КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 22 березня 2001 р. N 256
Київ
|
Про затвердження Порядку обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат (додається).
Прем'єр-міністр України
|
В.ЮЩЕНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 березня 2001 р. N 256
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 19 січня 2005 р. N 59 ( 59-2005-п )
ПОРЯДОК
обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат
1. Цей Порядок визначає механізм обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат (далі - рентна плата) у розмірах, установлених законом.
У цьому Порядку поняття вживаються у такому значенні:
видобуток - технологічний процес вилучення з покладу в надрах та підняття на поверхню вуглеводневої сировини;
вуглеводнева сировина - нафта, газовий конденсат, природний газ (у тому числі нафтовий (попутний) газ);
обсяг видобутої вуглеводневої сировини - обсяги нафти, природного (у тому числі нафтового (попутного) газу, газового конденсату, вилучені з покладу та підняті на поверхню, за щомісячною геолого-технічною звітністю, складеною за формою, що затверджується Мінпаливенерго разом з Державною податковою адміністрацією;
базовий період - період з 1 січня по 1 грудня 2006 року;
звітний (податковий) період - календарний місяць;
нересурсний обсяг природного газу - обсяг природного газу (у тому числі нафтового (попутного) газу), видобутого у звітному (податковому) періоді на підставі спеціальних дозволів на право користування надрами підприємствами Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", Національної акціонерної компанії "Надра України", відкритим акціонерним товариством "Укрнафта", державним акціонерним товариством "Чорноморнафтогаз", іншими підприємствами та господарськими товариствами, частка держави у статутному фонді яких перевищує 50 відсотків, а також господарськими товариствами, більше ніж 50 відсотків акцій (часток, паїв) яких перебувають у статутних фондах інших господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій, а також дочірніми підприємствами, представництвами та філіями таких підприємств і товариств, учасниками договорів про спільну діяльність та/або уповноваженими особами договорами про спільну діяльність, що укладені за участю зазначених підприємств, але не реалізованого такими суб'єктами господарювання у звітному (податковому) періоді безпосередньо НАК "Нафтогаз України" як окремій юридичній особі на формування ресурсу природного газу, що використовується для задоволення потреб населення. Цей обсяг визначається як різниця між обсягами природного газу (у тому числі нафтового (попутного) газу), видобутого у звітному (податковому) періоді, та обсягами природного газу, реалізованого зазначеними суб'єктами господарювання безпосередньо НАК "Нафтогаз України" як окремій юридичній особі на формування ресурсу природного газу, що використовується для задоволення потреб населення.
2. Платниками рентної плати є суб'єкти господарювання, які добувають вуглеводневу сировину на підставі спеціальних дозволів на право користування надрами, виданих в установленому законодавством порядку (далі - платники).
3. Об'єктом оподаткування рентною платою є обсяг видобутої вуглеводневої сировини у звітному (податковому) періоді.
4. Сума рентної плати визначається платниками відповідно до обсягу видобутої ними вуглеводневої сировини та встановлених законом ставок рентної плати. До нересурсного обсягу природного газу застосовується семикратний розмір ставки рентної плати за природний газ (у тому числі нафтовий (природний) газ).
У 2007 році до затверджених законом ставок рентної плати за нафту застосовується коригуючий коефіцієнт, який обчислюється Мінекономіки для кожного звітного (податкового) періоду шляхом ділення середньозваженої (за обсягом) ціни однієї тонни нафти на базових умовах поставки (перевалювальний комплекс), що склалася на останньому аукціоні звітного (податкового) періоду, який проводився на біржах, визначених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2000 р. N 599 (
599-2000-п)
"Про запровадження аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля" (Офіційний вісник України, 2000 р., N 14, ст. 567), на середньозважену ціну однієї тонни нафти, що склалася на аукціонах базового періоду (1940,83 гривні без податку на додану вартість).
Якщо величина коригуючого коефіцієнта, обчислена Мінекономіки у звітному (податковому) періоді, нижча ніж така величина, обчислена за вартістю нафти, що склалася в процесі її митного оформлення під час ввезення на територію України з Російської Федерації (далі - митна вартість нафти), або у разі коли у звітному (податковому) періоді аукціони не відбувалися, застосовується коефіцієнт, обчислений за динамікою митної вартості нафти.
Величину коригуючого коефіцієнта за динамікою митної вартості нафти обчислює Мінфін за даними Держмитслужби виходячи із середнього рівня митної вартості нафти за звітний (податковий) період та у базовому періоді.
Величина коригуючого коефіцієнта обчислюється десятковим дробом з точністю до чотирьох знаків відповідно до актів законодавства з питань проведення статистичних спостережень за змінами цін (тарифів) на споживчі товари (послуги) і розрахунку індексу споживчих цін.
Інформацію про результати обчислення коригуючого коефіцієнта за динамікою митної вартості нафти Мінфін подає щомісяця до 5 числа наступного звітного (податкового) періоду Мінекономіки.
Мінекономіки щомісяця до 10 числа наступного звітного (податкового) періоду розміщує визначену величину коригуючого коефіцієнта на своєму офіційному сайті у спеціальному розділі та подає відповідну інформацію Державній податковій адміністрації.
6. Податкові розрахунки рентної плати складаються платниками за звітний (податковий) період і подаються органам державної податкової служби за місцезнаходженням родовища корисних копалин протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (податковим) періодом.
Податковий розрахунок рентної плати подається за формою, що затверджується Державною податковою адміністрацією.
7. Платники вносять до Державного бюджету України рентну плату авансовими внесками у розмірі однієї третини суми платежу, визначеної у податковому розрахунку, який подано у минулому звітному (податковому) періоді, до 10, 20 і 30 числа поточного календарного місяця відповідно за першу, другу та третю декаду.
Сума рентної плати за звітний (податковий) період, обчислена відповідно до пункту 4 цього Порядку, вноситься платниками до Державного бюджету України у повному обсязі (з урахуванням фактично сплачених авансових внесків) протягом 30 календарних днів місяця, що настає за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Рентна плата вноситься за місцезнаходженням родовища корисних копалин.
8. Відповідальність за правильність обчислення, повноту і своєчасність внесення до Державного бюджету України рентної плати та своєчасність подання її податкового розрахунку органам державної податкової служби несуть платники відповідно до законодавства.
9. Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю внесення до Державного бюджету України рентної плати і подання її податкового розрахунку здійснюють органи державної податкової служби відповідно до законодавства.