МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
13.04.2009 N 324/7

Щодо проведення електронних консультацій з громадськістю на сайті "Громадянське суспільство і влада"

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів від 28 травня 2008 року N 784 (784-2008-р) , а також доручення Прем'єр-міністра України від 11 листопада 2008 року N 54685/1/1-08 про забезпечення проведення консультацій з громадськістю із застосуванням веб-сайтів органів влади та спеціально створеного урядового веб-сайта "Громадянське суспільство і влада" НАКАЗУЮ:
1. Керівникам структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції України:
Надавати матеріали Департаменту зв'язків з органами державної влади та інформаційно-аналітичної роботи з урахування вимог, викладених в рекомендаціях щодо проведення електронних консультацій з громадськістю та порядку надання інформації на веб-сайті Мін'юсту (додаток 1).
2. Директору Департаменту зв'язків з органами державної влади та інформаційно-аналітичної роботи Горбатенку В.В.:
Забезпечити узагальнення матеріалів про результати проведення електронних консультацій з громадськістю за формою, визначеною Кабінетом Міністрів України (додаток 2).
3. Помічнику Міністра Ільченко Л.Ш., начальнику Управління систематизації законодавства та правової інформації Пушенку О.Г.: Забезпечити оприлюднення інформації щодо консультацій з громадськістю у порядку, визначеному наказом Міністерства юстиції N 85/5 від 20.11.2006 р.
4. Генеральному директору Державного підприємства "Інформаційний центр" Добжанському В.Б.:
Визначити особу для адміністрування веб-сайта та роботи із системою "Консультації з громадськістю" (інструкція додається).
Міністр
М.Оніщук

Додаток 1

МЕХАНІЗМ

взаємодії центральних органів виконавчої влади та Секретаріату Кабінету Міністрів під час проведення консультацій з громадськістю на урядовому веб-сайті "Громадянське суспільство і влада"

Електронні консультації з громадськістю проводяться з дотриманням Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 р. N 1378 (1378-2004-п) .
Центральний орган виконавчої влади:
1. Здійснює заходи щодо організації процесу обговорення проектів нормативно-правових актів за допомогою системи "консультації з громадськістю" сайта "Громадянське суспільство і влада". Надсилає до Секретаріату Кабінету Міністрів щорічний орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю для узагальнення та розміщення на сайті "Громадянське суспільство і влада".
2. Розміщує на власному веб-сайті в рубриці для обговорення проектів нормативно-правових актів посилання (банер) на рубрику "Консультації з громадськістю" сайта "Громадянське суспільство і влада". У разі відсутності відповідної рубрики забезпечує її створення.
3. Розміщує на власному веб-сайті інформаційне повідомлення про проведення обговорення відповідного проекту нормативно-правового акта з обов'язковим посиланням на сайт "Громадянське суспільство і влада".
4. Розміщує на сайті "Громадянське суспільство і влада" проект нормативно-правового акта, інформацію про строки обговорення проекту, наслідки прийняття рішення, соціальні групи, на які впливатиме прийняте рішення; інші способи проведення консультацій (конференції, круглі столи, семінари, громадські слухання, зустрічі з громадськістю, інш.); електронну адресу і номер телефону для зв'язку з відповідальними особами, які надають консультації щодо проекту.
5. Здійснює адміністрування пропозицій і зауважень громадськості, що надходять на сайт, розміщує їх для загального доступу.
6. Після прийняття рішення розміщує на сайті "Громадянське суспільство і влада" звіт про врахування (неврахування) пропозицій та зауважень з відповідною аргументацією, здійснює його адресну розсилку громадянам та їх об'єднанням, які подавали пропозиції та зауваження і залишили координати для зворотного зв'язку.
Секретаріат Кабінету Міністрів:
1. Забезпечує організаційний та технічний супровід урядового веб-сайта "Громадянське суспільство і влада".
2. Здійснює методичне забезпечення проведення електронних консультацій з громадськістю на сайті "Громадянське суспільство і влада".
3. Здійснює моніторинг дотримання органами виконавчої влади Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики (1378-2004-п) та виконання щорічного плану консультацій з громадськістю.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення електронних консультацій з громадськістю на веб-сайті "Громадянське суспільство і влада"
1. Електронні консультації з громадськістю на сайті "Громадянське суспільство і влада" проводяться з дотриманням вимог Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, який затверджено постановою Кабінету Міністрів від 15 жовтня 2004 р. N 1378 (1378-2004-п) .
2. Для організації роботи з проведення електронних консультацій рекомендується розробити відповідний наказ, яким визначити механізм взаємодії структурних підрозділів органу виконавчої влади під час проведення консультацій. Відповідальним структурним підрозділом доцільно визначити управління (відділ) з питань взаємодії з громадськістю.
3. Для забезпечення інтеграції роботи веб-сайтів органів виконавчої влади і сайтом "Громадянське суспільство і влада" необхідно на веб-сайтах органів виконавчої влади, в рубриках для обговорення проектів нормативно-правових актів розмістити банер, при натисканні на який завантажуватиметься сторінка з інформацією про проекти нормативно-правових актів відповідного органу виконавчої влади. У разі відсутності відповідної рубрики забезпечує її створення.
4. Робота з проектами нормативно-правових актів відбувається в системі "консультації з громадськістю" на сайті "Громадянське суспільство і влада".
Для роботи з системою "консультації з громадськістю" орган виконавчої влади призначає відповідальну особу (далі - адміністратора), якій Управління у зв'язках з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів надає логін та пароль доступу для роботи в системі.
Для отримання логіна та пароля орган виконавчої влади надсилає до Управління у зв'язках з громадськістю запит (за підписом керівника відповідального структурного підрозділу), в якому вказує прізвище, ім'я, по батькові та посаду адміністратора, назву підрозділу, телефон та електронну адресу. Після чого Управління у зв'язках з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів передає адміністратору під підпис логін та пароль.
5. Сеанс роботи адміністратора починається з авторизації - введення логіна та пароля в меню авторизації, що знаходиться на головній сторінці розділу "Консультації з громадськістю". Після авторизації адміністратору відкривається доступ до розділу "Робота з системою проведення консультацій".
Головна сторінка зазначеного розділу містить перелік проектів нормативно-правових актів відповідного органу виконавчої влади, що винесені на обговорення.
Адміністратору надається інструментальна можливість додавати, редагувати та видаляти відповідні проекти нормативно-правових актів, строки проведення обговорення та супровідну інформацію (наслідки прийняття рішення, соціальні групи на які впливатиме прийняте рішення; інші способи проведення консультацій (конференції, круглі столи, семінари, громадські слухання, зустрічі з громадськістю, інш.); електронну адресу і номер телефону для зв'язку з відповідальними особами, які можуть надати консультації щодо проекту), пропозиції і зауваження до проектів.
Відповідальність за розміщену інформацію покладається на адміністратора та керівника структурного підрозділу з питань взаємодії з громадськістю!
6. Пропозиції та зауваження до проектів нормативно-правових актів, що надходять через систему, накопичуються у відповідному переліку, але автоматично не візуалізуються. Інформація про надходження пропозицій та зауважень автоматично розсилається системою на електронні адреси адміністратора та особи, відповідальної за розроблення проекту нормативно-правового акта (далі - відповідальної особи).
Пропозиції та зауваження візуалізуються адміністратором після узгодження з відповідальною особою протягом доби від дня надходження.
Система дозволяє оприлюднювати на сайті пропозиції та зауваження, що надійшли під час проведення публічного громадського обговорення в інший спосіб (громадські слухання, круглі столи, фокус-групи).
7. Адміністратором при винесенні на обговорення проекту нормативно-правового акта зазначається електронна адреса відповідальної особи, на яку система автоматично надсилає сповіщення про надходження пропозицій і зауважень.
Для зручності роботи адміністратора в систему заносяться контактні дані відповідальної особи. На сайті контактні дані не оприлюднюються.
8. Протягом трьох діб після прийняття нормативно-правового акта адміністратором оприлюднюється звіт про врахування (неврахування) пропозицій та зауважень до проекту нормативно-правового акта, що готується підрозділом, відповідальним за розробку даного проекту.
У разі надходження до 20 пропозицій та зауважень, звіт готується за формою згідно з додатком 1. У разі надходження понад 20 пропозицій та зауважень, звіт готується за формою згідно з Додатком 2.
Адресна розсилка звіту громадянам та їх об'єднанням, які подавали пропозиції та зауваження і залишили координати для зворотного зв'язку, здійснюється системою автоматично.

Додаток 2
Зразок

ЗВІТ

про результати проведення громадського обговорення проекту Закону "Про місцевий референдум та інші форми безпосереднього волевиявлення територіальної громади"

Текст проекту Пропозиції та зауваження Автор пропозицій та зауважень Враховано /не враховано
Загальні пропозиції та зауваження
Якщо результати проведення трьох місцевих референдумів збігаються, то вони (ці результати) повинні поширюватися на всю територію держави Петренко Петро Петрович Не враховано. Не відповідає чинному законодавству
Пропозиції та зауваження до окремих статей проекту Закону
У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні: члени територіальної громади - жителі, зареєстровані в установленому законом порядку, місцем проживання яких є відповідна адміністративно- територіальна одиниця; питання місцевого значення - питання, віднесеніКонституцією України (254к/96-ВР) , законами України до відання місцевого самоврядування, в тому числі питання про дострокове припинення повноважень сільських, селищних, міських, районних у місті рад, сільських, селищних, міських голів; учасник місцевого референдуму - громадянин України, який досяг на день проведення місцевого референдуму вісімнадцяти років та є членом територіальної громади. Абзац четвертий статті 1 викласти у такій редакції: "учасник місцевого референдуму - громадянин України, який досяг на день проведення місцевого референдуму вісімнадцяти років та є членом територіальної громади від народження" Асоціація психотерапевтів і психоаналітиків України Враховано
Альтернативні рішення
Врегулювати це питання вКонституції України (254к/96-ВР) Міжнародний благодійний фонд "Ініціатива" Не враховано. Не відповідає чинному законодавству

ЗВІТ

про результати проведення громадського обговорення проекту Закону "Про місцевий референдум та інші форми безпосереднього волевиявлення територіальної громади"

В обговоренні проекту Закону "Про місцевий референдум та інші форми безпосереднього волевиявлення територіальної громади" взяли участь 47 громадян та 123 громадські організації. В цілому проект Закону підтримано. До проекту закону надійшло 156 пропозицій та зауважень, з яких 67 враховано. У ході обговорення запропоновано два альтернативні проекти: "Про місцевий референдум" та "Про волевиявлення територіальної громади".
35% організацій надали такі пропозиції, що було враховано:
- рішення про відмову у реєстрації ініціативної групи із місцевого референдуму може бути винесене лише у випадку, коли це загрожує територіальній цілісності України;
- повідомлення про реєстрацію ініціативних груп з проведення місцевого референдуму оприлюднюються в місцевих друкованих засобах масової інформації та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації і надсилаються особисто лідерам ініціативних груп.
Інші пропозиції, що були враховані під час доопрацювання проекту за результатами громадського обговорення, мали переважно редакційний характер.
Решта пропозицій та зауважень не були враховані через:
- невідповідність пропозиції суті обговорюваного проекту;
- невідповідність чинному законодавству;
- відсутність фінансування, тощо.