МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
11.10.2004 N 629

Про порушення вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель під час проведення торгів із закупівлі гірничошахтного обладнання ДП "Первомайськвугілля"

На виконання вимог п. 4 наказу Мінпаливенерго від 24.02.2004 N 109 (v0109558-04) "Про результати перевірки використання коштів державного бюджету на будівництві об'єктів вугледобувних підприємств", з метою підвищення контролю та відповідальності у сфері державних закупівель Контрольно-ревізійним департаментом здійснена перевірка матеріалів щодо використання ДП "Первомайськвугілля" бюджетних коштів, передбачених програмою "Державна підтримка будівництва та технічного переоснащення підприємств з видобутку кам'яного вугілля, лігніту (бурого вугілля) і торфу", за І півріччя 2004 року.
Перевіркою встановлено.
5 травня 2004 року ДП "Первомайськвугілля" проведено тендер із закупівлі стаціонарного обладнання. Розмір бюджетного призначення 1 млн. грн.
Лист-погодження отримано після проведення тендеру.
У порушення п. 1 ст. 10 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (далі - Закон) тендерна документація викладена російською мовою.
У порушення наказу Міністерства економіки від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) протоколи розкриття тендерних пропозицій від 05.05.2004 N 3 та N 4 складено не за встановленою формою.
У порушення частини 1 ст. 29 Закону (1490-14) переможців торгів було визнано до результатів оцінки (протокол щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 24.05.2004 N 6), а саме: переможців торгів визначено у протоколі розкриття від 05.05.2004 N 5.
Тендерним комітетом підприємства у порушення п. 1 ст. 21 Закону (1490-14) та п. 7 тендерної документації допущено до оцінки тендерні пропозиції ТОВ "АРС Холдинг", ВАТ "Донецькгірмаш", ТПК "Укрвуглемаш", ВАТ "Дружківський машзавод", які не мали дозволу Держнаглядохоронпраці, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, установленим п. 4.3 тендерної документації замовника.
Тендерна документація не відповідає вимогам ст. 21 Закону (1490-14) - відсутня технічна специфікація обладнання, що призвело до порушення ст. 26 Закону, де переможцями визнано учасників, які набрали не найбільшу кількість балів згідно з протоколом оцінки тендерних пропозицій, а саме:
- під час вибору переможця тендеру на закупівлю обладнання "кліть УКН - 3,6" ціна тендерної пропозиції ТОВ ТПК "Буран" склала 41 тис. грн. і за результатами оцінки тендерних пропозицій набрала 86 балів. Переможцем тендеру безпідставно обрано ВАТ "Рутченківський завод "Гірмаш", ціна тендерної пропозиції якого склала 85,5 тис. грн. та набрала 60,3 бала;
- під час вибору переможця тендеру на закупівлю обладнання "кліть УКН - 2,55П" ціна тендерної пропозиції ТОВ ТПК "Буран" склала 65,6 тис. грн. і за результатами оцінки тендерних пропозицій набрала 86 балів. Переможцем тендеру безпідставно обрано ВАТ "Рутченківський завод "Гірмаш", ціна тендерної пропозиції якого склала 83,7 тис. грн. та набрала 80,8 бала;
- під час вибору переможця тендеру на закупівлю обладнання "кліть 2 УКН" ціна тендерної пропозиції ТОВ ТПК "Буран" склала 80,4 тис. грн. і за результатами оцінки тендерних пропозицій набрала 86 балів. Переможцем тендеру безпідставно обрано ВАТ "Рутченківський завод "Гірмаш", ціна тендерної пропозиції якого склала 96,2 тис. грн. та набрала 85 балів;
- під час вибору переможця тендеру на закупівлю обладнання "кліть КНВ" ціна тендерної пропозиції ТОВ ТПК "Буран" склала 109 тис. грн. і за результатами оцінки тендерних пропозицій набрала 86 балів. Переможцем тендеру безпідставно обрано ВАТ "Рутченківський завод "Гірмаш", ціна тендерної пропозиції якого склала 143,4 тис. грн. та набрала 80,8 бала.
Внаслідок чого загальна сума перевитрат бюджетних коштів склала 130,9 тис. грн.
6 травня 2004 року ДП "Первомайськвугілля" проведено тендер із закупівлі прохідницького обладнання. Розмір бюджетного призначення 8 млн. грн.
У порушення п. 3 ст. 8 Закону (1490-14) оголошення про заплановану закупівлю не було розміщено у відповідних міжнародних виданнях чи міжнародній мережі електронного зв'язку, хоча очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну 200 тисячам євро.
У порушення п. 1 ст. 10 Закону (1490-14) тендерна документація викладена російською мовою.
У порушення наказу Міністерства економіки від 20.05.2003 N 129 (z0447-03) протоколи розкриття тендерних пропозицій від 06.05.2004 N 3 та N 4 складено не за встановленою формою.
У порушення частини 1 ст. 29 Закону (1490-14) переможців торгів було визнано до результатів оцінки (протокол щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 22.05.2004 N 6), а саме: переможці торгів визнані у протоколі розкриття від 06.05.2004 N 5.
Згідно з протоколом від 22.05.2004 N 6 тендерні пропозиції ДП "Петровський машзавод", ВАТ "Еліта-Плюс", ОЕЗ "УкрНІІВЄ", ЗАТ ЕВО "Донвентилятор" та ВАТ "Аеровент" не відповідають умовам тендерної документації, при цьому не вказано яким саме, проте вони були допущені до оцінки, що є порушенням ст. 27 Закону (1490-14) .
Тендерним комітетом підприємства у порушення п. 1 ст. 21 Закону (1490-14) та п. 7 тендерної документації допущено до оцінки тендерні пропозиції ПП "Укрінвестпром", ВАТ ТМД "Ясинуватський машзавод", ТОВ "Індекспром", ВАТ ТК "Міст", ЗАТ "Горлівський машзавод", ВАТ "Дружківський машзавод", ВАТ ТД "Дружківський машзавод" та ПК "Укрвуглемаш", які не мали дозволу Держнаглядохоронпраці, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим у п. 4.3 тендерної документації замовника.
З метою забезпечення конкурентних засад під час проведення тендерів із закупівлі, ефективності використання бюджетних коштів, прозорої системи державних закупівель та недопущення порушень чинного законодавства у сфері державних закупівель НАКАЗУЮ:
1. Генеральному директору ДП "Первомайськвугілля" Бурбелу С.Л.:
1.1. Вжити заходів до усунення та недопущення в подальшому порушень чинного законодавства та вимог розпорядчих документів Мінпаливенерго під час проведення закупівель за державні кошти.
1.2. Розглянути питання про притягнення посадових осіб підприємства, винних у допущених порушеннях під час проведення тендерів із закупівлі гірничошахтного обладнання, до відповідальності згідно з чинним законодавством.
1.3. Про результати доповісти Контрольно-ревізійному департаменту Мінпаливенерго у термін до 15.10.2004.
2. Контрольно-ревізійному департаменту (Фрицька Л.В.) направити матеріали проведеного ДП "Первомайськвугілля" тендеру із закупівлі обладнання: кліть УКН - 3,6, кліть УКН - 2,55П, кліть 2 УКН і кліть КНВ до правоохоронних органів.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра палива та енергетики України Ященка Ю.П.
Міністр
С.Тулуб