою роботу згідно з рішеннями Комісії від 10.09.02 р. N 248 (vr248312-02) , від 29.10.2002 р. N 340 (vr340312-02) , від 01.12.2004 р. N 502, від 18.04.2006 р. N 292 (v0292312-06) , якими було затверджено нове Положення про КЕР та склад КЕР (додаток N 1).
Голова КЕР - член Комісії Бурмака М.О.
Співголова КЕР - завідувач кафедри міжнародних фінансів Київського національного економічного університету, доктор економічних наук, професор Мозговий О.М.
Секретар КЕР - Харламов П.П.
Порядок роботи КЕР, її органів та посадових осіб визначається Положенням про Консультаційно-експертну раду Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (v0004312-97) , з внесеними змінами, затвердженого рішенням Комісії від 10.09.2002 р. N 248 (vr248312-02) . У 2004 році були внесені зміни до Положення, затверджені рішенням Комісії від 01.12.2004 р. N 502. Склад КЕР затверджено також відповідним рішенням Комісії від 29.10.2002 р. N 340 (vr340312-02) , а зміни у складі Ради затверджені відповідними рішеннями Комісії від 29.09.2004 р. N 422, від 13.10.2004 р. N 449, від 01.12.2004 р. N 502, від 18.04.2006 р. N 292 (v0292312-06) , 13.11.2007 р. N 2140.
Порядок скликання і проведення засідань КЕР, роботи її секцій та іншу діяльність встановлює Регламент КЕР (vr313312-04) , затверджений рішенням Ради від 18.12.2002 р.
У складі КЕР працюють такі секції: правового забезпечення розвитку фондового ринку; розвитку інфраструктури фондового ринку; розвитку корпоративного управління; інституціональних інвесторів (додаток N 2).
Постійно працюють також робочі та експертні групи з розгляду документів за окремими напрямами.

Розділ 2. Діяльність Консультаційно-експертної ради Комісії

У 2008 році було проведено шість засідань КЕР.
Робота КЕР у 2008 році пройшла під знаком опрацювання проекту Закону України "Про акціонерні товариства"; забезпечення виконання покладених на Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку повноважень Законом України "Про акціонерні товариства" (514-17) ; аналізу негативних наслідків глобальної фінансової кризи та заходів із стабілізації ситуації на фондовому ринку України; Члени КЕР продовжували також працювати над поліпшенням законодавчих умов для залучення інвестицій в економіку України через фондовий ринок.
Український фондовий ринок демонструє тенденції до стагнації за наслідками глобальної фінансової кризи. Він залишається на одному з останніх місць у Європі за рівнем розвитку організаційної структури. Учасники ринку спільно з державним регулятором мають об'єднати зусилля для подолання негативних наслідків глобальної фінансової кризи та щодо його розвитку.
На засіданнях КЕР у 2008 році було розглянуто: проект Закону України "Про акціонерні товариства"; Порядок реєстрації випуску похідних цінних паперів та проспекту їх емісії; Положення про порядок реєстрації змін до правил фондової біржі щодо запровадження в обіг на фондовій біржі специфікацій стандартизованих строкових контрактів; проект Закону "Про Фонд гарантування інвестицій на фондовому ринку"; проект Порядку визнання емісії цінних паперів недобросовісною та недійсною; аналіз негативних наслідків глобальної фінансової кризи та заходів із стабілізації ситуації на фондовому ринку України; заходів із запровадження положень Закону "Про акціонерні товариства" (514-17) ; Програму вдосконалення нормативної бази фондового ринку України; роботу робочої консультативної групи ДКЦПФР з підготовки та експертного опрацювання проектів документів з метою забезпечення реалізації положень Закону "Про акціонерні товариства" (514-17) .
Протягом останніх півроку робоча група, створена з учасників фондового ринку, здійснювала опрацювання проектів документів з метою забезпечення реалізації положень Закону "Про акціонерні товариства" (514-17) .
Закон "Про акціонерні товариства" (514-17) було зроблено максимально технологічним, він мав сформувати ефективну систему законодавчого регулювання діяльності акціонерних товариств, яка могла бути реалізована на практиці.
З врахуванням практики проходження попередніх варіантів закону "Про акціонерні товариства" " (514-17) у парламенті, моделювався порядок набуття чинності нормами нового законопроекту та їх розповсюдження на існуючі і новостворювані АТ. Такий підхід було обумовлено тим, що в результаті приватизації в Україні виникла велика кількість відкритих та закритих акціонерних товариств, частка яких у вітчизняній економіці є достатньо вагомою. Законопроект зачіпає інтереси значної кількості економічних суб'єктів. Небажання цих суб'єктів змінювати існуючу систему управління АТ було однією з основних причин неприйняття попередніх варіантів закону "Про акціонерні товариства".
Новим Законом (514-17) пропонується поетапна модель запровадження. Зокрема, його норми повністю розповсюджуватимуться на новостворювані акціонерні товариства. Для чинних ВАТ, які найбільш наближені до визначення "публічні компанії", передбачається термін до двох років для приведення їхньої діяльності у відповідність із нормами нового закону.
В свою чергу, ЗАТ, створені до набуття чинності новим законом, продовжуватимуть працювати на базі Закону "Про господарські товариства" (1576-12) . Натомість, якщо в цих ЗАТ відбуватимуться зміни (зміна розміру статутного капіталу, деномінація акцій, емісія цінних паперів) такі товариства будуть зобов'язані привести свою діяльність у відповідність до нового закону, або змінити організаційно-правову форму.
В результаті, через два роки в Україні має функціонувати два види акціонерних товариств - публічні компанії та ЗАТ (приватні), кількість яких поступово зменшуватиметься. Запропонована модель, на думку учасників робочої групи, значно підвищить перспективи впровадження оптимальної моделі корпоративного управління.
Слід зазначити, що в Законі (514-17) міститься ціла низка нововведень, спрямованих на вдосконалення моделі управління АТ. Зокрема, документ передбачає: механізми захисту прав міноритарних акціонерів та збалансування інтересів різних груп акціонерів; процедури діяльності наглядової ради; процедури скликання та проведення загальних зборів акціонерів; механізми роботи виконавчого колегіального органу АТ та інші.
На засіданні КЕР був розглянутий проект Закону "Про Фонд гарантування інвестицій на фондовому ринку", який розробила ДКЦПФР, встановлюються засади функціонування Фонду гарантування інвестицій на фондовому ринку та порядок здійснення компенсаційних виплат інвесторам - фізичним особам, які втратили свої кошти внаслідок ліквідації, в тому числі у разі банкрутства учасників Фонду. Однією з цілей розробки документу є гармонізація вітчизняного законодавства з директивами Європейського Союзу.
Документом передбачається, що Фонд є установою, яка утворюється відповідно до вимог Цивільного кодексу (435-15) з метою здійснення компенсаційних виплат інвесторам - фізичним особам, які втратили свої кошти внаслідок ліквідації, в тому числі у разі банкрутства торговців цінними паперами, що отримали ліцензію на право провадження діяльності з управління цінними паперами, та компаній з управління активами.
Участь у Фонді торговців цінними паперами, що отримали ліцензію на право провадження діяльності з управління цінними паперами, та компаній з управління активами, в управлінні яких знаходяться інститути спільного інвестування, крім інститутів спільного інвестування, які не мають право залучати кошти фізичних осіб, є обов'язковою. Учасники Фонду зобов'язані сплачувати збори до цієї установи. При цьому державний контроль за діяльністю Фонду здійснюватиметься ДКЦПФР.
Як було зазначено на засіданні КЕР, у банківському секторі України досить ефективно функціонує Фонд гарантування вкладів фізичних осіб. При цьому застосування аналогічної моделі на ринку спільного інвестування є недоречним. Адже, між банком та його вкладниками та між ІСІ чи торговцем цінними паперами та їх клієнтами існують різні економічні та юридичні відносини.
У першому випадку спостерігаються відносини боргу, позики та відшкодування, а у другому - відносини власності без боргових зобов'язань. При цьому банкрутство КУА, яка не має прямих відносин з інвесторами, не впливає на функціонування інвестиційного фонду. Однак, законопроектом передбачається, що КУА має здійснювати певні відрахування на користь інвесторів до Фонду гарантування інвестицій на фондовому ринку.
Подібна ситуація спостерігається й щодо торговців цінними паперами, що займаються діяльністю з управління цінними паперами. В Україні така діяльність не є довірчим управлінням і всі права власності залишаються у інвестора. Як наслідок, прийняття зазначеного закону призведе до зайвого навантаження на суб'єктів, які ні за укладеними з клієнтами договорами, ні за законом не несуть відповідальності перед інвесторами.
Також були спрогнозовані значні проблеми при застосуванні даного документа на практиці. Законопроект є більш доречним для інших сегментів фінансового ринку, наприклад, для ринку кредитних спілок.
УАІБ здійснила аналіз законопроекту і направила свої висновки до Комісії. На поточному етапі більш доцільно розробити зміни до чинного Закону "Про цінні папери та фондовий ринок" (3480-15) щодо врегулювання діяльності з управління цінними паперами та сприяти прийняттю закону про довірче управління активами. З метою гармонізації вітчизняного законодавства щодо фондового ринку із директивами ЄС доцільно здійснити його аналіз на предмет існування в ньому механізмів захисту інвестицій.
За наслідками обговорення КЕР вирішила не підтримувати зазначений законопроект, а також зібрати пропозиції щодо нього та направити їх до Комісії.
Як зазначалося на засіданнях КЕР, на яких обговорювався законопроект "Про акціонерні товариства", значною проблемою на поточному етапі є закритість акціонерних компаній для акціонерів та інвесторів, яка не дозволяє їм приймати управлінські та інвестиційні рішення. Акціонеру потрібна достовірна інформація про діяльність АТ для прийняття рішень щодо голосування на загальних зборах акціонерів, утримання чи продажу належних йому акцій тощо.
В свою чергу, інвестори, які вкладають кошти в акціонерні товариства, також повинні володіти такою інформацією. В іншому випадку не варто розраховувати на збільшення обсягів інвестицій, насамперед іноземних капіталовкладень, у вітчизняну економіку. Крім того, інформації про діяльність акціонерних товариств потребують інституційні інвестори - інститути спільного інвестування, недержавні пенсійні фонди, страхові компанії, а також аналітики фондового ринку.
Останнім часом відбулося вдосконалення нормативної бази у цій сфері. Зокрема, вимоги щодо розкриття інформації АТ містяться у Положенні про розкриття інформації емітентами цінних паперів (z0097-07) , яке затверджене ДКЦПФР. За допомогою проекту USAID Комісія запроваджує електронну систему розкриття інформації. Разом із тим, на законодавчому рівні існують значні прогалини.
Окремий розділ у документі повинен містити вимоги щодо інформаційної політики акціонерного товариства та обов'язковості розкриття інформації. При цьому окрема увага має бути приділена розкриттю інформації публічними акціонерними компаніями.
Серед інших питань, які були опрацьовані КЕР, слід виділити механізми представництва в органах управління АТ акціонерів - юридичних осіб, запровадження в акціонерних товариствах посади корпоративного секретаря, або директора із зв'язків з інвесторами, комітету з аудиту, а також незалежних членів спостережних рад.
У ході обговорення законопроекту члени КЕР зазначили - його розробникам доцільно орієнтуватися на європейський досвід у сфері діяльності акціонерних товариств. Новий закон має стати основоположним документом, на основі якого будуватиметься система корпоративного управління в Україні. При цьому після введення Закону (514-17) в дію необхідно забезпечити чітке дотримання його норм.
На засіданні КЕР був розглянутий Проект Порядку визнання емісії цінних паперів недобросовісною та недійсною.
Проект Порядку визнання емісії цінних паперів недобросовісною та недійсною був розроблений ДКЦПФР відповідно до Законів "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (448/96-ВР) та "Про цінні папери та фондовий ринок" (3480-15) . Він визначає процедуру визнання емісії недобросовісною, тимчасового зупинення відкритого (публічного) розміщення цінних паперів, поновлення відкритого (публічного) розміщення цінних паперів, порядок визнання емісії недійсною.
Дія цього документа розповсюджуватиметься на емісійні цінні папери, реєстрацію випуску яких здійснює ДКЦПФР, а саме: акції, облігації підприємств, облігацій внутрішніх місцевих позик, іпотечні сертифікати, іпотечні облігації, сертифікати фондів операцій з нерухомістю, інвестиційні сертифікати.
Згідно з проектом, недобросовісна емісія цінних паперів - це дії, що порушують процедуру емісії, встановлену Законом "Про цінні папери та фондовий ринок" (3480-15) , іншими нормативно-правовими актами, і є підставою для прийняття рішення про відмову в реєстрації випуску цінних паперів, проспекту емісії цінних паперів, а також зупинення відкритого (публічного) розміщення цінних паперів.
Підставами для визначення емісії недобросовісною визначаються такі: порушення емітентом вимог Закону "Про цінні папери та фондовий ринок" (3480-15) ; невідповідність поданих емітентом документів або відомостей, що в них містяться, вимогам законодавства та/або переліку, визначеному ДКЦПФР; порушення порядку прийняття рішення про відкрите (публічне) розміщення цінних паперів; внесення недостовірних відомостей до проспекту емісії цінних паперів, змін до проспекту емісії цінних паперів та документів, які подаються для реєстрації випуску цінних паперів та проспекту їх емісії; систематичне та грубе порушення емітентом прав інвесторів.
У разі визначення емісії недобросовісною ДКЦПФР має право тимчасово зупинити відкрите (публічне) розміщення цінних паперів. При цьому поновлення такого розміщення має відбуватися за рішенням Комісії. У разі коли порушення, що стали підставою для зупинення відкритого (публічного) розміщення цінних паперів, не усунені, ДКЦПФР приймає рішення про визнання емісії цінних паперів недійсною.
Члени КЕР підкреслили, що визначення емісії недобросовісною та недійсною є однією з функцій регулятора фондового ринку, визначеною чинним законодавством. При цьому у проекті необхідно конкретизувати норми щодо систематичного та грубого порушення емітентом прав інвесторів, які є підставою для визначення емісії недобросовісною. Його дію також доцільно розповсюдити на емісію цінних паперів закритих акціонерних товариств.
На засіданні КЕР були розглянуті питання аналізу негативних наслідків глобальної фінансової кризи та заходів із стабілізації ситуації на фондовому ринку України; заходів із запровадження положень Закону "Про акціонерні товариства" (514-17) .
Найбільш актуальним питанням розвитку вітчизняного ринку капіталу на поточному етапі є протидія негативним наслідкам світової фінансової кризи. Зокрема, в Україні спостерігається значне падіння на ринку цінних паперів, девальвація національної валюти та певні кризові явища у банківській системі.
На думку членів КЕР, однією з основних передумов падіння фондового ринку було його рекордне зростання у минулому році. При цьому на ринку цінних паперів значна частка капіталів належить іноземним інвесторам, які досить оперативно реагують на негативні світові тенденції. В таких умовах досить доречним було б залучення внутрішніх інвестиційних ресурсів, зокрема, шляхом їх акумуляції в рамках обов'язкової накопичувальної пенсійної системи. Однак, вона до сих пір не запроваджена. До того ж кількість фінансових інструментів для інвестування пенсійних накопичень є досить обмеженою. Криза також виявила значні недоліки інфраструктури вітчизняного ринку цінних паперів. Невирішеною проблемою є й питання маніпуляцій на фондовому ринку.
Разом із тим, експерти зазначають, що вітчизняний фондовий ринок за рівнем розвитку значно поступається аналогічним ринкам розвинених країн. Як наслідок, його падіння для економіки країни є менш болючим.
Члени КЕР пропонують кілька напрямків роботи щодо протидії кризовим явищам та зміцнення ринку цінних паперів. Одним з них є підвищення рівня незалежності ДКЦПФР та її інституційної спроможності. Крім того, необхідно провести ретельний аналіз чинного законодавства та нормативно-правової бази й визначити основні шляхи її вдосконалення. Важливим завданням при цьому є відпрацювання механізмів залучення внутрішнього масового інвестора.
Слід також зазначити, що нещодавно була започаткована робота з розробки Стратегії розвитку фінансового сектора України до 2015 року, який вже був обговорений КЕР Держфінпослуг. В свою чергу, члени КЕР ДКЦПФР висловились за необхідність проведення найближчим часом спільного засідання консультаційних органів двох комісії для розгляду даного документа.
Аналізуючи наслідки фінансової кризи у валютній та грошово-кредитній системі України, члени КЕР звернули увагу на заходи, які здійснюватиме Нацбанк для їх подолання. Зокрема, Рада НБУ нещодавно затвердила новий прогноз курсу гривні до долару США на рівні 4,95% +- 8%, що має надати регулятору більшу свободу у проведенні валютної політики.
Рада НБУ також рекомендує уряду перейти до режиму економії державного бюджету, а банкам - обмежити споживче кредитування, кредитування імпорту та валютне кредитування. При цьому планується, що НБУ, у разі потреби, надаватиме адресну допомогу банкам, які зазнаватимуть значних проблем.
Важливою подією для фондового ринку України та економіки в цілому КЕР вважає прийняття парламентом Закону "Про акціонерні товариства" (514-17) . На його реалізацію ДКЦПФР планує розробити та затвердити близько півтора десятка нормативних актів. Враховуючи це, було вирішено продовжити роботу робочої групи КЕР, яка займалася опрацюванням зазначеного законопроекту і доручити їй підготувати відповідні пропозиції Комісії.
На засіданні КЕР були розглянуті Програми вдосконалення нормативної бази фондового ринку України; роботи робочої консультативної групи ДКЦПФР з підготовки та експертного опрацювання проектів документів з метою забезпечення реалізації положень Закону "Про акціонерні товариства" (514-17) .
Фахівцями ДКЦПФР розроблено проект Програми вдосконалення нормативної бази фондового ринку України. Як зазначається у ньому, ключовою проблемою вітчизняного фондового ринку залишається недорозвиненість його організованого сегмента. В Україні панує непрозорий неорганізований ринок цінних паперів, який за своїми масштабами не має прецедентів у світовій практиці й значною мірою обслуговує "тіньову" економіку.
З огляду на це виникає ряд проблем економічного, соціального, технологічного і навіть психологічного характеру, які не дозволяють реалізувати інвестиційний інтерес до української економіки як іноземного, так і, що особливо важливо, масового вітчизняного інвестора, а також інтерес вітчизняного емітента до українського фінансового ринку. Досвід останніх років показує, що, незважаючи на позитивні зрушення у цій сфері, прогрес у створенні організованого ринку залишається незначним. Однією з основних причин цього є те, що організований ринок не може бути створений шляхом технологічного, адміністративного або психологічного прориву - швидко і ефектно. Це багатовимірний, масштабний та тривалий процес.
Для того, щоб ринок почав повноцінно функціонувати, необхідно одночасне вирішення ряду складних регуляторних і технологічних проблем.
По-перше, необхідно легалізувати сучасні технології біржової торгівлі та встановити достатньо жорсткі регуляторні вимоги, які дозволять забезпечити дві головні функції біржового ринку - справедливу ціну та ліквідність.
По-друге, технологічно модернізувати всі рівні депозитарної системи і, насамперед, рівень зберігачів, який повинен підтверджувати права власності на цінні папери.
По-третє, легалізувати та створити систему грошових розрахунків (переказу коштів) за укладеними на біржі угодами.
По-четверте, розширити та регламентувати перелік фінансових інструментів, які б дозволили суттєво підвищити ліквідність організованого ринку (репо-угоди, маржинальна торгівля, деривативи).
По-п'яте, суттєво підвищити технологічні вимоги до облікових та торговельних систем усіх професійних учасників фондового ринку і, одночасно з цим, підвищити вимоги до звітності всіх професійних учасників, створивши для цього необхідні технологічні умови.
По-шосте, зазначені заходи мають здійснюватися на принципах взаємної комунікативності, системності, технологічної зручності, сумісності, а також спиратися на чітке нормативне поле, що регламентує електронний документообіг на фондовому ринку.
В документі підкреслюється, що концептуальне, системне вдосконалення нормативної бази вимагає внесення змін у чинні нормативні документи або прийняття принципово нових правових актів.
Члени КЕР у цілому підтримали зазначений проект і вказали на його важливість та актуальність. При цьому було зазначено, що документ доцільніше назвати не Програма вдосконалення нормативної бази фондового ринку України, а - Проблеми та шляхи вдосконалення нормативної бази фондового ринку України. Його можна оформити у вигляді чіткої докладної записки, з якою мають бути ознайомлені вищі органи державної влади.
На засіданні Ради також було повідомлено, що з метою забезпечення виконання покладених на ДКЦПФР повноважень Законом "Про акціонерні товариства" (514-17) Комісія затвердила наказ щодо реалізації положень цього Закону. Ним передбачається розробка низки нормативно-правових актів. Для їх підготовки та експертного опрацювання утворено консультативну групу, до складу якої увійшли представники ДКЦПФР, учасники ринку, експерти та науковці. При цьому проекти, які розроблятимуться цією групою, планується також виносити на розгляд КЕР.
Секретар КЕР
П.Харламов

Додаток N 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Державної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
18.04.2006  N 292
( v0292312-06 ),
Протокол N 12,
30.10.2006  N 1404,
Протокол N 53

СКЛАД

Консультаційно-експертної ради Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

1. Бурмака Микола Олексійович - голова КЕР, член Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
2. Мозговий Олег Миколайович - співголова КЕР, завідувач кафедри міжнародних фінансів Київського національного економічного університету, доктор економічних наук, професор;
З. Блащук Юрій Олександрович - член Спостережної ради Асоціації "Український кредитно-банківський союз", Голова Спостережної ради ЗАТ "Міжнародний іпотечний банк".
4. Григоренко Євген Миколайович - Заступник голови Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.
5. Головко Анатолій Терентійович - заступник голови Правління Національного депозитарію України;
6. Зуб Ігор Володимирович - завідувач відділом з питань цивільних і господарських відносин та підприємництва Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, кандидат юридичних наук;
7. Корнєєв Володимир Вікторович - завідувач відділом дослідження розвитку та регулювання фінансових ринків Інституту економіки та прогнозування НАН України, доктор економічних наук;
8. Ковальова Наталія Миколаївна - завідувач науковим відділом Українського інституту розвитку фондового ринку, кандидат економічних наук;
9. Кузнєцова Наталія Семенівна - віце-президент юридичної компанії "САЛКОМ", доктор економічеих наук, професор;
10. Кий Олексій Миколайович - президент Професійної асоціації реєстраторів та депозитаріїв;
11. Леонов Дмитро Анатолійович - ректор Українського інституту розвитку фондового ринку Київського національного економічного університету, кандидат економічних наук;
12. Лук'яненко Дмитро Григорович - декан факультету міжнародної економіки та менеджменту, завідувач кафедри міжнародного менеджменту Київського національного економічного університету, доктор економічних наук, професор;
13. Ляшенко Ігор Володимирович - видавець видавництва "ЕКОНОМІКА";
14. Москвін Сергій Олександрович - голова Ради Українського товариства фінансових аналітиків, завідувач кафедри фінансів Київського інституту інвестиційного менеджменту, кандидат економічних наук;
15. Панчук Оксана Анатоліївна - заступник директора Американської Торгівельної Палати в Україні із зв'язків з органами державної влади;
16. Посполітак Володимир Володимирович - доцент кафедри бізнес-адміністрування Міжнародного інституту менеджменту, кандидат юридичних наук;
17. Синельниченко Тетяна Миколаївна - головний консультант Головної служби соціально-економічної політики Секретаріату Президента України;
18. Сторожук Олександр Володимирович - заступник директору об'єднання "НДІ УКРБУДМАТЕРІАЛИ" із зв'язків з органами державної влади;
19. Сугоняко Олександр Анатолійович - президент Асоціації українських банків;
20. Федоренко Анатолій Васильович - старший науковий співробітник Інституту економіки та прогнозування НАН України, кандидат економічних наук;
21. Хоружий Сергій Гаврилович - науковий консультант Українського інституту розвитку фондового ринку, радник з питань фінансових ринків проектів науково-технічної допомоги Держфінпослуг;
22. Щербина Олена Валентинівна - науковий консультант Центру комерційного права USAID.
23. Ящук Валентина Віталіївна - начальник Управління фінансової політики Секретаріату Кабінету Міністрів України.

Додаток N 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення
Консультаційно-експертної
ради
22.02.2007
Протокол N 2

СКЛАД СЕКЦІЙ

Консультаційно-експертної ради Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

N п/п. Назва секцій Члени секцій
1 2 3
1 Секція правового забезпечення розвитку фондового ринку 1. Член Ради - Посполітак В.В. - керівник секції 2. Член Ради - Зуб І.В. 3. Член Ради - Кузнєцова Н.С. 4. Член Ради - Синельниченко Т.М. 5. Член Ради - Корнєєв В.В. 6. Член Ради - Щербина О.В.
2 Секція розвитку інфраструктури фондового ринку 1. Член Ради - Головко А.Т. - керівник секції 2. Член Ради - Кий О.М. 3. Член Ради - Лук'яненко Д.Г. 4. Член Ради - Ляшенко І.В. 5. Член Ради - Хогдаш С.Г.
3 Секція розвитку корпоративного управління 1. Член Ради - Леонов Д.А - керівник секції 2. Член Ради - Григоренко Є.М. 3. Член Ради - Панчук О.А. 4. Член Ради - Сторожук О.В. 5. Член Ради - Ящук В.В.
4 Секція інституціо- нальних інвесторів 1. Член Ради - Москвін С.О. - керівник секції 2. Член Ради - Блащук Ю.О. 3. Член Ради - Ковальова Н.М. 4. Член Ради - Корнєєв В.В. 5. Член Ради - Сугоняко О.А. 6. Член Ради - Федоренко А.В.