УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
12.02.2004 N 57
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економіки N 78 (v0078665-10) від 04.02.2010 )

Про затвердження Порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України

На виконання наказу Головного управління державної служби України від 31.10.2003 N 122 (z1063-03) "Про затвердження Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.11.200З за N 1063/8384, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України (далі - Порядок), що додається.
2. Першим заступникам та заступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів Міністерства забезпечити проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань згідно із затвердженим Порядком.
3. Вважати таким, що втратив чинність. Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань; обов'язків у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України, затверджений наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 05.02.2003 N 20 (v0020569-03) "Про проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра - керівника апарату Першина В.Л.
Виконуючий обов'язки Міністра
В.Першин

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки та з питань
європейської інтеграції
України
12.02.2004  N 57

ПОРЯДОК

проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань у Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України

1. Загальні положення

1.1. Метою щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань (далі - щорічна оцінка) під час підбиття підсумків виконання ними своїх обов'язків є здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державних службовців шляхом перевірки якості їхньої діяльності відповідно до посадових інструкцій, особистих планів роботи.
1.2. Щорічна оцінка проводиться в період між атестаціями безпосередніми керівниками в січні-лютому за підсумками минулого року.
1.3. Щорічну оцінку за категоріями посад проводять:
спеціалістів - начальники відділів;
заступників начальників відділів, начальників відділів, заступників начальників управлінь - начальники управлінь;
начальників управлінь, відділів на правах самостійних, заступників директорів департаментів - директори департаментів;
директорів департаментів - перші заступники та заступники Міністра;
керівників територіальних органів з питань банкрутства - начальник управління з питань власності та банкрутства.
У разі відсутності безпосереднього керівника або якщо безпосередній керівник працює неповний звітний рік щорічну оцінку може проводити заступник керівника структурного підрозділу або керівник вищого рівня.
1.4. Щорічному оцінюванню не підлягають такі категорії державних службовців:
вагітні жінки;
державні службовці патронатної служби;
державні службовці, призначені на посаду у звітному періоді.
1.5. При проведенні щорічної оцінки (згідно з посадовими інструкціями) та покладених на них планових і позапланових завдань (відповідно до плану діяльності Міністерства, структурного підрозділу) необхідно використовувати особисті плани роботи державних службовців, які формуються державним службовцем за дорученням; (резолюціями) безпосереднього керівника на початку року відповідно до планів роботи структурного підрозділу та доповнюються протягом року за дорученнями керівника в разі покладання на підрозділ нових завдань, а також надходження доручень органів вищого рівня.
1.6. Щорічна оцінка проводиться відповідно до критеріїв та показників якості роботи державних службовців. Зазначені критерії та показники пов'язуються з конкретною діяльністю та очікуваними результатами. Перелік загальних критеріїв та показників якості робота державного службовця (далі - Перелік) визначено в додатку 1.
1.7. Щорічна оцінка має здійснюватися в атмосфері довіри і справедливості, на засадах законності, прозорості, гласності, об'єктивності, неупередженості, рівноправності.

2. Організація і проведення щорічної оцінки

2.1. Організаційне забезпечення проведення щорічної оцінки покладається на управління кадрів.
2.2. До початку проведення оцінювання керівники структурних підрозділів мають ознайомити всіх державних службовців з Порядком проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань у Міністерстві економіки з питань європейської інтеграції України та Переліком, забезпечити формою бланка щорічної оцінки виконання державним службовцем посадових обов'язків і завдань (далі - Форма бланка щорічної оцінки), яку наведено у додатку 2.
2.3. Процедура проведення щорічної оцінки складається з таких етапів: підготовчий період, оцінювання, співбесіда та підписання результатів обговорення, затвердження керівником вищого рівня результатів оцінювання, заключний етап.
2.4. Підготовчий період включає аналіз безпосереднім керівником та державним службовцем виконання завдань та обов'язків, визначених у посадових інструкціях, положеннях про структурні підрозділи, особистих планах роботи, наданих окремих дорученнях у звітний період, а також установлення безпосереднім керівником дати проведення співбесіди.
2.5. Оцінювання здійснюється державним службовцем через самооцінювання та оцінювання безпосереднім керівником, результати якого заносяться до Форми бланка щорічної оцінки та Переліку.
2.6. Захід має забезпечувати активну, конструктивну участь державного службовця в процедурі щорічної оцінки; Державний службовець має висловити свою точку зору, визначити проблемні питання, а також встановити для себе конкретну мету в удосконаленні професіоналізму.
Безпосередній керівник оцінює виконання державним службовцем посадової інструкції, особистого плану, визначеного на початку звітного періоду, окремих доручень, завдань, перевіряє своєчасність, якість, результативність їх виконання, з'ясовує причини продовження термінів виконання завдань, змін до плану тощо.
2.7. Оцінювання безпосереднім керівником має бути обгрунтованим, спиратися на конкретні приклади з відзначенням позитивних показників роботи державного службовця, рівня його знань, умінь, професійних та ділових якостей, недоліків у роботі, а також шляхів їх подолання.
За результатами оцінювання і самооцінювання керівником виставляється підсумкова оцінка.
2.8. Підсумкова оцінка може бути:
низька - державний службовець повинен поліпшити свою роботу, щоб уникнути постійного втручання керівника для корекції результату його роботи;
задовільна - державний службовець досяг певних результатів, володіє певним обсягом навичок, необхідних для виконання посадових обов'язків, повинен спрямовувати свою діяльність на ті складові, які примушують керівника часом уносити корективи в результати роботи;
добра - державний службовець досяг результатів володіння навичками й уміннями, унеможливив необхідне втручання керівника в результати роботи, спрямував зусилля на запровадження інноваційного стилю пошуку рішень;
висока - державний службовець перевищив очікувані результати, виявив грунтовні знання і навички, застосував інноваційний стиль виконання своїх обов'язків і доручень.
2.9. Заповнену Форму бланка щорічної оцінки безпосередній керівник у триденний термін передає державному службовцю для ознайомлення.
2.10. Співбесіда безпосереднього керівника з державним службовцем проводиться з метою обговорення результатів оцінки його роботи за минулий рік та досягнення домовленостей на наступний рік щодо виконання завдань, визначення необхідності підвищення кваліфікації та складання особистих планів роботи на наступний рік з огляду на пріоритети діяльності структурного підрозділу або Міністерства.
2.11. Обговорення повинно бути структурованим, неформальним і мати рекомендаційний та роз'яснювальний характер з урахуванням самооцінки державною службовця.
2.12. При проведенні співбесіди необхідно дотримуватися балансу між позитивною оцінкою роботи і критикою окремих напрямів з відповідним обгрунтуванням.
2.12. При проведенні співбесіди необхідно дотримуватися балансу між позитивною оцінкою роботи і критикою окремих напрямів з відповідним обгрунтуванням.
2.13. Співбесіда має закінчуватися підписанням безпосереднім керівником і державним службовцем Форми бланка щорічної оцінки на підтвердження того, що результати оцінювання обговорені та складений особистий план роботи державного службовця на наступний рік (додаток 3).
2.14. Затвердження керівником вищого рівня результатів оцінювання щорічної оцінки здійснюється після ознайомлення з результатами оцінювання. Керівник вищого рівня при цьому може висловити свої зауваження та пропозиції, а також провести, в разі потреби, відповідні співбесіди. Заповнена Форма бланка щорічної оцінки та Перелік передаються до управління кадрів у тижневий термін.
2.15. Заключний етап включає в себе перевірку управлінням кадрів повноти заповнення Форми бланка щорічної оцінки та Переліку і долучення її до особової справи державного службовця.
2.16. Управління кадрів аналізує та узагальнює результати щорічної оцінки і готує проекти відповідних рішень з питань кадрового менеджменту. Указані висновки враховуються при складанні річних планів роботи з кадрами, визначенні щорічної та перспективної потреби в кадрах, формуванні державного замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації державних службовців, плануванні їх кар'єри.

3. Результати щорічної оцінки

Результати щорічної оцінки повинні враховуватися при атестації державного службовця, розгляді питань просування по службі, присвоєнні чергового рангу, установленні передбачених законодавством грошових винагород, надбавок, премій або змін їх розміру при вирішенні питань щодо продовження терміну перебування на державній службі, формуванні кадрового, резерву та інших питань проходження державної служби.

4. Оскарження державними службовцями результатів щорічної оцінки

У разі незгоди з оцінкою керівника державний службовець у десятиденний термін може звернутися до керівника вищого рівня, висловивши зауваження та обгрунтувавши їх. Рішення керівника вищого рівня є ухвальним.
Директор
адміністративно-господарського
департаменту
В.Дробний

Додаток 1
до Порядку проведення
щорічної оцінки виконання
державними службовцями
покладених на них обов'язків
і завдань у Міністерстві
економіки та з питань
європейської інтеграції
України

ПЕРЕЛІК

загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця

N з/п КРИТЕРІЇ РІВНІ ЯКОСТІ ВИКОНАННЯ ОБОВ'ЯЗКІВ ТА ЗАВДАНЬ
Низький Задовільний Добрий Високий
1 2 3 4 5 6
1. Виконання обов'язків і завдань
1 Обсяг роботи, що виконується не відповідає очікуваному, перевищується встановлений термін виконання відповідає встановленому терміну виконання повністю вкладається в термін, має час на додаткове опрацювання перевищує сподіва- ння, виконує завдання постійно із скоро- ченням терміну, виконує за цей час додаткові завдання
2 Якість роботи результати потрібно постійно принципово виправляти результати роботи майже не потребують виправлень результатами роботи можна користувати- ся результати вищої якості, мають іновацій- ний характер вирішення питань
3 Планування робіт низький рівень планування робочого часу, допускаються прояви безсистемних кроків щодо виконання завдань уміє організовувати свою роботу, робота виконується із додержанням термінів (упритул з ризиком порушення) уміє органі- зовувати свою роботу, постійно підвищує власну культуру планування; робота виконується раціонально, з постійним додерженням термінів організо- ваність і зібра- ність високі; робота організо- вується цілеспря- мовано
2. Професійна компетентність
4 Професійні знання знання поверхові, не системні, професійні завдання самостійно вирішувати складно володіє спеціальними знаннями, достатніми для задовільнення вирішення завдань професійного характеру володіє системними знаннями, здатний до розв'язання творчих завдань професійного характеру володіє глибокими, міцними і всебічними знаннями, має цілісне уявлення про систе- мність; гнучкість мислення дає змогу розв'язати складні завдання теорети- чного характеру у профе- сійній сфері
5 Професійні вміння і навики розвинені недостатньо, потребує постійної стороньої допомоги розвинені посередньо, забезпечують необхідний рівень виконання професійних завдань при сторонній допомозі розвинені забезпечують необхідний рівень самостійного виконання професійних завдань забезпечує виконуван- ня практи- чних завдань профе- сійного характеру на високо- му рівні, має можливість надати певні консульта- ції іншому виконавцю
6 Уміння формування точку зору (усно, письмово) важко зрозуміти, обмежений словниковий запас, документи потрібно переробляти, робить помилки при оформленні документів державною мовою взагалі легко зрозуміти, достатньо володіє державною мовою, у документи вносяться незначні зміни чітко і переконливо викладає думки, вільно, володіє державною мовою, документи не потребує виправлень логічно побудовані висловлен- ня, влучний вибір належної лексики та форму- люваннь, у документах завжди впорядко- вані, викладені думки
7 Готовність до дій, ініціатива здебільшого пасивний, безініціати- вний, елементи творчого підходу до справи не проявляються; потребує постійного спрямування до роботи працює з власної волі, виявляє ініціативу, активністю і творчим ставлення до справи не визначається проявляє ініціативу, активний, не позбавле- ний творчого ставлення до справи; наполегливий ініціати- вний, творчо відноси- ться до вирішення практичних завдань, генерувати обгрунто- вані ідеї та про- позиції, які заслугову- ють на увагу і сприяє їх органі- зації
8 Оперативність мислення повільно сприймає нові завдання, виявляє незадоволення у разі зміни завдання або звичайних обставин пристосовуєть- ся до нових завдань і ситуацій на роботі сприймає нові завдан- ня охоче, розуміє їх суть та пов'язані з ними проблеми, орієнтується у нових ситуаціях швидко сприймає нові завдання і ситуації, визначає, впливові фактори та суть справи
9 Працездатність та витривалість працезда- тність низька, збільшення навантаження погіршує якість роботи, втрачає впевненість працездатність задовільна, збільшення навантаження, як правило, не впливає на якість роботи працезда- тний, збільшення навантаження не впливає на якість роботи працезда- тність висока, витримує тривале наванта- ження, відповідає активністю на підвищення вимог
10 Відповідаль- ність виявляє байдужість, безвідповіда- льність, схильність до невиконання виявляє почуття відпо- відальності нестабільно, потребує постійного контролю за виконанням почуття відповіда- льності виявляє постійно високо розвинені почуття обов'язку; виконавча дисципліна відмінна, надійний у розв'я- занні завдань повсякден- ної діяльності
11 Самостійність самостійних рішень не приймає, у разі виникнення найменших проблем потребує стороннього втручання здатний до прийняття самостійних рішень, але вони не завжди бувають обгру- нтованими; у критичних ситуаціях виявляє нерішучість у прийнятті рішень, як правило, самостійний; здатний аналізувати і прогнозу- вати події; у критичних ситуаціях здатний до рішучих дій; виконує завдання без стороньої допомоги високо розвинена здібність до обгрунто- ваного прийняття само- стійних рішень; володіє навичками передба- чення; у критичних ситуаціях здатних до продуманих і рішучих дій; самостійно вирішує складні проблеми
12 Здатність до лідерства якостей лідера не має і не намагається мати; у колективі непомітний здатний позитивно впливати на людей, але у практичній діяльності цим користується рідко здатний позитивно впливати на людей, має якості лідера володіє високо- розвине- ними здібностя- ми позитивно- го впливу на людей, якості лідера виявлені яскраво
13 Здатність до накопичення і творчого застосування професійного досвіду професійний досвід накопичує повільно, професійні завдання вирішує лише традиційними методами, професійне новаторство не сприймає або заперечує професійний досвід накопичує і оновлює у міру потреби, здебільшого працює за шаблонами працює над підвищенням і оновленням професійного досвіду, сумлінно, результати- вно; має наваторські підходи у професійній діяльності активно, цілеспря- мовано, система- тично і результа- тивно працює над підвищен- ням профе- сійних знань, умінь і навичок; здатний реалізува- ти і підтримати нове у профе- сійній сфері
3. Етика поведінки
14 Етика поведінки, стиль спілкування рівень культури поведінки і спілкування з людьми низький, допускає елементи нетактовного грубого ставлення до оточуючих; поведінка не відповідає конкретній ситуації (невпевнена, не ввічлива, зухвала) рівень культури поведінки і спілкування з людьми задовільний, але не завжди адекватний відповідній ситуації культурний у поведінці з людьми, спілкуванні тактовних доброзичли- вий володіє високим рівням культури поведінки і спілку- вання з людьми; властива гнучкість у вико- ристанні стилів спілкуван- ня і пове- дінки, у критичних ситуаціях завжди поводиться коректно і водночас з розумінням
15 Співробітни- цтво рідко надає допомогу, часто не інформує інших співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформує плідно співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформує виявляє здатність до роботи у колекти- ві, надає цінні імпульси для досягнення спільної мети
16 Дисципліно- ваність порушує правила внутрішнього трудового розподілу дотримується правил внутрішнього трудового розподілу, але потребує контролю дисципліно- ваний, правила внутрішнього трудового розподілу виконує без порушень високо дисциплі- нований, суворо і точно дотриму- ється правил внутрішнь- го трудо- вого розподілу
Критерії для керівних працівників
17 Здатність до переговорів неспроможний дотримуватися особистої точки зору, аргументація невпевнина, непереконлива репрезентує свою точку зору професійно, конкретно свою точку зору може переконливо аргументува- ти цілеспря- мовано репре- зентує, свою точку зору, не ігноруючи належних контраргу- ментів
18 Уміння організовувати роботу підлеглих не сприяє впорядкуванню робочого процесу ретельно вивчає мету і пріоритети; доцільно розподіляє робочі завдання вивчає мету і пріоритети; забезпечує регулярне інформування підлеглих; раціонально розповідає робочі завдання чітко вивчає мету і пріорите- ти, опти- мально організо- вує робочий процес, розподі- ляючи завдання досягає максима- льної ефекти- вності
19 Професіоналізм у керівництві робочого підрозділу формулювання завдань нечітке не завжди пояснює та надає потрібну інформацію та професійні поради чітко пояснює поставлені завдання; надає потрібну інформацію та професійні поради роз'яснює завдання доступно, детально, вчасно консультує
20 Контроль контроль відсутній взагалі або неефективний епізодично контролює виконання поставлених завдань систематично контролює виконання поставлених завдань контроль здійснює вміло та не нав'язливо
21 Оцінка та заохочення співро- бітників не усвідомлює досягнень та можливостей працівників, не знає їх здібностей та інтересів, не підтримує заходів з підвищення кваліфікації, заважає самостійності співробітни- ків ознайомлений з досягненнями та можливостями працівників; намагається оцінювати здібності; підтримує заходи з підвищення кваліфікації ознайомлен- ний з дося- гненнями та можливостями працівників, правильно оцінює здібності та заслуги, підтримує заходи з підвищення кваліфіка- ції, стиму- лює само- стійність мислення та дії ретельно та деталь- но вивчає досягнення та можли- вості працівни- ків, цілеспря- мовано стимулює їх інтереси та здібності, ефективно спонукає до само- стійності мислення та дії
Директор
адміністративно-господарського
департаменту
В.Дробний

Додаток 2
до Порядку проведення
щорічної оцінки виконання
державними службовцями
покладених на них
обов'язків і завдань
у Міністерстві економіки
та з питань європейської
інтеграції України

ФОРМА

бланка щорічної оцінки виконання державним службовцем посадових обов'язків і завдань

              1. Відомості про державного службовця
------------------------------------------------------------------
|     Прізвище       |                                           |
|       Ім'я         |                                           |
|    По батькові     |                                           |
|--------------------+-------------------------------------------|
|Дата народження     |                                           |
|--------------------+-------------------------------------------|
|Назва підрозділу    |                                           |
|--------------------+-------------------------------------------|
|Назва посади        |                                           |
|--------------------+-------------------------------------------|
|Дата зайняття       |                                           |
|посади              |                                           |
|--------------------+-------------------------------------------|
|Звітний період      |                                           |
------------------------------------------------------------------
                          2. Самооцінка
------------------------------------------------------------------
|Заповнюється державним службовцем:                              |
|----------------------------------------------------------------|
|1) Наскільки успішно, на Ваш погляд, Ви виконуєте посадові      |
|обов'язки?                                                      |
|Навести окремі приклади, які підтверджують Вашу професійну      |
|компетентність.                                                 |
|                                                                |
|                                                                |
|2) Указати кількість планових завдань, які Вами виконано і які  |
|не виконано (поясніть,  чому).                                  |
|Зазначити кількість позапланових завдань (перевірок, відряджень,|
|організація семінарів, інше), які Ви виконували.                |
|                                                                |
|                                                                |
|3) Які окремі доручення (завдання), мали ключове значення для   |
|роботи державного органу, доручалися Вам?                       |
|Чи були Ви залучені до роботи в групах щодо розробки відповідних|
|програм, нормативно-правових актів?                             |
|                                                                |
|                                                                |
|4) Навести приклади щодо публікації у виданнях з питань         |
|діяльності відповідного державного органу,  якщо такі були      |
|протягом року.  Надати інформацію про навчання (підвищення      |
|кваліфікації та отримання освітньо-кваліфікаційного рівня).     |
------------------------------------------------------------------
                3. Оцінка безпосереднім керівником
------------------------------------------------------------------
|1) Оцінка виконання державним  службовцем  посадових обов'язків,|
|визначених у посадових інструкціях, та завдань, викладених в    |
|особистому плані роботи, а також ступінь участі у виконанні     |
|окремих доручень (завдань).                                     |
|                                                                |
|                                                                |
|2) Рівень знань,  умінь, професійні якості, здібності державного|
|службовця  в  контексті виконання  покладених на нього завдань і|
|обов'язків.                                                     |
------------------------------------------------------------------
     4. Висновки,   пропозиції   та   рекомендації   як   наслідок
обговорення  результатів  щорічної  оцінки  виконання   державними
службовцями посадових обов'язків і завдань  ______________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
 Підсумкова оцінка  ______________________________________________
 Підпис державного службовця          ____________________________
 Прізвище, ім'я, по батькові          ____________________________
                                               (повністю)
 Підпис безпосереднього
 керівника                            ____________________________
 Прізвище, ім'я, по батькові          ____________________________
                                                (повністю)
 Дата _______________________
------------------------------------------------------------------
|5. Затвердження  керівником  вищого  рівня  результатів щорічної|
|оцінки виконання,  державним  службовцем  посадових обов'язків і|
|завдань                                                         |
|----------------------------------------------------------------|
|Підпис                               _____________________      |
|                                                                |
|Прізвище, ім'я,                                                 |
|по батькові                          _____________________      |
|                                          (повністю)            |
|                                                                |
|Дата                                 _____________________      |
------------------------------------------------------------------

Додаток З
до Порядку проведення
щорічної оцінки виконання
державними службовцями
покладених на них
обов'язків і завдань у
Міністерстві економіки та
з питань європейської
інтеграції України

ОСОБИСТИЙ ПЛАН

роботи державного службовця на ______ рік

------------------------------------------------------------------
| N |  Назва  |  Термін  |        Результати оцінки              |
|з/п|завдання |виконання |---------------------------------------|
|   |         |          |    державним      |   безпосереднім   |
|   |         |          |    службовцям     |    керівником*    |
------------------------------------------------------------------
---------------
* Коментар безпосереднього керівника