Проект
 
               вноситься народним депутатом України
                          Москалем Г.Г.
                          ЗАКОН УКРАЇНИ
              Про Державну мiграцiйну службу України
 
     Цей Закон визначає визначає  правовi  основи  органiзацiї  та
дiяльностi Державної мiграцiйної служби  України,  її  функцiї  та
повноваження.
 
                          Р о з д i л  I
                        ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ
 
     Стаття 1. Державна мiграцiйна служба України та її структура
     Державна мiграцiйна служба України є спецiально уповноваженим
центральним  органом  виконавчої   влади   у   справах   мiграцiї,
громадянства, iммiграцiї,  реєстрацiї  фiзичних  осiб,  дiяльнiсть
якого спрямовується i координується  Кабiнетом  Мiнiстрiв  України
через Мiнiстра внутрiшнiх справ.
     Державна  мiграцiйна  служба  України  створюється  Кабiнетом
Мiнiстрiв України вiдповiдно до пункту 9-1 статтi 116  Конституцiї
України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
	.
     До   структури   Державної   мiграцiйної    служби    входять
територiальнi органи та пiдроздiли мiграцiйної служби в Автономнiй
Республiцi  Крим,  областях,  мм.  Києвi  та  Севастополi,  пункти
тимчасового   розмiщення   бiженцiв,   територiальнi   органи   та
пiдроздiли служби громадянства, iммiграцiї та реєстрацiї  фiзичних
осiб  (управлiння,  вiддiли,  сектори  у   справах   громадянства,
iммiграцiї та реєстрацiї фiзичних осiб  в  Автономнiй   Республiцi
Крим,  областях,  мм.  Києвi  та  Севастополi,  мiстах,   районних
центрах), пункти тимчасового перебування  iноземцiв  та  осiб  без
громадянства, якi незаконно перебувають в Українi.
     Структура   Державної   мiграцiйної   служби   затверджується
Мiнiстром внутрiшнiх справ України за  поданням  Голови  Державної
мiграцiйної служби.
     Гранична чисельнiсть працiвникiв Державної мiграцiйної служби
затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
     Державна  мiграцiйна  служба  України  та  пiдпорядкованi  їй
територiальнi органи (управлiння, вiддiли) в Автономнiй Республiцi
Крим, областях, мм. Києвi та Севастополi, територiальнi пiдроздiли
(вiддiли,  сектори)  в  мiстах  та  районах,  пункти   тимчасового
розмiщення бiженцiв, пункти тимчасового перебування  iноземцiв  та
осiб без громадянства, якi  незаконно  перебувають  в  Українi,  є
юридичними особами, мають самостiйнi баланси, реєстрацiйнi рахунки
в  органах  Державного  казначейства,   печатки   iз   зображенням
Державного Герба України i своїм найменуванням.
     Стаття 2. Основнi принципи дiяльностi  Державної  мiграцiйної
служби України
     Основними принципами дiяльностi Державної мiграцiйної  служби
України є:
     законнiсть;
     повага i дотримання прав та свобод людини та громадянина;
     позапартiйнiсть;
     безперервнiсть;
     єдиноначальнiсть,  колегiальнiсть   при   розробцi   важливих
рiшень;
     взаємодiя з  органами  державної  влади,  органами  мiсцевого
самоврядування   та  громадськими  органiзацiями  при   здiйсненнi
покладених на Державну мiграцiйну службу України завдань
     Стаття 3. Правова  основа  дiяльностi  Державної  мiграцiйної
служби України
     Правовою основою  дiяльностi  Державної   мiграцiйної  служби 
України є Конституцiя України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
	, закони України  "Про
правовий статус iноземцiв та осiб без громадянства", "Про  порядок
виїзду з України  i  в'їзду  в  Україну  громадян  України",  "Про
громадянство України", "Про свободу пересування та  вiльний  вибiр
мiсця проживання в Українi", "Про бiженцiв" цей Закон, iншi закони
України, виданi на їх виконання акти Президента України,  Кабiнету
Мiнiстрiв України, а також мiжнароднi договори України,  згода  на
обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України.
     Положення   про   Державну    мiграцiйну    службу    України
затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
 
                          Р о з д i л  II
     ЗАВДАННЯ, ФУНКЦIЇ ТА ПРАВА ДЕРЖАВНОЇ МIГРАЦIЙНОЇ СЛУЖБИ
 
     Стаття 4. Завдання Державної мiграцiйної служби України
     На  Державну  мiграцiйну  службу  України  покладаються  такi
завдання:
     участь у  формуваннi  та  забезпеченнi  реалiзацiї  державної
полiтики у сферi мiграцiї, громадянства, iммiграцiї та  реєстрацiї
фiзичних осiб;
     провадження в межах своїх повноважень дiяльностi,  пов'язаної
з:  розглядом  документiв  про   набуття/припинення   громадянства
України;  пiдготовкою  матерiалiв  для   розгляду   Комiсiєю   при
Президентовi України з питань громадянства; прийняттям рiшень  про
надання, втрату i позбавлення  статусу бiженця в Українi;
     узагальнення  практики  застосування  законодавства  у  сферi
мiграцiї, зокрема  надання  статусу  бiженця,  а  також  з  питань
громадянства,     реєстрацiї/зняття     з     реєстрацiї     мiсця
проживання/перебування  фiзичних осiб,   iммiграцiї  та  емiграцiї
громадян  України  або  iноземцiв  та  осiб   без    громадянства,
розроблення та внесення в установленому порядку  пропозицiй   щодо
його вдосконалення;
     4) органiзацiя  роботи  з:  видачi  громадянам  України,  якi
постiйно проживають в Українi, паспортних та iнших документiв,  що
посвiдчують особу, а також iноземцям та  особам  без  громадянства 
документiв для в'їзду в Україну, перебування в Українi  та  виїзду
за її межi або постiйного проживання на її територiї i  посвiдчень
бiженця; забезпечення захисту прав  бiженцiв  та  iнших  категорiй
мiгрантiв;     реєстрацiї/зняття      з      реєстрацiї      мiсця
проживання/перебування  фiзичних  осiб,   iдентифiкацiї   громадян
України, якi втратили паспортнi та iншi документи, що  посвiдчують
особу, а також проведення адресно-довiдкової роботи; створення  та
забезпечення  функцiонування   Державної   iнформацiйної   системи
реєстрацiйного  облiку  фiзичних  осiб   та   їх   документування;
запобiгання незаконнiй мiграцiї, виконання  мiжнародних  угод  про
реадмiсiю; здiйснення  контролю  за  виконанням  особами,  зокрема
громадянами України,  iноземцями  та  особами   без  громадянства,
правил  паспортної  системи,  в'їзду   iноземцiв   та   осiб   без
громадянства в Україну, їх виїзду з України i транзитного  проїзду
через її територiю; проведення iдентифiкацiї iноземцiв та осiб без
громадянства, якi втратили паспортнi документи.
     Стаття  5.  Основнi  функцiї  Державної  мiграцiйної   служби
України
     Вiдповiдно  до  покланених  на  Державну  мiграцiйну   службу
України  завдань  вона   безпосередньо   та   через   утворенi   в 
установленому     порядку     органи      мiграцiйної      служби, 
територiальнi   органи   та   пiдроздiли   служби    громадянства,
iммiграцiї  та  реєстрацiї  фiзичних  осiб,   пункти   тимчасового 
перебування  iноземцiв та осiб без  громадянства,   якi  незаконно 
перебувають  в  Українi, виконує такi основнi функцiї:
     1)    готує     документи     стосовно     набуття/припинення
громадянства   України  та  подає  їх  на  розгляд   Комiсiї   при
Президентовi України  з  питань громадянства, здiйснює провадження
з вiдповiдних питань;
     2)  забезпечує   виконання   рiшень   Президента  України   з
питань  громадянства;
     3) приймає  у  передбачених  законом  випадках   рiшення  про 
оформлення набуття громадянства України та їх скасування;
     4) веде  облiк  осiб,   якi   набули/припинили   громадянство 
України;
     5) органiзовує  оформлення  та  видачу   громадянам   України 
паспортних   та   iнших   документiв,    що   посвiдчують   особу, 
здiйснює  провадження з таких питань;
     6) здiйснює оформлення   i   видачу   iноземцям   та   особам 
без    громадянства    запрошень    для    в'їзду    в    Україну, 
документiв    для    тимчасового   перебування   або    постiйного 
проживання  в  Українi,  а  також виїзду за її межi;
     7)  приймає   вiд   iноземцiв   та  осiб   без   громадянства
письмовi   повiдомлення   про   втрату   на   територiї    України 
паспортного   документа,    про    що    iнформує    Адмiнiстрацiю 
Державної прикордоннної служби,  видає на  прохання  iноземцiв  та
осiб без громадянства  довiдку  про  втрату паспортного документа;
     8) готує пропозицiї щодо:
     реалiзацiї   державної    полiтики    у    сферi    мiграцiї,
громадянства,   iммiграцiї  та  реєстрацiї  фiзичних  осiб  i   їх
паспортизацiї;
     визначення квоти iммiграцiї на календарний рiк;
     визначення обсягу  фiнансування  заходiв,   якi  здiйснюються 
на  виконання Закону України "Про бiженцiв" ( 2557-14 ) (2557-14)
	;
     9) приймає рiшення про:
     надання, втрату або позбавлення статусу бiженця;
     надання дозволу  на  iммiграцiю,  вiдмову   в   його  наданнi
та  скасування;
     скорочення строку  перебування   iноземцiв   або   осiб   без 
громадянства в Українi;
     видворення iноземцiв  або  осiб  без  громадянства   за  межi 
України i вжиття вiдповiдних заходiв;
     10) забезпечує проставлення вiдмiток  про   заборону   в'їзду 
в  Україну  в  паспортних  та iнших  документах,   що  посвiдчують
особу  iноземця чи особу без громадянства;
     11) веде облiк осiб,  якi подали заяву  про  надання  дозволу
на  iммiграцiю, та осiб, яким надано такий дозвiл;
     12)  органiзовує  роботу   iз   створення   та   забезпечення
функцiонування  Державної  iнформацiйної  системи   реєстрацiйного 
облiку фiзичних осiб та їх документування;
     13)  органiзовує   та   забезпечує   роботу   мiжрегiональних
центрiв  видачi паспортних документiв;
     14)  забезпечує  формування   центральної   та   регiональної 
баз  даних про:
     iноземцiв та  осiб   без   громадянства,   в'їзд   в  Україну
яким  заборонено на  визначених  законодавством пiдставах;
     iноземцiв та  осiб  без  громадянства,   яким  надано  дозвiл
на   iммiграцiю,   а   також   тих,    яким    продовжено    строк 
перебування  в  Українi;
     виданi та втраченi паспортнi документи;
     осiб, якi подали заяву про надання статусу бiженцiв;
     осiб, якi подали заяву про набуття громадянства України;
     15)   готує   iнформацiйно-аналiтичнi   матерiали   та   iншi
документи  з  питань,  що  належать   до   її   компетенцiї,   для 
подання  в  установленому порядку на розгляд вiдповiдних органiв;
     16) бере   участь   у   проведеннi   державних   статистичних 
спостережень у сферi мiграцiї;
     17) видає  в   установленому   порядку   бюлетенi,   збiрники 
нормативних  актiв,  iншi  матерiали  з питань,   що  належать  до
її  компетенцiї;
     18)   виконує    функцiї     замовника     з     розроблення, 
виробництва,  постачання  i  ремонту   програмно-апаратних  засобiв
для  Державної   iнформацiйної   системи   реєстрацiйного   облiку
фiзичних    осiб    та     їх     документування,     спецiального 
обладнання,  необхiдного   для   оформлення  паспортних  та  iнших
документiв, що посвiдчують особу;
     19)   взаємодiє   з   центральними   i   мiсцевими   органами 
виконавчої  влади та органами мiсцевого самоврядування;
     20)  проводить  аналiз  мiграцiйної   ситуацiї   в   Українi, 
проблем  бiженцiв та iнших категорiй мiгрантiв;
     21)   органiзовує    взаємодiю    державних     органiв     у 
забезпеченнi  захисту прав бiженцiв та iнших категорiй мiгрантiв;
     22)  сприяє   в   установленому   порядку   реалiзацiї   прав
бiженцiв  та iнших категорiй мiгрантiв;
     23)  бере   у    межах    своїх    повноважень    участь    у 
здiйсненнi  заходiв щодо протидiї незаконнiй мiграцiї;
     24) залучає  в  установленому   порядку   кошти   мiжнародних
та   неурядових  органiзацiй,   установ  iноземних   держав    для 
проведення  благодiйних  акцiй  i  виконання  програм захисту прав
бiженцiв та  iнших категорiй мiгрантiв;
     25)  забезпечує  роз'яснення  змiсту  державної  полiтики   у 
сферi  мiграцiї,  громадянства, iммiграцiї та реєстрацiї  фiзичних
осiб, а  також вимог законодавства у зазначенiй сферi;
     26)  органiзовує  у  межах   своїх   повноважень   проведення
наукових   дослiджень   з   питань   забезпечення   захисту   прав
бiженцiв та iнших  категорiй мiгрантiв;
     27)    взаємодiє     з     вiтчизняними     та     iноземними
науково-дослiдними  установами  i навчальними  закладами  з  метою
обмiну  досвiдом  роботи   з  проведення   наукових    дослiджень, 
пов'язаних  з  формуванням  i  реалiзацiєю  державної   полiтики  у
сферi мiграцiї,  громадянства,  iммiграцiї та реєстрацiї  фiзичних
осiб;
     28)   подає   в   установленому   порядку   пропозицiї   щодо 
скасування   актiв   центральних   органiв    виконавчої    влади, 
мiсцевих  державних адмiнiстрацiй,  що   суперечать  законодавству 
про   мiграцiю,   забезпечення  захисту  прав  бiженцiв  та  iнших
категорiй мiгрантiв;
     29) здiйснює  вiдповiдно  до  законодавства   управлiння   та 
контроль за  дiяльнiстю  державних  пiдприємств,  що  належать  до
сфери  її управлiння;
     30)  розробляє   i   затверджує  зразки  заяви  про   надання
статусу  бiженця,   довiдок  про  прийняття  рiшення  про  надання
особi  статусу  бiженця,  про прийняття скарги  до  розгляду,  про
звернення до суду,  а також перелiк  документiв,   необхiдних  для
вирiшення питання щодо   надання,  втрати  i  позбавлення  статусу
бiженця, та їх зразкiв;
     31) розглядає  в  установленому  порядку  звернення  фiзичних
i  юридичних осiб з питань, що належать до її компетенцiї;
     32) видає  довiдки  про  прийняття  скарги  до   розгляду  та 
звернення до суду щодо вiдмови у наданнi статусу бiженця;
     33) збирає, аналiзує та узагальнює iнформацiю  про  наявнiсть
у  країнах  походження  бiженцiв   умов,   зазначених   в   абзацi 
другому  статтi 1 Закону України "Про бiженцiв" ( 2557-14 ) (2557-14)
	;
     34) здiйснює  контроль  за  додержанням  державної таємницi у
Державнiй мiграцiйнiй службi;
     35)   органiзовує   проведення   заходiв   щодо   запобiгання
правопорушенням  i  злочинам  у  сферi   мiграцiї,   громадянства,
iммiграцiї, реєстрацiї фiзичних осiб, бере участь у їх проведеннi,
передає вiдповiдним правоохоронним органам  матерiали  за  фактами
правопорушень  та  злочинiв,  якщо  їх  розгляд  не  належить   до
повноважень органiв Державної мiграцiйної служби;
     36)   видає   у   випадках,   передбачених    законодавством,
нормативно-правовi  акти  i  методичнi   рекомендацiї   з   питань
мiграцiї,  громадянства,  iммiграцiї,  реєстрацiї  фiзичних  осiб,
забезпечує виготовлення бланкiв вiдповiдних документiв;
     37) здiйснює заходи  щодо  добору,  розстановки,  професiйної
пiдготовки  та  перепiдготовки  кадрiв   для   органiв   Державної
мiграцiйної служби;
     38)  забезпечує  висвiтлення  в  засобах  масової  iнформацiї
вiдомостей про мiграцiйну ситуацiю в регiонi та Українi,  а  також
про дiяльнiсть органiв Державної мiграцiйної служби;
     39) органiзовує роботу  та  здiйснює  керiвництво  дiяльнiстю
пiдлеглих органiв мiграцiйної служби, скасовує вiдповiднi  рiшення
цих органiв, надає їм методичну i практичну допомогу;
     40) виконує iншi  функцiї,   що   випливають   з   покладених 
на  Державну мiграцiйну службу завдань.
     Стаття 6. Права органiв Державної мiграцiйної служби
     Органи Державної мiграцiйної служби мають право:
     1)  одержувати    в   установленому   порядку   вiд   органiв
виконавчої     влади,     органiв    мiсцевого     самоврядування, 
пiдприємств, установ та  органiзацiй  iнформацiю,   необхiдну  для
виконання покладених на неї  завдань;
     2) залучати  спецiалiстiв  центральних  i   мiсцевих  органiв 
виконавчої    влади,     органiв     мiсцевого     самоврядування, 
пiдприємств,   установ  та  органiзацiй  за   погодженням   з   їх
керiвниками до розгляду  питань, що належать до її компетенцiї;
     3) брати участь у:
     мiжнародному  спiвробiтництвi  з  гуманiтарних   питань,    з
питань  реалiзацiї прав i  свобод  громадян   України,   а   також 
виконаннi  вiдповiдних мiжнародних зобов'язань України;
     проведеннi роботи  з   гармонiзацiї   законодавства   України 
з  мiжнародними стандартами;
     4)  подавати   пропозицiї   щодо   розроблення   зразкiв    i 
виготовлення  бланкiв   паспортних   та   iнших   документiв,   що 
посвiдчують  особу,  виступати   замовником   виготовлення   таких 
бланкiв;
     5)  надавати    у    визначених    законодавством    випадках
державнi  платнi послуги;
     6)   проводити   перевiрку   стану    дотримання     органами 
виконавчої  влади,  громадянами,  пiдприємствами,   установами  та
органiзацiями  правил паспортної  системи,   вимог   законодавства 
щодо  правового  статусу  iноземцiв  та  осiб  без громадянства  в
Українi i вносити  пропозицiї щодо усунення причин їх порушення;
     7) оформляти i   видавати   громадянам   України,   iноземцям 
та  особам  без  громадянства   паспортнi   та   iншi   документи, 
що  посвiдчують особу,  а  також  документи  на  право  в'їзду   в 
Україну,  перебування  на  її   територiї  та  виїзду  з  України, 
встановлювати    належнiсть    до    громадянства    України    та 
приймати     рiшення     про     оформлення     набуття/припинення 
громадянства  України,   скасовувати   прийнятi    нею    та    її 
територiальними  органами  i  пiдроздiлами  рiшення;
     8)  перевiряти  документи,  що  посвiдчують  особу  мiгранта,
визначають   мiсце   її   проживання/перебування,    пiдтверджують
законнiсть  її  перебування  на  територiї   України,   робити   в
документах вiдповiднi вiдмiтки i  при  необхiдностi  їх  тимчасово
вилучати вiдповiдно до законодавства;
     9)  у  випадках,   передбачених   законодавством,   тимчасово
затримувати видачу вiдповiдних паспортних документiв;
     10) за згодою власника, а в разi її вiдсутностi - за рiшенням
суду, обстежувати жилi, службовi, виробничi  та  iншi  примiщення,
територiї i земельнi дiлянки, що використовуються  для  розмiщення
та проживання/перебування мiгрантiв;
     11)  перевiряти  додержання  чинного  законодавства  в  сферi
мiграцiї та громадянства органами державної влади, пiдприємствами,
установами, органiзацiями, закладами освiти;
     12)  у  випадках,  передбачених  законодавством,   розглядати
справи про адмiнiстративнi правопорушення, накладати стягнення або
передавати  матерiали  про   правопорушення   на   розгляд   iнших
уповноважених органiв або судiв;
     13) запрошувати осiб для з'ясування обставин правопорушення у
сферi мiграцiї i громадянства, а також  у  випадках,  передбачених
законодавством, для встановлення належних фактiв,  отримувати  вiд
них вiдповiднi пояснення;
     14) утворювати   за   погодженням   з   органами   виконавчої
влади  експертнi та консультацiйнi ради, робочi групи;
     15)   здiйснювати    iншi    повноваження    вiдповiдно    до
законодавства.
     Стаття  7.  Нормативно-правовi  акти  Державної   мiграцiйної
служби
     Державна мiграцiйна служба  у  межах  своїх  повноважень,  на
основi  та  на  виконання   актiв  законодавства  видає    накази, 
органiзовує  та  контролює  їх  виконання.
     Проекти  нормативно-правових  актiв   Державної   мiграцiйної
служби погоджуються  Мiнiстром внутрiшнiх справ.
     Нормативно-правовi   акти   Державної   мiграцiйної    служби
пiдлягають  реєстрацiї  в  установленому порядку.
     Накази Державної мiграцiйної служби,   прийнятi  в  межах  її
повноважень,    обов'язковi    для    виконання    пiдприємствами, 
установами  та  органiзацiями  незалежно вiд форми власностi.
 
                         Р о з д i л III
                   ПРОХОДЖЕННЯ СЛУЖБИ В ОРГАНАХ
                   ДЕРЖАВНОЇ МIГРАЦIЙНОЇ СЛУЖБИ
 
     Стаття 8. Голова Державної мiграцiйної служби
     Керiвництво дiяльнiстю Державної мiграцiйної служби  здiйснює
його Голова, який  призначається  на  посаду  Кабiнетом  Мiнiстрiв
України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
     Голова  Державної   мiграцiйної   служби   несе   персональну
вiдповiдальнiсть за  виконання  завдань,  покладених  на  Державну
мiграцiйну службу.
     Головою Державної мiграцiйної служби  може  бути  особа,  яка
вiдповiдає  вимогам   Закону   України   "Про   державну   службу"
( 3723-12 ) (3723-12)
	 а також:
     має вищу юридичну освiту  та  стаж  роботи  в  правоохоронних
органах не менше 10 рокiв;
     проживає в Українi не менше 10 останнiх рокiв;
     не має судимостi, що є не сумiсною iз зайняттям даної посади;
     вiдповiдає  встановленим  законом   вимогам   для   одержання
спецiального дозволу на доступ до державної таємницi;
     не є i не був учасником органiзацiї, забороненої законом  або
ухвалою суду.
     Звiльнення  з  посади  голови  Державної  мiграцiйної  служби
здiйснюється у разi:
     досягнення  ним  граничного  вiку  перебування  на  державнiй
службi;
     призначення чи обрання на iншу посаду за його згодою;
     неможливостi виконувати свої повноваження за станом  здоров'я
вiдповiдно до висновкiв медичної комiсiї;
     набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
     припинення його громадянства;
     подання заяви про звiльнення з посади за власним бажанням або
про вiдставку;
     порушення вимог щодо несумiсностi;
     в iнших випадках, передбачених Законом України "Про  державну
службу" ( 3723-12 ) (3723-12)
	.
     Голова Державної мiграцiйної служби має першого заступника та
заступникiв.  Перший  заступник  та  заступники  голови  Державної
мiграцiйної служби призначаються на посади та звiльняються з посад
Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра внутрiшнiх  справ
вiдповiдно до пропозицiй Голови Державної мiграцiйної служби.
     Голова  Державної  мiграцiйної   служби   визначає   розподiл
обов'язкiв мiж першим заступником та заступниками голови.
     Голова Державної мiграцiйної служби:
     здiйснює  керiвництво   дiяльнiстю    Державної   мiграцiйної
служби  та  несе  персональну   вiдповiдальнiсть  перед  Кабiнетом
Мiнiстрiв  України  за  виконання  покладених на неї завдань;
     розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
     затверджує  положення  про  структурнi  пiдроздiли  Державної
мiграцiйної служби;
     подає  в   установленому   порядку   Мiнiстерству  внутрiшнiх
справ   для  внесення  на  розгляд   Кабiнету  Мiнiстрiв   України 
розробленi  Державною мiграцiйною службою проекти   законiв,  актiв
Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України;
     погоджує  проекти  законiв,  актiв  Президента   України   та
Кабiнету  Мiнiстрiв   України   з   питань,    що   належать    до 
компетенцiї  Державної мiграцiйної служби;
     приймає рiшення про  створення,   реорганiзацiю,   лiквiдацiю 
пiдприємств,  установ  та  органiзацiй,  що  належать   до   сфери 
управлiння Державної мiграцiйної служби;
     затверджує  структуру  i  граничну  чисельнiсть   працiвникiв 
територiальних органiв у межах  граничної  чисельностi   Державної
мiграцiйної служби,  а  також їх штатний розпис i кошторис;
     приймає   рiшення    про   утворення,    реорганiзацiю    або
лiквiдацiю  територiальних органiв Державної мiграцiйної служби;
     призначає   на   посаду   та    звiльняє    з    посади     в 
установленому  порядку керiвникiв територiальних органiв Державної
мiграцiйної служби;
     призначає  на  посаду  та  звiльняє  з   посади   працiвникiв
Державної  мiграцiйної  служби  i    керiвникiв   її   самостiйних
структурних пiдроздiлiв;
     видає у межах повноважень накази i розпорядження, обов'язковi
до виконання працiвниками Державної мiграцiйної служби;
     здiйснює вiдповiдно до законодавства iншi повноваження.
     У разi вiдсутностi Голови Державної мiграцiйної  служби  його
обов'язки  виконує  перший  заступник   чи   iнший   уповноважений
заступник голови Державної мiграцiйної служби.
     Стаття 9. Працiвники Державної мiграцiйної служби
     Працiвниками  Державної   мiграцiйної   служби   є   державнi
службовцi,  що  зараховуються   на   службу,   проходять   службу,
звiльняються зi служби, виконують усi  обмеження  та  вимоги  щодо
несумiсностi вiдповiдно до Закону України  "Про  державну  службу"
( 3723-12 ) (3723-12)
	.
     Працiвникам Державної мiграцiйної  служби  при  прийняттi  на
роботу присвоюється ранг державного службовця у межах  вiдповiдної
категорiї посад.
     Пiдготовка,   перепiдготовка   i   пiдвищення    квалiфiкацiї
спецiалiстiв  для  Державної   мiграцiйної   служби   здiйснюються
вiдповiдно до Закону України  "Про освiту"  ( 1060-12 ) (1060-12)
	  та  iнших
нормативних актiв.
     Стаття 10. Колегiя Державної мiграцiйної служби
     Для вирiшення питань,  що належать до  компетенцiї  Державної
мiграцiйної  служби,   обговорення   найважливiших   напрямiв   її 
дiяльностi   утворюється   колегiя  у  складi   Голови   Державної
мiграцiйної служби (голова колегiї), його  заступникiв,  посадової 
особи  МВС,  визначеної  Мiнiстром  внутрiшнiх   справ,   керiвних
працiвникiв    Державної    мiграцiйної    служби,      керiвникiв
пiдприємств,  установ  та  органiзацiй,  що  належать   до   сфери 
її  управлiння,   керiвникiв   територiальних  органiв,   а  також
представникiв органiв  виконавчої   влади   i   органiв  мiсцевого
самоврядування,  установ,  громадських  органiзацiй, науковцiв  та
iнших осiб.
 
                          Р о з д i л IV
       ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДIЯЛЬНОСТI ДЕРЖАВНОЇ МIГРАЦIЙНОЇ СЛУЖБИ
 
     Стаття  11.  Матерiальне  i  соцiально-побутове  забезпечення
посадових осiб Державної мiграцiйної служби
     Форми i розмiри  матерiального  забезпечення  посадових  осiб
органiв  Державної  мiграцiйної  служби  встановлюються  Кабiнетом
Мiнiстрiв України.
     Посадовi особи органiв  Державної  мiграцiйної  служби  мають
єдиний формений одяг з вiдповiдними знаками  розрiзнення,  опис  i
зразки якого затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України, а правила
носiння - Головою Державної мiграцiйної служби України.
     Формений одяг видається безоплатно.
     Стаття 13. Фiнансування органiв Державної мiграцiйної служби
     Видатки на утримання  органiв  Державної  мiграцiйної  служби
здiйснюються з  Державного бюджету України.
     Органи Державної мiграцiйної служби спрямовують  на  розвиток
матерiально-технiчної бази  кошти  спецiального  фонду  державного
бюджету, отриманi вiд  видачi  вiдповiдних  документiв  особам  та
надання їм  послуг,  а  також  кошти,  що  надходять  на  пiдставi
договорiв  вiд  мiнiстерств,   вiдомств,   пiдприємств,   установ,
органiзацiй,  громадян  та  iнших  не  заборонених  законодавством
джерел. Порядок використання  цих  коштiв  визначається  Державною
мiграцiйною  службою  України  за  погодженням   з   Мiнiстерством
внутрiшнiх справ та Мiнiстерством фiнансiв України.
 
                          Р о з д i л V
  КОНТРОЛЬ I НАГЛЯД ЗА ДIЯЛЬНIСТЮ ОРГАНIВ ДЕРЖАВНОЇ МIГРАЦIЙНОЇ
                              СЛУЖБИ
 
     Стаття  14.  Контроль   за   дiяльнiстю   органiв   Державної
мiграцiйної служби
     Контроль за дiяльнiстю органiв Державної  мiграцiйної  служби
здiйснюється  Верховною  Радою   України,   Президентом   України,
Кабiнетом Мiнiстрiв України у встановленому законодавством України
порядку.
     Голова  Державної   мiграцiйної   служби   України   здiйснює
постiйний   вiдомчий   контроль   за   дотриманням   законодавства
пiдпорядкованими органами Державної мiграцiйної служби.
     Стаття 15. Нагляд  за  додержанням  законностi  у  дiяльностi
органiв Державної мiграцiйної служби
     Нагляд  за  додержанням  законностi  у   дiяльностi   органiв
Державної  мiграцiйної  служби   здiйснюють  Генеральний  прокурор
України i пiдлеглi йому прокурори.
 
                            Роздiл VI
                       ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
 
     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.
     2. Нормативно-правовi акти, прийнятi до набрання чинностi цим
Законом, дiють у частинi, що не суперечить цьому Закону.
     3. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом  трьох  мiсяцiв  пiсля
набрання чинностi цим Законом привести нормативно-правовi  акти  у
вiдповiднiсть  з  нормами  цього  Закону,  а   також   забезпечити
приведення  органами  виконавчої  влади   України   виданих   ними
нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть з нормами цього Закону.
     Голова Верховної Ради України         В.М.Литвин