КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 28 травня 2005 р. N 167-р
Київ

Про схвалення комплексного плану заходів із забезпечення фінансової стабілізації підприємств паливно-енергетичного комплексу

Схвалити розроблений Мінпаливенерго комплексний план заходів із забезпечення фінансової стабілізації підприємств паливно-енергетичного комплексу, що додається до оригіналу.
Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 37

СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 28 травня 2005 р. N 167-р

Комплексний план заходів із забезпечення фінансової стабілізації підприємств паливно-енергетичного комплексу

N п/п Найменування заходу Строк виконання Відповідаль- ні за виконання Механізм реалізації
2005 рік (короткостро- кові заходи) 2006 рік (серед- ньо- строкові заходи) після 2007 року (довго- строко- ві заходи)
1. Розв'язання проблеми заборгованості
1.1. Участь в доопрацюванні та супроводженні розгляду Верховною Радою законопроекту, спрямованого на комплексне вирішення проблеми дебіторсько- кредиторської заборгованості підприємств паливно-енергетичного комплексу (проект Закону України "Про заходи,спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу, реєстраційний номер 5476 від 5 травня 2004 р.) липень Мінпалив- енерго Мінекономіки Мінфін НКРЕ Державне підприємство "Енерго- ринок" ДПА Держжитло- комунгосп Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетичн- ого комплексу (за згодою) прийняття відповідного закону
1.2. Розроблення та узгодження проектів нормативно-правових актів, необхідних для впровадження заходів щодо погашення заборгованості, визначених законом, спрямованим на комплексне розв'язання проблеми боргів підприємств паливно-енергетичного комплексу, після його прийняття Верховною Радою України (п. 1.1.) у тому числі:
1) постанови Кабінету Міністрів України про порядок ведення та користування даними Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості протягом двох місяців після виконання п. 1.1. Мінпалив- енерго Мінекономіки Державне підприємство "Енергори- нок" Мін'юст прийняття постанови Кабінету Міністрів України
2) наказу Мінпаливенерго про порядок надання звітності щодо дебіторсько- кредиторської заборгованості підприємствами, які внесені до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості протягом двох місяців після виконання п. 1.1. Мінпалив- енерго видання наказу Мінпаливенерго
3) постанови Кабінету Міністрів України про порядок підтвердження заборгованості протягом двох місяців після виконання п. 1.1. Мінпалив- енерго Мінфін, Мінекономіки Державна податкова адміністра- ція НКРЕ Державне підприємство "Енерго- ринок Мін'юст прийняття постанови Кабінету Міністрів України
4) постанови Кабінету Міністрів України про порядок проведення взаєморозрахунків протягом двох місяців після виконання п. 1.1. Мінпалив- енерго державне підприємство "Енерго- ринок" НКРЕ Мінфін Мінекономіки ДПА Держказна- чейство Мін'юст прийняття постанови Кабінету Міністрів України
5) постанови Кабінету Міністрів України про порядок погашення заборгованості підприємств паливно-енергетичного комплексу, ціни (тарифи) на товари (роботи, послуги) яких підлягають державному регулюванню та/або які є суб'єктами господарювання державного сектору економіки, за договорами реструктуризації протягом двох місяців після виконання п. 1.1. Мінпалив- енерго НКРЕ Мінекономіки Мінфін Мін'юст ДПА Держжитло- комунгосп державне підприємство "Енерго- ринок", НАК "Нафтогаз України" прийняття постанови Кабінету Міністрів України
6) наказу Мінпаливенерго про затвердження переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості; Протягом трьох місяців та десяти днів після виконання п. 1.1. Мінпалив- енерго видання наказу Мінпаливенерго
1.3. Забезпечення погашення підприємствами паливно-енергетичного комплексу податкового боргу перед бюджетами всіх рівнів
в обсязі 10 відсотків загальної суми податкового боргу, що утворився станом на 1 січня 2005 р. протягом року Мінпалив- енерго ДПА
в обсязі 10 відсотків загальної суми податкового боргу, що утворився станом на 1 січня 2006 р. протягом року Мінпалив- енерго ДПА
недопущення зростання податкового боргу та його поступове скорочення після 2007 року Мінпалив- енерго ДПА
Вугільна галузь
1.4. Погашення заборгованості минулих років із заробітної плати працівникам вугледобувних підприємств грудень Мінпалив- енерго Мінфін прийняття урядового рішення
1.5 Погашення заборгованості з регресних позовів перед працівниками вугледобувних підприємств протягом року Мінпалив- енерго Мінфін Фонд соціального страхування відповідно до положень Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" (2285-15)
Нафтогазовий комплекс
1.6. Прискорення виконання заходів щодо погашення заборгованості споживачів перед НАК "Нафтогаз України" за природний газ, передбачених Законом України "Про списання вартості несплачених обсягів природного газу" від 5 червня 2003 р.N 911-IV (911-15) та постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 р.N 550 (550-2004-п) "Деякі питання списання вартості несплачених обсягів природного газу". протягом року Міжвідомча комісія із списання вартості несплачених обсягів природного газу НАК "Нафтогаз України" Держжитло- комунгосп рішення Міжвідомчої комісії із списання вартості несплачених обсягів природного газу, звіт НАК "Нафтогаз України" про результати виконання заходів
2. Забезпечення повної поточної оплати за енергоносії
2.1. Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону про внесення змін до Законів України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (2011-12) , "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні" (962-12) ,"Про статус гірських населених пунктів в Україні" (56/95-ВР) ,"Про питну воду та питне водопостачання" (2918-14) , "Про міський електротранспорт" (1914-15) таОснов законодавства України про охорону здоров'я (2801-12) , спрямованого на вирішення питання визначення джерел фінансування пільг по оплаті енергоносіїв та комунальних послуг для яких законодавством визначені джерела фінансування таких пільг грудень Мінфін Мін'юст Мінпалив- енерго НКРЕ Мінекономіки Міноборони МОЗ Держжитло- комунгосп відповідні Комітети Верховної Ради України (за згодою) виконавчі органи відповідних рад внесення змін до відповідних законів
2.2. Вирішення питання фінансування шляхом розробки та подання головним розпорядником коштів бюджетних запитів Мінфіну та місцевим фінансовим органам в терміни та у порядку, встановлені цими органами при складанні проектів бюджетів всіх рівнів (з урахуванням погашення заборгованості минулих років): - оплати енергоносіїв для бюджетних установ та організацій відповідно до встановлених норм споживання; - пільг та субсидій по оплаті за енергоносії та комунальні послуги для споживачів, які мають право на отримання пільг і субсидій та склад яких встановлений законодавством, у тому числі для споживачів, визначених п. 2.1. Плану серпень грудень щороку Мінфін головні розпорядники бюджетних коштів Мінекономіки Мін'юст Держжитло- комунгосп Місцеві державні адміністра- ції прийняття Закону України "Про Державний бюджет України", прийняття місцевими радами рішень про затвердження
2.3. Упорядкування розрахунків для проведення видатків з надання пільг та субсидій за рахунок надходжень до державного бюджету податкових платежів підприємств паливно-енергетичного комплексу при складанні державного бюджету, розгляді та прийнятті Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" та на кожний наступний рік протягом року протягом року щороку Мінфін Мінпалив- енерго Мінекономі- ки, Мінпраці Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетич- ного комплексу (за згодою) прийняття Закону України "Про Державний бюджет України"
2.4. Розроблення та затвердження порядку перерахування субвенцій на надання пільг, субсидій та компенсацій на споживання енергоносіїв за рахунок надходжень до державного бюджету податкових платежів підприємств паливно-енергетичного комплексу (на виконання п. 2.3.) протягом року протягом року щороку Мінпалив- енерго Мінекономі- ки, Мінфін Мінпраці Мін'юст прийняття постанови Кабінету Міністрів України
2.5. Забезпечення супроводження у Верховній Раді України проекту Закону України "Про теплопостачання" (реєстраційний номер 4021 від 23 липня 2003 р.) жовтень (прийняття закону) Держжитло- комунгосп Мінпалив- енерго НКРЕ Мінекономіки Мінфін Мін'юст Комітети Верховної Ради України (за згодою) прийняття закону
2.6. Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону про внесення змін до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) та "Про місцеві державні адміністрації" (586-14) та інших законодавчих актів з опрацюванням питання розмежування повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги. Жовтень (прийняття законів) Мінекономіки Держжитло- комунгосп НКРЕ, Мінпалив- енерго Мінфін Мін'юст інші заінтересо- вані центральні органи виконавчої влади комітети Верховної Ради України (за згодою) внесення змін до відповідних законів
2.7. Розроблення та затвердження Порядку формування тарифів на виробництво теплової енергії та послуги з централізованого постачання гарячої води і централізованого опалення. Доопрацювання та внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого Наказом Держбуду України від 27 червня 2001 р.N 139 (z0748-01) вересень грудень Держжитло- комунгосп Мінекономі- кі, Мінфін Антимоно- польний комітет Мін'юст прийняття постанови Кабінету Міністрів України
2.8. Впорядкування питання щодо реалізації права енергопостачальних та газопостачальних компаній обмежувати постачання ергоносіїв підприємствам- боржникам, які здійснюють постачання питної води та водовідведення, шляхом упорядкування питання при підготовці та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою (прийняття) проектів Законів України про засади функціонування ринку природного газу та про внесення змін до Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" (2918-14) грудень (прийняття Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про питну воду та питне водопостачан- ня") протягом 2006 року (прийнят- тя закону про засади функ- ціонуван- ня ринку природно- го газу) Держжитло- комунгосп (головний виконавець з підготовки проекту закону про внесення змін до Закону України "Про питну воду та питне водопостача- ння") НКРЕ Мінпалив- енерго (головний виконавець з підготовки проекту закону про засади функціонува- ння ринку природного газу) Мінекономіки Мінфін Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетич- ного комплексу (за згодою) внесення змін до відповідних законів, прийняття відповідного закону
2.9. Вирішення питання щодо встановлення та стягнення фінансових санкцій з населення, що мають заборгованість за спожиті житлово-комунальні послуги та енергоносії шляхом розробки, подання та участі у супроводженні відповідного законопроекту Верховною Радою України. грудень березень (подання законо- проекту на розгляд Верховної Ради України) Держжитло- комунгосп Мінфін Мінекономіки Мінпалив- енерго НКРЕ Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетич- ного комплексу (за згодою) розроблення законопректу "Про внесення змін до Закону України "Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житловокомуна- льні послуги".
Розв'язання проблеми реструктуризації заборгованості підприємств житлово-комунального господарства перед постачальниками енергоносіїв, що склалася в результаті укладання договорів на реструктуризацію заборгованості за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію між населенням та підприємствами, а також не нарахування пені житлово-комунальним підприємствам, підприємствам паливно-енергетичного комплексу на їх недоїмку з платежів до відповідних бюджетів шляхом розробки, подання та участі у супроводженні відповідного законопроекту Верховною Радою України. грудень (прийнят- тя відповід- ного закону) розроблення законопроекту "Про внесення змін до статті Закону України "Про реструктуриза- цію заборгованості з квартирної плати, плати за житловокомуна- льні послуги, спожиті газ та електроенергію"
Електроенергетика
2.10 Прискорення вирішення питання щодо порядку фінансування екологічної броні електропостачання споживачів, що внесені до переліків споживачів та їх обладнання, для якого повинна бути встановлена броня електропостачання червень Мінпалив- енерго Державна інспекція з енергетично- го нагляду прийняття постанови Кабінету Міністрів України
2.11 Визначення джерел та порядку фінансування з державного бюджету оплати екологічної броні електропостачання при несплаті або неповній сплаті за спожиту електричну енергію споживачами, що мають таку броню, при складанні проекту Державного бюджету, розгляді та прийнятті проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" та на кожний наступний рік протягом року протягом року щороку Мінфін Мінпалив- енерго Мінекономіки Держжитло- комунгосп Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття Закону України "Про Державний бюджет України" та відповідних постанов КМУ
2.12 Удосконалення порядку встановлення економічних коефіцієнтів нормативних технологічних витрат електричної енергії у електричних мережах з метою стимулювання заходів щодо їх скорочення січень НКРЕ Мінпалив- енерго прийняття відповідних наказів Мінпаливенерго та постанов НКРЕ
2.13 Участь в доопрацюванні та супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону, спрямованого на посилення відповідальності споживачів за безоплатне споживання електричної енергії (проект Закону України "Про внесення змін до Кримінального і Кримінально- процесуального кодексів України", реєстраційний номер 1158 від 04 червня 2002 р.) червень Мінпалив- енерго НКРЕ Мінекономіки Мінфін Держжитло- комунгосп Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття закону
Вугільна галузь
2.14 Опрацювання питання щодо поетапного запровадження розрахунків за вугільну продукцію на умовах попередньої оплати (на виконання Указу Президента від 25 травня 2004 р.N 576 (576/2004) "Про невідкладні заходи щодо завершення погашення заборгованості із заробітної плати") грудень Мінпалив- енерго прийняття відповідного наказу Мінпаливенерго
Нафтогазовий комплекс
2.15 Участь в доопрацюванні та супроводженні розгляду Верховною Радою проекту закону, спрямованого на посилення відповідальності споживачів природного газу, нафти, нафтопродуктів за умисне пошкодження приладів обліку енергоресурсів (проект Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення", реєстраційний номер 4536 від 18 грудня 2003 р.) грудень Мінпалив- енерго, НКРЕ Мінекономі- ки, Мінфін Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) НАК "Нафтогаз України" прийняття закону
2.16 Розроблення заходів щодо подальшого стимулювання побутових споживачів природного газу щодо встановлення засобів обліку природного газу, визначення єдиного порядку їх встановлення, обслуговування та використання грудень Мінпалив- енерго НКРЕ Мінфін Мінекономіки НАК "Нафтогаз України" прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
3. Впорядкування засад ціно та тарифоутворення в паливно-енергетичному комплексі
3.1. Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту закону про внесення змін до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" у частині обов'язковості ведення окремого бухгалтерського обліку суб'єктами господарювання - природними монополістами за кожним видом діяльності, що підлягає ліцензуванню. грудень (подання законопроекту на розгляд Верховної Ради України) червень (прийнят- тя закону) Мінфін Антимонопо- льний комітет НКРЕ Мінпалив- енерго Держжитло- комунгосп Мін'юст внесення змін до відповідного закону
3.2. Розроблення пропозицій та здійснення заходів поетапного приведення цін на енергоносії для населення та інших категорій споживачів до рівня, що відповідає обґрунтованим витратам на їх виробництво (видобуток), постачання та передачу (транспортування) грудень (заходи) протягом року (реаліза- ція заходів) протя- гом року (реалі- зація захо- дів) НКРЕ, Мінекономіки Мінпраці Мінфін Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) інші заінтересо- вані центральні органи виконавчої влади прийняття постанови НКРЕ щодо поетапного приведення цін на енергоносії до рівня, що відповідає обґрунтованим витратам на їх виробництво (видобуток) передачу (транспортуван- ня), постачання
3.3. Поетапне приведення цін та тарифів на житлово-комунальні послуги до рівня, що відповідає обґрунтованим витратам на їх постачання протягом року протя- гом року Рада Міністрів АР Крим обласні держадмініс- трації Київська і Севастополь- ська міськдержад- міністрації Відповідні розпорядження Ради Міністрів АР Крим, обласних держадміністра- цій, Київської і Севастополь- ської міськдержадмі- ністрацій
Електроенергетика
3.4. Вдосконалення системи формування тарифів (цін) на виробництво електричної енергії та послуги з її передачі та постачання (за окремими ліцензованими видами діяльності) з урахуванням наступних принципів: визначення системи показників ефективності функціонування суб'єктів електроенергетики, які мають враховуватися при встановленні тарифів: - встановлення норми прибутку, у тому числі з урахуванням особливостей здійснення інвестиційної діяльності в електроенергетиці; - стимулювання скорочення витрат ліцензіатів за статтями витрат; - стимулювання скорочення рівня понаднормативних витрат електричної енергії в мережах грудень (внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р.N 451-р (451-2001-р) протягом року (прийнят- тя відповід- них постанов НКРЕ) НКРЕ Мінпалив- енерго Мінекономіки Антимоно- польний комітет Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р.N 451-р (451-2001-р) "Про затвердження плану заходів щодо реалізації довгострокової тарифної політики на оптовому ринку електроенергії України", прийняття відповідних постанов НКРЕ
3.5. Розроблення та затвердження методик формування тарифів (цін):
1) тарифів на передачу електричної енергії магістральними та міждержавними мережами грудень НКРЕ, Мінпалив- енерго НЕК "Укренерго" Мінекономіки прийняття постанови НКРЕ
2) цін на послуги з централізованого диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України грудень НКРЕ Мінпалив- енерго НЕК "Укренерго" прийняття постанови НКРЕ
3) на ринку допоміжних послуг квітень НКРЕ Мінпалив- енерго Антимоно- польний комітет НЕК "Укренерго", державне підприємство "Енерго- ринок" прийняття постанови НКРЕ
4) тарифів на виробництво електричної енергії (у тому числі з урахуванням екологічної складової) - ГЕС; - АЕС. грудень (ГЕС) квітень (АЕС) НКРЕ Мінпалив- енерго інші центральні органи виконавчої влади Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття постанови НКРЕ
3.6. Розроблення системи ціно- та тарифоутворення при впровадженні двосторонніх контрактів купівлі-продажу електричної енергії з 2007 року НКРЕ Мінпалив- енерго інші центральні органи виконавчої влади прийняття постанови НКРЕ, внесення змін до Закону України "Про електроенерге- тику" (575/97-ВР)
3.7. Розроблення системи ціно- та тарифоутворення на балансуючому ринку електричної енергії з 2007 року НКРЕ Мінпалив- енерго інші центральні органи виконавчої влади, державне підприємство "Енерго- ринок" (у межах повноважень) Прийняття відповідної постанови НКРЕ, внесення змін до Закону України "Про електроенерге- тику" (575/97-ВР)
3.8. Розроблення та затвердження методики розподілу та обліку витрат за різними видами ліцензованої діяльності в межах одного суб'єкта господарювання - природного монополіста в електроенергетиці, який здійснює свою діяльність також на суміжних ринках протягом року (розробка) січень (затвер- дження ) Мінпалив- енерго НКРЕ Мінфін Антимоно- польний комітет Мін'юст прийняття спільної постанови (наказу) (підлягає уточненню)
3.9. Скасування механізму компенсації втрат енергопостачальникам від постачання електричної енергії між різними категоріями споживачів (на виконання та у відповідності до етапів, визначених за п. 3.2.) протя- гом року НКРЕ Мінекономіки Мінфін державне підприємство "Енерго- ринок", Мінпалив- енерго, Антимоно- польний комітет прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
3.10 Удосконалення системи моніторингу тарифів (цін) на електричну енергію грудень НКРЕ Мінпалив- енерго прийняття постанови НКРЕ
3.11 Опрацювання питання щодо удосконалення процедури затвердження та перегляду НКРЕ тарифів на послуги суб'єктів електроенергетики у частині забезпечення прозорості для споживачів, у тому числі через: - розширення складу інформації щодо зміни цін (тарифів) на товари суб'єктів природних монополій, яка підлягає оприлюдненню, і визначення порядку оприлюднення такої інформації та рішень НКРЕ щодо затвердження та перегляду тарифів з наданням обґрунтувань; - забезпечення вільного доступу споживачів до будь-якої інформації, крім конфіденційної, що надається ліцензіатом - природним монополістом до НКРЕ для затвердження та перегляду тарифу у відповідності до антимонопольного законодавства; - надання НКРЕ роз'яснень споживачам (за запитом) щодо обґрунтування рівня тарифів на електричну енергію та відповідного рішення НКРЕ щодо їх затвердження (перегляду). грудень НКРЕ Мінпалив- енерго Антимоно- польний комітет прийняття постанови НКРЕ
Вугільна галузь
3.12 Удосконалення засад ціноутворення на ринку коксівного вугілля (з урахуванням порядку встановлення цін на кокс) квітень Мінпалив- енерго Мінекономіки Мінпром- політики затвердження спільного наказу Мінпаливенерго та Мінпромполітики
3.13 Удосконалення засад ціноутворення на ринку енергетичного вугілля, у тому числі при розробці методики розрахунку оптової ринкової ціни на оптовому ринку енергетичного вугілля (ОРЕВ) серпень протягом року протя- гом року Мінпалив- енерго Мінекономіки державне підприємство "Вугілля України" Мін'юст затвердження спільного наказу Мінпаливенерго та Мінекономіки
3.14 Запровадження системи моніторингу цін на вугілля грудень Мінпалив- енерго Мінекономіки затвердження спільного наказу Мінпаливенерго та Мінекономіки
3.15 Визначення засад державної експортно-імпортної політики щодо коксівного та енергетичного вугілля, у тому числі доцільності введення експортного мита на вугілля в осінньо-зимовий період (за необхідністю) грудень грудень щороку Мінпалив- енерго Мінекономіки прийняття постанови Кабінету Міністрів України
Нафтогазовий комплекс
3.16 Участь в доопрацюванні та супроводженні розгляду Верховною Радою проекту закону, що визначає засади функціонування ринку природного газу з метою удосконалення засад державної політики щодо ціно- та тарифоутворення у газовій галузі, зокрема, що стосується формування цін (тарифів) у конкурентному та монопольному сегментах ринку, цінової політики при здійсненні експорту, імпорту та транзиту природного газу, приведення законодавства України у відповідність з директивами ЄС у частині встановлення прозорих правил ціноутворення на ринку газу грудень (внесення відповідних змін до законопроекту) протягом року (прийнят- тя Закону Верховної Ради України) Мінпалив- енерго, НКРЕ Антимоно- польний комітет Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою), НАК "Нафтогаз України" прийняття відповідного закону
3.17 Розроблення та впровадження довгострокової тарифної та цінової політики в нафтогазовому комплексі (за окремими ліцензованими видами діяльності) з урахуванням наступних принципів: - покриття обґрунтованих витрат; - визначення системи показників ефективності функціонування підприємств нафтогазової галузі, які мають враховуватися при встановленні тарифів; - визначення норми прибутку, у тому числі з урахуванням особливостей здійснення інвестиційної діяльності в нафтогазовій галузі; - стимулювання скорочення витрат у тарифах на послуги суб'єктів природних монополій 2007 рік НКРЕ Мінпалив- енерго Мінекономіки Антимоно- польний комітет Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України
3.18 Розроблення та затвердження процедури встановлення та перегляду НКРЕ тарифів на послуги підприємств-природних монополістів протя- гом року НКРЕ прийняття відповідної постанови НКРЕ
3.19 Забезпечення фінансування створення резервного фонду нафтопродуктів для використання його в періоди різкого коливання цін при складанні проекту Державного бюджету. Розроблення та прийняття Порядку формування та використання резервного фонду нафтопродуктів. грудень грудень щороку Держком- резерв Мінекономіки Мінфін Мінпалив- енерго Мін'юст прийняття Закону України "Про Державний бюджет" прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
3.20 Розроблення та затвердження методики розподілу та обліку витрат за різними видами ліцензованої діяльності в межах одного суб'єкта господарювання (об'єкту надрокористування)- природного монополіста в нафтогазовому комплексі, який здійснює свою діяльність також на суміжних ринках липень НКРЕ Мінфін Антимоно- польний комітет ДПА прийняття спільної постанови (наказу) (потребує уточнення)
4. Податкова політика в паливно-енергетичному комплексі
4.1. Заходи щодо підвищення податкової дисципліни платників податків - підприємств паливно-енергетичного комплексу стосовно заборгованості минулих періодів наведені у Розділі 1.
5. Безпека функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу
Електроенергетика
5.1. Створення фонду поводження з радіоактивними відходами шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного проекту закону грудень (подання законопроекту на розгляд Верховної Ради України) протягом року (прийнят- тя закону) МНС Державний комітет ядерного регулювання Мінпалив- енерго НКРЕ НАЕК "Енергоатом" прийняття відповідного закону
5.2. Розроблення та запровадження механізму фінансування заходів щодо створення сезонних запасів палива для проходження осінньо-зимового максимуму навантаження об'єднаної енергосистеми України (на зворотній основі) при складанні проекту Державного бюджету, розгляді та прийнятті проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" та на кожний наступний рік грудень грудень щороку Мінпалив- енерго Мінфін НКРЕ Мінекономіки Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття Закону України "Про Державний бюджет України"
5.3. Удосконалення правового режиму використання підприємствами електроенергетики земельних та інших природних ресурсів при експлуатації об'єктів електроенергетики шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону про внесення змін до Земельного кодексу України, Лісового кодексу України та інших законів березень (подання на розгляд Верховної Ради України) Мінпалив- енерго Держкомзем Держводгосп Держкомліс- госп НКРЕ Мінфін Мінекономіки ДПА, Мінагро- політики Мінекоресур- сів Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) Внесення змін та доповнень доЗемельного кодексу України, (2768-14) Лісового кодексу України (3852-12) та інших законів
Вугільна галузь
5.4. Підвищення дієвості контролю стану техніки безпеки, попередження нещасних випадків та зниження рівня травматизму, у тому числі визначення необхідного складу нормативно-правових актів та повноважень органів, які повинні їх затверджувати червень Держнагляд- охоронпраці Мінпалив- енерго Мінекономіки Мінпраці Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття відповідних нормативно- правових актів
5.5. Удосконалення діяльності гірничорятувальної служби шляхом упорядкування нормативно-правових актів та повноважень органів, які повинні їх затверджувати червень (розробка проектів нормативно- правових актів) грудень (прийняття нормативно- правових актів) Мінпалив- енерго МНС Держнагляд- охоронпраці Мінекономіки Мінфін Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття відповідних нормативно- правових актів
5.6. При приватизації підприємств вугільної галузі встановлення вимог до нових власників щодо забезпечення належного рівня техніки безпеки, охорони праці шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту грудень (подання на розгляд Верховної Ради України) грудень (прийнят- тя закону) ФДМУ Мінпалив- енерго Мінпраці Мін'юст Врахування при прийнятті відповідного закону про особливості приватизації підприємств паливно- енергетичного комплексу
Нафтогазовий комплекс
5.7. Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону про внесення змін до Законів України "Про трубопровідний транспорт" (192/96-ВР) , "Про нафту і газ" (2665-14) з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність з положеннями Договору до Енергетичної хартії (995_056) та Директив Європейського Союзу в частині застосування спільних правил при будівництві та експлуатації об'єктів нафтогазової галузі січень (подання на розгляд Верховної Ради України) грудень (прийнят- тя закону) Мінпалив- енерго Мінекономіки НКРЕ Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) НАК "Нафтогаз України" внесення змін до Законів України "Про трубопровідний транспорт", (192/96-ВР) "Про нафту і газ" (2665-14)
5.8. Удосконалення правового режиму земель транспорту та промисловості у сфері нафтогазового комплексу шляхом участі в доопрацюванні у супроводженні розгляду у Верховній Раді проекту Закону України "Про внесення змін і доповнень до Земельного кодексу України", реєстраційний номер 2304 від 15 жовтня 2002 р. грудень (прийняття закону) Мінпалив- енерго НКРЕ Мінекономіки Мінфін Мінекобезпе- ки Держкомзем Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) НАК "Нафтогаз України" внесення змін і доповнень доЗемельного кодексу України (2768-14)
6. Стимулювання інвестиційних процесів в паливно-енергетичному комплексі
6.1. Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону України щодо засад інвестиційної діяльності в паливно-енергетичному комплексі грудень (подання законопроекту на розгляд Верховної Ради України) жовтень (прийнят- тя закону) Мінпалив- енерго НКРЕ Мінфін ДПА Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття закону щодо засад інвестиційної діяльності в паливно- енергетичному комплексі
Електроенергетика
6.2. Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду у Верховній Раді проекту закону про внесення відповідних змін до Закону України "Про електроенергетику" щодо засад інвестиційної діяльності грудень (подання законопроекту на розгляд Верховної Ради України) протягом (прийнят- тя закону) Мінпалив- енерго НКРЕ Мінфін Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) внесення змін до Закону України "Про електроенерге- тику" (575/97-ВР)
6.3. Підготовка пропозицій щодо формування та визначення напрямків використання спеціального фонду Державного бюджету з метою реалізації інвестиційних проектів в електроенергетиці при складанні проекту Державного бюджету, розгляді та прийнятті проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" та на кожний наступний рік протягом року протягом року щороку Мінпалив- енерго НКРЕ Мінфін Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття Закону України "Про Державний бюджет України"
6.4. Розроблення та затвердження механізмів фінансування проектів реконструкції та модернізації обладнання теплових електростанцій, що відпрацювало свій ресурс та/або не відповідає природоохоронним вимогам та умовам роботи в конкурентному ринку електричної енергії (на підставі відповідної Програми, затвердженої Кабінетом Міністрів України) жовтень Мінпалив- енерго НКРЕ державне підприємство "Енерго- ринок" інші центральні органи виконавчої влади Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) НАК "Енергетична компанія України" прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
6.5. Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про електроенергетику" з метою адаптації актів законодавства України до норм Договору до Енергетичної хартії та інших норм права Європейського Союзу у частині застосування спільних правил при будівництві об'єктів електроенергетики грудень (подання законопроекту на розгляд Верховної Ради України) протягом року (прийнят- тя закону) Мінпалив- енерго Мінекономіки НКРЕ Мін'юст Антимоно- польний комітет Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) внесення змін до Закону України "Про електроенерге- тику" (575/97-ВР)
6.6. Розроблення та затвердження основних нормативно-правових актів щодо створення та впровадження системи комерційного обліку електричної енергії та інформаційного обміну на оптовому та роздрібному ринку електричної енергії квітень НКРЕ Мінпалив- енерго державне підприємство "Енерго- рінок" НЕК "Укренерго" прийняття відповідної постанови НКРЕ
Нафтогазовий комплекс
6.7. Розроблення та затвердження нормативно-правових актів щодо створення програми створення єдиної системи обліку природного газу із запровадженням такого обліку на всіх стадіях (видобування, транспортування, переробка, споживання) протягом року Мінпалив- енерго Мінекономі- ки, Мінфін Мінпромполі- тики ДПА НКРЕ прийняття постанови Кабінету Міністрів України
7. Удосконалення засад державного регулювання
Електроенергетика
7.1. Удосконалення засад функціонування оптового ринку електричної енергії на шляху перетворень до повномасштабного конкурентного ринку електроенергії:
1) розроблення засад функціонування в межах ОРЕ ринку допоміжних послуг, у тому числі:
- визначення видів допоміжних послуг об'єднаної енергетичної системи; грудень Мінпалив- енерго НКРЕ НЕК "Укренерго" державне підприємство "Енерго- ринок" Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг прийняття відповідної постанови НКРЕ
- розроблення і затвердження порядку надання допоміжних послуг. липень Мінпалив- енерго НКРЕ НЕК "Укренерго" державне підприємство "Енерго- ринок" прийняття відповідної постанови НКРЕ, внесення змін до Правил оптового ринку електричної енергії України, затверджених Радою ОРЕ 04 вересня 2003 р. та Постановою НКРЕ від 12 вересня 2003 р.N 921 (v0921227-03) (надалі - Правил ОРЕ)
б) розроблення засад функціонування ринку двосторонніх договорів (контрактів) купівлі-продажу електричної енергії та умов для поступового переходу на двосторонні договори (контракти) купівлі-продажу електричної енергії між виробниками та енергопостачальниками або споживачами :
- розроблення процедур функціонування ринку двосторонніх договорів (контрактів) шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту; протягом року НКРЕ Мінпалив- енерго НЕК "Укренерго" державне підприємство "Енерго- ринок" внесення змін Закону України"Про електроенерге- тику" (575/97-ВР) та до Правил ОРЕ (v0921227-03)
- розроблення і затвердження форми примірних договорів між виробниками та постачальниками електричної енергії, а також між виробниками та споживачами електричної енергії; грудень НКРЕ Мінпалив- енерго прийняття відповідних постанов НКРЕ
- корегування системи договірних відносин на ОРЕ з урахуванням впровадження ринку двосторонніх договорів (контрактів) шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту; протягом року НКРЕ Мінпалив- енерго НЕК "Укренерго" державне підприємство "Енерго- ринок" внесення змін до Закону України "Про електроенерге- тику" (575/97-ВР) та до Правил ОРЕ (v0921227-03)
г) розроблення засад функціонування в межах ОРЕ балансуючого ринку електричної енергії та його поетапне впровадження шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту протягом року НКРЕ Мінпалив- енерго НЕК "Укренерго" державне підприємство "Енерго- ринок внесення змін до Закону України "Про електроенерге- тику" (575/97-ВР) та до Правил ОРЕ (v0921227-03)
7.2. Удосконалення засад саморегулювання на ОРЕ, у тому числі через удосконалення організаційно-правової форми договірного об'єднання членів ОРЕ, засад функціонування органів управління договірного об'єднання членів ОРЕ та арбітражної комісії (третейського суду), відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2002 р.N 1789 (1789-2002-п) "Про схвалення Концепції функціонування та розвитку оптового ринку електричної енергії України" протягом року НКРЕ Мінпалив- енерго Рада ОРЕ державне підприємство "Енерго- ринок" (в межах повноважень) прийняття відповідних документів щодо організацій них питань функціонування договірного об'єднання членів ОРЕ (у межах повноважень центральних органів виконавчої влади та суб'єктів електроенерге- тики)
7.3. Розроблення та прийняття Кодексу електричних мереж квітень Мінпалив- енерго НКРЕ НЕК "Укренерго" державне підприємство "Енерго- ринок" прийняття відповідної постанови КМУ, наказу Мінпаливенерго (підлягає уточненню)
7.4. Удосконалення засад здійснення експорту, імпорту та транзиту електричної енергії шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту з визначенням у тому числі: - порядку доступу суб'єктів господарської діяльності до міждержавних мереж з урахуванням, зокрема, обмежень пропускної спроможності; - засад ціноутворення та порядку розрахунків. грудень протягом року (прийнят- тя закону) Мінпалив- енерго НКРЕ НЕК "Укренерго", державне підприємство "Енерго- ринок" внесення змін до Закону України "Про електроенерге- тику" (575/97-ВР)
7.5. Удосконалення системи ліцензування діяльності на ОРЕ через внесення змін до умов та правил здійснення ліцензійної діяльності з передачі та постачання електричної енергії, а також розробку, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту, зокрема щодо: - обов'язковості дотримання Кодексу електричних мереж; - посилення вимог до суб'єктів електроенергетики, що обумовлюються впровадженням ринку двосторонніх договорів (контрактів) та допоміжних послуг; - посилення відповідальності за перевищення нормативних технологічних витрат електричної енергії у мережах та за нецільове використання коштів, передбачених у структурі тарифів грудень протягом року (прийнят- тя закону) НКРЕ Мінпалив- енерго внесення змін до Закону України "Про електроенерге- тику" (575/97-ВР) , внесення змін до відповідних постанов НКРЕ
7.6. Розроблення та запровадження дієвого механізму захисту прав споживачів шляхом посилення відповідальності за правопорушення суб'єктами природних монополій, шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту. грудень протягом року (прийнят- тя закону) НКРЕ Мінпалив- енерго внесення змін до нормативно- правових актів
7.7. Розроблення та запровадження стандартів якості надання послуг з постачання електричної енергії з метою захисту прав споживачів протя- гом року НКРЕ Мінпалив- енерго, Антимоно- польний комітет прийняття відповідних постанов НКРЕ
7.8. Удосконалення та законодавче визначення механізмів державного регулювання природних монополій в електроенергетиці та суміжних ринків шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту протя- гом року НКРЕ Мінпалив- енерго Держжитло- комунгосп, Мінекономіки Мінфін Антимоно- польний комітет Мінпраці Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття закону про регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суміжних ринків та внесення змін до Закону України"Про електроенерге- тику" (575/97-ВР)
Вугільна галузь
7.9. Опрацювання засад запровадження механізму біржового продажу коксівного та енергетичного вугілля (із збереженням можливості укладання прямих договорів між виробниками та споживачами вугілля) грудень Мінпалив- енерго Мінекономіки Мінфін Прийняття відповідного наказу Мінпаливенерго, Постанови Кабінету Міністрів України
7.10 Розроблення механізмів державного регулювання діяльності підприємств вугільної промисловості, у тому числі стосовно порядку надання бюджетних коштів державної підтримки (з елементами запобігання обмежень економічної конкуренції на енергетичних та суміжних ринках) червень (подання законо- проекту) грудень (прийнят- тя закону) Мінпалив- енерго Мінекономіки Мінфін, Мінпраці Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття закону про державне регулювання діяльності підприємств вугільної промисловості
Нафтогазовий комплекс
7.11 Розроблення та затвердження проектів нормативно-правових актів, необхідних для впровадження закону про засади функціонування ринку природного газу:
1) забезпечення умов для рівноправного, недискримінаційного доступу споживачів транспортних послуг до газотранспортної системи у разі дотримання споживачами технічних умов приєднання шляхом розроблення і затвердження Порядку доступу до газотранспортної системи; протя- гом року Мінпалив- енерго НКРЕ Мін'юст НАК "Нафтогаз України" прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
2) розроблення системи технологічних правил користування газотранспортною системою на принципах запровадження Правил користування газотранспортною системою ; протя- гом року Мінпалив- енерго НКРЕ НАК "Нафтогаз України" прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
3) встановлення прозорої, об'єктивної процедури розгляду органом регулювання заяв суб'єктів ринку природного газу щодо врегулювання суперечок, що виникають між ними, у тому числі щодо надання доступу до газотранспортної системи України; протя- гом року НКРЕ прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
4) встановлення критеріїв для визначення кваліфікованих споживачів природного газу в залежності від розміру обсягу споживання природного газу та визначення етапів зміни критеріїв для визначення кваліфікованих споживачів; протя- гом року НКРЕ Мінпалив- енерго прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
5) організація і запровадження системи комерційного балансування потоків природного газу, встановлення порядку та форми примірного договору на надання послуг з балансування; протя- гом року НКРЕ Мінпалив- енерго прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
6) розроблення процедур здійснення торгівлі природним газом на газових аукціонах; протягом року Мінекономіки НКРЕ Мінпалив- енерго прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України
7) організація і запровадження торгівлі природним газом на біржах, у тому числі за ф'ючерсними контрактами з визначенням етапів, змісту етапів та переліку заходів з впровадження біржової торгівлі протя- гом року Мінекономіки Мінпалив- енерго НКРЕ Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України, інших нормативно- правових актів
7.12 Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту закону, спрямованого на упорядкування економічних, правових відносин, пов'язаних з використанням нафтопровідного трубопроводу; визначення засад державної цінової політики при здійсненні експорту, імпорту та транзиту нафти та нафтопродуктів; визначення засад державного регулювання у сфері виробництва та реалізації нафтопродуктів, зокрема, у частині ліцензування діяльності з виробництва і реалізації та визначення повноважень органу регулювання та інших органів державної влади протягом року протягом року (прийнят- тя закону) Мінпалив- енерго НКРЕ Антимоно- польний комітет Мінекономіки Мінфін Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) НАК "Нафтогаз України" прийняття Закону
7.13 Участь в доопрацюванні і супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону України "Про внесення змін до статті 5 Закону України "Про нафту і газ", реєстраційний номер 5416 від 15.04.2004 р., з метою створення законодавчих передумов для диверсифікації зовнішніх джерел постачання нафти та природного газу на Україну грудень (прийняття закону) Мінпалив- енерго НКРЕ Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) НАК "Нафтогаз України" внесення змін до Закону України"Про нафту і газ" (2665-14)
7.14 Удосконалення процедури ліцензування, а також створення дієвого механізму припинення дії ліцензії підприємств - природних монополістів з певних видів ліцензованої діяльності у нафтогазовому секторі при розробці, поданні та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою проектів Законів України про засади функціонування ринку природного газу, про внесення змін до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" від 01.06.2000 р.N 1775-III, (1775-14) а також до відповідних ліцензійних умов, затверджених органами ліцензування протягом року протягом року (прийнят- тя Закону Верховної Ради України) Мінпалив- енерго НКРЕ Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття відповідного закону, внесення змін до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (1775-14) , прийняття інших відповідних нормативно- правових актів
7.15 Удосконалення системи ліцензування діяльності у нафтогазовому комплексі через розроблення та затвердження змін до умов та правил здійснення ліцензійної діяльності у газовому секторі, зокрема, у частині: обов'язковості дотримання Правил користування газотранспортною системою та Порядку доступу до газотранспортної системи (v0079376-01) ; - обов'зковості дотримання встановлених стандартів якості надання послуг, включаючи обов'язок ліцензіатів оприлюднювати результати перевірок органом державного регулювання на предмет дотримання вимог стандартів якості надання послуг; - посилення відповідальності постачальників за порушення обов'язку щодо припинення подачі природного газу у разі невиконання споживачами зобов'язань з оплати поставленого газу; - посилення відповідальності за нецільове використання коштів інвестиційної складової тарифу квітень НКРЕ Мінпалив- енерго Антимоно- польний комітет Мін'юст прийняття відповідної постанови НКРЕ
7.16 Розроблення та запровадження стандартів якості надання послуг з постачання природного газу з метою захисту прав споживачів квітень НКРЕ Мінпалив- енерго Антимоно- польний комітет Державний комітет з технічного регулювання та споживчої політики прийняття відповідної постанови НКРЕ
7.17 Удосконалення та законодавче забезпечення механізмів державного регулювання природних монополій та суміжних ринків в нафтогазовій галузі шляхом розробки, подання та участі у супроводженні розгляду Верховною Радою відповідного законопроекту протягом року протягом року (прийнят- тя закону) НКРЕ Антимоно- польний комітет Мінпалив- енерго Держжитло- комунгосп Мінекономі- ки, Мінфін Мін'юст Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття закону про регулювання природних монополій та суміжних ринків
8. Структурні перетворення, реформування форм власності
Вугільна галузь
8.1. Визначення переліку об'єктів соціальної інфраструктури, які можуть бути переданими у комунальну власність та здійснення такої передачі після отримання згоди органів місцевого самоврядування протягом року (прийняття відповідних нормативних документів та передача активів) протягом року (передача активів) Мінпалив- енерго ФДМУ Мінфін облдержадмі- ністрації та органи місцевого самоврядува- ння (за згодою) вугільних регіонів прийняття відповідних рішень органами місцевого самоврядування, прийняття відповідних наказів Мінпаливенерго
Нафтогазовий комплекс
8.2. Опрацювання питання створення вертикально- інтегрованої нафтової компанії протягом року Мінпалив- енерго Мінекономіки ФДМУ Антимоно- польний комітет Мін'юст прийняття рішення Кабінету Міністрів України
9. Процеси приватизації
9.1. Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону України, що визначає особливості приватизації в паливно-енергетичному комплексі з урахуванням існування вертикально- інтегрованих та холдингових національних компаній, а також: встановлення інноваційної та інвестиційної спрямованості приватизації (залучення коштів безпосередньо на об'єкти паливно-енергетичного комплексу з цільовим використанням цих коштів на проведення відновлення - основних фондів та поліпшення фінансово- економічного стану підприємств); - визначення переліків інвестиційно привабливих та потенційно привабливих підприємств вугільної галузі, які підлягають приватизації, - необхідності погашення дисбалансів кредиторської заборгованості, особливостей оподаткування прибутку приватизованих підприємств за умов внесення прямих інвестицій до статутного фонду, які використовуються на технічне переоснащення підприємств з видобутку вугілля протягом року протягом року Мінпалив- енерго ФДМУ ДПА Комітет Верховної Ради України з питань паливно- енергетично- го комплексу (за згодою) прийняття відповідного закону
10. Удосконалення засад проведення процедури банкрутства підприємств паливно-енергетичного комплексу
10.1 Розроблення, подання та участь у супроводженні розгляду Верховною Радою проекту Закону України щодо особливостей проведення банкрутства або визнання неплатоспроможними підприємств паливно-енергетичного комплексу, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави стосовно: - підвищення ролі органів, що виконують функції з управління державними корпоративними правами та Фонду державного майна України; - збільшення розміру сукупних безспірних вимог кредиторів для порушення справ про банкрутство; - розширення механізмів інвестування, що використовуються у процесі санації; - посилення вимог до осіб, що здійснюють управління підприємствами у процесі банкрутства; - врегулювати питання банкрутства підприємств, що не підлягають приватизації. протягом року квітень (прийнят- тя закону) Мінекономіки Мінпалив- енерго ФДМУ Комітет Верховної Ради України з питань ПЕК(за згодою) прийняття нового Закону або внесення змін до Закону України"Про відновлення платоспромож- ності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12)
10.2 Удосконалення системи моніторингу процедури та стадій проведення банкрутства підприємств паливно-енергетичного комплексу державного сектору економіки протягом року Мінпалив- енерго Мінекономіки ФДМУ прийняття відповідного спільного Наказу