НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЕНЕРГЕТИЧНИХ РЕСУРСІВ
Н А К А З
21.08.2009 N 104

Про внесення змін до Регламенту Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. N 712 (712-2009-п) "Про внесення змін до Регламенту Кабінету Міністрів України" та постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2009 р. N 531 (531-2009-п) "Питання посилення взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з підготовки та прийняття нормативно-правових актів" НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Регламенту Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів, затвердженого наказом від 18 квітня 2008 року N 62, виклавши його в редакції, що додається.
2. Відділу кадрів та діловодного забезпечення (Лихотворик О.Ю.) довести цей наказ керівникам усіх структурних підрозділів до відома та використання у роботі.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова
С.Єрмілов

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НАЕР
21.08.2009  N 104

РЕГЛАМЕНТ

національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів (НАЕР)

I. Загальні положення

1. Цей Регламент встановлює порядок організації діяльності Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів (далі - НАЕР), пов'язаної із здійсненням його повноважень.
2. НАЕР спрямовує свою діяльність на виконання Конституції (254к/96-ВР) і законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства.
3. НАЕР в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання, а в разі потреби видає разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.
У випадках, передбачених законодавством, рішення НАЕР, прийняті в межах його повноважень, є обов'язкові для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і громадянами.
4. НАЕР під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
5. Діяльність НАЕР є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на веб-сайті, публікацій у засобах масової інформації, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, виступів керівних працівників НАЕР.
Інформація про діяльність НАЕР надається громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до закону.

II. Організація роботи НАЕР

Планування роботи
6. НАЕР розробляє та затверджує річний план заходів з виконання покладених на нього завдань (далі - річний план).
7. Заходи, передбачені у річному плані, повинні відповідати напрямам діяльності Агентства, зокрема, визначених Положенням про НАЕР (412-2006-п) , бюджетними програмами, а результативні показники річного плану - результативним показникам відповідних бюджетних програм.
8. У річному плані визначаються:
перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;
відповідальні за виконання завдань (робіт);
строки виконання завдань (робіт), проведення оцінки та підготовки звітності;
результативні показники виконання плану.
9. Річний план розробляється структурним підрозділом центрального апарату НАЕР (далі - структурний підрозділ), визначеним Головою НАЕР.
10. Для розроблення річного плану може бути утворена за рішенням Голови НАЕР робоча група з представників структурних підрозділів, центральних і місцевих органів виконавчої влади.
11. Після прийняття Закону про Державний бюджет України на відповідний рік розроблений річний план у двотижневий строк коригується і затверджується наказом Голови НАЕР та розміщується на веб-сайті НАЕР.
12. Структурні підрозділи провадять свою діяльність згідно з квартальним або місячним планами, що розробляються на підставі річного плану та затверджуються Головою НАЕР або його заступником (відповідно до розподілу обов'язків).
13. Моніторинг виконання річного плану проводиться щокварталу відділом кадрів та діловодного забезпечення НАЕР.
14. По закінченні строку дії річного плану НАЕР готує звіт про його виконання, який підлягає опублікуванню.
Визначення повноважень керівництва та інших працівників апарату НАЕР
15. Повноваження Голови НАЕР визначаються законодавством.
16. Розподіл обов'язків між заступниками Голови НАЕР здійснює Голова НАЕР відповідно до законодавства.
Розподіл обов'язків затверджується наказом Голови НАЕР, в якому визначаються:
перелік закріплених за відповідним заступником обов'язків, що випливають з покладених на НАЕР завдань та функцій;
перелік структурних підрозділів, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідним заступником.
17. Положення про структурний підрозділ розробляється керівником відповідного підрозділу, погоджується із заступником Голови НАЕР (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджується Головою НАЕР.
18. Обов'язки керівника структурного підрозділу визначаються положенням про структурний підрозділ. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що затверджуються заступником Голови НАЕР (відповідно до розподілу обов'язків).
Консультативні, дорадчі органи
19. НАЕР для забезпечення здійснення своїх повноважень може утворювати постійні і тимчасові консультативні, дорадчі органи. Рішення про утворення зазначених органів приймає Голова НАЕР.
20. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції НАЕР, та обговорення найважливіших напрямів його діяльності утворюється колегія Агентства, порядок діяльності якої визначається Загальним положенням про колегію центрального органу виконавчої влади і місцевої державної адміністрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 р. N 1569 (1569-2003-п) .
21. Кількісний і персональний склад консультативних, дорадчих органів і положення про них затверджує Голова НАЕР.
Управління персоналом та проходження державної служби
22. Організація кадрової роботи у НАЕР здійснюється згідно з окремим планом, що складається на підставі річного плану, в якому визначаються заходи з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
23. Прийняття на державну службу в НАЕР здійснюється в порядку, визначеному законодавством.
Прийняття працівників на роботу до НАЕР на посади, що не віднесені до категорій посад державних службовців, та звільнення їх з роботи здійснюється відповідно до законодавства про працю.
24. Тривалість робочого часу державних службовців визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державну службу" (3723-12) .
25. З метою своєчасного та в повному обсязі виконання завдань і доручень керівництва НАЕР встановлюється в разі потреби чергування працівників структурних підрозділів (згідно з графіком, затвердженим заступником Голови НАЕР).
Перебування у робочий час працівників структурних підрозділів за межами приміщень НАЕР з метою вирішення службових питань погоджується з керівниками відповідних підрозділів. Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність у робочий час у зв'язку із службовою необхідністю заступникам Голови, які здійснюють керівництво відповідними підрозділами, або відповідному керівникові вищого рівня.
26. У НАЕР формується кадровий резерв, який підлягає щорічному перегляду та затвердженню. Із зарахованими до кадрового резерву особами проводиться робота, спрямована на підвищення їх кваліфікації.
З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійних і ділових якостей осіб, зарахованих до кадрового резерву, або державних службовців, які претендують на зайняття більш високих посад, може проводитися в установленому порядку їх стажування на відповідних посадах у структурних підрозділах.
27. З метою підвищення ефективності роботи державних службовців та забезпечення відповідальності за доручену справу один раз на три роки проводиться атестація державних службовців, порядок проведення якої визначається Положенням про проведення атестації державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 р. N 1922 (1922-2000-п) .
У період між атестаціями проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головдержслужби від 31.10.2003 р. N 122 (z1063-03) .
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівництвом та кадровою службою НАЕР під час проведення ротації кадрів на окремих посадах.
28. НАЕР розглядає і вносить пропозиції щодо нагородження державними нагородами, здійснює інші заходи щодо заохочення працівників центрального апарату НАЕР, Державної інспекції з енергозбереження та її територіальних органів і підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління НАЕР.

III. Нормотворча діяльність

29. Нормотворча діяльність НАЕР провадиться на основі та на виконання Конституції (254к/96-ВР) та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, а також з ініціативи НАЕР.
30. Підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів здійснюється у порядку, встановленому Регламентом Кабінету Міністрів України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. N 950 (950-2007-п) .
31. Розроблення проекту нормативно-правового акта у НАЕР покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції.
32. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися за наказом Голови НАЕР робоча група.
33. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта:
проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту; визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis cornmunautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС;
забезпечується погодження проекту з іншими заінтересованими органами виконавчої влади та у разі потреби вносяться необхідні поправки;
вживаються заходи до усунення розбіжностей, зокрема організовується та проводиться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхів вирішення спірних питань.
34. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Голові НАЕР обов'язково узгоджується з усіма заінтересованими структурними підрозділами, юридичною службою та заступником Голови НАЕР (відповідно до розподілу обов'язків).
35. Нормативно-правові акти НАЕР, що стосуються прав, свобод та законних інтересів громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають в установленому порядку реєстрації в Мін'юсті.

IV. Організація роботи з документами

36. Організація роботи з документами здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в НАЕР, затвердженої наказом голови НАЕР та розробленої відповідно до Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 1997 р. N 1153 (1153-97-п) .
37. Порядок організації роботи з документами, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, визначається законодавством.
38. Організація діловодства покладається на Голову НАЕР.
39. До основних видів роботи з документами належать:
реєстрація вхідної кореспонденції;
робота з документами у структурних підрозділах;
підготовка документів для доповіді керівництву;
підготовка та узгодження проектів нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру;
організація виконання рішень Кабінету Міністрів України;
підготовка та оформлення документів до засідань колегії;
оформлення копій та додатків до документів;
реєстрація та відправлення вихідної кореспонденції;
організація та здійснення контролю за виконанням документів;
складення номенклатури та формування справ;
підготовка справ до архівного зберігання та користування архівною документацією;
ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів центрального органу виконавчої влади.
40. З метою забезпечення своєчасного та на належному рівні виконання документів в НАЕР здійснюється контроль у порядку, затвердженому наказом Голови НАЕР.

V. Порядок проведення нарад

Апаратні наради
41. Апаратні наради проводяться щопонеділка о 9 годині.
42. Голова НАЕР або в разі його відсутності заступник Голови (відповідно до розподілу обов'язків) проводить апаратні наради для розгляду та вирішення питань, що належать до повноважень НАЕР.
43. Проект порядку денного апаратної наради готується секретарем апаратної наради та погоджується з Головою НАЕР.
44. Рішення, прийняті на апаратних нарадах, оформлюються секретарем апаратної наради не пізніше ніж у дводенний строк протоколами.
Протоколи підписуються головуючим і доводяться до відома учасників апаратної наради.
Оперативні наради
45. З метою розгляду та оперативного вирішення окремих питань, що належать до повноважень НАЕР, Голова НАЕР або його заступники проводять оперативні наради.
46. Організація проведення та виконання рішень оперативної наради покладається на структурний підрозділ, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.
47. Рішення, прийняті на оперативній нараді, оформлюються у дводенний строк протоколом. Протокол наради підписує головуючий.
Міжвідомчі наради
48. Для вирішення питань міжвідомчого характеру в НАЕР можуть проводитися міжвідомчі наради із залученням представників інших органів виконавчої влади.
49. Порядок денний та матеріали до нього надсилаються учасникам міжвідомчої наради за два дні до початку її проведення.
50. Організація міжвідомчих нарад покладається на заступника Голови НАЕР та структурний підрозділ, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.
51. Контроль за виконанням доручень, наданих на нарадах, здійснює відповідний структурний підрозділ.

VI. Взаємодія НАЕР з іншими органами державної влади та органами місцевого самоврядування

52. Під час здійснення своїх повноважень НАЕР взаємодіє з Верховною Радою України та її органами, Президентом України та його Секретаріатом, Кабінетом Міністрів України та його Секретаріатом, центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
53. Голова НАЕР або уповноважена ним особа, взаємодіючи з Верховною Радою України:
забезпечує представлення у Верховній Раді України внесеного Кабінетом Міністрів України законопроекту та його супроводження на всіх стадіях розгляду;
визначає посадову особу, яка представляє позицію Кабінету Міністрів України під час розгляду законопроекту, внесеного на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України;
готує висновки до законопроектів, внесених на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України;
розглядає депутатські звернення і запити, звернення та рекомендації комітетів Верховної Ради України;
готує матеріали до проведення години запитань до Уряду та до парламентських слухань, слухань у комітетах Верховної Ради України.
54. НАЕР взаємодіє із Секретаріатом Кабінету Міністрів України з питань, що виникають у відносинах з Кабінетом Міністрів України, проводить консультації стосовно процедури підготовки проектів актів законодавства та інших документів, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, організації контролю за виконанням рішень Кабінету Міністрів України, а також з інших питань.
55. НАЕР забезпечує постійну співпрацю з іншими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
56. НАЕР розглядає звернення, пропозиції, інші матеріали та документи, що надходять від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, забезпечує своєчасне узгодження проектів нормативно-правових актів, що подаються на розгляд Кабінету Міністрів України.

VII. Взаємодія НАЕР з Державною інспекцією з енергозбереження

57. Організація взаємодії НАЕР з Державною інспекцією з енергозбереження (далі - ДІзЕ) покладається на Департамент нормативно-правового забезпечення (далі - Департамент).
58. Департамент, в межах своєї компетенції, здійснює координацію та аналіз діяльності ДІзЕ в частині, що не суперечить законодавству, а саме при виконанні нею:
- контрольно-наглядових функцій щодо використання ПЕР та проведення державної експертизи;
- регуляторних та дозвільно-реєстраційних функцій;
- видачі підприємствам технічних умов на проектування нового, реконструкцію діючого обладнання та систем комплексного вимірювання і обліку цих ресурсів, погодження розроблених проектів;
- здійсненні контролю за впровадженням енергозберігаючих технологій та теплоізоляційних матеріалів під час будівництва і реконструкції підприємств, об'єктів житлово-цивільного призначення;
- здійсненні контролю за виконанням регіональних та галузевих програм енергозбереження, а також за підготовкою паливних господарств до осінньо-зимових періодів.
59. Департамент, в межах компетенції НАЕР, контролює стан виконання ДІзЕ вимог законів України, Указів Президента України, постанов КМУ з питань енергоефективності та енергозбереження, наказів та рішень колегії Агентства, що стосуються діяльності ДІзЕ та інших доручень керівництва НАЕР наданих до виконання ДІзЕ.
60. Департамент має право самостійно запитувати від ДІзЕ, в межах компетенції НАЕР, відповідні аналітичні матеріали на паперових та магнітних носіях, які необхідні для виконання Департаментом покладених на нього завдань, відповідно до положення про Агентство та доручень Голови НАЕР, а також залучати спеціалістів ДІзЕ для розгляду питань, що належать компетенції НАЕР.
61. Департамент для здійснення своїх повноважень, та удосконалення роботи з ДІзЕ надає керівництву НАЕР пропозиції щодо діяльності Інспекції в частині усунення виявлених недоліків у її роботі, пропозиції до планів роботи ДІзЕ за відповідний період, а також бере участь, в межах компетенції, у погодженні планів та звітів роботи Інспекції.

VIII. Взаємодія із засобами масової інформації та громадськістю

62. З метою забезпечення участі громадськості у процесі підготовки проектів рішень та моніторингу громадської думки під час їх виконання при НАЕР діє громадська рада відповідно до Типового положення про громадську раду при центральному, місцевому органі виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 р. N 1378 (1378-2004-п) "Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики".
63. НАЕР створює необхідні умови для роботи громадської ради та проведення її засідань.
64. Рішення громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов'язкові для розгляду НАЕР.
65. З метою організації ефективної взаємодії між НАЕР, засобами масової інформації та об'єднаннями громадян НАЕР забезпечує:
- проведення в установленому порядку консультацій з громадськістю;
- організацію вивчення громадської думки стосовно проблем, пріоритетів та перспектив розвитку у сфері енергозбереження;
- інформування громадськості про діяльність НАЕР шляхом проведення прес-конференцій, брифінгів, Інтернет-конференцій, прямих телефонних ліній, розміщення в засобах масової інформації статей, інтерв'ю, коментарів, підготовки теле- і радіопередач, виготовлення та розповсюдження інформаційно-презентаційної продукції про діяльність НАЕР;
- проведення моніторингу повідомлень у засобах масової інформації стосовно своєї діяльності та реагування на критичні зауваження;
- організацію та проведення роз'яснень цілей, змісту і порядку реалізації державної політики у сфері енергоефективності.
Для забезпечення взаємодії в структурі апарату НАЕР утворюється відповідний структурний підрозділ.

IX. Організація роботи із зверненнями громадян

66. Розгляд звернень громадян, організація їх особистого прийому здійснюється відповідно до Закону України "Про звернення громадян" (393/96-ВР) та інших актів законодавства.
За зверненнями громадян ведеться в установленому порядку окреме діловодство.
67. У разі потреби розгляд звернень громадян покладається на відповідну посадову особу чи структурний підрозділ, які забезпечують кваліфікований та своєчасний розгляд звернень громадян, що надійшли на адресу НАЕР; ведення окремого діловодства за зверненнями громадян; здійснення контролю за дотриманням порядку і строків розгляду та вирішення питань, порушених у зверненнях громадян; проведення систематичного аналізу та узагальнення звернень громадян з метою виявлення суспільно значущих проблем, які потребують невідкладного розв'язання, інформування про це керівництва НАЕР та Кабінету Міністрів України; вносять пропозиції і вживають заходів до поліпшення організації роботи із зверненнями громадян, вирішення порушених у них питань та вдосконалення законодавства у відповідній сфері.
68. Особистий прийом громадян регулярно проводять Голова, його заступники, керівники структурних підрозділів та інші посадові особи центрального органу виконавчої влади згідно з графіком, затвердженим наказом Голови НАЕР, який доводиться до відома громадян.
69. У разі відсутності посадової особи, яка проводить особистий прийом громадян згідно із затвердженим графіком, прийом здійснює посадова особа, на яку покладено виконання її обов'язків.
Директор Департаменту
нормативно-правового
забезпечення
М.В.Малая