ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
21.07.2009 N 1126

Про результати перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу

Відповідно до вимог статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" (2163-12) щодо контролю державними органами приватизації за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 (1012-97-п) "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України від 27.02.2004 N 372 (v0372224-04) "Про внесення змін до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації" та згідно з графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ від 06.04.2009 N 505 (v0505224-09) "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у II кварталі 2009 року", здійснено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації.
У II кварталі перевірено стан виконання умов 604 договорів, що становить 26,2 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань становить 10,3 відсотка загальної кількості перевірених договорів. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися передбачені законодавством і договорами відповідні заходи впливу.
Починаючи з 1995 року до кінця першого кварталу 2009 року, на виконання умов договорів, українські підприємства отримали інвестицій та інших коштів на загальну суму 8,38 млрд.грн., 777,88 млн.дол. США та 72,0 млн. євро, що у перерахунку на національну валюту становить 11,46 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 8,28 млрд.грн., 600,06 млн.дол. США та 19,26 млн. євро). У тому числі у стратегічно важливі для економіки і безпеки держави підприємства коштів внесено на загальну суму 5,07 млрд.грн., 542,78 млн.дол. США при передбачених 4,66 млрд.грн., 343,39 млн.дол. США.
Продовжувалася робота із розірвання договорів купівлі-продажу за невиконання покупцями взятих зобов'язань та робота із повернення таких об'єктів у державну власність, повторного їх продажу. Станом на 01.07.2009 у державну власність повернуто 279 об'єктів. З числа повернутих у державну власність повторно продано 149 об'єктів. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 97,4 млн.грн. і перевищує суму, отриману від їх першого продажу, майже у 2 рази.
У звітному кварталі державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками стану виконання їх умов та термінів отримання Фондом звітів з регіонів. Кращими регіональними відділеннями в частині якості організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо подальшого нормативного та методологічного забезпечення контролю є регіональні відділення Фонду по Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Київській, Луганській, Львівській, Одеській, Тернопільській, Харківській та Черкаській областях.
У зв'язку з наведеним НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом II кварталу 2009 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду забезпечити у третьому кварталі 2009 року проведення перевірок стану виконану умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації у обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Потімкова О.Ю.
В.о. Голови Фонду
Д.Парфененко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
21.07.2009  N 1126

ЗВІТ

про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом другого кварталу 2009 року

Відповідно до вимог статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" (2163-12) щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі - договір), постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 (1012-97-п) "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 27.02.2004 N 372 (v0372224-04) "Про внесення змін до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації" та згідно з квартальним графіком перевірок, затвердженим наказом Фонду від 06.04.2009 N 505 (v0505224-09) "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у II кварталі 2009 року", проведено перевірку виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.

1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом другого кварталу 2009 року

На обліку органів приватизації знаходиться 11982 договори купівлі-продажу державного майна, у тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1040;
- об'єктів малої приватизації - 7834;
- об'єктів незавершеного будівництва - 3108 ( Діаграма 1 (va126224-09) ) .
Із загальної кількості зазначених договорів органами приватизації контролюється стан виконання умов 2306 договорів (решта 9676 договорів - це договори, умови яких вже виконані, внаслідок чого їх знято з контролю) ( Діаграма 2 (va126224-09) ) .
Протягом кварталу перевірено стан виконання умов 604 договорів, що складає 26,2 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, переважно виконуються належним чином (майже 90 відсотків договорів).
Поряд з зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 62 випадках, що склало 10,3 відсотків від загальної кількості договорів, виконання умов яких було перевірено. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (3,1 відсотка від перевірених договорів), Харківській (1,2 відсотка), Житомирській (0,8 відсотків) областях і воно стосується порушення термінів добудови об'єктів, а також переоформлення права забудовника на об'єкт.
У кожному з цих випадків до покупців були застосовані відповідні санкції, передбачені законодавством та договорами.

2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації

У розрізі окремих груп об'єктів, з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3108 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 211 договорами (6,8 відсотків загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 33 договорами (1,06 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 744 договором (23,9 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2120 договорів (68,2 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковується, стосуються об'єктів малої приватизації (додаток 3). Із їх загальної кількості - 7834 договорів, умови у повному обсязі виконано за 6683 договорами (85,3 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 41 договором (0,5 відсотків). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 19 договорами (0,2 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 1091 договором (13,9 відсотків).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1040 договорів купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 931 договором (89,5 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 6 договорами (0,6 відсотків). Невиконання умов зафіксовано за 34 договорами (3,3 відсотка). За 69 договорами (6,6 відсотків) термін виконання умов не настав.
Серед зазначених договорів купівлі-продажу пакетів акцій 125 договорів стосується підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. З них на обліку у центральному апараті Фонду знаходиться 101 договір, у регіональних відділеннях - 24.
Стан їх виконання є таким:
- за 109 договорами (87,2 відсотка загальної кількості) умови виконано у повному обсязі;
- за 13 договорами (10,4 відсотка) кінцеві терміни внесення інвестицій та виконання інших зобов'язань ще не закінчились;
- за 3 договорами (2,4 відсотка) зафіксовано невиконання умов, передбачених договором ( Діаграма 3 (va126224-09) ) .
На сьогодні органами приватизації здійснюються заходи щодо забезпечення безумовного їх виконання, а у разі недосягнення позитивних результатів будуть вживатися заходи із розірвання договорів та повернення пакета акцій у державну власність.

3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів

Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів добудови та розбирання об'єктів. Протягом кварталу таке невиконання встановлено за 30 договорами (5,0 відсотків перевірених). Найбільшу кількість таких випадків зафіксовано регіональними відділенням Фонду по Луганській області (18 випадків). Органами приватизації розпочато претензійно-позовну роботу з метою застосування до покупців передбачених законодавством та договорами норм відповідальності.
Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти приватизації встановлено за 4 договорами цієї групи (0,6 відсотків перевірених). Такі випадки встановлено регіональними відділеннями Фонду по Луганській, Львівській, Вінницькій та Волинській областях (по 1 договору). Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації виявлено за 2 договорами (0,3 відсотка перевірених договорів). Недисциплінованість покупців у цій частині виявлена Регіональним відділенням ФДМУ по Чернігівській області. Поряд з недисциплінованістю покупців, однією з причин несвоєчасної реєстрації, як відзначалось і в попередні звітні періоди, є зволікання органів місцевого самоврядування з оформленням такої реєстрації.
Також, зафіксовано факти порушення в частині збереження профілю діяльності по 2 договорам купівлі-продажу. Таке невиконання встановлено у Харківській та Херсонській областях (по 1 договору).
Порушень умов договорів в частині зобов'язань щодо збереження або збільшення обсягів виробництва продукції (послуг) в ході перевірки органами приватизації не встановлено.
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації знаходиться 132 договори (5,7 відсотків загальної кількості договорів, які контролюються органами приватизації), що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 130 договорів (5,6 відсотків) - щодо створення нових.
Протягом кварталу перевірено 34 договори (5,6 відсотків загальної кількості перевірених), що містять умову щодо збереження робочих місць та 43 договорів (7,1 відсотка) щодо створення нових.
Результати перевірки показали, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено зазначені 34 договори з умовою збереження робочих місць, становила 43155 одиниць. На сьогодні їх кількість складає 43850 одиниць, тобто власниками у післяприватизаційний період ця умова договорів виконана і додатково створено 695 нових робочих місць.
Наприклад, за договором купівлі-продажу пакета акцій ВАТ "Науково-виробниче об'єднання "Етал" (Кіровоградська обл.), де однією з умов є збереження робочих місць (на 31.12.2007 - 802 одиниці), на момент перевірки встановлено, що ця кількість збільшена на 48 одиниць.
На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць, яке передбачено вище зазначеними 43 договорами, власниками цих об'єктів у постприватизаційний період створено 540 робочих місць, що на 198 одиниць більше, ніж передбачалось договорами.
У Волинській області на об'єкті - ОНБ "Комплекс дорожнього сервісу на 50 місць", введеного в експлуатацію як "Мотельний комплекс на 50 місць" додатково створено 30 нових робочих місць.
У Донецькій області, у ТОВ "Донецький завод Електротехніки" витрачено на реконструкцію будівлі колишнього дитячого садка "Підсніжник" 507,13 тис.грн. замість 20,0 тис.грн. за договором, створено 28 робочих місця замість 9 за умовами договору.
Слід відзначити також створення нових робочих місць за договорами, де умови щодо збереження або створення нових робочих місць не передбачені. У звітному кварталі такі приклади є на 10 об'єктах приватизації, де відмічено створення 144 нових робочих місць. Наприклад, в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі створено 70 робочих місць:
- за договором купівлі-продажу об'єкта - майновий комплекс стадіону "Чайка" створено 46 робочих місця;
- за договором купівлі-продажу об'єкта - будинки та споруди створено 4 робочих місць;
- за договором купівлі-продажу об'єкта - частини комплексу нежитлових будинків м'ясопереробного цеху створено 10 робочих місць;
- за договором купівлі-продажу продбази залізобетонних виробів створено 10 робочих місць.
У Запорізькій області за договором купівлі-продажу від 22.12.2008 N 1168 ВАТ "Запорізький завод "Перетворювач" створено додатково 18 робочих місць.
Мають місце і інші приклади.
Результати перевірок стану виконання інвестиційних зобов'язань та інших зобов'язань, виражених у грошовій формі, показали, що такі зобов'язання містять 817 договорів купівлі-продажу пакетів акцій, 382 договорів купівлі-продажу об'єктів малої приватизації і 90 договорів купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва ( Діаграма 4 (va126224-09) ) .
Загалом цими договорами передбачено інвестування підприємств (у 1995 - 2019 роках) на загальну суму 9918,423 млн.грн., 1446,07 млн.дол. США та 19,26 млн. євро. У тому числі станом на 09.07.2009 - 8282,70 млн.грн., 600,06 млн.дол. США., 19,26 млн. євро. Фактично станом на 09.07.2009 українські підприємства отримали 8381,45 млн.грн., 777,88 млн.дол. США та 72,00 млн. євро, що у перерахунку в національну валюту становить 11,46 млрд.грн. Надходження інвестицій по роках показано на діаграмі 5 (va126224-09) .
За окремими групами договорів ці цифри розподіляються так.
Договорами купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств передбачено надходження до них у період з 1995 року до 2019 року коштів на загальну суму 8364,459 млн.грн., 1423,41 млн.дол. США та 19,26 млн. євро. У тому числі стратегічно важливі для економіки та безпеки держави підприємства протягом вказаного періоду мають отримати 4736,24 млн.грн., 1097,00 млн. дол. США.
Фактично у період з 1995 року підприємствами вже отримано інвестицій:
- за всіма договорами купівлі-продажу пакетів акцій у розмірі 7813,68 млн.грн., 776,72 млн.дол. США та 72,0 млн. євро;
- у тому числі за договорами купівлі-продажу пакетів акцій стратегічно важливих для економіки і безпеки держави підприємств - 5067,35 млн.грн., 542,78 млн.дол. США За умовами зазначених договорів у цей період повинно бути внесено 4664,81 млн.грн., 343,39 млн.дол. США.
Договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва заплановано надходження інвестицій у період з 1995 року до 2019 року - 1194,6 млн.грн. і 10,0 тис.дол. США, а станом на 09.07.2009 - 258,26 млн.грн., 10,0 тис.дол. США. Фактично станом на 09.07.2009 внесено 426,19 млн.грн. і 27,76 тис.дол. США.
Договорами купівлі-продажу об'єктів малої приватизації передбачено у період до 2019 року внесення інвестицій на загальну суму 359,34 млн.грн. і 42,65 млн.дол. США., а станом на 09.07.2009 - 135,25 млн.грн. та 650,0 тис.дол. США. Фактично станом на 09.07.2009 надійшло 141,58 млн.грн. і 1132,88 тис.дол. США.
Зацікавленість інвесторів викликають підприємства базових галузей економіки, а саме: чорної та кольорової металургії (обсяг внесених інвестицій склав 3668,69 млн.грн. та 461,56 млн.дол. США), машинобудування та металообробки (1041,16 млн.грн. та 36,24 млн.дол. США), енергетичної та паливної промисловості (833,48 млн.грн., 57,92 млн.дол. США та 71,14 млн. євро), ( Діаграми 6 - 7 (va126224-09) ) .
Аналіз напрямків залучення інвестицій свідчить, що більша їх частина направляється на технічне переозброєння та реконструкцію виробництва (5040,95 млн.грн. та 442,73 млн.дол. США), що є необхідним для розвитку виробничої бази підприємств для випуску конкурентоспроможної продукції.
Наступними напрямками залучення інвестицій підприємствами України за кількісними показниками є погашення заборгованості підприємств перед бюджетами та пенсійним фондом, по зарплаті, погашення іншої кредиторської заборгованості (1116,42 млн.грн., 85,32 млн.дол. США, 71,14 млн. євро) ( Діаграма 8 (va126224-09) ) .

4. Заходи, вжиті державними органами приватизації з метою усунення фактів порушень умов продажу об'єктів приватизації

У всіх виявлених випадках порушення покупцями взятих зобов'язань органами приватизації здійснювалась необхідна претензійно-позовна робота. Зокрема, крім заходів із стягнення штрафів, пені і неустойок (загальна сума за наростаючим підсумком за всі роки контролю склала 13,87 млн.грн. та 106,40 тис.дол. США), після використання всіх можливостей досудового врегулювання спорів в напрямку забезпечення реалізації цих умов, здійснювались дії щодо розірвання (визнання недійсними) договорів та повернення відчужених за ними об'єктів у державну власність. У другому кварталі сплачена сума штрафних санкцій склала 14,51 тис.грн.
У власність держави повернуто 279 (за накопичувальним підсумком) об'єктів приватизації (з яких 82 - пакети акцій, 50 - цілісні майнові комплекси і 147 - об'єкти незавершеного будівництва). За 125 договорами продовжується претензійно-позовна робота щодо їх розірвання (визнання недійсними) і повернення відчужених за ними об'єктів у державну власність (з них 12 - пакети акцій, 21 - цілісні майнові комплекси та 92 - об'єкти незавершеного будівництва). В тому числі у другому кварталі у власність держави повернуто 6 об'єктів.
З числа повернутих у державну власність об'єктів приватизації повторно продано 149 об'єктів. У їх числі:
- 49 пакетів акцій;
- 72 об'єкта незавершеного будівництва;
- 28 цілісних майнових комплексів.
Загальна сума коштів, отриманих від продажу повернутих державі об'єктів за рішеннями судів, за накопичувальним підсумком становить 97,40 млн.грн. При першому продажу цих об'єктів одержано 49,40 млн.грн.

5. Приклади позитивних результатів роботи органів приватизації та діяльності власників приватизованого майна в процесі реалізації умов договорів

Перевірками фіксуються конкретні приклади поліпшення виробничого та фінансового стану приватизованих підприємств внаслідок успішної реалізації власниками взятих зобов'язань. Крім уже наведених, це:
- у Кіровоградській області:
Покупець ЗАТ "Завод крупних електричних машин" за договором купівлі-продажу придбав 100 відсотків пакета акцій ВАТ "Науково-виробниче об'єднання "ЕТАЛ" від 15.11.2007 N КПП-529. При перевірці встановлено, що на підприємстві значно покращилися фінансові, економічні та соціальні показники діяльності підприємства в порівнянні з доприватизаційним періодом за рахунок здійснення модернізації і реконструкції підприємства, розробки нових технологій, впровадження інноваційних проектів, освоєння нових ринків збуту продукції, удосконалення системи заробітної плати і матеріального стимулювання працівників.
Збільшено обсяги виробництва товарної продукції у порівняних цінах у 1,1 рази (за 2007 р. - 102 275 тис.грн., за 2008 р. - 102698 тис.грн.).
Чистий прибуток за 2008 рік складає 8 397 тис.грн. Чистий дохід (виручка) від реалізації продукції - 105056 тис.грн.
Середньомісячна заробітна плата зросла до 1 026 гривень. В порівнянні з минулим роком темп росту склав 107,4%.
Забезпечено виконання зобов'язань підприємства по сплаті коштів до бюджетів всіх рівнів. Підприємство утримує на балансі соціальну сферу. На її утримання витрачено 618,8 тис.грн.
- у Черкаській області:
Товариство "Автошкола Богдан" створене в результаті приватизації державного підприємства "Черкаський навчально-курсовий комбінат" у 2003 році. З 2004 року автошкола працює як самостійне приватне підприємство, де створено 15 робочих місць, середня заробітна плата становить 1000 - 1200 гривень та своєчасно виплачується. Основний вид діяльності - підготовка та перепідготовка водіїв автотранспортних засобів. За 5 років роботи в автошколі пройшли курс навчання 4286 водіїв. Товариство здійснює послуги по підготовці школярів до професійного водіння автотранспортними засобами. Постійно навчається 4 - 5 груп школярів 10 - 11 класів середніх шкіл. Навчання проводиться за договорами. Крім того, на курсах водіїв безкоштовно навчаються діти, що залишились без батьківської опіки. Також товариством надаються безоплатні автомобільні послуги для обрядів місцевим жителям району.
- у Тернопільській області:
- покупець - ТІЗ "Добробуд", який придбав незавершене будівництво 80-ти квартирного житлового будинку, завершив будівництво зазначеного будинку та здав його в експлуатацію достроково, витрати на будівництво становлять 672,0 тис.грн.;
- покупець - ПМП "Спортклуб СМОК", який придбав незавершене будівництво плавального басейну, здійснив реконструкцію басейну під склад матеріалів із стоянкою для виставки-продажу автомобілів на орендованій земельній ділянці, витрати становлять 113,0 тис.грн.
Завдяки добросовісній діяльності власника приватизованого об'єкта та дієвому і цілеспрямованому контролю з боку регіонального відділення вдалося досягти позитивного результату фінансово-господарської діяльності цілісного майнового комплексу Тернопільської обласної біологічної лабораторії (договір купівлі-продажу від 29.04.2005 N 1-1004, укладений між РВ ФДМУ та ТОВ "Тернопільська виробнича біологічна лабораторія"). ТОВ зберегло профіль об'єкта - виробництво і реалізацію біологічних засобів, налагодило і освоїло виробництво нових засобів і матеріалів боротьби із шкідниками с/г культур, приймає участь у виконанні Державних та обласних програм по захисту с/г культур. Збережено 4 робочих місця, заробітна плата виплачується вчасно, заборгованість відсутня.
- у Одеській області:
- за період 2008 - 2009 рр., правонаступник ЦМК - державного підприємства по виробництву і переробці сільгосппродукції "Маяк" - СФГ "Валентина" приймало безпосередню участь у соціально-економічному розвитку селища. Для ефективного використання землі, тобто покращення її родючості, з урахуванням вимог природоохоронних технологій виробництва у відповідності з напрямом господарської діяльності та додержанням заходів по недопущенню погіршення її екологічного стану, придбано та використано за призначенням мінеральних добрив на загальну суму 318,55 тис.грн.
- покупцем, за договором купівлі-продажу від 12.04.2000 N 724 ОНБ "Гуртожиток на 232 місця" за період з січня по березень 2009 року на завершення будівництва об'єкта внесено грошових коштів на загальну суму 365,26 тис.грн.;
- покупцем об'єкта малої приватизації "нежитлові приміщення сьомого поверху площею 265,3 кв.м" за договором купівлі-продажу від 25.01.2008 N 176 здійснено поліпшення нерухомого майна шляхом виконання поточного ремонту у приміщеннях. Приміщення оснащено комп'ютерними та телефонними мережами, створено 4 робочих місця, хоча це умовами договору купівлі-продажу не передбачалося.

6. Загальні питання роботи органів приватизації із забезпечення реалізації умов продажу державного майна

Протягом II кварталу 2009 року органами приватизації забезпечено виконання вимог відповідних організаційно-розпорядчих актів щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками виконання їх умов та термінів передачі звітів до Фонду. Кращими регіональними відділеннями в частині якості організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо його подальшого нормативного та методологічного забезпечення є регіональні відділення Фонду по Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Київській, Луганській, Львівській, Одеській, Тернопільській, Харківській та Черкаській областях.
Актуальним залишається питання удосконалення нормативно-правової бази з питань приватизації. Департамент договірного менеджменту продовжував розробку проектів окремих нормативних актів для вирішення таких проблемних питань, як. фінансування витрат на охорону і збереження об'єктів, які повернені у державну власність за рішеннями судів через невиконання умов договорів; відчуження значної частки майна ВАТ в період виконання умов договору; узгодження умов щодо подальшого відчуження об'єкта незавершеного будівництва, тощо. Доопрацьовуються діючі нормативні акти Фонду, враховуючи сучасне соціально-економічне становище в Україні. Наприклад, передбачено внести зміни до Порядку надання державними органами приватизації згоди на подальше відчуження та передачу в заставу об'єктів, обтяжених зобов'язаннями їх власників перед державою, затвердженого наказом Фонду від 30.03.2001 N 500 (z0370-01) , внесення змін до договорів, тощо. На даний час доопрацьовано Порядок здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, затверджений наказом Фонду від 27.02.2004 N 372 (v0372224-04) . В новій редакції зазначений Порядок затверджено наказом Фонду від 24.06.2009 N 967.
У червні поточного року питання "Про результати моніторингу за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом 2008 та у I кварталі 2009 року" були розглянуті на засіданні колегії Фонду. За результатами засідання прийняті відповідні рішення, зокрема: продовжувати контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу стратегічно важливих для економіки та безпеки держави об'єктів, особливо металургійної, електроенергетичної, нафтопереробної та вугледобувної галузей промисловості; залучати до здійснення перевірок договорів представників профспілкових організацій; продовжувати практику внесення змін до договорів у зв'язку із об'єктивними фінансово-економічними обставинами, у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Інформація про роботу державних органів приватизації з питань контролю виконання умов договорів купівлі - продажу, його результатів, проблемних питань та шляхів їх вирішення щоквартально надається керівництву Фонду, для прийняття відповідних рішень, органам державної влади, засобам масової інформації, у тому числі розміщується на сайті Фонду (рубрика "Договірний менеджмент").
Директор департаменту
Ю.Нікітін

Додаток
( va126224-09 )