МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
Щодо проведення електронних консультацій з громадськістю на сайті "Громадянське суспільство і влада"
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів від 28 травня 2008 року N 784 (
784-2008-р)
, а також доручення Прем'єр-міністра України від 11 листопада 2008 року N 54685/1/1-08 про забезпечення проведення консультацій з громадськістю із застосуванням веб-сайтів органів влади та спеціально створеного урядового веб-сайта "Громадянське суспільство і влада" НАКАЗУЮ:
1. Керівникам структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції України:
Надавати матеріали Департаменту зв'язків з органами державної влади та інформаційно-аналітичної роботи з урахування вимог, викладених в рекомендаціях щодо проведення електронних консультацій з громадськістю та порядку надання інформації на веб-сайті Мін'юсту (додаток 1).
2. Директору Департаменту зв'язків з органами державної влади та інформаційно-аналітичної роботи Горбатенку В.В.:
Забезпечити узагальнення матеріалів про результати проведення електронних консультацій з громадськістю за формою, визначеною Кабінетом Міністрів України (додаток 2).
3. Помічнику Міністра Ільченко Л.Ш., начальнику Управління систематизації законодавства та правової інформації Пушенку О.Г.: Забезпечити оприлюднення інформації щодо консультацій з громадськістю у порядку, визначеному наказом Міністерства юстиції N 85/5 від 20.11.2006 р.
4. Генеральному директору Державного підприємства "Інформаційний центр" Добжанському В.Б.:
Визначити особу для адміністрування веб-сайта та роботи із системою "Консультації з громадськістю" (інструкція додається).
Додаток 1
МЕХАНІЗМ
взаємодії центральних органів виконавчої влади та Секретаріату Кабінету Міністрів під час проведення консультацій з громадськістю на урядовому веб-сайті "Громадянське суспільство і влада"
Електронні консультації з громадськістю проводяться з дотриманням Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 р. N 1378 (
1378-2004-п)
.
Центральний орган виконавчої влади:
1. Здійснює заходи щодо організації процесу обговорення проектів нормативно-правових актів за допомогою системи "консультації з громадськістю" сайта "Громадянське суспільство і влада". Надсилає до Секретаріату Кабінету Міністрів щорічний орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю для узагальнення та розміщення на сайті "Громадянське суспільство і влада".
2. Розміщує на власному веб-сайті в рубриці для обговорення проектів нормативно-правових актів посилання (банер) на рубрику "Консультації з громадськістю" сайта "Громадянське суспільство і влада". У разі відсутності відповідної рубрики забезпечує її створення.
3. Розміщує на власному веб-сайті інформаційне повідомлення про проведення обговорення відповідного проекту нормативно-правового акта з обов'язковим посиланням на сайт "Громадянське суспільство і влада".
4. Розміщує на сайті "Громадянське суспільство і влада" проект нормативно-правового акта, інформацію про строки обговорення проекту, наслідки прийняття рішення, соціальні групи, на які впливатиме прийняте рішення; інші способи проведення консультацій (конференції, круглі столи, семінари, громадські слухання, зустрічі з громадськістю, інш.); електронну адресу і номер телефону для зв'язку з відповідальними особами, які надають консультації щодо проекту.
5. Здійснює адміністрування пропозицій і зауважень громадськості, що надходять на сайт, розміщує їх для загального доступу.
6. Після прийняття рішення розміщує на сайті "Громадянське суспільство і влада" звіт про врахування (неврахування) пропозицій та зауважень з відповідною аргументацією, здійснює його адресну розсилку громадянам та їх об'єднанням, які подавали пропозиції та зауваження і залишили координати для зворотного зв'язку.
Секретаріат Кабінету Міністрів:
1. Забезпечує організаційний та технічний супровід урядового веб-сайта "Громадянське суспільство і влада".
2. Здійснює методичне забезпечення проведення електронних консультацій з громадськістю на сайті "Громадянське суспільство і влада".
3. Здійснює моніторинг дотримання органами виконавчої влади Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики (
1378-2004-п)
та виконання щорічного плану консультацій з громадськістю.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення електронних консультацій з громадськістю на веб-сайті "Громадянське суспільство і влада"
1. Електронні консультації з громадськістю на сайті "Громадянське суспільство і влада" проводяться з дотриманням вимог Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, який затверджено постановою Кабінету Міністрів від 15 жовтня 2004 р. N 1378 (
1378-2004-п)
.
2. Для організації роботи з проведення електронних консультацій рекомендується розробити відповідний наказ, яким визначити механізм взаємодії структурних підрозділів органу виконавчої влади під час проведення консультацій. Відповідальним структурним підрозділом доцільно визначити управління (відділ) з питань взаємодії з громадськістю.
3. Для забезпечення інтеграції роботи веб-сайтів органів виконавчої влади і сайтом "Громадянське суспільство і влада" необхідно на веб-сайтах органів виконавчої влади, в рубриках для обговорення проектів нормативно-правових актів розмістити банер, при натисканні на який завантажуватиметься сторінка з інформацією про проекти нормативно-правових актів відповідного органу виконавчої влади. У разі відсутності відповідної рубрики забезпечує її створення.
4. Робота з проектами нормативно-правових актів відбувається в системі "консультації з громадськістю" на сайті "Громадянське суспільство і влада".
Для роботи з системою "консультації з громадськістю" орган виконавчої влади призначає відповідальну особу (далі - адміністратора), якій Управління у зв'язках з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів надає логін та пароль доступу для роботи в системі.
Для отримання логіна та пароля орган виконавчої влади надсилає до Управління у зв'язках з громадськістю запит (за підписом керівника відповідального структурного підрозділу), в якому вказує прізвище, ім'я, по батькові та посаду адміністратора, назву підрозділу, телефон та електронну адресу. Після чого Управління у зв'язках з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів передає адміністратору під підпис логін та пароль.
5. Сеанс роботи адміністратора починається з авторизації - введення логіна та пароля в меню авторизації, що знаходиться на головній сторінці розділу "Консультації з громадськістю". Після авторизації адміністратору відкривається доступ до розділу "Робота з системою проведення консультацій".
Головна сторінка зазначеного розділу містить перелік проектів нормативно-правових актів відповідного органу виконавчої влади, що винесені на обговорення.
Адміністратору надається інструментальна можливість додавати, редагувати та видаляти відповідні проекти нормативно-правових актів, строки проведення обговорення та супровідну інформацію (наслідки прийняття рішення, соціальні групи на які впливатиме прийняте рішення; інші способи проведення консультацій (конференції, круглі столи, семінари, громадські слухання, зустрічі з громадськістю, інш.); електронну адресу і номер телефону для зв'язку з відповідальними особами, які можуть надати консультації щодо проекту), пропозиції і зауваження до проектів.
Відповідальність за розміщену інформацію покладається на адміністратора та керівника структурного підрозділу з питань взаємодії з громадськістю!
6. Пропозиції та зауваження до проектів нормативно-правових актів, що надходять через систему, накопичуються у відповідному переліку, але автоматично не візуалізуються. Інформація про надходження пропозицій та зауважень автоматично розсилається системою на електронні адреси адміністратора та особи, відповідальної за розроблення проекту нормативно-правового акта (далі - відповідальної особи).
Пропозиції та зауваження візуалізуються адміністратором після узгодження з відповідальною особою протягом доби від дня надходження.
Система дозволяє оприлюднювати на сайті пропозиції та зауваження, що надійшли під час проведення публічного громадського обговорення в інший спосіб (громадські слухання, круглі столи, фокус-групи).
7. Адміністратором при винесенні на обговорення проекту нормативно-правового акта зазначається електронна адреса відповідальної особи, на яку система автоматично надсилає сповіщення про надходження пропозицій і зауважень.
Для зручності роботи адміністратора в систему заносяться контактні дані відповідальної особи. На сайті контактні дані не оприлюднюються.
8. Протягом трьох діб після прийняття нормативно-правового акта адміністратором оприлюднюється звіт про врахування (неврахування) пропозицій та зауважень до проекту нормативно-правового акта, що готується підрозділом, відповідальним за розробку даного проекту.
У разі надходження до 20 пропозицій та зауважень, звіт готується за формою згідно з додатком 1. У разі надходження понад 20 пропозицій та зауважень, звіт готується за формою згідно з Додатком 2.
Адресна розсилка звіту громадянам та їх об'єднанням, які подавали пропозиції та зауваження і залишили координати для зворотного зв'язку, здійснюється системою автоматично.
Додаток 2
Зразок
ЗВІТ
про результати проведення громадського обговорення проекту Закону "Про місцевий референдум та інші форми безпосереднього волевиявлення територіальної громади"
Текст проекту
|
Пропозиції та
зауваження
|
Автор
пропозицій та
зауважень
|
Враховано /не
враховано
|
Загальні пропозиції та зауваження
|
|
Якщо результати
проведення
трьох місцевих
референдумів
збігаються, то
вони (ці
результати)
повинні
поширюватися на
всю територію
держави
|
Петренко Петро
Петрович
|
Не враховано.
Не відповідає
чинному
законодавству
|
Пропозиції та зауваження до окремих статей проекту Закону
|
У цьому Законі
нижченаведені
терміни
вживаються в
такому значенні:
члени
територіальної
громади -
жителі,
зареєстровані в
установленому
законом порядку,
місцем
проживання яких
є відповідна
адміністративно-
територіальна
одиниця;
питання
місцевого
значення -
питання,
віднесеніКонституцією України (254к/96-ВР)
,
законами
України до
відання
місцевого
самоврядування,
в тому числі
питання про
дострокове
припинення
повноважень
сільських,
селищних,
міських,
районних у
місті рад,
сільських,
селищних,
міських голів;
учасник
місцевого
референдуму -
громадянин
України, який
досяг на день
проведення
місцевого
референдуму
вісімнадцяти
років та є
членом
територіальної
громади.
|
Абзац четвертий
статті 1
викласти у
такій редакції:
"учасник
місцевого
референдуму -
громадянин
України, який
досяг на день
проведення
місцевого
референдуму
вісімнадцяти
років та є
членом
територіальної
громади від
народження"
|
Асоціація
психотерапевтів
і
психоаналітиків
України
|
Враховано
|
Альтернативні рішення
|
|
Врегулювати це
питання вКонституції України (254к/96-ВР)
|
Міжнародний
благодійний
фонд
"Ініціатива"
|
Не враховано.
Не відповідає
чинному
законодавству
|
ЗВІТ
про результати проведення громадського обговорення проекту Закону "Про місцевий референдум та інші форми безпосереднього волевиявлення територіальної громади"
В обговоренні проекту Закону "Про місцевий референдум та інші форми безпосереднього волевиявлення територіальної громади" взяли участь 47 громадян та 123 громадські організації. В цілому проект Закону підтримано. До проекту закону надійшло 156 пропозицій та зауважень, з яких 67 враховано. У ході обговорення запропоновано два альтернативні проекти: "Про місцевий референдум" та "Про волевиявлення територіальної громади".
35% організацій надали такі пропозиції, що було враховано:
- рішення про відмову у реєстрації ініціативної групи із місцевого референдуму може бути винесене лише у випадку, коли це загрожує територіальній цілісності України;
- повідомлення про реєстрацію ініціативних груп з проведення місцевого референдуму оприлюднюються в місцевих друкованих засобах масової інформації та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації і надсилаються особисто лідерам ініціативних груп.
Інші пропозиції, що були враховані під час доопрацювання проекту за результатами громадського обговорення, мали переважно редакційний характер.
Решта пропозицій та зауважень не були враховані через:
- невідповідність пропозиції суті обговорюваного проекту;
- невідповідність чинному законодавству;
- відсутність фінансування, тощо.