ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
15.12.2009 N 381

Про внесення змін до наказу Головдержслужби України від 29.12.2006 N 441

З метою вдосконалення діяльності Головдержслужби України НАКАЗУЮ:
1. Внести наступні зміни до Порядку підготовки та видання річного Звіту про діяльність Головного управління державної служби України (далі - Порядок), затвердженого наказом Головдержслужби України від 29.12.2006 N 441 (v0441351-06, va441351-06) :
1.1. Абзац 4 розділу 1 "Загальні положення" викласти у наступній редакції:
"У розробці проекту Звіту беруть участь структурні підрозділи Головдержслужби України, Центр адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу та Школа вищого корпусу державної служби".
1.2. У абзаці 5 розділу 1 "Загальні положення" після слів "Центр адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу" доповнити словами ", Школа вищого корпусу державної служби".
1.3. У абзаці 6 розділу 1 "Загальні положення" та абзаці 2 розділу 2 "Орієнтовна структура Звіту" після слів "директором Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу," доповнити словами "директором Школи вищого корпусу державної служби,".
1.4. Абзац 4 розділу 3 "Підготовка проекту Звіту Головдержслужби України" викласти у наступній редакції:
"Матеріали до Звіту готуються структурними підрозділами центрального апарату Головдержслужби України, Центром адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, Школою вищого корпусу державної служби відповідно до погодженої структури, підписуються керівниками структурних підрозділів, директором Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, директором Школи вищого корпусу державної служби, візуються заступниками Начальника Головдержслужби (відповідно до розподілу обов'язків) і подаються управлінню аналізу політики і стратегії розвитку державної служби до 5 березня для узагальнення. Після опрацювання поданих матеріалів проект Звіту передається управлінням аналізу політики і стратегії розвитку державної служби на редагування літературному редактору (коректору)."
1.5. Абзац 5 розділу 3 "Підготовка проекту Звіту Головдержслужби України" вилучити.
1.6. Абзаци 6-10 вважати відповідно абзацами 5-9.
1.7. Розділ 3 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Після затвердження Начальником Головдержслужби проекту річного звіту структурні підрозділи Головдержслужби України, Центр адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу та Школа вищого корпусу державної служби у тижневий термін подають російськомовну версію звіту по напрямках діяльності до управління аналізу політики і стратегії розвитку державної служби".
2. Після розділу 2 "Орієнтовна структура Звіту" доповнити Порядок новим розділом:
"3. Вимоги до оформлення Звіту Головдержслужби України
Текст Звіту повинен бути стислим, лаконічним, логічно послідовним, презентаційним та інформативним. Кожен абзац має відображати певну аргументовану інформацію, викладену зрозуміло та об'єктивно, без повторень та вживання слів і зворотів, які не несуть змістового навантаження. Матеріал не повинен містити граматичних, орфографічних та пунктуаційних помилок.
Текст кожного розділу Звіту повинен містити інформаційні блоки, які послідовно описують наступні теми:
1. Мета та нормативно-правові підстави для здійснення певного напрямку діяльності.
2. Реалізація завдань, спрямованих на досягнення мети протягом звітного періоду.
3. Заходи, спрямовані на досягнення мети, та участь і роль зацікавлених сторін у цих заходах, отримані за допомогою проведених заходів результати та перспективи подальшої взаємодії із зацікавленими сторонами.
4. Основні проблеми, які постають перед Головдержслужбою у перспективі, виходячи з досягнутих результатів, наявних політичних, соціальних, економічних тенденцій розвитку системи державної служби та орієнтовні підходи до їх вирішення та шляхи в наступному періоді.
Аналіз вимірюваних результатів діяльності слід показати у динаміці за останні три роки, змістовні результати мають бути поданими у контексті зусиль Головдержслужби у попередні роки, сучасних тенденцій та завдань на майбутнє.Числові дані відсотків обов'язково відображати до десятих (4,3%).
Текст Звіту формується кеглем 14 шрифтом Times New Roman з інтервалом між рядками - 1.
Текст слід друкувати, витримуючи параметри сторінок: верхній, нижній береги - не менш 20 мм, лівий - 30, правий - не менш 10 мм. Орієнтація сторінок - виключно альбомна.
Заголовки розділів, підрозділів, пунктів і підпунктів тексту слід починати з абзацного відступу і друкувати маленькими літерами, крім першої великої, не підкреслюючи, без крапки в кінці.
3.1. Нумерація сторінок
Сторінки Звіту слід нумерувати арабськими цифрами, додержуючись наскрізної нумерації. Номер сторінки потрібно проставляти у правому нижньому кутку сторінки без крапки після номера.
3.2. Нумерація розділів та пунктів
Розділи Звіту повинні мати порядкову нумерацію в межах викладу тексту і позначатися римськими цифрами без крапки, наприклад: I, II, III і т.д.
Пункти повинні мати наскрізну порядкову нумерацію в межах всього Звіту та нумеруватися арабськими цифрами.
Підрозділи та підпункти Звіту не нумеруються.
3.3. Ілюстрації
Ілюстрації (рисунки, схеми, діаграми, графіки, фотознімки) слід розміщувати безпосередньо після тексту, де вони згадуються вперше або на наступній сторінці. На всі ілюстрації мають бути посилання у Звіті.
Ілюстрації повинні мати назву, яка розміщується зверху поза її межами та оформлюється відповідно до прикладу нижче.
Номер ілюстрації складається з номеру пункту, в якому вона розміщується, і порядкового номера ілюстрації, відокремлених крапкою, наприклад: Рисунок 39.1. означає "перший рисунок тридцять дев'ятого пункту".
Приклад: Рисунок 39.1. Афіша фотодокументальної виставки.
Діаграми служать для відображення рядів числових даних у графічному форматі, зручному для осягнення великих обсягів даних і співвідношень між різними рядами даних.
Будувати схеми, діаграми, графіки необхідно у програмі Microsoft Excel 2007.
Обраний тип діаграми має виходити з необхідності чітко та однозначно відобразити тенденцію чи факт, який доводиться до відома читача. Для графічного відображення даних у стовпчастих та секторних діаграмах необхідно використовувати об'ємні малюнки.
Стовпчасті діаграми корисні для показу змін у даних із плином часу або для наочного порівняння елементів. На стовпчастих діаграмах категорії зазвичай відкладаються по горизонтальній осі, а значення - по вертикальній.
Приклад:
Діаграма 4.1. Проекти нормативно-правових актів, розроблених та опрацьованих у 2006-2008 роках (va381351-09)
Стовпчасті діаграми з накопиченням показують відношення окремих елементів до цілого, порівнюючи внески кожного значення до загального підсумку по різних категоріях. На об'ємній стовпчастій діаграмі з накопиченням дані відображаються прямокутниками об'ємного вигляду.
До стовпчастої діаграми з накопиченням можна звернутися, якщо є кілька рядів даних і якщо потрібно зробити наголос на загальному підсумку.
Приклад:
Діаграма 11.2. Розподіл посадових осіб за органами місцевого самоврядування у 2006-2008 роках, % (va381351-09)
До секторних діаграм слід звертатися, коли: є лише один ряд даних, який потрібно відобразити; жодне із значень, які потрібно відобразити, не є від'ємним; практично всі дані, які потрібно відобразити, не мають нульового значення; ряд даних складається не більше ніж із семи категорій; категорії відповідають частинам цілого.
Приклад:
Діаграма 10.1 Розподіл проектів Twinning за сферами діяльності (va381351-09)
На основі даних, упорядкованих на аркуші в стовпці або рядку, можна побудувати лінійчату діаграму або графік. Графіки можуть відображати зміни даних у часі, зображених у спільному масштабі, тому вони ідеальні для демонстрації змін даних за рівні проміжки часу. Це особливо стосується випадків, коли є кілька послідовностей - для однієї серії краще скористатися категорійною діаграмою. У графіку дані категорій розподіляються рівномірно вздовж горизонтальної осі, а дані значень - рівномірно вздовж вертикальної осі.
Приклад:
Діаграма 12.4. Темпи приросту кількості посадових осіб місцевого самоврядування (за 2001-2008 роки), % (va381351-09)
Графік слід створювати тоді, коли підписи категорій є текстом і представляють значення з рівними проміжками, наприклад, місяцями, кварталами або фінансовими роками. За потреби вздовж координатних осей роблять пояснювальні написи.
Ілюстрації розміщуються по центру сторінки.
3.4. Таблиці
Цифровий матеріал, як правило, оформляють у вигляді таблиць.
Таблиця 12.4. Розподіл державних службовців за статтю та показники плинності кадрів державної служби по категоріях займаних посад
Державні службовці Загальна чисельність державних службовців Плинність кадрів державної служби
вибуло, осіб плинність, %
Всього по Україні 290765 39726 13,7
Керівники 75443 8805 11,7
З них мають категорії посад:
I 330 73 22,1
II 1496 292 19,5
III 3617 501 13,9
IV 8613 1235 14,3
V 23018 2624 11,4
VI 38369 4080 10,6
Спеціалісти 215322 30921 14,4
З них мають категорії посад:
II 129 23 17,8
III 3652 321 8,8
IV 3856 735 19,1
V 30120 4199 13,9
VI 82628 11859 14,4
VII 94937 13784 14,5
Таблицю слід розташовувати безпосередньо після тексту, у якому вона згадується вперше, або на наступній сторінці.
На всі таблиці має бути посилання в тексті Звіту. Посилатися на таблицю необхідно в тому місці тексту, де формулюється положення, яке підтверджується або ілюструється нею. У тексті, що аналізує або коментує таблицю, не слід переказувати її зміст, навпаки, доречно сформулювати основний висновок з табличних даних.
Таблиці слід нумерувати арабськими цифрами порядковою нумерацією в межах пункту. Номер таблиці складається з номера пункту і номера таблиці, відокремлених крапкою, наприклад, таблиця 17.1 - перша таблиця сімнадцятого пункту.
Таблиця повинна мати назву, яку друкують малими літерами (крім першої великої) і вміщують над таблицею разом із її номером. Назва має бути стислою і відображати зміст таблиці.
Заголовки граф таблиці починають з великої літери, а підзаголовки - з малої, якщо вони складають одне речення з заголовком.
Підзаголовки, що мають самостійне значення, пишуть з великої літери. В кінці заголовків і підзаголовків таблиць крапки не ставлять та в дужках вказують одиниці вимірювань. Заголовки і підзаголовки граф вказують в однині.
3.5. Переліки
Переліки, за потреби, можуть бути наведені всередині пунктів або підпунктів. Перед переліками ставлять двокрапку.
Перед кожною позицією переліку слід ставити знак:
-
3.6. Примітки
Примітки вміщують у Звіті у разі необхідності пояснення змісту тексту, таблиці або ілюстрації.
Примітки у вигляді * розташовують безпосередньо після тексту, таблиці, ілюстрації, до яких вони відносяться.
3.7. Виноски
При посиланнях на ілюстрації, діаграми, таблиці слід писати: (див. Рисунок 39.1), (див. Діаграма 12.4 (va381351-09) ) , (див. Таблиця 32.1)".
3. Розділи 3, 4 вважати відповідно розділами 4, 5.
4. Управлінню організаційної роботи, документообігу та контролю ознайомити з цим наказом першого заступника Начальника Головдержслужби України, заступників Начальника Головдержслужби України, керівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України, директора Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу та директора Школи вищого корпусу державної служби.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Начальника Головдержслужби відповідно до розподілу обов'язків.
Начальник Головдержслужби
Т.Мотренко