НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.12.2009 N 691

Про затвердження Положення про тендерний комітет Національної комісії регулювання електроенергетики України

Відповідно до Указу Президента України від 21.04.98 N 335 (335/98) "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України" та наказу Міністерства економіки України від 20.05.2009 N 470 (z0740-09) "Про затвердження Типового положення про тендерний комітет" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про тендерний комітет Національної комісії регулювання електроенергетики України, що додається.
2. Наказ НКРЕ від 26.04.2006 N 31 (vn031227-06) "Про затвердження Положення про тендерний комітет Національної комісії регулювання електроенергетики України з питань закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти" визнати таким, що втратив чинність.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Комісії
В.Кальченко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НКРЕ
17.12.2009  N 691

ПОЛОЖЕННЯ

про тендерний комітет Національної комісії регулювання електроенергетики України

1. Загальні положення

1.1. Положення про тендерний комітет Національної комісії регулювання електроенергетики України (далі - Положення) розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (921-2008-п) "Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.11.2008 N 1017 (1017-2008-п) ) та наказу Міністерства економіки України від 20.05.2009 N 470 (z0740-09) "Про затвердження Типового положення про тендерний комітет", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.08.2009 N 740/16756.
1.2. Тендерний комітет Національної комісії регулювання електроенергетики України (далі - ТК, Комітет) створюється з метою організації та проведення торгів (тендерів) при здійсненні Національною комісією регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ, Комісія) закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти для забезпечення потреб Комісії.
1.3. Положення визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності ТК, а також права, обов'язки та відповідальність його членів.
1.4. ТК у своїй діяльності керується чинним законодавством, в тому числі нормативно-правовими актами НКРЕ, цим Положенням, тендерною документацією та рішеннями, які приймаються Комітетом.
1.5. Основними завданнями ТК є забезпечення дотримання процедури закупівель на всіх етапах їх проведення відповідно до чинного законодавства та нормативних документів.
1.6. ТК зобов'язаний забезпечувати конфіденційність інформації, що стосується предмету його діяльності.

2. Склад та порядок створення ТК

2.1. Склад ТК затверджується наказом НКРЕ, до якого входять: голова Комітету, заступник голови, секретар та члени Комітету. До складу ТК не можуть входити представники учасників, посадові особи об'єднань підприємств, їх представники та близькі родичі.
2.2. Чисельність постійно діючого ТК має бути не менше 5 осіб.
2.3. Членами ТК можуть бути посадові особи із структурних підрозділів НКРЕ. Голова, заступник голови та секретар ТК повинні отримати документ про проходження навчання (підвищення кваліфікації) у сфері закупівель у встановленому порядку.
2.4. Для розв'язання конкретних питань, якщо виникає така потреба, зокрема в разі проведення закупівлі товарів, робіт чи послуг, що мають складний або спеціалізований характер, до роботи тендерного комітету можуть залучатися відповідно до законодавства незалежні кваліфіковані експерти та консультанти.
Експерти та консультанти та інші особи, зокрема нотаріуси, які посвідчують договори про закупівлю (у разі нотаріального посвідчення договорів про закупівлю на вимогу НКРЕ), залучаються до роботи ТК на договірних засадах відповідно до законодавства, не можуть бути його членами і не несуть відповідальності за рішення, дії або бездіяльність тендерного комітету та службових осіб НКРЕ, учасника чи інших осіб, за виконання (невиконання) договорів про закупівлю, а також за наслідки, спричинені такими рішеннями, діями або бездіяльністю.
2.5. За рішенням голови ТК можуть створюватись окремі робочі групи із залученням спеціалістів структурних підрозділів НКРЕ для надання консультацій при вирішенні питань, що виникають у процесі здійснення закупівель, зокрема для оцінки тендерних пропозицій.
Робоча група членів ТК у складі не менше трьох осіб може призначатися головою ТК для розкриття тендерних пропозицій учасників процедур закупівель. При розкритті робочою групою тендерних пропозицій складається протокол розкриття тендерних пропозицій, які підписують члени робочої групи.
2.6. Порядок роботи робочої групи визначається керівником робочої групи, який призначається головою ТК, який є членом ТК та співробітником НКРЕ.
2.7. Кількісний та персональний склад робочої групи визначається ТК на підставі завдань, які перед нею ставляться. Рішення щодо створення робочої групи, а також її кількісний та персональний склад фіксується в протоколі засідання ТК.
2.8. Члени робочої групи зобов'язані якісно та своєчасно готувати необхідні матеріали (зведення) щодо аналізу тендерних пропозицій учасників процедури закупівель до засідань ТК, зберігати конфіденційність інформації, що стосується предмету їх діяльності в робочій групі.

3. Повноваження членів ТК та права і обов'язки ТК

3.1. Головою ТК призначається один з Членів НКРЕ. Голова Комітету призначає заступника та секретаря ТК, визначає функції кожного члена Комітету.
Заступник голови та секретар призначається головою ТК на першому засіданні Комітету зі складу його членів, що є представниками НКРЕ.
3.2. Голова ТК здійснює керівництво Комітетом, організовує його роботу та несе персональну відповідальність за виконання покладених завдань.
3.3. Голова ТК:
планує проведення засідань Комітету та веде ці засідання;
вирішує питання стосовно забезпечення діяльності Комітету;
приймає рішення щодо створення комісій та робочих груп Комітету;
уносить на розгляд Голови НКРЕ пропозиції щодо змін у складі Комітету;
за потреби приймає рішення щодо проведення позапланових засідань Комітету;
вносить пропозиції до порядку денного засідань Комітету.
3.4. Голова ТК засвідчує підписом такі документи щодо державних закупівель:
оголошення стосовно державних закупівель;
запити щодо цінових пропозицій (котирувань), запрошення до торгів з обмеженою участю та закупівлі в одного учасника;
тендерну документацію, включаючи зміни в разі їх унесення;
повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів;
рішення щодо скарг учасників торгів, що розглядалися Комітетом;
договори про закупівлі;
звіти про результати здійснення процедур закупівель.
Указані документи після підпису завіряються печаткою НКРЕ.
3.5. У разі відсутності голови ТК його обов'язки виконує заступник голови ТК.
3.6. Секретар ТК:
веде та оформляє протоколи засідань Комітету;
забезпечує оперативне інформування членів Комітету стосовно організаційних питань його діяльності;
забезпечує відповідно до законодавства зберігання документації щодо здійснення державних закупівель;
за дорученням голови ТК виконує іншу організаційну роботу.
3.7. У разі відсутності секретаря на засіданні ТК, голова Комітету доручає тимчасово виконувати функції секретаря іншому члену Комітету.
3.8. Члени ТК на засіданнях Комітету беруть участь в обговоренні та приймають рішення щодо результатів процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель у разі її застосування, оцінки та визначення переможця процедур закупівлі.
3.9. Права та обов'язки ТК:
готувати на затвердження проекти наказів щодо складу ТК та з інших питань щодо проведення торгів (тендерів);
одержувати від структурних підрозділів НКРЕ інформацію, необхідну для проведення процедур закупівлі;
залучати без права голосу, у разі потреби, до роботи в Комітеті інших працівників НКРЕ та на договірних засадах сторонніх експертів і консультантів, у тому числі з громадських організацій (за їх згодою);
використовувати необхідне для виконання покладених завдань майно НКРЕ;
здійснювати необхідні для проведення процедур закупівлі витрати у межах затвердженого кошторису НКРЕ;
готувати пропозиції Голові Комісії щодо покриття витрат, безпосередньо пов'язаних з підготовкою, друкуванням і відправленням тендерної документації за рахунок платежів учасників.
від імені НКРЕ в межах наданих повноважень та визначених функцій виступати організатором проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг;
організовувати проведення процедур закупівлі у відповідності до чинного законодавства, установлених процедур та термінів закупівлі;
забезпечити рівні умови для всіх учасників процедур державних закупівель, що беруть участь у процедурах закупівлі, об'єктивний та чесний вибір переможця;
зберігати конфіденційність інформації, пов'язаної із закупівлями;
своєчасно готувати письмові роз'яснення Голові Комісії стосовно отриманих на його адресу скарг від учасників процедур державних закупівель, що беруть участь у торгах (тендерах), щодо можливих порушень процедур закупівель;
своєчасно оформляти відповідну звітність та забезпечувати її подання на затвердження Голові Комісії.

4. Організація діяльності ТК та основні функції ТК

4.1. Формою роботи ТК є засідання. Дата засідання визначається головою Комітету.
4.2. Засідання ТК проводить голова Комітету.
4.3. На засідання ТК, у разі необхідності, запрошуються представники робочої групи, які не є членами ТК.
4.4. З метою забезпечення відкритості та прозорості процедур закупівель під час розкриття тендерних пропозицій можуть бути присутні представники засобів масової інформації. До участі в процедурі розкриття тендерних пропозицій Комісією повинні бути допущені всі учасники, що подали тендерні пропозиції, або їх уповноважені представники. Під час проведення процедури розкриття тендерних пропозицій відсутність учасника або його уповноваженого представника не є підставою для нерозкриття, нерозгляду або відхилення його тендерної пропозиції.
4.5. Рішення ТК приймаються на засіданнях у присутності не менше двох третин його складу відкритим голосуванням за більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів голос голови ТК є вирішальним.
4.6. Рішення ТК оформляються протоколами, які підписуються всіма членами Комітету, що брали участь у голосуванні.
4.7. ТК відповідає за організацію процедур закупівлі на всіх етапах їх проведення. У процесі роботи він забезпечує реалізацію таких функцій:
планування здійснення процедур закупівель протягом бюджетного року відповідно до затверджених кошторисних лімітів фінансування та пріоритетності закупівель;
вибір процедури закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель;
оприлюднення інформації про здійснення закупівель відповідно до вимог законодавства про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти;
підготовка та розсилання необхідної документації для проведення процедур закупівлі чи процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель;
надання роз'яснень учасникам процедур державних закупівель щодо змісту тендерної документації в разі отримання від останніх відповідних запитів;
забезпечення належного розгляду скарг від учасників процедур закупівель;
проведення процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель у разі її застосування;
організація приймання, зберігання, розкриття тендерних пропозицій, забезпечення вибору найбільш вигідної тендерної пропозиції виключно на підставі критеріїв та методики оцінки тендерних пропозицій, визначених у тендерній документації;
ведення необхідної звітності щодо здійснення процедур закупівель відповідно до вимог чинного законодавства.
4.8. ТК зобов'язаний розробити за затвердити Порядок розгляду скарг, поданих учасниками до НКРЕ, до моменту укладення договору про закупівлю.
У разі надходження скарги на адресу замовника ТК здійснює належний її розгляд відповідно до вимог зазначеного Порядку.

5. Відповідальність членів ТК

5.1. Голова ТК, його заступник, секретар та інші члени Комітету, а також члени робочої групи відповідають за належне виконання своїх обов'язків та несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення регламенту проведення торгів (тендерів) та тендерних процедур, правильність та об'єктивність прийнятих рішень, недотримання вимог збереження конфіденційної інформації, недоліки у веденні звітності.
5.2. При отриманні скарг від учасників процедури закупівель, що беруть або брали участь у процедурах закупівлі товарів, робіт і послуг для господарських потреб, голова ТК готує відповідні письмові роз'яснення Голові Комісії.
5.3. Розгляд скарг учасників тендерів, що проводилися НКРЕ, здійснюються згідно із законодавством про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти.

6. Витрати на організацію та проведення процедур закупівель

Члени тендерного комітету за рішенням Голови Комісії в установленому законодавством порядку можуть бути премійовані за якісне та сумлінне виконання завдань, пов'язаних з організацією процедур закупівель.