Проект
                      Закон України
 
     Про внесення змiн до Закону України
     "Про гастрольнi заходи в Українi" ( 1115-15 ) (1115-15)
	
 
 
     Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
     Внести змiни до  Закону  України  "Про  гастрольнi  заходи  в
Українi" ( 1115-15 ) (1115-15)
	 (Вiдомостi Верховної Ради України, 2004 р., №
7, ст. 56), виклавши його в такiй редакцiї:
 
     "ЗАКОН УКРАЇНИ
 
     Про гастрольну дiяльнiсть в Українi
 
     Цей Закон визначає загальнi  засади  провадження  гастрольної
дiяльностi  в  Українi  з  метою   пiдвищення   художнього   рiвня
гастрольних заходiв, забезпечення правопорядку i безпеки  пiд  час
їх  проведення,  а  також  контролю  за  надходженням  коштiв   до
державного та мiсцевих бюджетiв вiд проведення таких заходiв.
 
     Роздiл I
 
     ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ
 
     Стаття 1. Визначення термiнiв
     1. У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:
     1)   гастролер   -   вiтчизняний   або   зарубiжний   заклад,
пiдприємство  чи  органiзацiя  культури,  самостiйний  професiйний
творчий колектив, у тому  числi  тимчасовий,  виконавець  сольного
концерту, який бере участь у гастрольному заходi;
     2)  гастрольна   дiяльнiсть   -   дiяльнiсть,   пов'язана   з
органiзацiєю i проведенням гастрольних заходiв з метою задоволення
творчих потреб та iнтересiв громадян, їх естетичного виховання;
     3)  гастрольнi   заходи   -   концерти,   вистави,   цирковi,
лекцiйно-концертнi, розважальнi програми, творчi  вечори,  виступи
пересувних циркових колективiв, пересувнi механiзованi  атракцiони
типу луна-парк,  iншi публiчнi видовищнi заходи, що проводяться за
участю гастролера (гастролерiв), стацiонарний сценiчний  майданчик
якого  розташований  поза  межами   адмiнiстративно-територiальної
одиницi, на територiї якої такi заходи проводяться.
     Гастрольнi заходи, за  винятком  благодiйних,  проводяться  з
метою отримання прибуткiв;
     4) мiсцевий орган управлiння у сферi культури -  Мiнiстерство
культури  i  мистецтв  Автономної  Республiки   Крим,   вiдповiднi
пiдроздiли  обласних,  районних,  районних  у  мiстах   Києвi   та
Севастополi державних адмiнiстрацiй з питань культури;
     5)    органiзатори    гастрольних    заходiв    -    суб'єкти
господарювання, що провадять дiяльнiсть, пов'язану з  органiзацiєю
та проведенням гастрольних заходiв;
     6) свiдоцтво про проведення гастрольного заходу  -  документ,
що пiдтверджує право на проведення такого  заходу  iз  зазначенням
мiсця i дати;
     7) стацiонарний сценiчний майданчик  -  сценiчний  майданчик,
який  належить  суб'єкту   господарювання,   творчому   колективу,
окремому виконавцю на  правi  власностi  або  на  iнших  пiдставах
регулярно використовується ним протягом не менш як одного року.
     Стаття 2. Законодавство про гастрольну дiяльнiсть
     1. Гастрольна дiяльнiсть регулюється цим  Законом  та  iншими
актами законодавства.
     2.   Якщо   мiжнародним   договором   України,    згода    на
обов'язковiсть якого надана Верховною Радою  України,  встановлено
iншi правила, нiж тi, що передбаченi цим  Законом,  застосовуються
правила такого договору.
     3. Гастрольна дiяльнiсть вiтчизняних  гастролерiв  за  межами
України регулюється законодавством iноземної держави, на територiї
якої вона провадиться, та вiдповiдними мiжнародними договорами.
     Стаття 3. Державна полiтика у сферi гастрольної дiяльностi
     1.  Суспiльнi  вiдносини  у  сферi   гастрольної   дiяльностi
регулюються шляхом формування та реалiзацiї державної полiтики, що
базується на принципах гуманностi, утвердження  високих  моральних
принципiв  у  суспiльному  життi,  прiоритетностi  нацiональних  i
загальнолюдських  духовних   цiнностей,   свободи   творчостi   та
загальнодоступностi гастрольних заходiв.
     З цiєю метою держава забезпечує створення нормативно-правової
бази, iнформацiйних, фiнансових,  матерiально-технiчних  та  iнших
умов, необхiдних для провадження гастрольної дiяльностi, пiдтримує
видатних дiячiв культури  i  мистецтва,  морально  та  матерiально
заохочує  осiб,  що  зробили  значний  внесок  у  розвиток   такої
дiяльностi.
     Стаття 4. Суб'єкти гастрольної дiяльностi
     1. Суб'єктами гастрольної дiяльностi згiдно з цим Законом є:
     органiзатори гастрольних заходiв;
     гастролери;
     спецiально уповноважений центральний орган виконавчої влади у
сферi культури i мистецтва;
     мiсцевi органи управлiння у сферi культури.
     Стаття 5. Органiзацiя та проведення гастрольних заходiв
     1.  Гастрольнi  заходи   органiзуються   та   проводяться   з
дотриманням вимог цього Закону, законодавства у сферi  авторського
права та сумiжних прав, iнших  актiв  законодавства  за  наявностi
свiдоцтва про проведення гастрольного заходу.
     2. Свiдоцтво про  проведення  гастрольного  заходу  видається
мiсцевими органами управлiння у сферi культури вiдповiдно до цього
Закону з  урахуванням  вимог  законодавства  з  питань  дозвiльної
системи у сферi господарської дiяльностi на платнiй основi.
     3. Для отримання свiдоцтва про проведення гастрольного заходу
його органiзатор не пiзнiше нiж за 10 днiв до  проведення  заходу,
розрахованого на аудиторiю до 1000 глядачiв, i не пiзнiше  нiж  за
мiсяць до проведення заходу, розрахованого на аудиторiю  бiльш  як
1000 глядачiв, або для пересувних механiзованих  атракцiонiв  типу
луна-парк, подає до вiдповiдного  мiсцевого  органу  управлiння  у
сферi культури заяву, до якої додаються:
     копiї установчих документiв (для юридичних осiб) та свiдоцтва
про державну реєстрацiю органiзатора гастрольних заходiв;
     програма  виступiв  iз  зазначенням  часу,   мiсця   i   дати
проведення гастрольного заходу;
     повний перелiк творiв, якi є об'єктами авторського  права  та
(або) сумiжних прав, що заявленi в програмi виступiв;
     завiрена в установленому порядку копiя договору безпосередньо
з суб'єктом авторського права та (або) сумiжних прав, та  (або)  з
повiреним,  та  (або)  з  вiдповiдною  органiзацiєю   колективного
управлiння майновими правами суб'єктiв авторського права та  (або)
сумiжних прав, який дає органiзатору право на використання пiд час
гастрольного заходу творiв, якi є об'єктами авторського  права  та
(або) сумiжних прав, що заявленi в програмi виступiв, та не  стали
суспiльним надбанням;
     копiя договору про оренду стацiонарного сценiчного майданчика
(землi);
     довiдка державного податкового органу про взяття на облiк  як
платника збору за проведення гастрольних заходiв.
     4. Мiсцевий орган управлiння у сферi культури протягом  трьох
робочих днiв пiсля надходження заяви та iнших зазначених у частинi
третiй  цiєї  статтi  документiв  приймає  рiшення   щодо   видачi
органiзатору гастрольного заходу свiдоцтва про його проведення.
     5. У проведеннi гастрольного заходу може бути  вiдмовлено,  а
видане свiдоцтво - анульовано у разi, коли:
     установчими документами органiзатора гастрольного  заходу  не
передбачено провадження дiяльностi, пов'язаної з  органiзацiєю  та
проведенням гастрольних заходiв;
     заява про  проведення  гастрольного  заходу  та  iншi  поданi
документи мiстять завiдомо неправдиву iнформацiю;
     гастрольний захiд проводиться з порушенням вимог цього Закону
та iнших актiв законодавства України.
     6. Вiдмова мiсцевого органу управлiння  у  сферi  культури  у
видачi свiдоцтва про проведення гастрольного  заходу  або  рiшення
про його анулювання можуть бути оскарженi в установленому  порядку
до суду.
     7.  Органiзацiя  та  проведення   гастрольних   заходiв   без
свiдоцтва про проведення гастрольного заходу забороняється.
     8.  Порядок  видачi  та  форма  свiдоцтва,  а  також  порядок
органiзацiї  та  проведення  гастрольних  заходiв   установлюються
Кабiнетом Мiнiстрiв України.
     Стаття 6. Облiк гастрольних заходiв
     1. З метою  удосконалення  системи  планування,  забезпечення
задоволення творчих  потреб  та  iнтересiв  населення,  дотримання
вимог законодавства пiд час органiзацiї та проведення  гастрольних
заходiв мiсцевi органи управлiння у сферi  культури  ведуть  облiк
гастрольних заходiв, що проводяться на  певнiй  територiї,  шляхом
включення їх до банку даних гастрольних заходiв.
     2.  Спецiально  уповноважений  центральний  орган  виконавчої
влади у сферi культури i мистецтва на пiдставi вiдомостей, поданих
мiсцевими органами управлiння у сферi культури, формує банк  даних
про гастрольнi заходи, що проводяться в Українi.
     3. Порядок  ведення  облiку  гастрольних  заходiв  встановлює
спецiально уповноважений  центральний  орган  виконавчої  влади  у
сферi культури i мистецтва.
     4. Мiсцевi органи управлiння у сферi культури щомiсяця до  10
числа  подають  спецiально  уповноваженому   центральному   органу
виконавчої влади у сферi iнтелектуальної власностi та  вiдповiдним
органам  державної   податкової   служби   перелiк   органiзаторiв
гастрольних  заходiв,  яким  видано   свiдоцтво   про   проведення
гастрольного заходу.
     Стаття  7.  Особливостi  проведення  благодiйних  гастрольних
заходiв
     1. Благодiйнi гастрольнi заходи органiзовуються i проводяться
вiдповiдно до цього Закону i не передбачають отримання прибутку чи
iншої вигоди або весь прибуток вiд їх проведення  спрямовується  в
порядку,  встановленому  законодавством,  на  благодiйництво,   за
винятком  прибутку,  за  рахунок   якого   покриваються   витрати,
пов'язанi виключно з органiзацiєю та проведенням таких заходiв.
     2. Перелiк i граничнi обсяги витрат,  пов'язаних  виключно  з
органiзацiєю та проведенням благодiйних  гастрольних  заходiв,  на
покриття яких спрямовується отриманий вiд їх проведення  прибуток,
визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
     Стаття 8. Обмеження пiд час проведення гастрольних заходiв
     1. Пiд час проведення  гастрольних  заходiв  не  допускається
використання iнформацiйних, рекламних та iнших матерiалiв, а також
закликiв, спрямованих на лiквiдацiю  незалежностi  України,  змiну
конституцiйного ладу насильницьким шляхом, порушення  суверенiтету
i територiальної цiлiсностi держави, пiдрив її безпеки,  незаконне
захоплення  державної  влади,  пропаганду  вiйни,   тероризму   та
екстремiзму,  насильства,   розпалювання   мiжетнiчної,   расової,
релiгiйної  ворожнечi,  посягання  на  права  i  свободи   людини,
здоров'я населення.
     Не допускається  також  проведення  гастрольних  заходiв,  що
пропагують   порнографiю,   культ   насильства   та   жорстокостi,
виробництво i вживання наркотикiв та психотропних речовин.
 
     Роздiл II
 
     ЗБIР ЗА ПРОВЕДЕННЯ ГАСТРОЛЬНИХ ЗАХОДIВ
 
     Стаття  9.  Визначення  об'єкта  оподаткування,  платника  та
ставки збору за проведення гастрольних заходiв
     1. Об'єктом оподаткування збором  за  проведення  гастрольних
заходiв на територiї України є  виручка  вiд  реалiзацiї  квиткiв,
абонементiв або плати за вхiд на гастрольний захiд.  Ставка  збору
за проведення гастрольних заходiв у  комерцiйних  цiлях  (з  метою
отримання прибутку) становить три вiдсотки об'єкта оподаткування.
     2. Платником збору за проведення  гастрольного  заходу  (крiм
благодiйного) на територiї України є його органiзатор.
     Стаття 10. Порядок здiйснення розрахунку та сплати  збору  за
проведення гастрольних заходiв
     1. Платники збору за проведення гастрольних заходiв  протягом
десяти  календарних  днiв  пiсля  проведення  гастрольного  заходу
подають до органу  державної  податкової  служби  за  мiсцем  його
проведення розрахунок збору за проведення гастрольних заходiв,  що
здiйснюється   за   формою,   встановленою   центральним   органом
податкової служби.
     2.  Збiр  сплачується  одним  платiжним  дорученням  протягом
двадцяти  календарних  днiв,   наступних   за   датою   проведення
гастрольних заходiв.
     3.  Датою  проведення  гастрольного  заходу  для   здiйснення
розрахунку  вважається  дата  фактичного  завершення  гастрольного
заходу.
     4. Платники збору за проведення  гастрольних  заходiв  несуть
вiдповiдальнiсть  згiдно  iз  законом  за   своєчаснiсть   подання
розрахунку, правильнiсть обчислення, повноту i своєчаснiсть сплати
збору.
 
     Роздiл III
 
     ДЕРЖАВНА ФIНАНСОВА ПIДТРИМКА
     ГАСТРОЛЬНОЇ ДIЯЛЬНОСТI
 
     Стаття   11.   Порядок   забезпечення   державної   пiдтримки
гастрольної дiяльностi
 
     1.  Держава  забезпечує  пiдтримку   гастрольної   дiяльностi
вiтчизняних  гастролерiв   за   рахунок   коштiв   загального   та
спецiального  фондiв  Державного  бюджету   України   i   мiсцевих
бюджетiв.
 
     2.  Джерелом  формування  спецiального  фонду   бюджетiв   на
пiдтримку  гастрольної  дiяльностi   вiтчизняних   гастролерiв   є
надходження вiд збору за проведення гастрольних заходiв.
     Стаття  12.  Порядок  розподiлу   та   використання   коштiв,
передбачених   для   надання   державної   фiнансової    пiдтримки
гастрольної дiяльностi
     1. Тридцять вiдсоткiв нарахованих  сум  збору  за  проведення
гастрольних заходiв залишаються на спецiальних рахунках  управлiнь
Державного казначейства в Автономнiй  Республiцi  Крим,  областях,
мiстах Києвi та Севастополi i використовуються мiсцевими  органами
управлiння у  сферi  культури  для  надання  державної  фiнансової
пiдтримки гастрольної дiяльностi,  що  провадиться  у  вiдповiдних
регiонах.
     2. Сiмдесят вiдсоткiв нарахованих  сум  збору  за  проведення
гастрольних  заходiв  перераховуються   на   спецiальний   рахунок
Державного  казначейства  України  i  спрямовуються  на  пiдтримку
гастрольної  дiяльностi  в  Українi,  що  провадиться  за   участю
вiтчизняних гастролерiв. Розпорядником  цих  коштiв  є  спецiально
уповноважений центральний орган виконавчої влади у сферi  культури
i мистецтва.
     3. Порядок розподiлу коштiв спецiального  фонду  бюджетiв  на
пiдтримку вiтчизняних гастролерiв визначається Кабiнетом Мiнiстрiв
України.
 
     Роздiл IV
 
     ВIДПОВIДАЛЬНIСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА
     ЩОДО ОРГАНIЗАЦIЇ ТА ПРОВАДЖЕННЯ ГАСТРОЛЬНОЇ
     ДIЯЛЬНОСТI
 
     Стаття 13. Вiдповiдальнiсть за порушення вимог цього Закону
     1. Особи,  виннi  в  порушеннi  вимог  цього  Закону,  несуть
вiдповiдальнiсть згiдно iз законом.
     2. Мiсцевий орган  управлiння  у  сферi  культури  застосовує
штрафнi санкцiї до суб'єктiв господарювання у разi:
     органiзацiї  та  проведення  ними  гастрольного  заходу   без
вiдповiдного  свiдоцтва,  виданого  згiдно  з  цим  Законом,   або
проведення такого заходу в  iншому  мiсцi  чи  в  iншу  дату,  нiж
зазначенi у свiдоцтвi про проведення гастрольного заходу, -  штраф
у розмiрi виручки вiд проведення гастрольного заходу, але не  менш
як 100 неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян;
     надання стацiонарного сценiчного  майданчика  для  проведення
гастрольного заходу без вiдповiдного свiдоцтва  або  за  наявностi
свiдоцтва, в якому зазначенi iнше мiсце чи  iнша  дата  проведення
такого заходу, - штраф у розмiрi виручки вiд надання стацiонарного
сценiчного майданчика для проведення гастрольного заходу,  але  не
менш як 20 неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян.
     Стаття 14. Порядок застосування штрафних санкцiй за порушення
вимог законодавства щодо органiзацiї  та  провадження  гастрольної
дiяльностi
     1. Штрафнi санкцiї,  передбаченi  статтею  13  цього  Закону,
застосовуються до суб'єктiв  господарювання  вiдповiдним  мiсцевим
органом управлiння у сферi культури пiсля прийняття постанови,  що
засвiдчує факт правопорушення.
     2.  Про  вчинення  передбаченого  статтею  13  цього   Закону
правопорушення уповноважена особа мiсцевого  органу  управлiння  у
сферi культури складає протокол, який разом з iншими  документами,
що пiдтверджують правопорушення, подається протягом трьох днiв  на
розгляд  посадовiй  особi,  яка  має  право  застосувати   штрафнi
санкцiї, та вiдповiдному суб'єкту господарювання.
     Порядок складення i подання протоколу та iнших документiв про
порушення вимог  законодавства  щодо  органiзацiї  та  провадження
гастрольної  дiяльностi  в   Українi   затверджується   спецiально
уповноваженим  центральним  органом  виконавчої  влади   у   сферi
культури i мистецтва.
     3. Суб'єкт господарювання протягом трьох днiв пiсля отримання
протоколу може подати  до  мiсцевого  органу  управлiння  у  сферi
культури вiдповiднi письмовi заперечення та пояснення.
     4.  Рiшення  про  застосування  до  суб'єкта   господарювання
штрафних санкцiй за порушення вимог законодавства щодо органiзацiї
та провадження гастрольної дiяльностi приймається  керiвником  або
заступником керiвника мiсцевого органу управлiння у сферi культури
протягом 10 днiв пiсля надходження протоколу та iнших документiв i
оформляється  постановою,   яка   надсилається   такому   суб'єкту
господарювання.
     5.  Суб'єкт   господарювання   повинен   сплатити   штраф   у
п'ятнадцятиденний  строк  з  дня  отримання  постанови  про   його
накладення.
     У разi несплати штрафу в зазначений строк  вiн  стягується  в
судовому порядку.
     6. Постанову мiсцевого органу управлiння у сферi культури про
застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцiй може бути
оскаржено до суду.
     7. Кошти, що  надiйшли  в  результатi  застосування  штрафних
санкцiй, спрямовуються до державного бюджету.
 
     Роздiл V
 
     ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
 
     1. Цей Закон набирає чинностi з 1 сiчня 2010 року.".